Blaffende hond buren
donderdag 27 augustus 2020 om 23:48
Stapelgek worden we er van. De buurvrouw vertrekt rond 6.40 naar haar werk en iedere morgen om 6.45 begint de hond van de buurvrouw te loeien, blaffen en janken. Dit houdt aan tot ze wordt opgehaald tot de hondenuitlaatservice (uur of 11.00).
Vorig jaar (toen wij er net kwamen wonen) was het alleen de eerste dag na het weekend of vakantie, ze moest dan weer even wennen aan het alleen zijn. Inmiddels is dit nu al weken iedere werkdag van de week. Mijn dochter slaapt inmiddels met oordopjes in (haar bed staat tegen de muur van de buurvrouw). Zelfs de buurvrouw 3 huizen verder wordt er wakker van.
Heb een goede band met de buurvrouw dus heb haar geattendeerd dat de hond enorm te keer gaat. Zij gaf toen verschillende redenen aan en dat ze er aan ging werken (en bedankte mij voor het aangeven)
Inmiddels zijn we weken verder en er verandert niks, dus wederom aangegeven dat het steeds erger wordt en ik het niet fijn vind om zo vroeg wakker te worden op mijn vrije dag.
Ze geeft aan er alles aan gedaan te hebben (goed uitlaten van tevoren, radio aan, iets te spelen, iets te eten en de uitlaatservice komt haar nu uurtje vroeger halen). Geld voor gedragstherapie is er niet en ze heeft geen andere mogelijkheid om hond elders onder te brengen. Buurvrouw werkt dus 5 dagen per week van 6.40 tot 16.30 (ik vind dit gewoon niet kunnen om dan wel een hond te nemen en zelf fulltime de deur uit, maar goed)
Vandaag zijn ook 2 andere buren bij haar langs gegaan om aan te geven dat het echt niet langer kan. De hond is buiten te horen. Ze werd een beetje pissig want onze kinderen hoort ze ook wel eens. Ben het met haar eens dat het geven en nemen is in een woonwijk, maar iedere ochtend wakker geblaft te worden om 6.45 en tot 10.00 aan te moeten horen vind ik enorm vervelend (en zielig ook voor de hond).
Iemand nog tips ?
Vorig jaar (toen wij er net kwamen wonen) was het alleen de eerste dag na het weekend of vakantie, ze moest dan weer even wennen aan het alleen zijn. Inmiddels is dit nu al weken iedere werkdag van de week. Mijn dochter slaapt inmiddels met oordopjes in (haar bed staat tegen de muur van de buurvrouw). Zelfs de buurvrouw 3 huizen verder wordt er wakker van.
Heb een goede band met de buurvrouw dus heb haar geattendeerd dat de hond enorm te keer gaat. Zij gaf toen verschillende redenen aan en dat ze er aan ging werken (en bedankte mij voor het aangeven)
Inmiddels zijn we weken verder en er verandert niks, dus wederom aangegeven dat het steeds erger wordt en ik het niet fijn vind om zo vroeg wakker te worden op mijn vrije dag.
Ze geeft aan er alles aan gedaan te hebben (goed uitlaten van tevoren, radio aan, iets te spelen, iets te eten en de uitlaatservice komt haar nu uurtje vroeger halen). Geld voor gedragstherapie is er niet en ze heeft geen andere mogelijkheid om hond elders onder te brengen. Buurvrouw werkt dus 5 dagen per week van 6.40 tot 16.30 (ik vind dit gewoon niet kunnen om dan wel een hond te nemen en zelf fulltime de deur uit, maar goed)
Vandaag zijn ook 2 andere buren bij haar langs gegaan om aan te geven dat het echt niet langer kan. De hond is buiten te horen. Ze werd een beetje pissig want onze kinderen hoort ze ook wel eens. Ben het met haar eens dat het geven en nemen is in een woonwijk, maar iedere ochtend wakker geblaft te worden om 6.45 en tot 10.00 aan te moeten horen vind ik enorm vervelend (en zielig ook voor de hond).
Iemand nog tips ?
vrijdag 28 augustus 2020 om 07:06
Kan dit inderdaad niet?
Ik heb in een zorgorganisatie gewerkt op kantoor collega die in zorg stond had hetzelfde probleem. Toen met haar afgesproken dat de hond bij mij mocht liggen. Van het beestje had ik geen last en dit is zo 2 jaar door gegaan toen werd ie helaas ziek. Bij vakantie van mij bleef de hond wel thuis of ging naar haar ouders. Maar door deze afspraak bleef de last die de buren ervaarde minimaal.
Mijn moeder heeft in de laatste jaren dat zij haar hondje had dit ook wel eens gehad, de buurman die thuis werkte werd er ook tureluur van.
Die had toen afgesproken dat de hond bij hem mocht als mijn moeder weg ging.
Dan is iets voor 7 natuurlijk erg vroeg. Maar misschien heb je iets aan deze ideeën.
♡
vrijdag 28 augustus 2020 om 07:35
Een hondenoppas zou ook een optie kunnen zijn.
https://www.oopoeh.nl/
Er zijn ook diverse andere sites.
Ik herken het gevoel. Onze hond is dement aan het worden en blaft in de nacht. Heel frustrerend, want je kunt er zo weinig aan doen. Nog frustrerender is als de buurvrouw elke keer komt klagen aan de deur. We hebben al van alles geprobeerd. En ik vind het zelf ook heel erg vervelend. Op het moment is het weer wat rustiger (lees 1keer blaffen per nacht), maar als het weer heftiger wordt dan moeten we gaan overwegen of het een laatste dierenartsbezoek zal worden.
Overdags over het algemeen geen last. Dan slaapt hij.
https://www.oopoeh.nl/
Er zijn ook diverse andere sites.
Ik herken het gevoel. Onze hond is dement aan het worden en blaft in de nacht. Heel frustrerend, want je kunt er zo weinig aan doen. Nog frustrerender is als de buurvrouw elke keer komt klagen aan de deur. We hebben al van alles geprobeerd. En ik vind het zelf ook heel erg vervelend. Op het moment is het weer wat rustiger (lees 1keer blaffen per nacht), maar als het weer heftiger wordt dan moeten we gaan overwegen of het een laatste dierenartsbezoek zal worden.
Overdags over het algemeen geen last. Dan slaapt hij.
vrijdag 28 augustus 2020 om 07:42
Ik weet niet in welke omgeving je woont maar hier zijn meerdere pensions die dagopvang voor honden verzorgen. Onze hond gaat het er 2 dagen per week heen, is de hele dag in de weer met andere honden en het is maar €2,50 duurder per dag dan de honduitlaatservice. Misschien kan je kijken of er zoiets in de buurt zit en dat aan haar voorstellen?
Enige nadeel t.o.v. De uitlaatservice is dat ze de hond moet brengen en halen, maar mag hopen dat ze dat er wel voor over heeft.
Enige nadeel t.o.v. De uitlaatservice is dat ze de hond moet brengen en halen, maar mag hopen dat ze dat er wel voor over heeft.
vrijdag 28 augustus 2020 om 07:49
Als eerste zou ze het probleem serieus kunnen nemen. Dat doet ze niet. Ze zou kunnen denken over oplossingen. Ook dat doet ze niet. Ze zou kunnen overwegen om haar hond weg te doen. Fulltime werken en wel een hond hebben is geen goede combi.
Het is hoe dan ook de verantwoordelijkheid van de buurvrouw. En daarnaast is het ontzettend zielig voor de hond.
TO, pas er voor op om niet de verantwoording over te nemen. Ik snap dat je het doet, maar het blijft hoe dan ook buurvrouw haar hond.
Heb je het geluid al eens opgenomen en haar dit laten horen?
Ik ken iemand die heeft thuis een camera geinstalleerd, en als zijn hond onrustig is, kan hij met de hond praten. Is dat een optie?
vrijdag 28 augustus 2020 om 07:52
Ik hoop een goede tip die bij ons hielp :
Het vergt wel wat oefening voor jou buurvrouw.
Doen alsof je weggaat, blijf in het halletje oid als er maar een binnendeur tussen zit.
Neem een frisdrank blikje (leeg) en vul deze met steentjes.
Plak deze dicht. Zodra de hond blaft, schud een enkele keer hard met het blikje. Stop zodra de hond stopt met blaffen. Deze oefening kun je ook doen als je hond bij je is maar kijk je hond niet aan op moment dat je schud (en hond blaft) bijvoorbeeld als iemand op de deur klopt.
Heeft bij ons goed geholpen!
Het vergt wel wat oefening voor jou buurvrouw.
Doen alsof je weggaat, blijf in het halletje oid als er maar een binnendeur tussen zit.
Neem een frisdrank blikje (leeg) en vul deze met steentjes.
Plak deze dicht. Zodra de hond blaft, schud een enkele keer hard met het blikje. Stop zodra de hond stopt met blaffen. Deze oefening kun je ook doen als je hond bij je is maar kijk je hond niet aan op moment dat je schud (en hond blaft) bijvoorbeeld als iemand op de deur klopt.
Heeft bij ons goed geholpen!
vrijdag 28 augustus 2020 om 07:57
Wij hadden precies hetzelfde met onze hond. Toen we eenmaal verhuisd waren naar een huis had ze weer last van verlatingsangst. In het appartement waren het de eerste 2 kleine weken en was ze gewend aan haar nieuwe omgeving.
Onze (toen nog nieuwe) buurvrouw stond al vrij snel aan de deur dat ze het wel heel vervelend vond en niet hoopte dat ze er nu dagelijks voor de aankomende jaren last van zou hebben. We wisten al dat het speelde en ik probeerde al zoveel mogelijk uren in te leveren vanuit werk (ik werk parttime) zodat ik thuis met onze hond aan de slag kon. Ik had het namelijk toen de buurvrouw het aankaartte eens gefilmd, dat was bij mij echt de eye opener dat mijn hond echt angst had. Nogmaals ik wist dat het speelde maar niet dat het zo heftig was
Ik ben ruim een jaar actief, maar ook echt actief dagelijks met onze hond gaan trainen en het is me gelukt. Maar wat een werk was dat.. ik ben bang dat je er niet binnen een paar weken van af zult zijn. Maar ik denk best dat je aan haar kunt aankaarten dat ze het eens moet opnemen/filmen. Als ze echt met schuldgevoelens zal zitten zal ze er ook direct mee aan de slag gaan.
Onze (toen nog nieuwe) buurvrouw stond al vrij snel aan de deur dat ze het wel heel vervelend vond en niet hoopte dat ze er nu dagelijks voor de aankomende jaren last van zou hebben. We wisten al dat het speelde en ik probeerde al zoveel mogelijk uren in te leveren vanuit werk (ik werk parttime) zodat ik thuis met onze hond aan de slag kon. Ik had het namelijk toen de buurvrouw het aankaartte eens gefilmd, dat was bij mij echt de eye opener dat mijn hond echt angst had. Nogmaals ik wist dat het speelde maar niet dat het zo heftig was
Ik ben ruim een jaar actief, maar ook echt actief dagelijks met onze hond gaan trainen en het is me gelukt. Maar wat een werk was dat.. ik ben bang dat je er niet binnen een paar weken van af zult zijn. Maar ik denk best dat je aan haar kunt aankaarten dat ze het eens moet opnemen/filmen. Als ze echt met schuldgevoelens zal zitten zal ze er ook direct mee aan de slag gaan.
vrijdag 28 augustus 2020 om 08:35
Panda1987 schreef: ↑28-08-2020 00:02Arm beest... Als je fulltime werkt en alleen woont moet je gewoon geen hond nemen, geen discussie mogelijk.
Ik zou het blijven aankaarten met de andere buren. Ik snap dat zij niks aan het geblaf kan doen, maar ze moet wel actie ondernemen, want die hond zorgt nu voor overlast. Dit is nu klote voor jullie en zielig voor de hond, ook al is er een uitlaatservice, dat beest zit de hele dag alleen. Laat dr die hond alsjeblieft naar een beter baasje brengen en zelf ene goudvis nemen....
Nou idd, waarom doen mensen dit?
vrijdag 28 augustus 2020 om 08:48
Zou het kunnen dat zij er zelf ook een beetje doorheen zit? In plaats van haar kop in het zand steken.
Geen/weinig familie en vrienden.
Baan van zo'n 40 uur.
Een hond waar het niet goed mee gaat.
Begrijp mij goed, zij koos voor een hond en moet daarin haar verantwoordelijkheden nemen.
Kan zij via social media een oproep doen? Voor herplaatsing of opvang?
Geen/weinig familie en vrienden.
Baan van zo'n 40 uur.
Een hond waar het niet goed mee gaat.
Begrijp mij goed, zij koos voor een hond en moet daarin haar verantwoordelijkheden nemen.
Kan zij via social media een oproep doen? Voor herplaatsing of opvang?
vrijdag 28 augustus 2020 om 10:24
Ik zou haar aanraden om even een tijdje thuis te blijven. Geen idee hoe het zit met haar verlof, maar een maand zou bv. een goede periode zijn om het alleen-zijn aan te leren. Eventueel eens rond gaan in de straat om te kijken of er iemand op de hond kan passen als zij werken is? Een uitlaatservice is ook niet goedkoop, dus als ze iemand vindt die voor hetzelfde geld een dagje op de hond wilt passen... (Omdat die persoon het zelf leuk vindt, een gepensioneerd persoon is misschien al blij met een maatje overdag, dan moet er niet de volle pot betaald worden.)
Een hond kan gerust alleen, dat zijn mijn 2 ook (maar oké, die zijn dan niet 'alleen', die hebben elkaar), maar dat moet wel rustig en positief opgebouwd worden.
Indien het probleem met deze hond blijft, denk ik dat herplaatsen een laatste oplossing is. Als die verlatingsangst er nu echt te diep in zit, dan moet hij naar iemand die wel fulltime thuis is.
Een hond kan gerust alleen, dat zijn mijn 2 ook (maar oké, die zijn dan niet 'alleen', die hebben elkaar), maar dat moet wel rustig en positief opgebouwd worden.
Indien het probleem met deze hond blijft, denk ik dat herplaatsen een laatste oplossing is. Als die verlatingsangst er nu echt te diep in zit, dan moet hij naar iemand die wel fulltime thuis is.
vrijdag 28 augustus 2020 om 11:31
louchantez schreef: ↑28-08-2020 07:57Wij hadden precies hetzelfde met onze hond. Toen we eenmaal verhuisd waren naar een huis had ze weer last van verlatingsangst. In het appartement waren het de eerste 2 kleine weken en was ze gewend aan haar nieuwe omgeving.
Ik denk dat het inderdaad heel verhelderend kan zijn voor buuv als ze zelf echt ziet hoeveel stress de hond heeft, dat zou nog weleens net dat beetje extra motivatie kunnen opwekken om er toch mee aan de slag te gaan.
vrijdag 28 augustus 2020 om 20:24
Dank jullie wel voor alle reacties !!!
Een blafband wil de buurvrouw echt niet. Ik heb vandaag iets gevonden op internet wat hetzelfde werkt maar dan maakt het geluid als de hond blaft. Heb dat aan haar doorgegeven.
Wat als gezegd wordt, het feit dat ze er weinig mee doet wekt bij ons als buren de irritatie op. Wij komen met allerlei ideeën en overal komt wel een ja maar op.
Laatst heb ik de hond opgenomen met mijn telefoon en haar dat laten horen, maar daar kwam weinig reactie op. Volgende keer ga ik de hond filmen door het raam (poort is altijd open voor de uitlaatservice), misschien dat dan het kwartje valt
Helaas kan hond niet mee naar haar werk, hadden we ook al geopperd. De tip van fb en nextdoor gaan we meteen gebruiken, dank daarvoor, ze moet een oproep gaan plaatsen of iemand in de buurt op haar hond wil passen.
Een blafband wil de buurvrouw echt niet. Ik heb vandaag iets gevonden op internet wat hetzelfde werkt maar dan maakt het geluid als de hond blaft. Heb dat aan haar doorgegeven.
Wat als gezegd wordt, het feit dat ze er weinig mee doet wekt bij ons als buren de irritatie op. Wij komen met allerlei ideeën en overal komt wel een ja maar op.
Laatst heb ik de hond opgenomen met mijn telefoon en haar dat laten horen, maar daar kwam weinig reactie op. Volgende keer ga ik de hond filmen door het raam (poort is altijd open voor de uitlaatservice), misschien dat dan het kwartje valt
Helaas kan hond niet mee naar haar werk, hadden we ook al geopperd. De tip van fb en nextdoor gaan we meteen gebruiken, dank daarvoor, ze moet een oproep gaan plaatsen of iemand in de buurt op haar hond wil passen.
zaterdag 29 augustus 2020 om 18:52
Dit is een vorm van egoïsme eigenlijk. Egoisme naar de hond, maar ook naar de buren. De hond vindt dit leven vreselijk en is er niet geschikt voor. Ik snap wel dat de buurvrouw zich onmachtig voelt en ze doet misschien haar best, maar het werkt niet. Ze zal echt hondenopvang moeten zoeken en anders de hond moeten herplaatsen.
