Wachten op bevruchting na ICSI

02-09-2020 20:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee maanden geleden heb ik IVF1 gedaan, 4 eicellen bij de punctie, 0 bevruchtingen. Na overleg met de arts besloten om de volgende keer ICSI te doen.

Vandaag was de punctie, dit keer 3 eicellen uit 4 follikels. Nu ben ik bang dat er weer 0 bevruchtingen gaan zijn en, als dat het geval is, wat dan het plan is. Eicelkwaliteit lijkt oké, zaadkwaliteit ook.

Hebben jullie tips hoe hiermee om te gaan? Ik wil zo graag positief blijven, maar heb tot nu toe alleen maar negatieve ervaringen.

Dank jullie wel :)
Geen tips.
Wel alle gelukwensen.

:cheer2:

Nu ikzelf een traject om zwanger te worden heb meegemaakt, leef ik extra mee hier op deze pijler.
Krullie-wullie schreef:
05-09-2020 14:30
Net de terugplaatsing gehad, dat ging soepel. Drie uit drie bevrucht, wat een droomscore. Dank jullie wel voor het duimen, dat heeft geholpen :).
.
Wat een goed nieuws krullie wullie!!
Voorlopig nog even geen buitenland voor jullie hoop ik!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wauwww! Wat een mooi nieuws zeg!
Nu op het wachtbankje dus, ook heel spannend maar wat een mooie score!
Hoi allemaal,

ik heb vandaag gebeld met het ziekenhuis, maar geen van de twee overige bevruchte eicellen heeft het gehaald tot dag 5. Teleurstellend, kunnen jullie me iets meer vertellen over de kans hierop?
Die kans bestaat helaas.. als deze tp geen zwangerschap oplevert zou ik toch verder kijken of je ergens anders met een hoger stimulatie meer eicellen kunt opwekken
Krullie-wullie schreef:
11-09-2020 09:51
Hoi allemaal,

ik heb vandaag gebeld met het ziekenhuis, maar geen van de twee overige bevruchte eicellen heeft het gehaald tot dag 5. Teleurstellend, kunnen jullie me iets meer vertellen over de kans hierop?
.
Hè wat een vervelend bericht voor jullie!

Met maar twee embryo's kan dat helaas gebeuren... Tussen bevruchting en dag 5 valt geloof ik gemiddeld tweederde van de embryo's af.
Wat bedoelen ze met niet overleefd?

Ik had er uiteindelijk ook maar 1 over om in te vriezen. De rest had niet genoeg punten waardoor een terugplaatsing heel waarschijnlijk niets zou opleveren.
Ze waren gestopt met groeien na dag 4. Heb gisteren nog even overleg gehad met de dienstdoende arts, zij vond het niet heel gek en het heeft ook geen invloed op de kans van de verse terugplaatsing.

Even iets anders, als ik volgend jaar zou willen overstappen naar UMC zorgverzekeringen, hoe gaat dat in z'n werk? En moet mijn man dan ook daar verzekerd zijn? Ik werk niet in een ziekenhuis.
Krullie-wullie schreef:
12-09-2020 18:37

Even iets anders, als ik volgend jaar zou willen overstappen naar UMC zorgverzekeringen, hoe gaat dat in z'n werk? En moet mijn man dan ook daar verzekerd zijn? Ik werk niet in een ziekenhuis.
.
Nee, alleen jij hoeft daar te verzekeren. Verzekering van man is onbelangrijk, alles gaat op de verzekering van de vrouw.

Niet bij een UMC werken maakt ook niet uit, dan is de premie alleen iets duurder, maar nog steeds de moeite waard als je een 4de en evt 5de poging verwacht te gaan doen.
flipje2 schreef:
13-09-2020 11:35
.
Nee, alleen jij hoeft daar te verzekeren. Verzekering van man is onbelangrijk, alles gaat op de verzekering van de vrouw.

Niet bij een UMC werken maakt ook niet uit, dan is de premie alleen iets duurder, maar nog steeds de moeite waard als je een 4de en evt 5de poging verwacht te gaan doen.
Dank voor de info !

Blijft nog één vraag over : Op welk moment kun je nog overstappen naar deze verzekering, zodat de 4e en evt 5e poging nog vergoed worden : kan dat nog nadat je al drie pogingen hebt gedaan ? Zijn er verder nog dingen om op te letten ?
Krullie-wullie schreef:
13-09-2020 11:58
Dank voor de info !

Blijft nog één vraag over : Op welk moment kun je nog overstappen naar deze verzekering, zodat de 4e en evt 5e poging nog vergoed worden : kan dat nog nadat je al drie pogingen hebt gedaan ? Zijn er verder nog dingen om op te letten ?
.
Nee maakt niet uit. Er is geen toegangsrestrictie ofzo.
Overstappen dus per 1 januari denk ik als het nieuwe jaar weer in gaat.
Hoi Flipje2, dank je wel voor de info :)
UMC vergoedt sinds vorig jaar geen vijfde poging meer helaas. Zorgzaam wel, maar je moet een relatie met Defensie hebben om die verzekering af te mogen sluiten.
heartsxdaggers schreef:
15-09-2020 21:46
UMC vergoedt sinds vorig jaar geen vijfde poging meer helaas. Zorgzaam wel, maar je moet een relatie met Defensie hebben om die verzekering af te mogen sluiten.
Oh dat is balen zeg!
.
Ik zie bij andere verzekeraar VvAA ook staan:
4de en volgende pogingen, tot 43 jaar.
Dit geldt bij de aanvullende pakketten Top of Excellent.
Hier is wel vooraf toestemming nodig. Ze willen dan o.a. de Hunault score weten. Iemand daarmee bekend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven