verwijderen spiraal

05-05-2009 06:29 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag voor een tweede kindje gaan deze zomer. Nu heb ik een afspraak gemaakt voor in juni om mijn spiraal te laten verwijderen..

2 vragen: Is het verwijderen pijnlijk (had bij het inbrengen bijna geen last) en hoelang duurde het bij jullie om zwanger te worden (had een zeer onregelmatige cycl voor de eerste zwangerschap en dat duurde erg lang om zwanger te worden..)

Thanx alvast!
Ik kan op je tweede vraag geen antwoord geven, maar pijnlijk was het verwijderen bij mij totaal niet. Voor je het weet is hij eruit, heb er nauwelijks iets van gevoeld.
The time is now
Heb je een Mirena of een koperspiraal?

Het verwijderen was bij mij helemaal niet pijnlijk. Om zwanger te worden van de eerste had ik, ook bij een zeer onregelmatige cyclus, bijna twee jaar nodig. Bij de tweede was het elf dagen na het verwijderen van het koperspiraal raak - in één keer.

Maar realiseer je dat de ervaringen van anderen niets zeggen over hoe het bij jou gaat!

Succes!

Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Spiraal verwijderen is me super meegevallen. Heel anders dan het inbrengen :-). Alleen die klem op je baarmoedermond is irritant, spiraaltje zelf trekt de huisarts er zo uit.

Over zwanger worden na een spiraaltje kan ik je niks zeggen: dit is de eerste maand voor ons.
Ook ik had geen last van het verwijderen van het spiraal.

Idd die klem..

Wij wiilen ook graag een tweede, we zitten in ronde 7.

Wel is mn cyclus aardig regelmatig, hier en daar een uitschieter. Maar heel anders dan voor ik een spiraaltje had.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Mijn huisarts heeft me vertelt dat het wel een jaar kon duren voordat je zwanger werd door alle hormonen en dat je lichaam weer moet wennen.

Mijne zit nog stevig op zijn plek dus daar geen ervaring mee..
Hier ook totaal geen last gehad van verwijderen spiraal. (zetten trouwens ook niet)

Daarna heb ik eerst een ronde afgewacht en condoom gebruikt, vond het toch een fijner idee als de baarmoeder even hersteltijd kreeg na het verwijderen van het spiraal. De maand erna direct zwanger.
geen last van gehad. Het inbrengen vond ik best pijnlijk dus ik zag tegen het verwijderen op. Maar dat viel 100% mee
Geen enkel probleem, dat verwijderen. Ik zou er niet bang voor zijn. Was heel snel gebeurd en deed geen pijn. Ik ben inmiddels in ronde 5 bezig met zwanger worden (elke maand weer spannend!)
Dat is een hele geruststelling als ik jullie verhalen zo hoor!

Maar over die hormonen ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb n hormoonspiraaltje en als die is verwijderd zijn de hormonen vlot uit je lichaam en niet zoals bij bijv langdurig pilgebruik!

Maar ik weet dat het bij elke vrouw anders gaat dus we zullen zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven