Brieven van ex
dinsdag 25 augustus 2020 om 13:25
Mijn ex is al maanden bezig met het sturen van brieven met daarin mijn Facebookberichten.
Het begon met dat ik die brieven thuis kreeg. Soms ook met een foto van hemzelf erbij. Vervolgens hoorde ik van mijn werk dat daar ook brieven binnen komen om de aandacht te vestigen op wat ik op Facebook zet.
Nu krijgt mijn dochter (hij is de verwekker) ook brieven op haar werk. Ze werkt twee keer per week bij de Albert Heijn waar mijn ex brieven naar toe stuurt aan haar. Collega’s hebben haar eerste brieven geopend maar nu krijgt ze bijna elke week de post mee naar huis.
Ik heb mijn ex er al eens op aan gesproken. Hij ontkent alles. Intussen blijf ik maar brieven krijgen. Als ik op Facebook wat plaats zet ik er elke keer nu bij “dit wordt weer uitgeprint en opgestuurd” en ja hoor een week later ligt mijn Facebookpost hier op de deurmat.
Ik zou graag willen dat ik een goed gesprek heb met mijn ex hierover en hij hiermee stopt. Hoe pak ik dat aan?
Het begon met dat ik die brieven thuis kreeg. Soms ook met een foto van hemzelf erbij. Vervolgens hoorde ik van mijn werk dat daar ook brieven binnen komen om de aandacht te vestigen op wat ik op Facebook zet.
Nu krijgt mijn dochter (hij is de verwekker) ook brieven op haar werk. Ze werkt twee keer per week bij de Albert Heijn waar mijn ex brieven naar toe stuurt aan haar. Collega’s hebben haar eerste brieven geopend maar nu krijgt ze bijna elke week de post mee naar huis.
Ik heb mijn ex er al eens op aan gesproken. Hij ontkent alles. Intussen blijf ik maar brieven krijgen. Als ik op Facebook wat plaats zet ik er elke keer nu bij “dit wordt weer uitgeprint en opgestuurd” en ja hoor een week later ligt mijn Facebookpost hier op de deurmat.
Ik zou graag willen dat ik een goed gesprek heb met mijn ex hierover en hij hiermee stopt. Hoe pak ik dat aan?
dinsdag 25 augustus 2020 om 17:49
Hoe kan hij dit dan doen als je hem geblokkeerd hebt?
Heb je je berichten openbaar staan? Dan kan hij ze zien met een ander account.
Anders heeft hij toch je wachtwoord of hij zit onder een andere profiel in je vriendengroep
dinsdag 25 augustus 2020 om 18:06
Die post op je bijbaan en sportclub ook niet. Ik zeg niet dat ze aangifte moet doen, maar ik kan mij voorstellen dat een wijkagent eerder in beweging komt bij een 16 jarige die dit meemaakt.Tadderak30 schreef: ↑25-08-2020 17:42Lijkt mij voor het mentale welzijn van dochter niet echt wenselijk.
dinsdag 25 augustus 2020 om 18:57
Ja je hebt gelijk een beetje vreemd omschreven inderdaad. Wat ik bedoelde buiten dat het idioterie is deze berichten te krijgen, het blijft doorgaan en het mij lijkt dat dit makkelijk opgelost kan worden door fb te stoppen.. Misschien reageer ik ook zo door de makkelijke wijze dat to dit omschrijft zonder verdere info en de info die gegeven wordt vind ik mwa
Sowieso denk ik stel je hebt last van een idioot die je lastig valt wat kan je zelf al doen zodat je er minder last van hebt. En ja misschien ben ik ook wel een beetje tegen dat gehele geneuzel op fb
♡
dinsdag 25 augustus 2020 om 19:33
Het is hem wel. Ik weet niet hoe hij iedere keer aan die berichten komt. Mijn dochter en ik zijn alles al nagegaan.
dinsdag 25 augustus 2020 om 19:33
Zonde van de energieTostiMetKaas schreef: ↑25-08-2020 19:16Ik zou vuur met vuur bestrijden en zijn fb-berichten uitprinten en naar hem opsturen!![]()
![]()
dinsdag 25 augustus 2020 om 19:37
Heb je al besloten wat je wel gaat doen?
dinsdag 25 augustus 2020 om 19:37
Ga je nog op andere dingen in?Aloliem1980 schreef: ↑25-08-2020 19:33Het is hem wel. Ik weet niet hoe hij iedere keer aan die berichten komt. Mijn dochter en ik zijn alles al nagegaan.
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 25 augustus 2020 om 19:43
TostiMetKaas schreef: ↑25-08-2020 19:41Hee maar is je profiel nou openbaar? Volgens mij heeft nog niemand dat gevraagd maar kan het gemist hebben hoor
Het is al 10 keer gevraagd en er komt geen antwoord op.
Ik heb plaatjes geplakt hoe ze dat kan veranderen. Ook genegeerd.
Daarom geloof ik meer in de dikke duim van TO
dinsdag 25 augustus 2020 om 20:04
Aloliem1980 schreef: ↑25-08-2020 16:19Dit speelt al sinds wij uit elkaar zijn. En ik kan het niet bewijzen maar hij doet dit. Als ik hem of zijn moeder erop aanspreek doet hij alsof hij het niet is.
Oké. Poging vier.
HOE LANG zijn jullie uit elkaar?
Staat je facebook profiel op openbaar?
Ik vraag niet hoe lang het al speelt. Ik vraag hoe lang jullie uit elkaar zijn. En lekker goed onderbouwd antwoord ook. 'Ik kan het niet bewijzen maar hij doet dit'.
Je geeft heel gericht antwoord op vragen maar de vragen die jou kunnen helpen ontwijk je. Omdat je er geen antwoord op weet te verzinnen, denk ik.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
dinsdag 25 augustus 2020 om 20:24
Heeft hij jullie wachtwoord van Facebook? Beiden wachtwoord gaan veranderen.
Hebben jullie je vriendenlijst goed na gekeken of je iedereen ook kent en eventueel mensen verwijderen die je niet goed kent of niet bekend voor komt.
Kan hij via een familielid kijken ?
Bij de instellingen niet aangevinkt dat vrienden van vrienden kunnen kijken of zoiets of echt alleen vrienden?
Jullie moeten iets over het hoofd zien .
En ik zou gewoon niet meer bij de berichten zetten deze word vast weer uitgeprint en opgestuurd. Gewoon doen ofdat er niets aan de hand is.
Aangeven op het werk van je dochter dat ze de post gewoon weg kunnen gooien zodat ze er niet lastig gevallen mee word.
Geef hem niet te veel "podium" .
Als je weet welke brieven het zijn zou ik ze ongeopend bewaren en 1x per zoveel tijd terug geven.
Hebben jullie je vriendenlijst goed na gekeken of je iedereen ook kent en eventueel mensen verwijderen die je niet goed kent of niet bekend voor komt.
Bij de instellingen niet aangevinkt dat vrienden van vrienden kunnen kijken of zoiets of echt alleen vrienden?
En ik zou gewoon niet meer bij de berichten zetten deze word vast weer uitgeprint en opgestuurd. Gewoon doen ofdat er niets aan de hand is.
Aangeven op het werk van je dochter dat ze de post gewoon weg kunnen gooien zodat ze er niet lastig gevallen mee word.
Als je weet welke brieven het zijn zou ik ze ongeopend bewaren en 1x per zoveel tijd terug geven.
Blijf in jezelf geloven !
dinsdag 25 augustus 2020 om 20:51
Kinderen hebben meer door dan je denkt....Aloliem1980 schreef: ↑25-08-2020 17:19Voor kinderen is het ook niet goed om bij een ouder op te groeien dus hebben we het zo lang mogelijk uitgesteld. Maar op een gegeven moment was de maat echt vol.
dinsdag 25 augustus 2020 om 22:29
05-2019 schreef: ↑25-08-2020 20:24Heeft hij jullie wachtwoord van Facebook? Beiden wachtwoord gaan veranderen.
Ik ben al eens langsgeweest bij de AH van mijn dochter en ik heb allereerst aangegeven dat ik nog nooit heb gehoord van dat hulpkrachten brieven van buiten de AH op werk bezorgd krijgen. De leidinggevenden en bedrijfsleider zeiden toen dat ze het ook raar vinden en dat de eerste brief geopend was omdat brieven normaal aan hen of het filiaal in het algemeen geadresseerd worden.
Omdat de brieven op dochters naam staan en het ook een keer andere post kan zijn geven ze het wel elke keer aan haar mee.
Ik heb vervolgens aangegeven dat ze het toch weg mogen gooien, maar zij zeggen dat ze geen post van medewerkers mogen openen en niet weten wat erin zit. Dus moet dochter dat doen pff.
Naar de hockeyclub van dochter denk ik dat er maar eenmalig wat gestuurd is, ik heb alleen een keer een bericht “ter info” gehad met dat dit bij hen binnen kwam.
Van mijn werk hoor ik eens in de zoveel weken dat daar weer wat binnen is gekomen. Ik heb gezegd dat ik dat niet hoef te weten en ze het weg mogen gooien. Maar er is iedere keer toch iemand die het mij komt brengen (of wat ik ook had: een enveloppe vol van werk thuisbezorgd met deze brieven)
Van Facebook staan de berichten, foto’s en alles wat je kan bedenken al op alleen vrienden. Mijn dochter en ik snappen niet hoe mijn ex toch erbij komt. We zijn onze vriendenlijst al nagegaan, wachtwoord veranderd, ingelogde apparaten bekeken etc.
Dat witte vakje waarmee je kan reageren knipt hij er steeds af dus ik kan niet aan de foto die er dan links staat zien welk account het is.
Ik heb al eens een hele stapel brieven aan ex getoond maar hij blijft ontkennen en dan komt er volgende week hier thuis weer een binnen.
dinsdag 25 augustus 2020 om 22:33
Ik heb een keer een bepaalde pagina geliket. Wat gebeurde er: brief naar mijn werk van mijn vind-ik-leuks. Als ik een tijdje niks plaats wordt er een screenshot van mijn hele pagina geprint en gestuurd. Ongehoord.
dinsdag 25 augustus 2020 om 22:38
Ik snap niet waarom volwassen mensen die aangeven “ gestalkt “ te worden altijd hun Facebookpagina zo drammerig willen behouden? Toen ik gestalkt werd, heb ik direct een straatverbod en melding op locatie aangevraagd. Vervolgens ander telefoonnummer gehaald en Facebook verwijderd. Met belangrijke mensen kun je toch altijd bellen/whatsappen?
Hij kan natuurlijk nep accounts aanmaken en bij je vrienden gluren tussen de reacties en likes. Tis kansloos maar schijnbaar doet hij dit.
Kap gewoon met social media....
Hij kan natuurlijk nep accounts aanmaken en bij je vrienden gluren tussen de reacties en likes. Tis kansloos maar schijnbaar doet hij dit.
Kap gewoon met social media....
dinsdag 25 augustus 2020 om 22:57
Ik zou dan een tijd Facebook eraf gooien want wat leverd het je op?
Ik kan me niet voorstellen dat Facebook zo leuk is (heb zelf geen facebook)dat je er op dit moment meer positieve dingen aan beleefd dan het negatieve.
En de rust die je ervaart is onbetaalbaar.
En anders zou ik echt drastisch de vriendenlijst verkleinen .
Het is iemand die jullie beide in jullievrienden lijst hebben staan.
Ik kan me niet voorstellen dat Facebook zo leuk is (heb zelf geen facebook)dat je er op dit moment meer positieve dingen aan beleefd dan het negatieve.
En de rust die je ervaart is onbetaalbaar.
En anders zou ik echt drastisch de vriendenlijst verkleinen .
Het is iemand die jullie beide in jullievrienden lijst hebben staan.
Blijf in jezelf geloven !
dinsdag 25 augustus 2020 om 22:58
Tsja er zijn inderdaad maar een paar opties, als hij alles kan zien terwijl het op vrienden staat. Hij heeft een wachtwoord, iemand in je vriendenlijst stuurt alles door of wat LilyRose zegt.
Ik zou gewoon niet meer posten op Facebook en als je mensen wilt spreken die je al een poosje niet hebt gesproken kan dat ook via Messenger.
Ik zou gewoon niet meer posten op Facebook en als je mensen wilt spreken die je al een poosje niet hebt gesproken kan dat ook via Messenger.