Brieven van ex

25-08-2020 13:25 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex is al maanden bezig met het sturen van brieven met daarin mijn Facebookberichten.

Het begon met dat ik die brieven thuis kreeg. Soms ook met een foto van hemzelf erbij. Vervolgens hoorde ik van mijn werk dat daar ook brieven binnen komen om de aandacht te vestigen op wat ik op Facebook zet.

Nu krijgt mijn dochter (hij is de verwekker) ook brieven op haar werk. Ze werkt twee keer per week bij de Albert Heijn waar mijn ex brieven naar toe stuurt aan haar. Collega’s hebben haar eerste brieven geopend maar nu krijgt ze bijna elke week de post mee naar huis.

Ik heb mijn ex er al eens op aan gesproken. Hij ontkent alles. Intussen blijf ik maar brieven krijgen. Als ik op Facebook wat plaats zet ik er elke keer nu bij “dit wordt weer uitgeprint en opgestuurd” en ja hoor een week later ligt mijn Facebookpost hier op de deurmat.

Ik zou graag willen dat ik een goed gesprek heb met mijn ex hierover en hij hiermee stopt. Hoe pak ik dat aan?
Nieuw account aanmaken onder schuilnaam. Oude account laten bestaan en inactief laten.
Ik vind het echt heel sneu voor je dochter.
Waarom fb niet gewoon een poos stoppen om te bekijken of het op houdt?
Ik zou me dood schamen voor mezelf maar vooral mijn dochter als er op deze wijze contact gezocht werd.
Nou, als jij doelloos scrollen belangrijker vindt dan rust voor jou en vooral voor je dochter.. helemaal prima. Waarom open je dit topic dan precies?
Apatura schreef:
25-08-2020 16:23
En wat ga je doen met de tips hier?

Niks. Dat klaagt en zwelgt niet lekker
Als het doel van die brieven jou de kast op krijgen is, is dat aardig gelukt.
Ik heb wel mijn vraagtekens bij je verhaal. Je lokt het ook zelf wel uit dat het niet stopt door hem uit te dagen. Niet dat ik het gedrag goedkeur maar door het te voeden weet hij zeker dat je nog dagelijks met hem bezig bent en zal dit gedrag niet stoppen.
Is dit het enige wat hij doet qua stalking? Wat vreemd. Zetten jullie hele rare dingen op Facebook ofzo?
Tadderak30 schreef:
25-08-2020 16:28
Ik vind het echt heel sneu voor je dochter.
Dat. En als dat geen reden genoeg is om de FB op hold te zetten en eens te gaan praten met een agent dan weet ik het ook niet meer.

Dan geniet je er ergens ook van toch?
sunshineandblueskies schreef:
25-08-2020 16:17
Ik begin dit steeds minder te geloven zo...
Dit dus
Aloliem1980 schreef:
25-08-2020 16:16
Ik had geen last van hem behalve als hij wat van me moest
Fijn voorbeeld voor kinderen om zo in een relatie te blijven hangen. Heel triest :|
Aloliem1980 schreef:
25-08-2020 14:39
Nou Facebook is wel handig voor contact en kijken hoe het met anderen gaat
Als ik wil weten hoe het met anderen gaat, bel ik ze op, mail ik ze of ga ik er even langs. Dat werk uitstekend hoor.
Zonnestraal1234 schreef:
25-08-2020 17:07
Fijn voorbeeld voor kinderen om zo in een relatie te blijven hangen. Heel triest :|
Voor kinderen is het ook niet goed om bij een ouder op te groeien dus hebben we het zo lang mogelijk uitgesteld. Maar op een gegeven moment was de maat echt vol.
Beter.Laat schreef:
25-08-2020 17:15
Als ik wil weten hoe het met anderen gaat, bel ik ze op, mail ik ze of ga ik er even langs. Dat werk uitstekend hoor.
Ik vind het juist leuk om bij mensen die ik al jaren niet heb gezien en gesproken te gluren
Bella0 schreef:
25-08-2020 16:42
Is dit het enige wat hij doet qua stalking? Wat vreemd. Zetten jullie hele rare dingen op Facebook ofzo?
Gewoon berichten die iedereen erop zet
heel geloofwaardig dit topic.
Luci_Morgenster schreef:
25-08-2020 16:53
Dat. En als dat geen reden genoeg is om de FB op hold te zetten en eens te gaan praten met een agent dan weet ik het ook niet meer.

Dan geniet je er ergens ook van toch?
Ik ben zoals ik al eerder in dit topic schreef weggestuurd bij de politie
K79 schreef:
25-08-2020 16:30
Waarom fb niet gewoon een poos stoppen om te bekijken of het op houdt?
Ik zou me dood schamen voor mezelf maar vooral mijn dochter als er op deze wijze contact gezocht werd.

Waarom je dood schamen? Ik zou mij eerder doodschamen als ik mijn tijd stop in andermans facebook afstruinen om alle berichten te kopiëren. Uitprinten, en dat naar diegene zn huis sturen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Aloliem1980 schreef:
25-08-2020 17:21
Ik ben zoals ik al eerder in dit topic schreef weggestuurd bij de politie
Je zou de wijkagent nog kunnen proberen. Ben je bij de politie geweest om aangifte? Ze mogen niet weigeren trouwens. Ze moeten je aangifte opnemen. Daarna kunnen ze wel schriftelijk aangeven dat ze er verder niets mee doen omdat het dus bijvoorbeeld in hun ogen civiel is. Je kan ook je dochter meenemen. Als zij aangeeft op haar werk brieven te ontvangen zullen ze denk ik toch eerder alsnog iets doen.

Daarnaast dus je echtscheidingsmediator als je die had vragen of een familielid die jullie beide kennen toen jullie nog samen waren of kijken of maatschappelijk werk iets kan doen.
Aloliem1980 schreef:
25-08-2020 17:19
Voor kinderen is het ook niet goed om bij een ouder op te groeien dus hebben we het zo lang mogelijk uitgesteld. Maar op een gegeven moment was de maat echt vol.
Welke eeuw leef jij?
Lekker voorbeeld hebben jullie gegeven!

Wat zou je tegen je dochter zeggen als ze zelf in zo'n relatie zit over een paar jaar?
Been there, done that, got the T-shirt.
sneeuwwitje80 schreef:
25-08-2020 17:32
Je zou de wijkagent nog kunnen proberen. Ben je bij de politie geweest om aangifte? Ze mogen niet weigeren trouwens. Ze moeten je aangifte opnemen. Daarna kunnen ze wel schriftelijk aangeven dat ze er verder niets mee doen omdat het dus bijvoorbeeld in hun ogen civiel is. Je kan ook je dochter meenemen. Als zij aangeeft op haar werk brieven te ontvangen zullen ze denk ik toch eerder alsnog iets doen.
Ik zou er heel goed overdenken voor je je 16-jarige dochter vraagt aangifte tegen haar vader te doen.
klopt aangifte tegen je vader gaat ver. Maar misschien dat ze dan wel eerder iets van bemiddeling willen doen in de vorm van een gesprek met de wijkagent.
sneeuwwitje80 schreef:
25-08-2020 17:40
klopt aangifte tegen je vader gaat ver. Maar misschien dat ze dan wel eerder iets van bemiddeling willen doen in de vorm van een gesprek met de wijkagent.
Lijkt mij voor het mentale welzijn van dochter niet echt wenselijk.
Ik mag hopen dat dochter op werk en bij hockey meer hulp krijgt.

Zou bij mijn sportvereninging iig wel gedaan worden als een ouder van n jeugdlid zo doordraait
Been there, done that, got the T-shirt.
In je openingspost schrijf je dat je graag een goed gesprek wil hierover met je ex en dat hij ermee stopt.
Klaarblijkelijk ontkent gij in alle toonaarden.
Dan zijn er twee opties:
1. Ex vertelt de waarheid en heeft niets van doen met die brieven, dan kan je wel een goed gesprek hebben maar hij kan verder niets doen dat die brieven stoppen.
2. Hij liegt, maar uit herhaaldelijke pogingen van jouw kant, stopt er niets. Waarom denk je dat je met hem dan een goed gesprek kan hebben en dat hij ermee stopt?

Als je wilt dat het stopt zal je zelf actie moeten ondernemen zodat hij niet meer aan de info kan.
Als je een goed gesprek met hem wilt, zou ik een ander onderwerp aanraden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven