Fruit mee naar school probleempje

28-08-2020 19:03 189 berichten
Mijn dochter gaat nu sinds een week naar de basisschool. Ze draaien daar continue rooster dus tot 14u. Nu moeten ze fruit in een bakje mee. Banaan wordt bruin in de tas. Gesneden appel wordt bruin in het bakje. Dus ik gaf aardbeitjes mee ... gepelde mandarijn... druifjes... Maar het komt retour afzender. Ze eet het niet. Op kdv werd er uit de koeling fruit gehaald en aan tafel gesneden dan konden ze gewoon pakken. Ik word als ouder geacht fruit mee te geven wat ik thuis kan wegsmijten want om 14u is het warm en slap na vanaf 8 uur s ochtends in een bakje gezeten te hebben. School verplicht het maar de juf vind het blijkbaar ok dat ze het niet opeet. Ik zou dus veel liever als ze thuis komt versgesneden fruit met haar eten en dat fruit gezeik skippen op school maar dat mag niet. Tips ? Want ik vind dit verspilling van geld en eten.
Koeltasje? Koelelementen? Banaan niet voor snijden? Appel niet voor snijden? Smoothie?
Ik geeft wel eens een volkoren krentenbolletje (mini) mee. En thuis fruit.
Miss komkommer of paprika?
anoniem_640b840dd4f90 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 19:10
15.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gedroogd fruit, mag dat ?

Het is hartstikke makkelijk om appelpartjes onderweg vers te houden. Pak de partjes en het klokhuis, en puzzel er weer een volwaardige appel van. Houd de appel vast en doe er een elastiekje omheen. Zo worden de partjes niet bruin.

http://defruitigste.nl/filefruit#Filefruit
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Niks meer meegeven.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je dochter vragen wat ze mee wil.
En als ze het dan niet opeet vragen waarom ze het niet opgegeten heeft.

Voor bananen heb je trouwens ook doosjes in banaanvorm zodat ze niet geplet worden in de tas.
Beetje citroensap op de appel, dan blijft ie goed. Banaan gewoon zo meegeven en zorgen dat ie bovenin de tas zit of in zo'n speciaal doosje voor bananen.
En thuis alsnog fruit eten als het niet op gaat
Je hebt toch van die banaanvormige bakjes? Als ze gewoon zelf een banaan kan pellen zou ik 'm daar met schil en al in doen en haar de schil na het pellen terug in het bakje laten doen. Het lijkt me wel heel kinderachtig als ze daar iets tegen hebben.

Ik bedoel dit:

https://www.ditverzinjeniet.nl/bananenbox

Een appelvormig bakje heb je trouwens ook, daarmee kan je hetzelfde doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ook kun je de appel nadat je deze hebt geschild en gesneden even in honing water laten weken. Je mengt dan twee eetlepels honing in een beker met wat water en doopt daar de stukken appel in of je laat het even weken. Honing bevat een bestandsdeel dat bruining van je fruit tegengaat.

http://blog.deleukstelunch.nl/10-gezond ... op-school/
Beetje citroensap op appel tegen bruin worden. Appel niet snijden. Banaan niet snijden. Hele kiwi mee en een lepeltje.
Ze eten rond 10 uur fruit neem ik aan? Dan is de banaan en appel toch nog niet bruin?
Fruitspiesjes ; zou dat wat zijn ?
Smoothie / verse appelmoes/ knijpfruit zal wel weer niet mogen ?
Baloma schreef:
28-08-2020 19:08
Ik geeft wel eens een volkoren krentenbolletje (mini) mee. En thuis fruit.
Ze krijgt ook een schoolkoek mee. Ze doen een fruit pauze een boterham pauze en een koek moment dus 3 eetmomenten op een schooldag van 0830 -1400

Fruit meegeven is verplicht.

Hele banaan heeft ze ook mee gehad maar die beschadigt in de tas of wordt bruin. 1 plekje er op en ze eet het niet. Thuis onderving ik dat altijd door banaan te snijden..beetje Griekse yoghurt erover en dan at ze het met een lepeltje. Smoothie lust ze niet helaas. Ze eet wel fruit maar ze heeft er echt aanmoediging in nodig.

Koeltasje ga ik me in verdiepen maar dingen als gesneden appel wordt daarin toch ook bruin?
Juf hier heeft een appel snijder en snijdt de appels en peren voor de kinderen. Banaan kan in zo’n speciale doos. Mijn kinderen nemen nooit fruit mee overigens: een aantal maanden is er school fruit en anders eten ze thuis maar fruit.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Eggo schreef:
28-08-2020 19:12
.

Koeltasje ga ik me in verdiepen maar dingen als gesneden appel wordt daarin toch ook bruin?
Snijden en een elastiekje er om.
Madeliefjees schreef:
28-08-2020 19:09
Niks meer meegeven.
Ja dat mag dus niet

Ik kan me uit mijn basisschool jaren echt niet herinneren dat school zich zo bemoeide met eten. Ik kreeg zelfs een hele lijst mee met welke koeken wel en niet mee mogen. Waar bemoeien ze zich mee haha ik heb altijd de luizen moeder weigeren te kijken maar wellicht toch maar eens doen om erachter te komen wat me nog meer te wachten staat.
Afbeelding
Fruit eten ze hier om 10 uur 's morgens, dus het zit max 2-2.5 uur in een bakje. Appelpartjes in een afgesloten bakje worden hier niet bruin. Banaan snijd ik met schil in twee delen en gaan dan ook in de bak.

Ik zou bij je dochter informeren waarom ze het fruit niet eet. Gaat het brood wel goed? Veel kinderen vinden eten op school heel eng (mijn oudste van 12 doet net nog steeds niet, die neemt gewoon een laten lunch als ze om 15 of 16 uur thuis komt).
Idd appel in partjes met citroensap of evt kaneel.

Banaan ongepeld in een broodtrommel

Kiwi kan in 4 mee droogt niet uit.

Snoep tomaten, komkommer, paprika.

Hier controleerde de kleuterjuf de trommels toendertijd.
frietmetmayo wijzigde dit bericht op 28-08-2020 19:16
5.06% gewijzigd
Afbeelding
En geef ze even tijd om te wennen! Mijn oudste at amper 1 boterham bij de lunch, thuis at ze er 2 of 3. Die was zo onder de indruk van wat er om haar heen gebeurde dat ze gewoonweg vergat te eten. Die gaf ik thuis dus nog de rest van haar lunch. Het is heel wat voor die ukken en het komt echt vanzelf goed.
Koelelement in de tas?

En hoezo wordt die appel bruin? Sluit het bakje wel goed?
Afbeelding
Kleine koelelementjes (action,) om het fruit koel te houden. Dat houdt druiven of komkommer vast wel koel. Mandarijnentijd komt er weer aan, dst is mss ook wel iets.

Zou dochter ook vertellen dat ze zich een klein beetje aanstelt. Een klein plekje op de schil en het dan niet meer hoeven?
Veel suggesties die ik nader kan onderzoeken waarvoor mijn dank! Dit is mijn eerste en enige kind en ben alleenstaand dus het is echt uitzoeken hoe dingen werken in deze nieuwe fase genaamd basisschool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven