Wraps als avondmaaltijd.

06-09-2008 19:48 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lékker.

Wie heeft er smakelijke receptjes voor de inhoud?

De texmex kant en klaar produkten passen niet binnen mijn budget en ze zijn ook kant en klaar, dus dat moet beter.
quote:Brown_Eyes schreef op 28 februari 2010 @ 14:15:

Maakt niemand zelf de tortilla's?

Ik heb dat wel eens gedaan... was erg veel werk en daar zit ik na een drukke werkdag niet op te wachten

De wraps smaakten wel goed, waren alleen wel wat aan de dikke kant dus rolden niet zo goed op (maar das een kwestie van de tortilla beter uitrollen denk ik). En zelf maken is wel heel goedkoop natuurlijk want je hebt alleen bloem, water en wat zout nodig.
Smalle reepjes lamsvlees, gekruid met lamsvleeskruiden en knoflook, bakken met gesneden ui, champignon en paprika.

Wrap besmeren met knoflooksaus. Vulling erin, eventueel wat fijngesneden ijsbergsla erover.

Lekker met frietjes en een salade van ijsbergsla,tomaat,komkommer,wortel, rode kool en ui.

Ook lekker en simpel.

Kipfiletblokjes pikant kruiden, bakken met een gesneden ui, champignon. In de wrap doen, kaas erop.

Klaar.

Als bijgerecht doe ik vaak (cheddar)kaas op een wrap, eventueel cajunkruiden of Turkse peper (fijngehakt). Daar een kale wrap op en langzaam in een hete koekenpan verwarmen, zodat de kaas smelt. In de magnetron kan ook maar dan blijft de wrap heel slap.
De lekkerste wrap is bij mij:

gebakken kip

tomaat

avocado

geraspte kaas

salade

mais

jalopeno pepertje

sour cream

Voor een warme maaltijd is dit natuurlijk erg koud m.u.v. de kip, maar toch erg lekker.
Wat een lekkere tips weer! Bedenk me net dat ik nog knoflooksaus over heb (nog van gourmetten met kerst ) dus dat kan ik wel gebruiken voor de wraps van kuzu
Gerookte kip in plakjes, uitgebakken spekjes, schijfjes gekookt ei, plakjes zure appel, avocado. Heerlijk!!
Ik heb er geen recept van, zal best wat werk zijn.

Maar uit een pakje vind ik niet zo goed, is toch lang geleden gemaakt met alle stoffen van dien.

Die van AH hebben ook een vreemde geur.
Overigens zijn die van de turk, wel verser.

Maar smaakt net wat anders.
AgentNL e.a.,

ik gebruik vaak een zakje om het vlees te kruiden (tacomix meestal) maar hoe kun je er nou zelf zorg voor dragen dat het lekker gekruid is? ik denk aan sambal, zout, peper, uitje, knoflook maar verder kom ik niet...
ik kruid wraps altijd met

tomatensaus, tijm, zout, peper uit de molen, paprikapoeder, verse knoflook en ui (maar die laatste vind ik eigenlijk groente)

Mager rundergehakt, lekker veel parika, evt courgette, bruine bonen, kidneybonen.

In de wrap, geraspte kaas erover.... heerlijk!
hmm klinkt heerlijk!! meer kruiden tips? om zo´n taco zakje kruiden te simuleren~?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven