Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode (wit)

28-08-2020 10:53 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.

Ik heb binnenkort een bruiloft met dresscode wit. (I know, wit op een bruiloft).

Nu ben ik zelf onwijs licht, staat wit mij niet mooi. (Vind ik persoonlijk). Ik heb geprobeerd een leuke outfit te vinden, maar na 7 online bestellingen verder geef ik het op.

Ik heb wel een andere jurk gevonden waar ik mij fijn in voel. Het is niet wit, maar heel licht beige. Ik dacht om witte acenten toe te voegen zoals een tas en/of schoenen.

Nu ben ik alleen een beetje bang dat ik nu een vervelende bruiloft gast ben, die zich niet aan de dresscode houd. Het is mijn eerste bruiloft, nog geen ervaringen verder.

Ik hoor graag jullie meningen! Tips om de jurk leuk te stylen is ook welkom!

Op de foto is de jurk lichter. Hij is iets 'donkerder' beige.

https://www.asos.com/nl/missguided-tall ... =532391074
Leuk jurkje!
hadea1 schreef:
28-08-2020 11:22
Misschien een open-deurentip, maar draag tegen het doorschijnen geen wit onder wit. Kies voor iets in een lichte kleur dat richting de kleur van je huid gaat, bijv beige ("huidskleur"), gebroken wit of lichtroze.

Dit. En goed passend ondergoed. Beter een beetje te ruim dan te strak. Geen string (kans dat die jurk tussen je billen kruipt. Je hebt van dat seamless ondergoed. Of een gladde bodystocking.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Waarom vraag je het niet aan de bruid zelf, of aan andere uitgenodigden.
Je schrijft zelf al dat de jurk niet zo licht is als op de foto, maar meer beige. Beige lijkt niet op wit.
Afbeelding

https://www.asos.com/nl/flounce-london/ ... d/20150038
Ze hebben hem ook in blauw

Afbeelding
Huh? De dresscode is toch wit?

Ongelooflijk dat je gewoon niet van plan bent je hieraan te houden. Heb je al met de bruid overlegd?
Ik zou je naar huis sturen! :lijstje:
Ik zou gewoon niet gaan. Aso's met hun rare kledingverplichtingen.
Asos jurken.
Ik vind de jurk qua kleur wel kunnen. Maar ik denk dat hij heel erg tekent. Zelfs bij het model zie je haar string. Ook je bh zul je zien vermoed ik. Verder vind ik hem vrij simpel, maar staat hij het model prachtig door haar figuur. Zelf zou ik nog even verder kijken.
Niq schreef:
28-08-2020 11:45
Waarom vraag je het niet aan de bruid zelf, of aan andere uitgenodigden.
Je schrijft zelf al dat de jurk niet zo licht is als op de foto, maar meer beige. Beige lijkt niet op wit.
Ik ben een +1 om het zo maar te noemen. Ga mee met mijn vriend. Heb zelf verder geen contact online met deze mensen, wel gezien en gesproken.
Rooss4.0 schreef:
28-08-2020 12:04
Huh? De dresscode is toch wit?

Ongelooflijk dat je gewoon niet van plan bent je hieraan te houden. Heb je al met de bruid overlegd?
Ik wilde het zo stevig niet poneren. Maar inderdaad: of je gaat zoals gevraagd of je gaat niet.
De 'argumenten' slaan ook nergens op. Als wit je niet flatteert doet beige ook nauwelijks iets voor je, als wit 'doorschijnt en tekent' (alle wit??? Elke stof??) dan is de jurk in het voorbeeld HET voorbeeld van tekenen en als je een iets grotere kont hebt dan schijnt hij daar zeker door. Als ik goed kijk zie ik zelfs de string van het model zitten. En deze jurk met een 'corrigerend' broekje zorgt zeker voor een mooie 'blub' bij je middel en onder je kont.
oudblond wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:23
7.67% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Dan vraagt je vriend het aan de bruidegom in spe.
En ik zou toch nog verder informeren naar de dresscode. Misschien mag een andere kleur broek of rok met een witte top ook. Ik kan me niet voorstellen dat alle mannen helemaal in het wit komen. En alle vrouwen trouwens ook niet. Dan moeten de meesten iets kopen wat ze erna nooit meer zullen dragen.
O ja, let op met die zelfbruiner, dat gaat gehaaid vlekken geven op die lichte jurken.
Niq schreef:
28-08-2020 12:01
Ze hebben hem ook in blauw

Afbeelding
Wat een lelijk vodje, zeker in het wit.
Niq schreef:
28-08-2020 12:25
O ja, let op met die zelfbruiner, dat gaat gehaaid vlekken geven op die lichte jurken.
Als ie al niet oranje uitslaat op je enkels en knieën.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Misschien mag wit met een print ook? Bij bonprix zie ik bijvoorbeeld een witte off shoulder jurk met aan de onderkant blauwe bloemen.
Tijger32 schreef:
28-08-2020 12:22
En ik zou toch nog verder informeren naar de dresscode. Misschien mag een andere kleur broek of rok met een witte top ook. Ik kan me niet voorstellen dat alle mannen helemaal in het wit komen. En alle vrouwen trouwens ook niet. Dan moeten de meesten iets kopen wat ze erna nooit meer zullen dragen.
Misschien zijn het allemaal Sensation White fans
ldp schreef:
28-08-2020 11:08
Ben je zelf in het wit getrouwd? Dan heb je eindelijk de kans om die jurk nog een keer te dragen.
:proud:

On topic.
Bij mij is die jurk wit. Ik vind hem leuk!

Als je "witte verf" zoekt bij een bouwmarkt, dan heb je keuze uit een paar honderd kleuren wit.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Peertjes schreef:
28-08-2020 12:27
Wat een lelijk vodje, zeker in het wit.
Jouw jurk scheen nogal door, vind ik deze toch beter.
Snoesje666 schreef:
28-08-2020 12:43
Bij mij is die jurk wit. Ik vind hem leuk!
Op de foto lijkt hij wit, in het echt is hij beige.
Als wit tekent bij je dan deze jurk zeker! Hij is echt bodycon, dat kan lang niet iedereen hebben.

Wat vind je hiervan?

https://www.asos.com/nl/lavish-alice/la ... =&cid=8799

https://www.asos.com/nl/asos-design/aso ... =&cid=8799

https://www.asos.com/nl/asos-design/aso ... =&cid=8799
De eerste is te duur en de andere twee zijn niet wit, maar ivoor en kiezelkleur.
@ Spijkerrok, moeten de mannen ook in het wit?
Dat lijkt me een heel ziekenhuissfeertje worden dan.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven