Loopfietsje vanaf 1 jaar

28-08-2020 22:27 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke hebben jullie en/of welke zijn echte aanraders en waarom?
We hebben een puky pukelino. Is met 4 wielen. Klein en compact. En nu handig om thuis binnen mee te oefenen van de winter.
Pukelino hadden wij ook. Is niet heel veel mee gespeeld eigenlijk. Voetjes kwamen er altijd een beetje onder ofzo.
Ik zie ook vaak een trybike. Maar die was niet handig binnen. En een puky pukelino voor zijn 1ste verjaardag en een echte loopfiets voor zijn 2de verjaardag was net zo duur samen als de trybike. En beide worden nog veel gebruikt nu bij 2+
BuzzFeed schreef:
28-08-2020 22:29
Pukelino hadden wij ook. Is niet heel veel mee gespeeld eigenlijk. Voetjes kwamen er altijd een beetje onder ofzo.
Oh grappig, hier wordt er dagelijks op geraced. Was eerst wel even zoeken met het afzetten wat jij zegt. Maar buurmeisje heeft paar keer voor gedaan en toen was het gaan.
Wij hebben een pukelino en een tribike. Ze kon wat eerder fietsen op de pukelino maar de tribike is toch wel favoriet. Inmiddels is ze bijna 2 en zit ze meestal op de tribike, de pukelino gaat haar te langzaam. Omdat de pukelino wat kleiner is gebruiken we die binnen en de tribike buiten. Bij de kinderopvang fietst ze veel op de driewieler maar dat kan ze pas sinds een paar maanden, dus daar zou ik nog even mee wachten.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Met één kochten wij een Bobbi car met aanhanger. Dat ding is heel veel gebruikt.

https://www.bol.com/nl/p/big-bobby-car- ... 006941423/

Met twee kochten we de kleinste Puky loopfiets met twee wielen. Ook een groot succes. Maar met één jaar, had dat nog niet gewerkt.
intotheunknown wijzigde dit bericht op 28-08-2020 22:42
0.49% gewijzigd
Wij hebben een oerdegelijk houten loopfietsje met rubberbanden bij de kringloop gevonden
was 5 euro
Rilena schreef:
28-08-2020 22:28
We hebben een puky pukelino. Is met 4 wielen. Klein en compact. En nu handig om thuis binnen mee te oefenen van de winter.

Yes, deze.
Ideaal ding. De balans erin is goed, ze gaan er niet zo snel mee voorover.
En ja, dat was hier een criteria, want mijn anderhalf jarige ging met zn loopfietsje van heuvels met zn voeten op zn stuur. Beetje stabiliteit is dan wel fijn.
Hij heeft nu een tweewielertje (bijna 2). Er staat óók een tribike, maar daar past hij met zn korte pootjes nog niet goed op.
Hips, hopsakee en pierlala.
Hier een bobbicar (van dochter) en een Puky wutsch (van zoon) in huis.
De pukylino. Peuter van 3 jaar wil er nog steeds op ondanks het niet meer past. :rofl:
Wij hebben ook de Puckylino, vanaf 2 jaar hadden de gewone puky met 2 wielen.
Via marktplaats nog betaalbaar.
Bobbicar is heel leuk. Hebben we ook.
De puky wutsch was net te groot voor onze zoon en hij vond het wiebelstuur niet fijn (pukelino is zelfde maar dan net slagje kleiner- met 3 kunnen ze er nog op)
Wij hadden de berg go2 en die is echt heel veel gebruikt. En een loopmotor, die is nog steeds wel in trek en peuter is bijna 2,5. Loopt vanaf 1,5jaar ongeveer op een 2 wieler loopfiets. Maar die berg go2 is echt waanzinnig veel gebruikt.
Toen hij 1 was had hij de wheelybug, vond ‘ie enig. Gebruikte hem ook als duwkar toen hij nog niet kon lopen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Wij hebben de Puky Wutsch met 4 wielen, dochter is iets ouder dan 1.5 en gebruikt hem veel. Ze racet ermee door het huis.
Afgelopen week hebben wij deze:

https://www.loopfietsen.nl/bandits-ange ... 02975.html

Erg blij mee! Ook hebben we een wheeliebug, die zijn ook erg leuk!
Houten trybike. Allebei onze jongens kregen die met hun eerste verjaardag.,
Waar wij woonden had ieder kind een Bobbicar (behalve die van mij dan). Zijn echt leuke dingen en blijven en blijven lang leuk. Vanaf ruim een jaar paste ook de 2-wieler loopfiets (ik had grote kinderen) en die zijn ook dagelijks gebruikt.
De Puky Wutsch vanaf 10 maanden gebruikt en de Puky met twee wielen voor de tweede verjaardag.

Puky’s loopfietsen zijn ergonomisch gewoon heel fijn. Als ik zie hoe houterig dochter soms vooruit komt op de loopfiets van haar neefje of vriendinnetje die een ander merk hebben en hoe soepel en snel ze kan met haar Puky dan ben ik enorm blij dat we daarvoor hebben gekozen.
Wij hebben een wishbone bike. Dochter is er dol op en gaat lekker hard. Hij stuurt heel soepel. En ze maakt ook nog de blits, zeker in het begin zo'n kleine uk op zo'n grote fiets (die verder wel goed past qua maat!)

Als ik dan soms andere kindjes zie op een loopfiets denk ik ooh wat is die fiets klein en moet ik daarna denken ohnee dochter heeft gewoon grote fiets :D

Bewust gekozen voor duurzaamheid en 1 duurdere fiets die lang mee gaat ipv 3 goedkopere voor elke maat.
Weetiknogsteedsniet schreef:
29-08-2020 23:21
Wij hebben een wishbone bike. Dochter is er dol op en gaat lekker hard. Hij stuurt heel soepel. En ze maakt ook nog de blits, zeker in het begin zo'n kleine uk op zo'n grote fiets (die verder wel goed past qua maat!)

Als ik dan soms andere kindjes zie op een loopfiets denk ik ooh wat is die fiets klein en moet ik daarna denken ohnee dochter heeft gewoon grote fiets :D

Bewust gekozen voor duurzaamheid en 1 duurdere fiets die lang mee gaat ipv 3 goedkopere voor elke maat.
Wij hebben maar 1 maat loopfiets gebruikt. Het zadel was te verstellen, dus kinderen konden hem van 1 tot en met 3 jaar goed gebruiken (daarna gingen ze over oo een gewone fiets, alhoewel de loopfiets nog paste). Groot voordeel vond ik dat ons loopfietsje (hout) heel weinig woof en dus heel makkelijk te dragen en mee te nemen was.
Alecta schreef:
30-08-2020 03:27
Wij hebben maar 1 maat loopfiets gebruikt. Het zadel was te verstellen, dus kinderen konden hem van 1 tot en met 3 jaar goed gebruiken (daarna gingen ze over oo een gewone fiets, alhoewel de loopfiets nog paste). Groot voordeel vond ik dat ons loopfietsje (hout) heel weinig woof en dus heel makkelijk te dragen en mee te nemen was.
Dat is inderdaad ook een groot voordeel. Die van ons is licht en neem je makkelijk mee met een of twee wielen op de grond rijdend terwijl je zelf het stuur vast houdt en gewoon normaal kunt lopen.

Ik heb geen idee hoe het met andere loopfietsen is maar ik loop gerust met dochter op een arm en fiets in de andere hand.
weetiknogsteedsniet wijzigde dit bericht op 30-08-2020 08:31
9.30% gewijzigd
Hier heeft de oudste een hele mooie stalen Trybike gekregen voor haar verjaardag. Groot nadeel vond ik het gewicht, tillen was bijna niet te doen in de driewieler vorm. Gelukkig kon/kan ie wel mee op de kinderwagen en is onze woonkamer en tuin groot genoeg om er mee rond te fietsen/lopen.

Eerst ruim een jaar als driewieler gebruikt ( vanaf 14 maanden) en daarna als loopfiets. Ik vind het gewoon echt nog altijd een van de mooiste loopfietsjes.

Jongste heeft een puckylino in bruikleen en het gewicht is echt heel erg fijn. Ik zie niet een voordeel ten opzichte van de trybike in hoe makkelijk ze erop gaat zitten en qua uiterlijk vind ik het een afschuwelijk ding ;-)
Maar voor het meenemen is het wel echt een handig ding. Neem in de auto minder ruimte in beslag dan de driewieler trybike.

Als ze iets ouder is gaat ze gewoon op de trybike van de oudste en geef ik de puckylino terug aan de eigenaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven