Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
woensdag 9 september 2020 om 13:38
Gefeliciteerd Mus! Wat leuk. Dan heb je het dus toch goed gevoeld en jezelf niet voor de gek gehouden. En nu wacht je op een echo ipv een evaluatiegesprek, dat is toch ook fijn.
Geniet van je vakantie Alpaca. Lekker rustig aan. En ook nog lekker weer
Ik heb vrede met het maand uitstellen. Vond het wel lastig omdat ik zo klaar ben. Maar merk dat het ook wel rust geeft. Nu de verbouwing en over een maandje weer door met project Uppie.
Geniet van je vakantie Alpaca. Lekker rustig aan. En ook nog lekker weer

Ik heb vrede met het maand uitstellen. Vond het wel lastig omdat ik zo klaar ben. Maar merk dat het ook wel rust geeft. Nu de verbouwing en over een maandje weer door met project Uppie.

donderdag 10 september 2020 om 11:40
Otta, goed dat je er zo naar kunt kijken. Straks met meer rust weer verder, komt helemaal goed!Otta1985 schreef: ↑09-09-2020 13:38Gefeliciteerd Mus! Wat leuk. Dan heb je het dus toch goed gevoeld en jezelf niet voor de gek gehouden. En nu wacht je op een echo ipv een evaluatiegesprek, dat is toch ook fijn.

En idd, ik wacht nu op een echo ipv evaluatie, haha. Stiekem heb ik toch contact gehad met een verloskundige in de buurt, en met succes, ik heb nu 24 september al de eerste echo. Vandaag over twee weken hoop ik dus voor het eerst mijn kindje te zien!

Iedereen enorm bedankt voor de felicitaties!!

donderdag 10 september 2020 om 21:57
Gefeliciteerd Mus. Je hoort het wel vaker, dat iemand denkt een lichte menstruatie te hebben, en dan toch zwanger blijkt. Kan gewoon een bloeding zijn door een gesprongen vaatje, soms was het ook in eerste instantie een soort poging tot een tweeling (het is dan nooit echt een tweeling geweest, want andere eitje niet ingenesteld) en wordt het tweede eitje afgestoten zoals een menstruatie.
vrijdag 11 september 2020 om 22:43
zaterdag 12 september 2020 om 10:03
Jeaah Mus was een goed nieuws zeg!!
Hier weer een update van mijn kant.
18 september heeft de donor een gepsrek met de psycholoog en als dat goed gaat dan kunnen we in oktober beginnen.
Maarrr ineens is er een man in mijn leven gekomen. Totaal onverwacht. Het is allemaal nog heel pril. (4 weken). En ik merk dat ik het uitstel om hem van het traject te vertellen.
Als ik jonger was geweest dan had ik her traject stop gezet. Maar ben inmiddels bijna 40. Dus dat kan niet...de man in kwestie heeft overigens 2 kinderen en is gesterriliseerd
Ik ga mijn moed bij elkaar rapen en er woensdag over beginnen
Hier weer een update van mijn kant.
18 september heeft de donor een gepsrek met de psycholoog en als dat goed gaat dan kunnen we in oktober beginnen.
Maarrr ineens is er een man in mijn leven gekomen. Totaal onverwacht. Het is allemaal nog heel pril. (4 weken). En ik merk dat ik het uitstel om hem van het traject te vertellen.
Als ik jonger was geweest dan had ik her traject stop gezet. Maar ben inmiddels bijna 40. Dus dat kan niet...de man in kwestie heeft overigens 2 kinderen en is gesterriliseerd
Ik ga mijn moed bij elkaar rapen en er woensdag over beginnen
zondag 13 september 2020 om 10:58
Oh Linda wat spannend, leuk en lastig tegelijkertijd!
Ik kan je helaas geen tips geven, maar ik heb hier al wel eerder mensen ontmoet die in dezelfde situatie zaten en waarvan de nieuwe partner het geen probleem vond.
Hopelijk kunnen zij wat ervaringen delen!
En heel veel succes in ieder geval woensdag!
Ik kan je helaas geen tips geven, maar ik heb hier al wel eerder mensen ontmoet die in dezelfde situatie zaten en waarvan de nieuwe partner het geen probleem vond.
Hopelijk kunnen zij wat ervaringen delen!
En heel veel succes in ieder geval woensdag!

zondag 13 september 2020 om 18:24
Ooeeeee heel veel succes !Pat36 schreef: ↑11-09-2020 22:43Zo, pregnyl zit er weer in en zondag neem ik weer plaats op de bank.
Nog meer mensen toevallig?
Otta, slim dat je even een maand pauze neemt! Het is soms wel lekker om het los te kunnen laten, vooral als er veel andere dingen spelen. Schiet de verbouwing een beetje op?
Was graag naast je komen zitten , maar helaas!
Door de hormonen toen ik starte aan mijn ivf traject is mijn hele cyclus compleeet door de war.
Zo kreeg ik afgelopen maand pas een terug plaatsing op dag 32 ofzo en dat is veelste laat natuurlijk.
Vandaag ben ik nog eens naar de kliniek geweest voor een echo. Tot vandaag had de follikel tijd om op formatie te zijn. Helaas was nog steeds te klein. Besloten dat een natuurlijke cyclus geen optie . Vandaag pilletjes gekregen om de menstruatie op te wekken. Als die komt( vermoedelijk binnen 5 dagen ) start ik met estradiol en die zullen mijn cyclus over nemen. op cyclus dag 1 mag ik weer bellen en dan gaat alles weer lopen. Wederom weer even geduld voor mij

woensdag 16 september 2020 om 10:10
Jeej Mus, wat een geweldig nieuws!! Hoe voel je je?
Hier gaat het goed, wel wat klachten maar niet heel erg. Ik merk wel dat mijn conditie achteruit holt, heel snel een hoge hartslag. Ik ben nu op vakantie, het eerste deel van de vakantie was nogal inspannend en dat merkte ik wel. Nu wat rustiger aan doen, dat is wel fijn. Nog niet heel veel last van misselijkheid, twee keer 's nachts wakker gelegen doordat ik misselijk was maar nu ook weer een aantal dagen niet. Wel hele gevoelige borsten.
Pat, veel succes zondag, ik duim voor je!
Hier gaat het goed, wel wat klachten maar niet heel erg. Ik merk wel dat mijn conditie achteruit holt, heel snel een hoge hartslag. Ik ben nu op vakantie, het eerste deel van de vakantie was nogal inspannend en dat merkte ik wel. Nu wat rustiger aan doen, dat is wel fijn. Nog niet heel veel last van misselijkheid, twee keer 's nachts wakker gelegen doordat ik misselijk was maar nu ook weer een aantal dagen niet. Wel hele gevoelige borsten.
Pat, veel succes zondag, ik duim voor je!

zondag 20 september 2020 om 15:52
Oké spannend, ik zal even door duimpje draaien

Ik dacht binnen 5 dagen ongesteld te worden, maar klopt niet. Ik moest 5 dagen lang pilletje nemen. De menstruatie komt tussen de 7de en 10de dag vanaf dat ik die begon in te nemen dus dan moet ik voor woensdag ongesteld zijn ..

zondag 20 september 2020 om 21:29
Ik duim dat jij heel snel en ik voorlopig niet ongesteld wordt!Lovehopeandbelieve schreef: ↑20-09-2020 15:52Oké spannend, ik zal even door duimpje draaien![]()
Ik dacht binnen 5 dagen ongesteld te worden, maar klopt niet. Ik moest 5 dagen lang pilletje nemen. De menstruatie komt tussen de 7de en 10de dag vanaf dat ik die begon in te nemen dus dan moet ik voor woensdag ongesteld zijn ..![]()
zondag 20 september 2020 om 21:31
Oh Mus wat klote voor je!! Ik wist niet eens dat het kon. Wat ontzettend balen!
Heb je veel pijn?