Zoon 7 maanden al week waterdunne ontlasting

05-05-2009 15:45 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zoon van nu (bijna) 7 maanden heeft al een week waterdunne ontlasting. Hij lijkt verder nergens last van te hebben, hij is gewoon vrolijk, speelt en lacht de hele dag. Hebben jullie tips wat het kan zijn of wat ik er aan kan doen? Het ruikt niet zurig dus ik denk niet dat het tandjes zijn (ik voel ook niets). Ik vind het zo zielig voor hem, zijn kontje begint helemaal rood te worden ondanks veel smeren...

Groetjes Droops
Je kunt beter naar de huisarts gaan nu hij nog redelijk functioneert ondanks zijn diarree, dan pas als hij niet meer normaal kan functioneren. Uitdroging kan heel snel gaan bij kleine kinderen. Waterdunne ontlasting is sowieso niet normaal, wat er ook aan de hand is. Drinkt hij nog goed?
Ik zou toch even naar de huisarts gaan.

Een kleintje dat al een week diarree heeft is niet goed.

Het zekere voor het onzekere nemen.
Hoi Droops,

Mijn dochter heeft zoiets gehad toen ze 5 maanden was. Ze had 3 weken aan een stuk waterdunne ontlasting. Het leek bijna wel of wat er boven in ging er beneden direct weer uit kwam. Na een aantal keer huisarts bezoek en wat kweekjes waar niets uitkwam zijn we bij de kinderarts terecht gekomen. Die stelde diagnose lactose intollerantie ten gevolge van een griepvirus dat mijn man en ik allebei hadden gehad een aantal weken daarvoor. Zijn jullie misschien ook pas ziek geweest? Dan zou het zoiets kunnen zijn. Zou kunnen, zeg ik. Wil je meer zekerheid dan zou ik langs de huisarts gaan voor een verwijzing naar de kinderarts of voor een kweekje.

Succes ermee

P.s. Voor ons was de oplossing tijdelijk overgaan op sojavoeding
1 x is genoeg
Heb al 2 keer naar de huisarts gebeld, maar als hij gewoon goed drinkt en vrolijk is doen ze niets en hoef ik dus ook niet langs te komen. Nu ben ik zelf ook niet zo'n huisartsenbezoeker maar weet nu ook even niet wat ik ermee aan moet. Wij zijn niet ziek geweest in de afgelopen weken. Ik ben wel vorige week overgestapt van Nutrilon Hypoallergeen naar Nutrilon Standaard, maar dat was op woensdag terwijl hij al vanaf dinsdag last heeft. Voordat we overstapten heeft hij een week 3 schepjes standaard en 3 schepjes hypo allergeen gehad om te wennen. Ook heeft hij niets raars te eten gekregen, en dat zou er nu sowieso al weer uit moeten zijn.
het zou eventueel van de voeding kunnen zijn. Maar het duurt wel erg lang. Eet en drinkt hij goed genoeg? Overigens maak ik altijd gewoon een afspraak met mijn huisarts en ga ik niet eerst telefonisch in overleg. Mijn ervaring is namelijk dat de assistente het meestal probeert af te poeieren. Dus gewoon zeggen dat je langs wil komen met je zoon.
Die van mij is 3,5 maand en al een maand aan de diarree....na een 7 keer een dokter/huisarts/kinderarts te hebben gezien ( die allemaal zeiden dat het met een paar dagen wel over zou zijn) hebben ze zijn poep op kweek gezet, en het bleek dat hij het Rotavirus heeft, door alle prikkelingen in zijn buik waren idd zijn darmen intollerrant geworden voor de eiwitten die in gewone flessenmelk zitten, dus we zijn ook overgestapt naar soyaflesvoeding en dit lijkt de oplossing te zijn!!

Die van ons had oook ergggggggge luier uitslag, remedie: billen alleen nog afdoen met een nat washandje, en dan vervolgens laten drogen aan de lucht, verder niet insmeren ( want dat maakt de huid weer week) tot het dicht is, dan kun je eventueel wel weer smeren, en constant verschonen!

Succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven