Samenwonen

01-09-2020 20:21 49 berichten
Samenwonen. Nieuwe fase in je leven. Ik ben gaan samenwonen met mijn vriend en bij mijn vriend ingetrokken. Ik ben nieuwsgierig hoe anderen, die zijn gaan samenwonen en bij hun partner zijn ingetrokken dat gedaan hebben. Hoe heb je ervoor gezorgd dat zijn/haar huis jullie gezamenlijk (t)huis is geworden?
Het enige dat me nog bijstaat is dat ik eindigde met lege handen en helemaal overnieuw moest beginnen toen het voorbij was.

Nevernooitnie dat ik ooit nog mijn huisje wegdoe, echt voor helemaal niemand.
Schrijf je in op woningnet en blijf daar ingeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe voornamelijk de inrichting en kies kleuren uit. Hij vind alles meestal best. Ik schilder ook zelf etc. Af en toe komt hij met een matig idee en dat accepteer ik want het is ook zijn huis. :-D
Ex (toen nog vriend) wou ook met mij samenwonen, proef samengewoond uiteindelijk niet gedaan, hij had allemaal rare eisen.
Ik ben bij mijn inmiddels man ingetrokken. Heb niet echt het idee gehad om er iets aan te veranderen. Vond het wel prima hoe het was :biggrin:

Toen er iets vervangen moest worden, bank en bed, hebben we dit samen uitgezocht.
Maar het was niet zo dat het hierdoor meer mijn thuis was ofzo.

Ik ben daar niet gewoon niet zo moeilijk mee geweest :thumbsup:
Ik was gaan samenwonen met mijn toenmalige vriend. Samen op het huurcontract, alles leek goed. Half jaar later maakte hij het uit, had een relatie met een collega na een paar dagen en er was een strijd om het huis.

Nooit meer. Ik heb het huis gehouden en ik ben de enige die op dit huurcontract staat.
Nooit meer :rofl:
Twee keer gedaan. Geen succes.
Heeeerlijk een huisje voor mijzelf. En kind natuurlijk. Maar geen mannen meer vast in de woning. Latten prima. Liefde is heerlijk, maar niet in 1 huis.
Wens TO wel al het geluk van de wereld en hopelijk is het bij jullie wel een succes!
Ik ben bij mijn vriend ingetrokken. Vanaf het begin vond hij het prima dat ik over het huishouden en het interieur ging. Hij vond alles geweldig wat ik deed. :) Hij at vóór mij bij vrienden en nam verder Iglomaaltijden en kantine-eten van zijn werk mee. Hij had een lijntje naar de catering daar en kon altijd overgebleven eten meenemen.

In het begin kreeg ik dat ook, afwisselend met brood, blikken soep en macaroni met ham en kaas maar al gauw ging ik koken. Dat kon ik niet maar ik sloeg gewoon een kookboek open.

Ik leefde bij de dag; vond alles een geweldig avontuur en dacht niet na over morgen, maar het had ook best verkeerd kunnen uitpakken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
He, wat een opbeurende opmerkingen allemaal!
Mijn vriend is bij mij ingetrokken. Het is een koophuis en ik ben altijd ingeschreven gebleven bij woningnet omdat je niet weet hoe het leven loopt.

Qua meubels hebben we gekeken wie het handigste/mooiste/whatever meubelstuk of apparaat had.
Zijn tv was bijvoorbeeld veel nieuwer en mooier. En ik had dan weer een betere wasmachine.

Eigenlijk is er nergens strijd over geweest maar het was wel passen en meten qua kleding en schoenen. Ik heb al veel en heb wat dat betreft in vriend echt m’n match gevonden.

Alles wat we sindsdien nieuw hebben gekocht voor de inrichting hebben we samen uitgekozen.
anoniem_394388 wijzigde dit bericht op 01-09-2020 21:47
Reden: Woord vergeten
0.58% gewijzigd
Ik ben eerst bij mijn man ingetrokken en heb toen mijn meubels in een opslag gezet, en na een jaar hebben we samen een huis gekocht.
Zijn inrichting vond ik op zich prima en ik voelde me daar meteen al wel thuis, maar ik heb wel een paar persoonlijke spullen (oa wat boeken en foto’s) in huis gezet.
Allereerst van harte en veel geluk samen!
M'n ex en ik gingen destijds samen uit huis, dus ook samen alles uitgekozen. Daarna nog een keer moeten verhuizen, en toen gingen we uit elkaar. Omdat ik zelf niet de financiële middelen had om het huis te kunnen bekostigen, bleef ik met lege handen over. Hij had ook het meubilair betaald, was stuk ouder en had een flinke spaarrekening. Mijn tip is dus: zolang het leuk is, is het fijn. Maar zorg dat je altijd op eigen benen kan staan, je weet niet hoe het gaat lopen. Je wil aan het einde van de streep ook niet bij iemand "moeten" blijven omdat je verder geen opties ziet.
Als ik in het vervolg nog samen ga wonen pak ik het in ieder geval heel anders aan :)
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Mijn ex kwam bij mij wonen. Daarna hebben we samen een huis gekocht en samen ingericht.

Mijn vriend en ik latten. In de praktijk ben ik veel bij hem. Ik voel me er thuis ondanks dat hij hier ook met zijn ex die een vriendin van me was heeft gewoond. Ik heb niet de behoefte iers te veranderen als ik hier in zou trekken.
Mijn vriend en ik zijn beiden vanuit ons ouderlijk huis gaan samenwonen, dus vanaf het begin alles samen uitgezocht. Ik ben wel degene die meer doet/besluit met betrekking tot het interieur, maar wel altijd in overleg. Mijn vriend boeit dat niet zo heel veel.
Mijn man trok bij mij in en had niks bij zich. Het boeit hem ook helemaal niet, ik bepaal altijd het interieur.
ik geef mn bek ook maar een douw
Cateautje schreef:
01-09-2020 20:44
Het enige dat me nog bijstaat is dat ik eindigde met lege handen en helemaal overnieuw moest beginnen toen het voorbij was.

Dit ja.
De eerste keer gingen we samen van studentenwoning naar een huurhuis en was het vanalles wat en ikea en marktplaats.
De tweede keer kwam hij bij mij wonen en is er eigenlijk niet veel in huis veranderd.
Nu, de derde keer ga ik naar hem. Al afgesproken wat er van hem weg gaat en van mij komt te staan en we gaan wat dingen aan gordijnen enzo doen.

Heb overigens dikke overwaarde uit mijn huis die op mijn rekening blijft, dus als het weer over gaat vind ik wel weer wat.

Veel plezier met het samenwonen, is wel gezellig 😁
Cateautje schreef:
01-09-2020 20:44

Jeetje, hoe kwam dat dat je dat zo slecht voor jezelf geregeld had?
patchouli_ schreef:
01-09-2020 22:41
Jeetje, hoe kwam dat dat je dat zo slecht voor jezelf geregeld had?
Jong en naïef.
lilalinda schreef:
01-09-2020 21:32

Nou inderdaad wat een bagger. Lekker verzuurd ook.
lilalinda schreef:
01-09-2020 21:32
Ik denk dat we allemaal, stuk voor stuk willen voorkomen dat ze van haar roze wolk afdondert.
In mijn relaties is samenwonen eigenlijk altijd heel vanzelf gegaan. Je groeit naar elkaar toe en omdat je toch al graag bij elkaar bent kan je dan net zo goed gaan samenwonen.

Het huis waar je voor kiest maak je lekker een thuis voor beiden door er je eigen draai aan te geven. Ga gewoon lekker dingen veranderen en vervangen. Andere kleur of andere meubels (marktplaats). Een frisse blik in een bestaand huis is juist fijn.
Cateautje schreef:
01-09-2020 23:17
Ik denk dat we allemaal, stuk voor stuk willen voorkomen dat ze van haar roze wolk afdondert.

Want samenwonen is een roze wolk waar je vanaf dondert? :wtf:
-Shifty- schreef:
01-09-2020 23:21
Want samenwonen is een roze wolk waar je vanaf dondert? :wtf:
Je hebt het zelf over meervoud en je enthousiasme wijst erop dat jij nooit het nakijken hebt gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven