Brieven van ex
dinsdag 25 augustus 2020 om 13:25
Mijn ex is al maanden bezig met het sturen van brieven met daarin mijn Facebookberichten.
Het begon met dat ik die brieven thuis kreeg. Soms ook met een foto van hemzelf erbij. Vervolgens hoorde ik van mijn werk dat daar ook brieven binnen komen om de aandacht te vestigen op wat ik op Facebook zet.
Nu krijgt mijn dochter (hij is de verwekker) ook brieven op haar werk. Ze werkt twee keer per week bij de Albert Heijn waar mijn ex brieven naar toe stuurt aan haar. Collega’s hebben haar eerste brieven geopend maar nu krijgt ze bijna elke week de post mee naar huis.
Ik heb mijn ex er al eens op aan gesproken. Hij ontkent alles. Intussen blijf ik maar brieven krijgen. Als ik op Facebook wat plaats zet ik er elke keer nu bij “dit wordt weer uitgeprint en opgestuurd” en ja hoor een week later ligt mijn Facebookpost hier op de deurmat.
Ik zou graag willen dat ik een goed gesprek heb met mijn ex hierover en hij hiermee stopt. Hoe pak ik dat aan?
Het begon met dat ik die brieven thuis kreeg. Soms ook met een foto van hemzelf erbij. Vervolgens hoorde ik van mijn werk dat daar ook brieven binnen komen om de aandacht te vestigen op wat ik op Facebook zet.
Nu krijgt mijn dochter (hij is de verwekker) ook brieven op haar werk. Ze werkt twee keer per week bij de Albert Heijn waar mijn ex brieven naar toe stuurt aan haar. Collega’s hebben haar eerste brieven geopend maar nu krijgt ze bijna elke week de post mee naar huis.
Ik heb mijn ex er al eens op aan gesproken. Hij ontkent alles. Intussen blijf ik maar brieven krijgen. Als ik op Facebook wat plaats zet ik er elke keer nu bij “dit wordt weer uitgeprint en opgestuurd” en ja hoor een week later ligt mijn Facebookpost hier op de deurmat.
Ik zou graag willen dat ik een goed gesprek heb met mijn ex hierover en hij hiermee stopt. Hoe pak ik dat aan?
dinsdag 25 augustus 2020 om 15:59
Ondertussen krijgt je dochter op haar werk brieven? Leuk is dat voor een puber. Ik zou er toch echt alles aan doen om ervoor te zorgen dat mijn ex niets meer van mij kan achterhalen, dus alle social media de deur uit van zowel mezelf als de kinderen. Facebook is echt alleen handig voor melodrama's, stalking, 5G-gekkies en zwartepietendiscussies.
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:09
Ze mag toch zelf bepalen of ze op facebook wil of niet. Omdat 1 of andere droeftoeter brievens stuurt moet ze er mee stoppen. En wat als die droeftoeter staat te posten bij de sportschool, kan ze dan ook niet meer naar de sportschool?
TO weet je zeker dat hij dit doet of zijn het sterke vermoedens?
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:11
Beetje vaag dit allemaal.
Flikker dat hele Facebook eraf. Niks dan ellende.
Snap sowieso niet waar die ex op uit is om je prints te sturen van hetgeen je zelf op fb hebt gepost. Of het moet al iets zijn van controledwang en laten zien dat hij je in de gaten houdt.
Herken je dit paranoia gedrag van hem? Zo ja? Dan zou ik als de sodemieter aan dossier opbouw gaan doen.
Flikker dat hele Facebook eraf. Niks dan ellende.
Snap sowieso niet waar die ex op uit is om je prints te sturen van hetgeen je zelf op fb hebt gepost. Of het moet al iets zijn van controledwang en laten zien dat hij je in de gaten houdt.
Herken je dit paranoia gedrag van hem? Zo ja? Dan zou ik als de sodemieter aan dossier opbouw gaan doen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:15
Ja hij doet ditEHV1981 schreef: ↑25-08-2020 16:09Ze mag toch zelf bepalen of ze op facebook wil of niet. Omdat 1 of andere droeftoeter brievens stuurt moet ze er mee stoppen. En wat als die droeftoeter staat te posten bij de sportschool, kan ze dan ook niet meer naar de sportschool?
TO weet je zeker dat hij dit doet of zijn het sterke vermoedens?
Nee dat is uitgeslotenaardbeienslof schreef: ↑25-08-2020 16:12Kan het zijn dat hij je ww heeft van Facebook? Of je dochters ww?
Dat is toch een kul-reden! Je had toch gewoon je boeltje kunnen pakken en kunnen vertrekken?Aloliem1980 schreef: ↑25-08-2020 15:23We sliepen al jarenlang niet in hetzelfde bed en ik had geen last van hem. Eten en zo deden we ook niet samen. Hij zat meestal op zijn eigen kamer als hij thuis was.
Nou ik vind het wel leuk om sochtends door mijn timeline te scrollenTadderak30 schreef: ↑25-08-2020 15:59Ondertussen krijgt je dochter op haar werk brieven? Leuk is dat voor een puber. Ik zou er toch echt alles aan doen om ervoor te zorgen dat mijn ex niets meer van mij kan achterhalen, dus alle social media de deur uit van zowel mezelf als de kinderen. Facebook is echt alleen handig voor melodrama's, stalking, 5G-gekkies en zwartepietendiscussies.
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:16
Heb je nog meer info of???
ik zie hier helaas meerdere mensen met ervaring in dat staatje posten.
wil je hulp of was t alleen een melding?
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:17
Ik begin dit steeds minder te geloven zo...Aloliem1980 schreef: ↑25-08-2020 16:15Nou ik vind het wel leuk om sochtends door mijn timeline te scrollen
Nogmaals mijn vragen:
Hoe lang zijn jullie al uit elkaar? En hoe weet je zo zeker dat hij degene is die die dingen stuurt?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:17
Dan post je niks meer. Kan je nog steeds door je timeline scrollen.Aloliem1980 schreef: ↑25-08-2020 16:15Nou ik vind het wel leuk om sochtends door mijn timeline te scrollen
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:18
Tadderak30 schreef: ↑25-08-2020 16:17Dan post je niks meer. Kan je nog steeds door je timeline scrollen.
Posten kan prima. Met fatsoenlijke privacy instellingen.
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:19
Dit speelt al sinds wij uit elkaar zijn. En ik kan het niet bewijzen maar hij doet dit. Als ik hem of zijn moeder erop aanspreek doet hij alsof hij het niet is.sunshineandblueskies schreef: ↑25-08-2020 16:17Ik begin dit steeds minder te geloven zo...
Nogmaals mijn vragen:
Hoe lang zijn jullie al uit elkaar? En hoe weet je zo zeker dat hij degene is die die dingen stuurt?
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:20
Dan is hij niet de dader, of hij heeft een medeplichtige, of je zet alles openbaar en dan heb je hem feitelijk niet geblokkeerd.
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:20
Dit! Ik heb het idee dat je alleen maar vindt dat HIJ stom doet. Je wil het probleem niet aanpakken .Tadderak30 schreef: ↑25-08-2020 16:17Dan post je niks meer. Kan je nog steeds door je timeline scrollen.
Sneu voor je dochter, want dat zij op haar werk lastig gevallen wordt is echt niet tof.
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:23
Maar zet je nou alles op openbaar of niet? Vind ik nogal wat uitmaken. Doe je alles openbaar dan vraag je er gewoon om en vindt je het duidelijk wel lekker al die aandacht.
Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand denkt te weten wie er aan het stalken is en dat achteraf blijkt dat het toch iemand anders is geweest.
Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand denkt te weten wie er aan het stalken is en dat achteraf blijkt dat het toch iemand anders is geweest.
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:23
En wat ga je doen met de tips hier?Aloliem1980 schreef: ↑25-08-2020 16:20Ik bedenk me net dat voor de Corona lockdown de hockeyclub van mijn dochter ook een brief had gekregen, met screenshots van mij en mijn dochters Facebook.
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:25
Dan is hij dus niet de dader, of hij heeft een medeplichtige.Aloliem1980 schreef: ↑25-08-2020 16:21Ook berichten op alleen vrienden worden uitgeprint en opgestuurd
En dan zou ik maar eens rekening houden met dat hij niet de dader is.