Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd

zondag 30 augustus 2020 om 17:22
Alpaca & Seaofdreams ja, normaal gesproken stipt 14 dagen na de eisprong m’n menstruatie. Inmiddels is wel duidelijk dat dit een nieuw ‘vals signaal’ van m’n lijf was en is een nieuwe test helaas niet nodig...
Nu even op ‘pauze’, moet een nieuwe bestelling gaan doen en krijg een evaluatie in de kliniek... Ik overweeg MOT20 te gaan bestellen, ik had MOT10. Wat is hierin jullie ervaring?

zondag 30 augustus 2020 om 19:29
Mus, wat rot! Balen!! Je lijf kan gekke dingen doen hè?
Vanuit het umc hoef je maar mot5 te bestellen. Ik heb laatste keer gevraagd of het slimmer was meer MOT te bestellen. Maar dat maakt uiteindelijk niet uit gaven ze daar aan. Behalve dat je meer geld kwijt bent. Ik heb de mail even erbij gezocht;
De mot (motiliteit) van Cryos zaad is altijd geweldig goed. Je vergroot je kans niet door een hogere motiliteit te bestellen. Bovendien wordt het zaad bij ons hoog in de baarmoeder ingebracht.
Ik heb even nagekeken hoe de motiliteit van het door jouw gekochte zaad steeds was: resp. 10, 8, 10, 12, 30, 13, 30, 14 milj. Van Kaj werd je zwanger met 13 miljoen.
Om het te verduidelijken: je kocht steeds Mot 5, wat garant staat voor 5 milj. beweeglijke zaadcellen. Als het bij ons ontdooid wordt tellen ze altijd nog even de motiliteit.
M.a.w. je krijgt al een veel hogere motiliteit dan dat je eigenlijk hebt besteld.
BTW je hebt minimaal 1 milj. nodig om een reële zwangerschapskans te hebben. Dus laat je niet gek maken door een hogere motiliteit te kopen want daarmee vergroot je je kansen niet.
Maar ik heb natuurlijk ook geen glazen bol, maar spreek wel uit ervaring haha.
Vanuit het umc hoef je maar mot5 te bestellen. Ik heb laatste keer gevraagd of het slimmer was meer MOT te bestellen. Maar dat maakt uiteindelijk niet uit gaven ze daar aan. Behalve dat je meer geld kwijt bent. Ik heb de mail even erbij gezocht;
De mot (motiliteit) van Cryos zaad is altijd geweldig goed. Je vergroot je kans niet door een hogere motiliteit te bestellen. Bovendien wordt het zaad bij ons hoog in de baarmoeder ingebracht.
Ik heb even nagekeken hoe de motiliteit van het door jouw gekochte zaad steeds was: resp. 10, 8, 10, 12, 30, 13, 30, 14 milj. Van Kaj werd je zwanger met 13 miljoen.
Om het te verduidelijken: je kocht steeds Mot 5, wat garant staat voor 5 milj. beweeglijke zaadcellen. Als het bij ons ontdooid wordt tellen ze altijd nog even de motiliteit.
M.a.w. je krijgt al een veel hogere motiliteit dan dat je eigenlijk hebt besteld.
BTW je hebt minimaal 1 milj. nodig om een reële zwangerschapskans te hebben. Dus laat je niet gek maken door een hogere motiliteit te kopen want daarmee vergroot je je kansen niet.

zondag 30 augustus 2020 om 22:46
Thanks voor je reactie!! Fijn om te lezen dat er altijd meer levende cellen in kunnen zitten, en dat 1 miljoen minimaal nodig is. Dan zou MOT10 zeker goed genoeg moeten zijn inderdaad.Pat36 schreef: ↑30-08-2020 19:29Mus, wat rot! Balen!! Je lijf kan gekke dingen doen hè?

Seaofdreams, heb er wel even om gehuild eerlijk gezegd... M’n lichaam heeft me deze ronde nog meer voor de gek gehouden dan bij de vorige twee, terwijl ik juist zoveel rustiger was dit keer... Hakt er daardoor toch net wat meer in voor m’n gevoel.. Maar uiteindelijk is er na 3 maanden gemiddeld 30% van de vrouwen zwanger, dus de kans was er ook gewoon dat het niet lukte en ik kijk zeker positief naar de toekomst! Maar ben wel ‘blij’, of misschien is opgelucht een beter woord, dat ik even een maandje een pauze heb. Even wat laten bezinken...

maandag 31 augustus 2020 om 09:54
Mus, ik snap het ook heel goed! Ik heb zelf ook wel eens bewust gekozen een maand of 2 over te slaan. Even een soort reset, want het vraagt veel van je.
Niemand kan je iets garanderen, dat is het lastige van dit alles. Maar er worden heel veel mensen zwanger, dus daar houd ik me maar aan vast!
Ik heb net het umc gebeld. 8 september weer de eerste echo. Ik moest wel lachen, want ze weten al precies wie ik ben. Zelfs aan de balie hoef ik me niet meer te melden! Hahaha! Dan wordt het toch wel tijd dat het lukt en dat ik daar niet meer hoef te komen toch?!
Niemand kan je iets garanderen, dat is het lastige van dit alles. Maar er worden heel veel mensen zwanger, dus daar houd ik me maar aan vast!
Ik heb net het umc gebeld. 8 september weer de eerste echo. Ik moest wel lachen, want ze weten al precies wie ik ben. Zelfs aan de balie hoef ik me niet meer te melden! Hahaha! Dan wordt het toch wel tijd dat het lukt en dat ik daar niet meer hoef te komen toch?!

maandag 31 augustus 2020 om 10:09
Balen Mus, kan me al die gevoelens goed voorstellen. Mij was al na de intake geadviseerd om 4 rietjes te bestellen. Ik heb op een of andere manier in mijn hoofd gezet dat het sowieso 4 pogingen gaat kosten. Denk dat als poging 4 niet raak is me dat ook van mijn stuk gaat brengen. Ook al weet ik rationeel dat dat nergens op slaat. Maar heb sowieso al wel gemerkt dat ratio en gevoel niet altijd netjes op een lijn liggen in dit traject.
Mbt MOT. Ik bestel MOT10. Vorige keer was na ontdooien nog ruim 5 miljoen over. Volgens de arts was alles boven de 1 miljoen prima. Maar ik had dus duidelijk niet de hoge aantallen van Pat.
Mbt MOT. Ik bestel MOT10. Vorige keer was na ontdooien nog ruim 5 miljoen over. Volgens de arts was alles boven de 1 miljoen prima. Maar ik had dus duidelijk niet de hoge aantallen van Pat.

dinsdag 1 september 2020 om 13:02
Wat balen Mus! Goed om even een break te nemen dan en dan weer verder kijken. Bij mij adviseerden ze 3 tot 6 rietjes te bestellen, voorkeur voor 6. Ik had er 4 besteld, dus er blijven nog 3 rietjes in de vriezer nu.
Ik voel me verder prima! Voor het weekend was ik wel moe, nu minder last van. Ik heb de echo nu als ik bijna 8 weken ben, de verpleegkundige reageerde aan de telefoon wel een beetje van dat is op het randje, want daarna moet je je nog aanmelden bij de verloskundige en dan moet je daar nog wachten en zit je al aan de termijn voor de nipt. Maar ik zou me nu nog niet bij de verloskundige mogen melden want ik moet de eerste echo afwachten. Ik neug ernaar om toch vast een verloskundigepraktijk te bellen, de 1e afspraak kan dan na de echo maar dan is het maar vast gepland. Hoe deden jullie dat?
Ik voel me verder prima! Voor het weekend was ik wel moe, nu minder last van. Ik heb de echo nu als ik bijna 8 weken ben, de verpleegkundige reageerde aan de telefoon wel een beetje van dat is op het randje, want daarna moet je je nog aanmelden bij de verloskundige en dan moet je daar nog wachten en zit je al aan de termijn voor de nipt. Maar ik zou me nu nog niet bij de verloskundige mogen melden want ik moet de eerste echo afwachten. Ik neug ernaar om toch vast een verloskundigepraktijk te bellen, de 1e afspraak kan dan na de echo maar dan is het maar vast gepland. Hoe deden jullie dat?

dinsdag 1 september 2020 om 17:02
Ja dacht ik ook al idd, vond het ook zo raar, hoezo zou ik geen verloskundige mogen bellen, dat bepalen jullie toch helemaal niet. Had even wat bevestiging nodig, ga morgen gelijk bellen!

dinsdag 1 september 2020 om 23:53
Nog een echo misschien. Maar je kunt in elk geval wel vast een afspraak maken, zodat je je niet nog in hoeft te schrijven ná die echo, en dan weer weken op een eerste afspraak moet wachten. Als die afspraak na de echo valt, is dat alleen maar mooi, maar dan staat het maar vast.
donderdag 3 september 2020 om 09:12
Ik heb besloten deze maand over te slaan. Zit midden in een verbouwing en verhuizing en er blijkt meer werk (dingen gaan voortdurend stuk) dan verwacht. Ondertussen werk ik fulltime. Merk dat ik nogal op mijn tenen loop om alles geregeld te krijgen. En relatief acuut weggaan is nu lastig te regelen, ook ivm werklui ed die dan door iemand anders moeten worden opgevangen. Dus vandaar bedacht dat ik over 1 maand het traject weer fris oppak. Denk dat dit een verstandige keuze is. Maar ergens heb ik het gevoel dat ik door door door moet.

donderdag 3 september 2020 om 20:44
Begrijpelijk Otta! Veel succes met je huis, ook erg leuk om mee bezig te zijn! Kan idd wel wat stress ook met zich meebrengen, dat herken ik wel. Ik moet nog genoeg doen in huis, maar de basis is in orde dus dan kun je steeds weer iets oppakken.
Hier gaat het goed, maar wel ontzettend moe, zeker gisteren en vandaag. Gelukkig nog maar een halve dag werken en dan heb ik drie weken vakantie, komt goed uit!
Hier gaat het goed, maar wel ontzettend moe, zeker gisteren en vandaag. Gelukkig nog maar een halve dag werken en dan heb ik drie weken vakantie, komt goed uit!
donderdag 3 september 2020 om 21:00
Hoi Mus.Mus90 schreef: ↑30-08-2020 17:22Alpaca & Seaofdreams ja, normaal gesproken stipt 14 dagen na de eisprong m’n menstruatie. Inmiddels is wel duidelijk dat dit een nieuw ‘vals signaal’ van m’n lijf was en is een nieuwe test helaas niet nodig...Nu even op ‘pauze’, moet een nieuwe bestelling gaan doen en krijg een evaluatie in de kliniek... Ik overweeg MOT20 te gaan bestellen, ik had MOT10. Wat is hierin jullie ervaring?
Balen dat je ongesteld bent geworden.
Mijn donor had alleen MOT20. Bij de eerste vier inseminaties bleef daar 7 tot 9 miljoen van over. Bij de vijfde inseminatie was ik de klapper van de dag, zeiden ze, 14 miljoen geloof ik. Ik ben bij deze ronde zwanger geraakt. Het werd een miskraam.
Ronde zes hetzelfde verhaal, weer de klapper van de dag. En blijvend zwanger.
Uiteraard weet ik niet of het daaraan heeft gelegen. Maar zo is het gegaan.

maandag 7 september 2020 om 14:43
Wat een goed nieuws! En ergens dus ook wel goed dat je nog niks had gehoord. Veel geluk samen!!Macarinata schreef: ↑06-09-2020 09:042,5 jaar wachttijd bij Isala en ik heb nog niets gehoord. Wow. Maar er is een liefde in mijn leven gekomen en we gaan er samen voor, dus binnenkort ga ik bellen om mezelf van de wachtlijst af te halen![]()
woensdag 9 september 2020 om 11:33
Lieve dames, het was even wat stil van mijn kant. Ik moest alles even laten bezinken en dan maar rustig richting evaluatiegesprek op 28 september in de kliniek. Bedankt voor alle lieve berichten iedereen! Maar...........
Ik bleef vage kwaaltjes houden, m’n hartslag in rust steeg met de dag én de gevoelige borsten kwamen gister ineens terug. Ik dacht ‘nu word ik gek, ik moet misschien toch nog maar eens testen...’ zonder echte verwachtingen, puur dat ik dacht ‘dan weet ik het zeker en kan ik het echt naast me neerleggen’.
Dus... Ehm... Ik vind het zo onwerkelijk dat dit over mij gaat, maar:
[URL=https://imageshack.com/i/pnrLGrdNj]
[URL=https://imageshack.com/i/pmTZ5lYcj]
Wat de bloeding geweest is, geen idee. Het leek echt op een menstruatie, maar wel aan de korte kant met 1,5-2 dagen. Nu in spanning, kan pas over 3,5 week terecht bij de kliniek voor een eerste controle...
Ik bleef vage kwaaltjes houden, m’n hartslag in rust steeg met de dag én de gevoelige borsten kwamen gister ineens terug. Ik dacht ‘nu word ik gek, ik moet misschien toch nog maar eens testen...’ zonder echte verwachtingen, puur dat ik dacht ‘dan weet ik het zeker en kan ik het echt naast me neerleggen’.
Dus... Ehm... Ik vind het zo onwerkelijk dat dit over mij gaat, maar:
[URL=https://imageshack.com/i/pnrLGrdNj]
[URL=https://imageshack.com/i/pmTZ5lYcj]
Wat de bloeding geweest is, geen idee. Het leek echt op een menstruatie, maar wel aan de korte kant met 1,5-2 dagen. Nu in spanning, kan pas over 3,5 week terecht bij de kliniek voor een eerste controle...

woensdag 9 september 2020 om 13:03
Klopt, de plaatjes werken niet helaas maar inderdaad zwanger!! Gister een knaller van kruidvat, vanmorgen weer (2 in een doosje dus tsja... Hahahaha!) en daarna toch ook nog een CB digital gedaan. Die zegt de mooie woorden ‘zwanger 2-3 weken’! Helemaal in shock maar ook in de wolken dus :p Als ik terug reken dan heb ik vandaag precies 3 weken geleden het idee gehad dat ik innesteling voelde. Dit zou dus precies kloppen met de cb test. Op basis van mn laatste menstruatie zou ik op 5 weken 5 dagen zitten, maar m’n gevoel zegt dus dat het vandaag precies 5 weken is door een langere cyclus en late innesteling.