Jouw feitelijke vraag zou moeten zijn: hoe doen wij onze buurvrouw dit in zien?
Door te praten praten praten. Door op haar in te praten. En zeggen dat je niet wilt zeuren, en het niet kwaad bedoelt, maar dat dit voor zowel de hond als voor jullie geen leefbare situatie is, en dat je echt nu al wekenlang je best doet om dit uit te houden, maar dat je nog geen enkele verbetering hebt bemerkt en dit waarschijnlijk ook niet zal gebeuren.
Door te praten praten praten. Door op haar in te praten. En zeggen dat je niet wilt zeuren, en het niet kwaad bedoelt, maar dat dit voor zowel de hond als voor jullie geen leefbare situatie is, en dat je echt nu al wekenlang je best doet om dit uit te houden, maar dat je nog geen enkele verbetering hebt bemerkt en dit waarschijnlijk ook niet zal gebeuren.
zondag 30 augustus 2020 om 23:25
Klopt wat je zegt, wij doen ons best om de buurvrouw in te laten zien dat dit zo niet langer kan. We manoeuvreren over een dun richeltje want we willen niet dat ze zich aangevallen voelt en zich afsluit/opsluit voor ons. Vooralsnog heeft ze met onze tips nog niks gedaan. Het huis schuin achter haar is verkocht en deze mensen waren van de week aan het klussen en toen ik hen toevallig tegenkwam op de parkeerplaats was hun eerste vraag of de hond altijd zo tekeer gaat (buurvrouw was even boodschappen doen). De man gaf meteen al aan dat hij dit niet accepteert omdat hij in ploegen werkt en in de ochtend/middag dan slaapt. Geen idee wat hij gaat ondernemen, maar hij was erg stellig.iones schreef: ↑29-08-2020 18:52Dit is een vorm van egoïsme eigenlijk. Egoisme naar de hond, maar ook naar de buren. De hond vindt dit leven vreselijk en is er niet geschikt voor. Ik snap wel dat de buurvrouw zich onmachtig voelt en ze doet misschien haar best, maar het werkt niet. Ze zal echt hondenopvang moeten zoeken en anders de hond moeten herplaatsen.
donderdag 3 september 2020 om 15:26
Een week verder en behalve dat de hond eerder wordt opgehaald is er niks veranderd. Van de week heeft andere buurvrouw nog gesprek met haar gehad en toen gaf ze aan dat de ene een huilbaby heeft of luidruchtige kinderen en zij heeft een hond die geluid maakt, dat het valt onder de normale geluiden in een woonwijk. Ook gaf ze aan dat er juridisch niets aan te doen is mochten we hier wat mee willen.
Kortom ik vrees dat ze er weinig mee gaat doen. Alle tips die ik heb gegeven (blafband tot bericht op nextdoor voor oppas) is niks mee gedaan.
Een aantal buren hebben wel aan mij verteld er stapelgek van te worden, maar spreken haar er niet op aan (zijn oudere mensen en alleenstaand). De hondeneigenaar is nogal uitgesproken en soms vinden mensen dat eng. Ze gaf dit dus ook aan tegen de andere buurvrouw, dat ze nooit klachten heeft, alleen van ons en dat andere mensen aan wie ze het heeft gevraagd zeggen er geen last van de te hebben.
Kortom ik vrees dat ze er weinig mee gaat doen. Alle tips die ik heb gegeven (blafband tot bericht op nextdoor voor oppas) is niks mee gedaan.
Een aantal buren hebben wel aan mij verteld er stapelgek van te worden, maar spreken haar er niet op aan (zijn oudere mensen en alleenstaand). De hondeneigenaar is nogal uitgesproken en soms vinden mensen dat eng. Ze gaf dit dus ook aan tegen de andere buurvrouw, dat ze nooit klachten heeft, alleen van ons en dat andere mensen aan wie ze het heeft gevraagd zeggen er geen last van de te hebben.