Uitpraten?
vrijdag 4 september 2020 om 08:13
Ik ben een aantal weken geleden “aan de kant gezet” door een goede (?) vriend.
Aanleiding: een snibbige opmerking van mijn kant. Niks ernstigs, relatief onschuldig als in de trant van: en bedankt he!
Dit doe ik normaal nooit trouwens, maar ik had die dag echt belachelijk veel pech.
Wij zijn jaren heel close geweest. Hebben nooit ruzie gehad en alles was bespreekbaar en spraken elkaar meerdere keren per week. Het contact ging gelijk op, en een week voor deze aanvaring gaf hij nog aan blij te zijn met de vriendschap.
Na mijn opmerking heeft hij mij direct geblokkeerd en verwijderd van alle social media. Ik vind die reactie tov hetgeen ik heb gedaan, wel extreem.
Ik denk dus dat er misschien wel iets anders is dat ik niet weet. Kan me niet voorstellen dat dit de echte reden is nl.
Genegeerd worden vind ik heel erg. Hij weet dit ook. Dat hij dit nu doet vind ik onvergeeflijk. Hij weet hoe erg ik dat vind en doet dat bewust.
Het is een hele rare gewaarwording. Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan. Want enerzijds ben je gekwetst, maar door de manier waarop ook wel boos. En het is zo zonde van de leuke vriendschap. En waarom?
Wat zou jij doen? Contact zoeken en het proberen uit te praten of laten gaan?
Ik vind dit zo hard en naar. Het voelt net alsof je helemaal niets bent voor iemand.
Aanleiding: een snibbige opmerking van mijn kant. Niks ernstigs, relatief onschuldig als in de trant van: en bedankt he!
Dit doe ik normaal nooit trouwens, maar ik had die dag echt belachelijk veel pech.
Wij zijn jaren heel close geweest. Hebben nooit ruzie gehad en alles was bespreekbaar en spraken elkaar meerdere keren per week. Het contact ging gelijk op, en een week voor deze aanvaring gaf hij nog aan blij te zijn met de vriendschap.
Na mijn opmerking heeft hij mij direct geblokkeerd en verwijderd van alle social media. Ik vind die reactie tov hetgeen ik heb gedaan, wel extreem.
Ik denk dus dat er misschien wel iets anders is dat ik niet weet. Kan me niet voorstellen dat dit de echte reden is nl.
Genegeerd worden vind ik heel erg. Hij weet dit ook. Dat hij dit nu doet vind ik onvergeeflijk. Hij weet hoe erg ik dat vind en doet dat bewust.
Het is een hele rare gewaarwording. Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan. Want enerzijds ben je gekwetst, maar door de manier waarop ook wel boos. En het is zo zonde van de leuke vriendschap. En waarom?
Wat zou jij doen? Contact zoeken en het proberen uit te praten of laten gaan?
Ik vind dit zo hard en naar. Het voelt net alsof je helemaal niets bent voor iemand.
vrijdag 4 september 2020 om 18:47
Aandacht krijgen. Dat is volgens mij waar het bij de meeste vriendschappen die 99% via de app verlopen om gaat. En dan is blokkeren ook ineens einde vriendschap, want langsgaan en praten met elkaar is net teveel moeite.
vrijdag 4 september 2020 om 18:50
Hoe jij er tegen aan kijkt zegt meer over jou dan over mij.
En daar ga ik het verder ook bij laten.
Ik heb de situatie qua feiten zo goed mogelijk omschreven.
En uitleg gegeven op vragen en ook mijn gevoel erbij.
Lees en interpreteer het zoals je wilt.
vrijdag 4 september 2020 om 18:52
Jij vind het raar, dat ik in een gesprek waarbij ik een rotdag heb, dit vertel aan die vriend, dit escaleert en vervolgens aangeef dat ik het die dag even gehad heb, dat dat raar is. Ik vraag jou, wat is daar raar aan?
Het is een zin uit een gesprek die je citeert.
vrijdag 4 september 2020 om 19:03
Dat jij een rotdag hebt gehad is niet de schuld van die vriend dus je kan dat argument niet gebruiken om hem de mond te snoeren als het escaleert. Emotionele chantage heet dat
vrijdag 4 september 2020 om 19:12
Je wil allemaal wel eens je gal spuien, dat doe je bij je naasten, vrienden enz. Als iemand daar dan nauwelijks aandacht voor heeft en je geeft dat aan met een pinnige ( niet eens venijnig of vals ) opmerking is het toch vreemd als iemand je daarna compleet negeert. Zeker als je dacht dat het een vriend was en je bent je verder van geen kwaad bewust.
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 04-09-2020 19:15
0.25% gewijzigd
vrijdag 4 september 2020 om 20:25
Als iemand mij blokkeert op Whatsapp en mij verwijderd van Social media betekent dat dat diegene mij niet wil spreken. Dan zou ik dus ook niet langs gaan bij iemand want het is duidelijk dat diegene je niet wil spreken/zien.
Dus ik snap nou helemaal!
Jouw opmerking, waar overigens niet echt iets mis mee was, was een momentopname, zijn blokkade duurt nu al weken. Blijkbaar staat hij daar nog steeds achter. Hij zou het voor mij kunnen uitzoeken. Denk inderdaad ook dat er meer achter zit.
Dus ik snap nou helemaal!
Jouw opmerking, waar overigens niet echt iets mis mee was, was een momentopname, zijn blokkade duurt nu al weken. Blijkbaar staat hij daar nog steeds achter. Hij zou het voor mij kunnen uitzoeken. Denk inderdaad ook dat er meer achter zit.
vrijdag 4 september 2020 om 20:39
De afgelopen jaren heb ik net zoiets meegemaakt met een familielid en een buurvrouw.
Beiden zijn types die zich snel aangevallen en gekwetst voelen. Als je een keer niet enthousiast op ze reageert dan nemen ze het persoonlijk op en gooien alle schuld op de ander. Ik weet niet of dit ook het geval is met jouw vriend, maar ik heb besloten om geen energie meer te steken in dit soort mensen. Ik vind het vooral heel sneu dat mensen zo onzeker zijn, maar zolang ze niet inzien dat de wereld niet tegen ze is houdt het op en zullen ze steeds weer gekwetst worden door andere mensen.
Ik ga iig niet meer op mijn tenen lopen en kies voor mezelf.
Beiden zijn types die zich snel aangevallen en gekwetst voelen. Als je een keer niet enthousiast op ze reageert dan nemen ze het persoonlijk op en gooien alle schuld op de ander. Ik weet niet of dit ook het geval is met jouw vriend, maar ik heb besloten om geen energie meer te steken in dit soort mensen. Ik vind het vooral heel sneu dat mensen zo onzeker zijn, maar zolang ze niet inzien dat de wereld niet tegen ze is houdt het op en zullen ze steeds weer gekwetst worden door andere mensen.
Ik ga iig niet meer op mijn tenen lopen en kies voor mezelf.
vrijdag 4 september 2020 om 20:42
ze gooi die opmerking er pas in als het al escaleert. Het zou anders zijn als je zegt: joh ik reageer misschien wat stekelig en dat spijt me. Ik heb een rotdag gehad.In_Tenebris schreef: ↑04-09-2020 19:12Je wil allemaal wel eens je gal spuien, dat doe je bij je naasten, vrienden enz. Als iemand daar dan nauwelijks aandacht voor heeft en je geeft dat aan met een pinnige ( niet eens venijnig of vals ) opmerking is het toch vreemd als iemand je daarna compleet negeert. Zeker als je dacht dat het een vriend was en je bent je verder van geen kwaad bewust.
vrijdag 4 september 2020 om 21:03
Wat ik had gelezen is dat hij wist dat er iets belangrijks voor haar niet lekker was gelopen. Hij toont daar geen interesse in en als ze daar wat van zegt reageert hij met gelijk alles blokkeren. Vrienden vergeven elkaar dingen, zeker als het zoiets kleins is. Door zij manier van reageren laat hij zien dat hij geen vriend is.
Dat is voor TO een teleurstelling en dat kan ik me voorstellen. Iemand zet je zo bij het oud vuil als een opmerking hem niet bevalt. Het is een weggooien vind ik.
vrijdag 4 september 2020 om 21:04
er mist hier natuurlijk heel veel essentiele infomatieIn_Tenebris schreef: ↑04-09-2020 21:03Wat ik had gelezen is dat hij wist dat er iets belangrijks voor haar niet lekker was gelopen. Hij toont daar geen interesse in en als ze daar wat van zegt reageert hij met gelijk alles blokkeren. Vrienden vergeven elkaar dingen, zeker als het zoiets kleins is. Door zij manier van reageren laat hij zien dat hij geen vriend is.
Dat is voor TO een teleurstelling en dat kan ik me voorstellen. Iemand zet je zo bij het oud vuil als een opmerking hem niet bevalt. Het is een weggooien vind ik.
vrijdag 4 september 2020 om 21:18
Nee, dat mist er niet.
Wat ik heb beschreven is grotendeels feitelijke informatie waar je een mening over kunt vormen over wat jij zou doen als het jou overkomt in een relatie met iemand die je na staat. Dat was de vraag. Ja, mijn mening en gevoel staan er in, maar ik heb wel gemeld wat mijn aandeel in dit geheel was en daar ook voor mezelf over nagedacht.
Sta er wel voor open als ik echt iets fout doe of niet in zie.
Ik vind het bijzonder trouwens ook, dat jij uit een hele lap tekst, zo’n klein stukje wat ik zeg, compleet uit zijn verband trekt, en mij beschuldigd van iets wat ik niet doe.
Jij wilt juicy details om een oordeel te vellen. Dat is een heel verschil.
Geen zin in, echt niet.
vrijdag 4 september 2020 om 21:20
Ik heb ook wel eens heel overdreven boos gereageerd op een hele goede vriend waar ik al jaren een goede vriendschap mee heb (en nog nooit eerder ruzie mee heb gehad). Het stelde allemaal niet zo veel voor maar wat hij zei schoot bij mij zo ontzettend in het verkeerde keelgat. Ik heb het gesprek toen ook afgekapt en zijn toenaderingspogingen een week genegeerd. Omdat die vriendschap mij veel waard is heb ik hem daarna gebeld en het uitgepraat. Nu maken we grappen over 'die keer dat ik woedend op hem was'. Ik zou jouw vriend dus zeker nog een keer bellen, als jullie elkaar dierbaar zijn komt het wel goed.
zaterdag 5 september 2020 om 22:22
Vriendschappen zijn waardevol en niemand is perfect. Daarnaast hebben we allemaal wel eens de neiging om voor de ander te denken en daar gaat ie meestal fout. Het is al zo lang een goede vriend, ga nou gewoon langs om het te fixen want dit is gewoon iets stoms en het einde van jullie vriendschap niet waard. Hoe erg is het nou om de eerste stap te zetten, dit zijn van die dingen die je best lang gaan achtervolgen omdat jullie zo lang intens bevriend waren. Als die vriendschap serieus goed was dan mag je daar best wat in investeren als het even helemaal niet leuk is. Trots is niet echt iets waar je wat aan hebt want het blokkeert een normaal volwassen insteek namelijk je afvragen of er misschien bij vriend een heel andere reden is dat ie zo boos is en jou dat ontgaan is.