Wraps als avondmaaltijd.

06-09-2008 19:48 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lékker.

Wie heeft er smakelijke receptjes voor de inhoud?

De texmex kant en klaar produkten passen niet binnen mijn budget en ze zijn ook kant en klaar, dus dat moet beter.
Gehakt rul bakken met daarin gesnipperde uitjes en sambal manis. Als het bijna gaar is een mini blikje mais toevoegen. Dan veel geraspte pikante kaas er over (parrano of oud amsterdam bijv) en dan in de oven gratineren in de wrap
Op dit moment staat hier nu een wrap-inhoud te pruttelen!

Uitje, twee teentjes knof en een half of heel rood pepertje zonder pitjes hakselen en fruiten in wat olie.

300 - 400 gram runderreepjes erbij, bakken. Als dat bruin is, een ontveld, gehakseld tomaatje, theelepel oregano en theelepel suiker (naar wens) erbij. Even laten pruttelen. Dan een half bouillonblokje in een klein kopje water oplossen en erbij gooien. Beetje zout en peper erbij en veel paprikapoeder, en in laten dikken.

Met sla en stukjes tomaat in de wraps serveren.
Ik doe altijd gewoon roerbakgroenten met stukjes kip, en dan even woksaus erover of lekker kruiden.

Eventueel wat minder roerbakgroenten maar ook ijsbergsla en stukjes tomat erin.
Recept heb ik van Sunlight, stond vanavond bij mij op tafel

Ingrediënten

400 g kipfilet, in dunne plakjes 1 theelepel kaneelpoeder 3 eetlepels olijfolie 1/2 citroen 8 wraptortilla's 150 ml Griekse yoghurt 1 theelepel gemalen komijn (djinten) 1 komkommer, in dunne plakjes 1/2 krop ijsbergsla, in dunne reepjes

Bereiden

Kruid de kip met zout, (versgemalen) peper en de kaneel. Verhit de olie in een wok en roerbak de kipplakjes op hoog vuur in 5 minuten gaar en bruin. Knijp de citroen erboven uit en laat het vocht al omscheppend verdampen. Verwarm de tortilla's volgens de aanwijzingen op de verpakking. Meng de yoghurt met de komijn en zout en peper naar smaak. Spreid de tortilla's uit en verdeel de plakjes komkommer erover. Verdeel hierover wat ijsbergsla en schep de gebakken kip erop. Schep hierop een streep Griekse yoghurt. Vouw de zijkanten over de vulling en rol de tortilla's stevig op. Snijd de wraps schuin door. Verdeel de rest van de sla op een platte schaal en leg de wraps erop.
beetje sla, shoarmavlees, stukje komkommer, plakje tomaat, stukje feta en saus naar keuze.

Broodje shoarma, maar dan anders ;)
In een wrap horen ook kidney of bruine bonen en ui vind ik
Wij doen er altijd ook nog bonen in, en geen vlees, wel gemengde groenten (kant en klaar uit een zak van de super)

Mexicaanse kruiden erdoor (uit een zakje, dat dan weer wel) en parmezaanse kaas (voordat je het dicht vouwt erop strooien)

Naar gelang de voorraad strekt een avocadootje in reepjes onder de parmezaanse kaas. Flinke kwak creme fraiche is ook lekker.
Ze blijven bij mij nooit opgerold onder het snijden.

Daarom stop ik er af en toe een cocktailprikker in
Rundergehakt rulbakken, paprika en een uitje meebakken of een zakje (mexicaanse) roerbakgroenten. Blikje mais erdoor, eventueel wat tomatenpuree, mexicaanse kruiden of tacokruiden naar smaak (gewoon zo'n kant en klaar potje van de Silvo heb ik zelf). Oprollen met sla en tomaat en veel geraspte kaas.

Je kunt er eigenlijk nog van alles bij bedenken, tomaat door de vulling bakken, kidneybonen erdoor, klodder zure room over de vulling voor het oprollen, avocado erbij, andere soorten groente erdoor, andere kruiden, kip, gehakt of runderreepjes.
Kip(kalkoen)filet in hele kleine stukjes snijden, 5 minuten marineren in citroensap.

Prei heel fijn snijden.

Vlees droogdeppen en 5 minuten bakken in olijfolie; vlees uit pan, prei en uitgelekte maiskorrels in overgebleven olie een minuut of 3 bakken.

Alles mengen.

Tortilla's vullen en oprollen; tomatensaus erover en geraspte kaas en dan 20 minuten in de oven.
Ik doe vaak plakjes courgette in olie en knoflook bakken, samen met wat koriander. Wrap insmeren met wat crème fraiche, de courgette+koriander erin, wat geitenkaas er overheen en de wrap dichtrollen. Smakelijk!
Mamz, ik maak mijn wraps altijd met gehakt, een uitje, wat knoflook, een blikje maïs en een blikje kidneybonen (beiden huismerk dus goedkoop ). Paprika kan er ook nog bij, of stukjes tomaat. Normaal gebruik ik idd een texmex pakje, eigenlijk zijn die niet eens zo heel duur.

En in mijn topic 'koken zonder pakjes of zakjes' heb ik tips gekregen om zo'n zakje te vervangen door kruiden.

En als je nog goedkopere producten wilt, kijk eens bij de Xenos!

Bij de wraps serveer ik altijd sour cream. Gewoon Zaanse Hoeve van AH. Je kunt er zelf ook knoflooksaus bij maken met kwark. (2 delen kwark, 1 deel mayo, knoflook)
Of reepjes snijden van kipfilet en die marineren in 'kip paprika'-poeder. Even bakken. Wrap (of pita-broodje) insmeren met crème fraiche (tja, ik hou er gewoon heel erg van!), beetje sla erin en de kip erbij en eten maar!
De jouwe had ik verleden week op, Agent, waren ook erg lekker.

Leuk om hier een verzameling alternatieven te zien groeien..
Wraps vullen met een mengsel van kip/of gehakt en ui en/of bonen+kruiden etc wat hier al genoemd wordt en dan oprollen en dan een laagje kwark erover smeren en daarop geraspte kaas en dan in de oven.
Wat echt een hele lekkere side dish is (en oh zo simpel) is creme fraiche met peper, knoflook en een beetje zout. Goed door elkaar roeren, even laten intrekken in de koelkast en jumjum als extra sausje.
Wij eten meestal een mengels van honig met kip of gehakt en kruiden omdat manlieft dat het allerlekkerst vindt. Persoonlijk is dit mijn favo wrap. Kan er wel 10 van op...

Gebakken stukjes kip (kruiden met peper en zout)

stukjes tomaat

sla

Jalopeno pepertjes

Rode saus

Stukjes avocado

geraspte kaas

zure room

Mais

Het enige wat warm is de kip. Heerlijk.
10??? nou die van mij krijg ik met moeite 1,5 op!
Hmmmmm ik doe meestal kipstukjes, paprikaatje, mais en kidneybonen en dan de kruiden uit zo'n pak. Erbij serveer ik dan verschillende schaaltjes om op te leuken met creme fraiche, komkommer, geraspte kaas en sla. Heerlijk! Ga ik van de week weer eens eten!
Erg lekker is garnalen even snel bakken met beetje peper, zout en knoflook. Dan wrap met garnalen, bruine bonen puree, sla, tomaat, beetje kaas en wat mexicaanse rijst. Heerlijk!!
Koud:

Besmeren met Bressot met mierikswortel ( kon 'm de laatste 2 keer dat ik 't wilde maken niet vinden, maar met paturain was 't ook wel lekker)

Sla

Rood uitje in ringen

Gerookte zalmsnippers

wat kappertjes.

Besmeren met honing-mosterdsaus, kalkoenfiletplakjes erop, plakjes Brie erop, beetje sla en geroosterde pijnboompitjes.

Ik doe 't meestal als borrelhapje. In 6-sen snijden met cocktailprikkertjes erin. Maar een heule gaat er hier ook prima in.
.
Tortilla met lamsgehakt;

Ingrdienten voor 6 personen

- 1 kilo lamsgehakt

- scheutje olie

- 600 gram gezeefde bloem

- gesneden koriander

- 450 ml water

- 1 Spaanse peper

- 3 eetlepels tandoori pasta

- 1 teen knoflook

- 1 krop Romeinse sla

- crème-fraîche

- 2 rode uien

Bereidingswijze:

Meng het water en bloem samen tot een glad mengsel.

Plaats het deeg in de koelkast.

Rul het gehakt in een pan met een heel klein beetje olie.

Snijd de knoflook en Spaanse peper fijn.

Meng dat door het gehakt en laat het even mee bakken.

Meng daarna de 3 eetlepels tandooripasta er doorheen en laat dit samen warm worden in de pan.

Snijd de Romeinse sla in reepjes en de uien in ringen.

Haal het deeg uit de koelkast en neem een klein stuk deeg af.

Bestrooi de werkbank en handen en het stuk deeg eerst met een beetje bloem, zodat het deeg niet blijft plakken.

Rol het deeg uit met een deegroller, tot deze de juiste dikte en doorsnede heeft.

Bestrooi nogmaals de tortilla met een klein beetje bloem en plaats de tortilla in een hete pan om deze te bakken (30 seconden elke kant) tot er kleine bruine luchtbelletjes op te zien zijn.

Leg de tortilla op een bord en vul deze met het gehakt, sla, uienringen, creme-fraiche en de gesneden koriander. Rol de tortilla op als pannenkoek.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Top topic Mamzie met heerlijke recepten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven