** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Inmiddels is hij overleden las ik. Jammer want ik had graag zijn uitleg gehoord....

Knorrie werd vannacht twee keer huilend wakker, toen ik ging kijken lag hij beide keren op zijn buik, of liever op zijn knieen in kruiphouding. En dat in zijn slaapzak.
Tsja vreselijk wat 1 persoon en heel land kaan aandoen. Weg vrolijk gevoel met koninginnendag. Hier was de sfeer ineens helemaal weg toen het begon door te dringen wat er was gebeurd. Heb nog wel met een vriendin door de stad gesjouwd en wat gedronken , maar nee geen feest. Bij ons op de zaak moest het terras binnen en alle activiteiten werden gestaakt. Was een chaos in de stad met een agressieve sfeer op het einde van de avond.

Ericaatje wat een opgelucht gevoel zul jij hebben, weer je eigen winkel voor jezelf!
Haha, dat deed/doet Marzoon ook aldoor. Oefenen in zijn slaap. De afgelopen twee nachten niets gehoord. (klop klop op houten tafel). We zijn helemaal verbaasd want die twee nachten ervoor waren echt erg. Ik hoop dat het zo blijft. Nu ik nog even wennen, want ik lig dan toch te luisteren en dus duurde het een aantal uur voordat ikzelf insliep ;)
Ik heb tot 2 uur wakker gelegen omdat die beelden maar door mijn hoofd bleven spoken. Ik kan heel slecht tegen dit soort ellende.

@peuteranekdotes: Floor heeft gisteren wel iets van de beelden opgevangen en toen de mensen door de lucht vlogen riep Floor heel enthousiast: "Kindjes!!". Ik heb de tv maar snel uitgezet.

@oefenen in slaap: gisteren is ze dus rondjes gaan draaien en vannacht vond manlief haar ook ondersteboven in haar bed. Hier wordt 's nachts dus ook lekker geoefend.

Hey ladies!

Even een vraagje aan jullie. Doe ik wel vaker als ik het niet meer weet...

Mijn zoontje ook in augustus afgelopen jaar geboren slaapt overdag eigenlijk hartstikke goed. Bij de oppaas iets minder, maar dat is volgens mij wel normaal. Dat is ook het probleem niet. Voorheen sliep hij echter in de wagen ook goed. Liet ik de rugsteun zeg maar goed zakken zodat hij wat platter lag en dan sliep hij eigenlijk al binnen een paar minuten. Nu ziet hij echter steeds meer en meer en vindt dat allemaal veel te interressant. Is op zich niet zo'n ramp want meestal slaapt hij dan iets later alles wel bij. Maar op een dag zoals gisteren met koninginnedag. Lekker er tussenuit. Heeft hij 's ochtends nog extra goed geslapen. Maar op een bepaald moment werd hij echt moe. KOn het nog wel even rekken. Maar uiteindelijk naar huis moeten gaan omdat hij te moe was. Hoe doen jullie dat? Heb al geprobeerd een hydrofiele doek over de wagen te hangen zodat hij wat afgeschermd wordt en vanzelf in slaap valt maar dat vindt hij alleen maar leuk en gaat ermaa spelen. Hebben jullie nog tips en adviezen of is het gewoon wachten totdat hij minder gaat slapen overdag?

Alvast bedankt!!

groetjes Nurse
Als hij niet in de wagen wil slapen ben ik bang dat je toch alleen korte uitstapjes kunt maken of oppas moet regelen.

Mijn oudste slaapt nu nog 1 keer per dag maar dat was tot een paar maanden terug wel eens 3 uur achter elkaar. Dan moet je dus 's ochtends echt vroeg weg om iets te doen of aan het eind van de middag nog even.

Het ene kind kan wat beter tegen al die indrukken en gaat rustig ergens anders slapen maar sommige kinderen moet je echt in hun bed te slapen leggen.
@ slapen in de wagen, Fenna slaapt ook steeds minder lang in de wagen, bij haar werkt het wel om een doekje te geven, ze legt het dan over haar gezicht heen als ze zich wil afsluiten. Maar ze valt dan evengoed niet altijd in slaap, maar dan kan ze wel even tot rust komen. Tja als je merkt dat je kindje onrustig wordt maar toch niet kan slapen, is het toch een kwestie van naar huis gaan denk ik. Hebben we gisteren op een gegeven moment ook gedaan. Haar behoefte staat dan natuurlijk voorop.

Verder is het denk ik afwachten tot ze minder slapen overdag of echt vaste slaaptijden krijgen.

@ Wat een nare sfeer kreeg Koninginnedag inderdaad. De onbevangenheid is weg, zoals ik steeds op tv hoorde. Sinds de bevalling ben ik ook behoorlijk gevoelig voor slecht nieuws. Vooral als er kinderen bij betrokken zijn. Wie dit ook heeft; sluit je je bewust dan wat meer af of hoe ga je daarmee om?

@ Vandaag een dag voor mezelf, omdat ik een vrije dag heb en Fenna wel naar de crèche is, heb vreselijk lang geslapen, hopelijk daardoor beetje bijgetankt, nu even naar buiten. Hoop dat ik de energie heb om nog op te ruimen en schoon te maken, verwaarlozen we nogal de laatste weken.....
@ uitstapjes, het is inderdaad moeilijk om in te schatten of ze een uitje vol zullen houden of dat ze te moe worden en niet in de wagen willen/kunnen slapen. Lucas slaapt eigenlijk nooit meer in de wagen, vindt alles veel te interessant.

Sinds 2 dagen is Lucas druk aan het tijgeren!! Donderdag legde ik hem op de grond om hem te laten spelen en hij kroop/schoof op zijn buikje naar een speeltje toe. Heb hem ook even geprobeerd te lokken met een speeltje en dat lukte aardig! Hij trekt zich naar voren met zijn armen zo grappig, en die uitdrukking op zijn gezicht "ik wil dat speeltje hebben".

Zitten gaat nu ook echt supergoed!! Echt zo leuk om te zien hoe snel dat kan gaan!

Ik denk ook daarom dat hij niet lekker kon slapen de afgelopen weken. Zat een sprongetje in de weg. Het slapen gaat nog wel wat onrustig 's avonds (moet hem altijd weer goed in bed leggen als hij al slaapt, hij ligt dan helemaal bovenin) maar dat kan nu ook de verwerking zijn van deze ontwikkeling!

@ Summel, ook wel eens lekker een dagje relaxen! Volgende week dinsdag op 5 mei hoef ik niet te werken en gaat Lucas wel naar de crèche, heerlijk even een dag voor jezelf.

Inderdaad enorm geschrokken van het nieuws op 30 april! Summel, ik trek het me nu ook meer aan als er kinderen bij betrokken zijn. Gelukkig kan ik het wel redelijk goed van me afzetten maar het blijft de eerste dagen nog wel in m'n hoofd zitten soms. Hopelijk kun je het wat loslaten.

@ oefenen in slaap, hier ligt meneer ook vaak verkeerd om in zijn bedje als hij wakker is en maar blij kijken als ik hem kom halen haha. Hij is ook echt een buikslaper of op zijn zij. Ik smelt helemaal als ik hem zie slapen, zooooooooooo schattig haha.

Ik ga nog even internetten! Fijne dag iedereen.
@Nut Vitamine D zit in kunstvoeding inderdaad, maar als ze ouder zijn dan 1 jaar krijgen ze dat niet meer. Algemeen advies is vit D te geven tot de leeftijd van 4 jaar. Vitamine D is nodig om calcium op te nemen uit de voeding (dat gaat zonder vit D moeizaam), en er is veeeeeel calcium nodig om het hele skelet op te bouwen. Zonlicht zorgt inderdaad voor vitamine D aanmaak in de huid. Kennelijk kan dit toch te weinig zijn voor kinderen. (Engelse ziekte). Voor BV moeders wordt calcium voor de moedermelk onttrokken aan je bloed en bij onvoldoende calciumopname vanuit je eigen botten. Een oud gezegde is dan ook dat elk kind je een wervel zou kosten...

Ach...ik weet niet of het bewezen is, maar ik neem zelf gewoon gelijk met mijn zoontje in, en ja wij vergeten het ook wel eens een keertje....
Volgens mij is het wel bewezen hoor. Laatst bij het cb werd verteld dat je ipv 5 druppels 10 druppels moest gaan geven omdat er meer gevallen van de Engelse ziekte voorkwamen.
Ik lees nu dat margarine verrijkt wordt met vitamine D, in echte boter komt het van nature voor. Dus via de boterham krijgen de kindjes ook wat binnen. Zelf eet ik halvarine dus voor mezelf gaat het niet op (en ik slik echt zelden mijn vitamines, heb daar wel een beetje spijt van maar wist eerlijk gezegd niet van het belang).
En op wikipedia staat dat je het tot 5 jaar moet geven, ik heb het bij mijn oudste tot 4 gedaan zoals aangeraden door het cb.
Ik vergeet het dus heel vaak. Het kan maar zo gebeuren dat ik er een maand lang niet aan denk. Nu ben ik er toch maar streng op geworden en de afgelopen 2 weken hebben ze het netjes elke dag gekregen.

Gelukkig komen we veel buiten en heb ik altijd margarine met al die toegevoegde vitamines.
Dus als ik het goed begrijp, hoef ik pas na het 1ste jaar de vitamineD te gaan geven omdat het nu nog voldoende in de Fv zit? Wat raar dat ik dit nog nooit gehoord heb bij het Cb!

Hier is de 4de fles eraf. De fles van 16.00 is er nu af, hij eet 's avonds zoveel, dat ik het niet meer echt nodig vond en hij lijkt het niet te merken. Alleen nu moet ik zelf wel strenger zijn met eten, eerst "schoot" het er nog weleens bij in, maar dat is nu over. iedere avond om 18.00 staan de pannen op tafel

We gaan van de week op pad voor een autostoel, hij groeit er nu echt bovenuit en hij wil aldoor zitten, niet echt meer handig in de maxo-cosi. Welke hadden jullie nu ook alweer en waar t beste op te letten?

Morgen 5 mei, hoop dat het een beetje mooi weer is en dan lekker naar het festival...ver weg bij de boxen natuurlijk met Jari. En anders thuis wat rondhangen. gaan jullie nog wat leuks doen morgen?

Pebbles aandoenlijk die peuteranekdotes he. In al hun onschuld zeggen ze zulke lieve dingen. Mn nichtje werd het verteld dat er papa's en mama's waren omgekomen in Apeldoorn (ze vroeg waarom het avondprogram was geschrapt bij hun). haar antwoord: Maar dan komen die kindertjes toch bij ons wonen, worden jullie gewoon de nieuwe papa en mama van hun. aaahhh vindt ik zo schattig (dat ik er tranen van in mn ogen krijg )
@nut: dat is het voordeel van kinderen, je eet altijd op tijd. Als ze wat ouder worden is het weer wat makkelijker om het een half uurtje of uurtje later te doen.

Voor de autostoel zou ik even op deze link kijken: http://www.kinderstoeltje ... d6-4d54-bd58-61ef40c2fd48

Ze raden aan om een stoeltje te kopen dat minimaal "goed" is.

Oudere stoeltjes als de Priori XP of SPS zijn eerder getest en kregen toen "redelijk".

Wij hebben een Romer King TS en een Priorifix. In gebruik vind ik de Priorifix iets prettiger maar die is heel duur omdat het een isofix stoeltje is. Als je isofix hebt is dat wel het veiligst.

Er is nu ook een stoeltje dat je naar je toe kunt draaien bij het erin zetten, de Axis. Die hadden ze nog niet toen wij een stoel voor Floor kochten maar dat had me wel wat geleken.
Ben blij dat jij zegt ook zo lang niet aan vitamine D gedacht te hebben Pebbles .

Nut, je moet het even vragen bij het cb wanneer je vitamine D moet gaan geven. In ieder geval op het moment dat je Jari gewone melk gaat geven. Maar misschien al eerder als je minder flesvoeding gaat geven, dat weet ik niet precies.

Overigens is veel buiten komen niet voldoende om je vitamine D gehalte op peil te houden. In ieder geval niet in de winter, dan wordt er geen vitamine D aangemaakt door je lichaam als je buiten bent. Alleen in de zomer als het helder weer is. Dan wordt er wel gelijk veel aangemaakt.

Hier zijn we nog niet aan een autostoel toe. Maar de maxi cosi wordt wel heel zwaar vind ik hoor. Moest vanochtend een stukje lopen naar mijn auto en sjouwde me een breuk. Had hem beter even op het onderstel van de kinderwagen kunnen zetten.

Volgens mij is Knorrie al 2 keer uit zichzelf gaan zitten afgelopen weekend. Ik kon me niet herinneren dat ik hem zittend had neergezet, en toch zat hij! Zijn broertje zei dat hij hem niet geholpen had, dus het moet haast wel dat Knorrie het zelf gedaan had. Maar gezien heb ik het nog niet.
@vitamine D. Wij hebben Olivier sinds hij (deels) op flesvoeding over is ook geen vitamine D meer gegeven. Maar ik had in een folder van het CB gelezen dat als ze minder dan 500 ml flesvoeding krijgen dat ze dan weer extra vitamine D moeten krijgen.

Gisteren heb ik Olivier voor het laatst borstvoeding gegeven. Best een grote mijlpaal voor mezelf. Olivier had er zelf vanochtend geen problemen mee dat hij de fles kreeg in plaats van de borst. Gelukkig maar, dat maakt het toch weer iets makkelijker.

@Autostoeltje, wij hebben voor Olivier ook al een autostoeltje gekocht. De maxi-cosi axiss. Eigenlijk moest die bij mij in de auto, aangezien ik het meeste met Olivier in de auto zit. Hij staat nu bij mijn vriend in de auto. Ik vind het wel een hele fijne stoel. Vooral als ik Olivier erin zet. Hij zit er ook wel goed in. Maar toch... ik las op de maxi-cosi site dat baby's het beste tot 12 maanden tegen de rijrichting in vervoerd kunnen worden, dus daar hou ik me, zolang hij nog niet boven de cabriofix uitsteekt, nog maar even aan.

@kruipen etc., Olivier kan tot zijn grote frustratie nog altijd niet vooruit kruipen. Hij weet wel heel goed waar hij naar toe wil, maar dan schuift hij vervolgens achteruit. Hij moppert hierdoor de laatste paar dagen ook heel veel. Eigenlijk wel zielig. Maar ik verwacht dat het hem toch binnenkort wel moet gaan lukken en dan is hij vast meteen ook weer happy. "lopen" gaat wel al aardig. Als je hem rechtop vasthoudt dan zet hij zelf stapjes in de richting die hij op wil gaan. Maar echt lopen is dat natuurlijk nog niet.

@5mei, ik heb morgen lekker vrij. Dus misschien dat we met kleintje ook nog wel even naar de festiviteiten gaan kijken. Zie alleen een beetje op tegen de drukte. Ik vind het zelf altijd wel leuk, maar voor zijn kleintje lijkt me dat toch minder. Maarja als het niets is dan zijn we ook zo weer thuis.
Pebbles tnx voor de link. Heb hem uitgeprint, kan ik het meenemen naar de winkel. Had ook al gehoord van de nieuwe stoel idd met de draairichting, zal eens kijken of dat wat is.

Het is hier niet zulk best weer dus dat zal wel naar de stad worden vanmiddag. Het is niet echt weer om lekker te gaan chillen op een kleedje bij het festival :(
@autostoel: Wat Pebbles zegt klopt helemaal. Isofix is de veiligste manier om een stoel te bevestigen. Wij hebben echter toch een gordelbevestiging genomen, want als een stoeltje met een isofix-bevestiging met een gordel wordt vastgezet (in een andere auto die niet die isofix-mogelijkheid heeft) schiet de veiligheid naar beneden.

@slapen in de kinderwagen: Wel kleine tukjes van een paar minuten, maar niet ècht slapen. Wij plannen onze uitstapjes en bezoekjes dus zo veel mogelijk om de slaaptijden heen. En die slaaptijden zijn vrij vast bij ons (van 10:30 tot 12:00 en van 15:30 tot 16:30)

@Koninginnedag: Inderdaad, wat een drama! Bij ons in het dorp gingen de activiteiten verder wel door geloof ik. Afgelopen weekend zijn we in een vakantiepark geweest vlak bij Apeldoorn (wat overigens heel leuk en relaxed was) en zijn we langs het beruchte kruispunt loolaan - jachtlaan gereden (per ongeluk). Druk dat het daar was!!! en een hoop bloemen!!!

@kruipen: Sofie kan het nog niet en ze doet er ook niet veel moeite voor want ze heeft door dat ze door rollen en op haar rug schuiven door zich met haar voeten af te zetten, ook kan komen waar ze wil. Ben benieuwd of het kruipen nog gaat komen, ik hoop het wel, want het schijnt voor de ontwikkeling van de motoriek goed te zijn.

Vandaag zijn we gaan kijken voor een moeder-fiets. Nog niks gekocht, maar wel mooie fietsen gezien. Heeft iemand van jullie er ervaring mee?
@polleke: Wij hebben die Priorifix momenteel met gordels vastgezet maar zover ik terug kon vinden was dat net zo veilig als andere stoeltjes die alleen met gordels vastgezet kunnen worden.

Wij hebben het stoeltje daarom ook gekozen, zodat we hem met en zonder isofix kunnen gebruiken.

Ik heb de Gazelle Bloom moederfiets en ben er heel erg blij mee. Ik wilde de gazelle omdat die niet van die gekke kleine wielen heeft en niet zo'n heel breed stuur. Hij rijdt als een zonnetje en was volgens mij ook als beste getest een jaar of 3 geleden.

Volgens mij heeft Sophie nog genoeg tijd om te leren kruipen. BIj het CB hebben ze in de boekjes staan dat ze met een maand of 14 met de buik van de grond moeten kunnen kruipen. Floor begon met een maand of 10, met 8,5 maand ging ze teigeren. Ik ken genoeg kindjes die rond een jaar zijn gaan kruipen, dat duurt voor onze kinderen nog wel even.

@nut: was het leuk in de stad?

@meggie: klopt wat je zegt van die Maxi Cosi. Floor heeft er zelfs tot 18 maanden in gezeten. Ik denk dat Eva er ook wel zo lang in kan.

@morrie: de laatste weken is Floor zo gek van de Vitamine D dat ik het niet meer kan vergeten. Het staat nu bij het aankleedkussen van Eva en als ik Eva dan klaar maak voor bed dan staat Floor al naast me te springen om druppeltjes.

De maxi cosi probeer ik zo min mogelijk te sjouwen. Het liefst laat ik hem net als de grotere autostoeltjes gewoon in de auto staan en zet ik haar er pas in de auto in.

Het zitkunstje van Knorrie al gezien. Grappig lijkt me dat als je je dan staat af te vragen hoe je hem hebt neergezet.

Hij zit dus al wel goed los?

@Morrie Wat leuk dat knorrie zelf is gaan zitten! Jammer dat je het niet zag...

@Tijgeren Gaat steeds beter hier...nu ook over de drempels heen...zit ie om de deur naar me te gluren als ik in de keuken sta...en dan spelen we kiekeboe...lachen!

@Mamafiets Zijn wij ook aan het orienteren...heb van gazelle ook een multifunctionele fiets gezien die heel stevig is en geschikt als moederfiets. Kijk er nog steeds zo naar uit om te gaan fietsen met hem!

@Maxi cosi past ie nog makkelijk in...hoeven we dus nog niet naar te kijken.

@5 Mei was hier prutweer...we zijn heel de dag binnen geweest haha

Ben benieuwd hoe hij gegroeid is...morgen gaan we naar het CB!
Lucycat, ik moet ook morgen naar het cb. Ben ook erg benieuwd. Knorrie eet zo enorm veel in mijn ogen, hij moet wel zwaar zijn geworden!

Vanavond aten we asperges en hij at ze gewoon uit het vuistje mee, echt een leuk gezicht.

Hier geen moederfiets maar een gewone fiets, gaat prima hoor. Eerlijk gezegd vind ik het niet echt 'leuk staan', de moederfietsen, sorry . Ik voel me al echt zo'n moeder als ik fiets met kind, als het dan ook nog op een moederfiets zou zijn dan zou ik me echt ubermoeder voelen .

Ik heb Knorries zitkunst nog steeds niet gezien. Ik twijfel dus ook nog steeds of hij het zelf gedaan heeft..... Eerst zien dan geloven he . Hij zit wel al stevig Pebbles, als ik hem neerzet. Heel stevig, hij houdt het echt heel lang vol om zo te spelen. Het vervelende is wel dat hij daarna niet meer wil liggen, dan moet ik hem echt even afleiden met speeltjes enzo.

En kruipen gebeurt hier ook nog niet. Wel rollen, hij rolt als een speer de hele kamer door. Hij gaat ook wel op zijn knietjes zitten, maar komt niet vooruit.
Goedemorgen allemaal,

Ik zit helemaal bij te komen van het vertrek van mijn collega, zo onwijs lekker dat mijn zaak weer mijn zaak is en heb nu ook gezelschap van een stagiaire. Ben nog steeds bezig met die servercrash. wat een gedoe zeg!

@fiets. Net wat Morrie zegt, ik heb ook een gewone fiets, vind een moederfiets ook "niet zo leuk" staan. Gaat prima met het stoeltje voorop. Heb er ook een windscherm voor en Roan vindt het geweldig om erop te slaan met zijn handjes als we aan het fietsen zijn.

@kruipen. Roan gaat heel aardig, maar het ene moment kruipt hij, dan laat hij zich weer op zijn buik vallen om vervolgens als een vis op het droge te spartelen en dan trekt hij zichzelf weer vooruit. Je moet hem wel goed in de gaten houden, want hij is vaak ergens waar ik hem nog niet verwacht had.

@Morrie, hoe is het met de buikpijn? Hier is het ongesteldheidsfeest weer begonnen Precies op de dag dat Roan 9 maanden was.

@Lucycat, leuk he dat kiekeboe spelen. Roan kan zo geweldig schaterlachen daarom, heerlijk gewoon.

@slapen. 's nachts nog steeds drama omdat hij heel vaak heel lang ligt te huilen en onrustig wordt. Inslapen gaat nog steeds redelijk, maar hij moet wel moe zijn, anders blijf ik heen en weer lopen voor de speen.

@vitamine D. Volgens die kraamverzorgster hoefde ik het alleen maar te geven tijdens de BV, het zou voldoende zitten in FV. Ben dus al vrij snel gestopt omdat ik overging op een combinatie BV-FV. Zat echt met verbazing te lezen dat je het dus wel goed is om het erbij te geven. Ga het zeker even aankaarten bij het CB, moet 19 mei weer. Nut, ik doe het dus ook niet.
@mamafiets: Hier ook geen moederfiets voor het "leuk eruit zien" maar voor het praktische. Ik ben vrij lang en kan mijn knieen niet kwijt als ik het stoeltje dat we hebben gekregen van mijn schoonzus aan mijn eigen fiets monteer. Bovendien zijn papa's fietsen niet geschikt voor een fietsstoeltje... (lees één is oud en stort bijna in elkaar, de andere is een racefiets) Hebben jullie daar geen problemen mee?
@moederfiets: ik vind de meesten ook niet echt mooi door die kleine wielen en het grote stuur. Daarom heb ik de Gazelle Bloom gekozen.

Het heeft niet alleen met de afstand tot het stuur te maken. Een moederfiets is ook veel steviger (en zwaarder) waardoor hij veel minder gaat zwabberen als je 2 kinderen en een volle boodschappentas op je fiets hebt. Zeker nu met de maxicosi drager ben ik heel blij met die stevigheid.

Maar als het met je eigen fiets goed lukt om een kind te vervoeren dan is het prima toch? Bij die van mij paste het echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven