Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het heeft niks met slimmer te maken
Het gaat erom wat je zelf wil en dat je dat ook gaat doen. Ik vind het hebben van kinderen echt fantastisch. Maar ik snap ook dat mensen dat niet zo voelen. Het een is niet beter dan het andere in het algemeen.
Voor jou voelt geen kinderen het beste dus dan is geen kinderen de beste keus. Voor een ander voelt dat weer anders.
Eindelijkzwanger schreef:
31-08-2020 12:49
Nee dat snap ik. Maar voor mij zou sterilisatie echt als een hel voelen. Ook al krijg ik er een miljoen voor dan laat ik het nog niet doen.
daarom dus.. mensen met kids zijn gewoon niet slim genoeg. ik had dat miljoen gepakt en geinvesteerd in onroerend goed en ETF's om de rest van mijn leven nooit meer te hoeven werken.

nou hup meid! ga maar een nieuwe belastingbetaler produceren! iemand moet het doen en ik ben het niet. :cheer2:
31-08-2020 17:01
Het heeft niks met slimmer te maken
Het gaat erom wat je zelf wil en dat je dat ook gaat doen. Ik vind het hebben van kinderen echt fantastisch. Maar ik snap ook dat mensen dat niet zo voelen. Het een is niet beter dan het andere in het algemeen.
Voor jou voelt geen kinderen het beste dus dan is geen kinderen de beste keus. Voor een ander voelt dat weer anders.
vriendelijk verzoek om dit topic te verlaten. je weet dat dit een bewust kindvrij topic is? mooi dan ga je maar lekker elders posten.

ik ga toch ook niet in kinderfora lopen spammen?
Ja ik ga weg doeidoei
Ik kwam vandaag een vroegere buurvrouw tegen, met wiens dochters ik regelmatig speelde. Die had ik al 18 jaar niet meer gezien. Ze vroeg hoe het ging en ik vroeg ook naar haar dochter. Die heeft inmiddels een kindje van bijna 2. "Ja dat gaat ook allemaal door he", voegde ze eraan toe. Ik dacht: Alsof dat tegenwoordig nog zo vanzelfsprekend is.
RickDalton schreef:
31-08-2020 17:00
de verheerlijking van het gezinsleven en de moedercultuur in NL. als ik al ergens van moet kotsen is dat het wel.. bah :pukey:

vadercultuur is er bv helemaal niet. vaders hebben hun werk om op te storten in het leven en vrouwen.. ja voor vrouwen hebben we baby's en de zorg voor de kids als ideaalplaatje in het leven :nut:
Tja, hoe dat zo gekomen is. Heb het idee dat dit pakweg 20, 30 jaar geleden helemaal niet zo speelde.
In Amerika is het helemaal erg daar hebben ze zelfs categorieen als twinmoms, soccermoms, stay-home moms etc...

Zou overigens daar best eens wetenschappelijke artikelen over willen lezen, waar die verheerlijking vandaan komt, bv sociologisch gezien.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
31-08-2020 17:45
Tja, hoe dat zo gekomen is. Heb het idee dat dit pakweg 20, 30 jaar geleden helemaal niet zo speelde.
In Amerika is het helemaal erg daar hebben ze zelfs categorieen als twinmoms, soccermoms, stay-home moms etc...

Zou overigens daar best eens wetenschappelijke artikelen over willen lezen, waar die verheerlijking vandaan komt, bv sociologisch gezien.
Nou inderdaad ja.. maar ook dat je bij sommigen merkt dat ze totaal geen inlevingsvermogen meer hebben en ook niet begrijpen wat je dan zoal doet als je geen kinderen hebt.
Alsof je dan geen doelen kan hebben, er zijn wel meer dingen om je mee bezig te houden :idee:

Zag laatst iets voorbij komen op social media bij zo'n influencer, ze had die dag 'mama' dag. Geen idee wat dat dan weer is. Vond 'papa' dag al zo tenenkrommend.
Het moet toch allemaal niet gekker worden hoor.., of een Gender Reveal :nut:
yesss schreef:
31-08-2020 18:00
Nou inderdaad ja.. maar ook dat je bij sommigen merkt dat ze totaal geen inlevingsvermogen meer hebben en ook niet begrijpen wat je dan zoal doet als je geen kinderen hebt.
Alsof je dan geen doelen kan hebben, er zijn wel meer dingen om je mee bezig te houden :idee:

Zag laatst iets voorbij komen op social media bij zo'n influencer, ze had die dag 'mama' dag. Geen idee wat dat dan weer is. Vond 'papa' dag al zo tenenkrommend.
Het moet toch allemaal niet gekker worden hoor.., of een Gender Reveal :nut:
Een dzjender rieviel is gewoon het toppunt van hormonaal narcisme en daarbij horend hebberig gedrag als je het mij vraagt.
Daarnaast ben ik vreselijk blij dat ik ook "bewust social media vrij" ben sinds 2009 :proud:
RickDalton schreef:
31-08-2020 16:52
kneipp en rituals inderdaad zijn we verslaafd aan. regelmatig kopen we de rituals winkel leeg met lekkere spullen puur om ons te verwennen.

recent hadden we een kasteelovernachting daar hadden het hele arsenaal aan spullen van 'clarins' en sindsdien vinden we die ook erg lekker :hyper:
Clarins in een hotel...wauw, dat is luxe :heart: .
Kneipp asocieer ik nog steeds met lavendel (en dat vind ik goor) maar dat ligt echt aan mij.
Rituals, ja fantastisch, zijn wij hier ook fan van.
Waren ook ooit in een hotel waar dat in de douche hing, maar dan wel met zo'n constructie dat je de flesjes niet mee kon "jatten" :hyper:
sprokkelientje schreef:
31-08-2020 18:07
Een dzjender rieviel is gewoon het toppunt van hormonaal narcisme en daarbij horend hebberig gedrag als je het mij vraagt.
Daarnaast ben ik vreselijk blij dat ik ook "bewust social media vrij" ben sinds 2009 :proud:
Oh ja maar echt hoor.. ik denk dat soort dingen altijd maar durf het vaak niet hardop te zeggen :hihi:
Vind dat al van een babyshower, wat is er mis met gewoon een cadeautje als de baby geboren is.

Heel verstandig wat betreft social media, ben ook drastisch aan het minderen, wat een verademing :D
31-08-2020 12:25
Ik weet iig wel dat ik me nooit laat steriliseren ook al krijg ik er een miljoen voor. Ik laat me nooit mijn vruchtbaarheid afnemen.
Dan zul je het wel moeilijk krijgen als je in de overgang komt. Want dan gaat die vruchtbaarheid toch afnemen. :-D
iones schreef:
31-08-2020 18:13
Dan zul je het wel moeilijk krijgen als je in de overgang komt. Want dan gaat die vruchtbaarheid toch afnemen. :-D
Inderdaad. Aan alles komt een eind, ook aan die vruchtbaarheid.
31-08-2020 12:45
Ik zou een abortus ook niet kunnen. Of sterilisatie. Dan zou ik echt kapot gaan. Alleen bij grote lichamelijke problemen bij het kindje zou ik de zwangerschap afbreken.
Weet je het zeker? Zou je er dan niet beter aan doen het risico te nemen dat je dood gaat? Het zou jou namelijk wel een veel beter mens maken.
31-08-2020 12:57
Wat een verschil he. Ik ben juist onwijs blij met mn vruchtbaarheid en erg zuinig op.
Er zuinig op zijn, hoe doe je dat? Hoe pakt dat uit in de praktijk?
redbulletje schreef:
31-08-2020 13:39
Bij spijt van 'n abortus kun je gewoon weer zwanger worden zonder medische hulp natuurlijk.
Maar vind je dat dan niet raar? Zeker bij vrouwen die geen kinderen willen? Dan is steriliseren toch een betere oplossing dan abortus. Vind het zo krom.
yesss schreef:
31-08-2020 18:12
Oh ja maar echt hoor.. ik denk dat soort dingen altijd maar durf het vaak niet hardop te zeggen :hihi:
Vind dat al van een babyshower, wat is er mis met gewoon een cadeautje als de baby geboren is.

Heel verstandig wat betreft social media, ben ook drastisch aan het minderen, wat een verademing :D
Moet je nagaan als ze het in hun kop halen het allemaal te doen.
Dat is 3 keer cadeautjes ontvangen...en al die hersenlozen die erin trappen hahahahaha...
Never, nooit van mijn leven en iedereen weet dit ook.
Ik kom op kraamvisite als je dicht genoeg bij mij staat en dan neem ik iets mee. En anders krijg je een kaartje van mij, uit fatsoen en attent zijn.
En nee, ik hoef geen bevallingsverhalen/foto's of details. Ik hoef de baby ook niet vast te houden, ik sta er anders in. Ik toon interesse op mijn manier en niet op de mainstream manier van och en ach.

Op zich viel dat altijd best goed samen omdat de vrienden die ik heb die ooit kinderen hebben gekregen er ook nuchter in staan en er sprake is van wederkerigheid en het "niet naar binnen gekeerd staan".

Dat is ook de reden dat ik niet groepsgewijs meeging op kraamvisite bij collega's, ook niet meedeed met cadeautjes.
Ik stuurde dan een kaart en toonde belangstelling als desbetreffende weer op het werk kwam (paar foto's kijken etc.)
En daarna klaarrrrrrrrr.

Ik zet mijn eigen life events ook niet op een podium op het werk (ouders dood, scheiding, eerder huwelijk etc..)
iones schreef:
31-08-2020 18:17
Stil joh....ze is net weg :proud:
iones schreef:
31-08-2020 18:17
iig niet door je niet voort te planten :rolling:
sprokkelientje schreef:
31-08-2020 18:09
Clarins in een hotel...wauw, dat is luxe :heart: .
Kneipp asocieer ik nog steeds met lavendel (en dat vind ik goor) maar dat ligt echt aan mij.
Rituals, ja fantastisch, zijn wij hier ook fan van.
Waren ook ooit in een hotel waar dat in de douche hing, maar dan wel met zo'n constructie dat je de flesjes niet mee kon "jatten" :hyper:
https://www.chateauwittem.com/

daar zaten we eind juli even een nachtje. heerlijk! hadden de suite helemaal bovenin de toren
Sjaantje37 schreef:
31-08-2020 18:18
Maar vind je dat dan niet raar? Zeker bij vrouwen die geen kinderen willen? Dan is steriliseren toch een betere oplossing dan abortus. Vind het zo krom.
Ja het is zeker raar, maar als sterilisatie actief ontmoedigd en geweigerd wordt door je gyn dan moet je wat bij ongelukjes.
Het zou juist actief aangeboden moeten worden als iemand voor de tweede keer voor 'n abortus komt.
RickDalton schreef:
31-08-2020 17:03
daarom dus.. mensen met kids zijn gewoon niet slim genoeg. ik had dat miljoen gepakt en geinvesteerd in onroerend goed en ETF's om de rest van mijn leven nooit meer te hoeven werken.

nou hup meid! ga maar een nieuwe belastingbetaler produceren! iemand moet het doen en ik ben het niet. :cheer2:
Daarom heb ik mijn puber zoon al geadviseerd niet aan kinderen te beginnen. Doe het aub anders dan je moeder, geeeeen kinderen!
Sjaantje37 schreef:
31-08-2020 20:04
Daarom heb ik mijn puber zoon al geadviseerd niet aan kinderen te beginnen. Doe het aub anders dan je moeder, geeeeen kinderen!
:rofl:
redbulletje schreef:
31-08-2020 20:05
:rofl:
Hij zei wel moeder als je er zo over denkt wat doe ik hier dan? Waarop zijn vader heel nuchter antwoordde: ....drugs jongen drugs...hahahaha
RickDalton schreef:
31-08-2020 16:57
210.000 euro voor 2 kids tot het 18e levensjaar.

had je hypotheekvrij voor kunnen zijn, zijn wij ook. minder stress, minder gezeik, geen gedoe. je zou je bijna afvragen waarom je het wel zou doen. doet niemand natuurlijk(ja als het te laat is :facepalm: )

afgelopen weekend met de familie van de kant van mijn vrouw in een huisje gezeten.. pfff die zijn dus de hele dag met de kleine kinderen bezig. en maar op elkaar mopperen omtrent de kids. druk druk druk.

Ja rick en B hebben daar geen last van, die zijn ook wat slimmer en maken slimmere keuzes
Je hebt het weekend overleefd Rick? Of moet je nu 2 maanden bijkomen. :biggrin:

Die moeder verering... heel lang werd er uit de geloofsstromen gepromoot dat een goede vrouw vooral veel kinderen baarde, want dan heb je ook een grotere achterban en meer macht/invloed. Daarna sijpelde deze gedachten nog een beetje door en kregen we minder kinderen door de pil en beter opgeleide vrouwen. Toen werd een kind een luxeproduct en het moederschap heilig verklaard.

Baby shower, is dat het feestje ervoor? Tussen de gender reveal en de bevalling in? Ik ken wel mensen die een feestje organiseerde na de bevalling, want ze zagen het gewoon niet zitten om dágen lang elke dag bezoek te hebben. Was een leuk feestje trouwens.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Sjaantje37 schreef:
31-08-2020 20:09
Hij zei wel moeder als je er zo over denkt wat doe ik hier dan? Waarop zijn vader heel nuchter antwoordde: ....drugs jongen drugs...hahahaha
:HA: :rofl:
Jullie zijn volgens mij wel leuk. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven