Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ik heb eens gelezen dat bezoek met veel meer respect in je huis vertoefd als je een paar cactussen hebt staan.
Of het waar is weet ik niet, want ik heb ze niet in huis.

Achter cacti hoort een vraagteken, dus dat woord gebruik ik niet.
Cateautje schreef:
07-09-2020 13:29
Ik zou hem parallel hangen met één van de zijkanten van de commode. Liefst links omdat je daar op een blad begint met schrijven en geeft aldus een veel natuurlijker gevoel.
Nee, niet mooi.

Wat van de denkbeeldige rand afhangen en iets óp de kast zetten meer aan de andere kant. Ligt er natuurlijk wel wat de afmetingen zijn van kast en schilderij.
eva-luna schreef:
07-09-2020 15:31
Nee, niet mooi.

Wat van de denkbeeldige rand afhangen en iets óp de kast zetten meer aan de andere kant. Ligt er natuurlijk wel wat de afmetingen zijn van kast en schilderij.

Zo zie je maar dat iedereen daar toch weer andere ideeën bij heeft. De meeste mensen richten hun huis gewoon een beetje in zoals het goed voelt denk ik. Een enkele binnenhuisarchitect daargelaten.
Nu heb ik toevallig twee vazen met snijbloemen staan, die had ik gekregen. Zelf koop ik nooit snijbloemen, ik heb liever planten. Vorige week een stippenbegonia gekocht waar ik geen passende pot voor had, en die heb ik net even aangeschaft. En nog een paar mini plantjes. Ik heb eigenlijk niet gauw genoeg kamerplanten, en ze staan bij mij ook overal. In de woonkamer, keuken, hal, slaapkamers en de badkamer. Er gaat een enkele keer iets dood, maar de meeste planten heb ik jaren en jaren. Ik ben aan sommige planten ook erg gehecht, vaak ook omdat ik ze al zo lang heb.
Tuingravin schreef:
07-09-2020 15:34
Nu heb ik toevallig twee vazen met snijbloemen staan, die had ik gekregen. Zelf koop ik nooit snijbloemen, ik heb liever planten. Vorige week een stippenbegonia gekocht waar ik geen passende pot voor had, en die heb ik net even aangeschaft. En nog een paar mini plantjes. Ik heb eigenlijk niet gauw genoeg kamerplanten, en ze staan bij mij ook overal. In de woonkamer, keuken, hal, slaapkamers en de badkamer. Er gaat een enkele keer iets dood, maar de meeste planten heb ik jaren en jaren. Ik ben aan sommige planten ook erg gehecht, vaak ook omdat ik ze al zo lang heb.

Ik ben ook dol op groene planten. Vooral varens.
Tuingravin schreef:
07-09-2020 15:34
Ik ook. Maar sommigen zijn ook in de loop van de tijd mooier geworden, omdat ik meer van plantenverzorging ben gaan begrijpen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hoe zien jullie (fantastische) inrichtingen er dan uit?
Planten verzorgen is soms ook best lastig. Ik ben er mee opgegroeid in de jaren 70, toen stond mijn slaapkamer ook al vol. Het was de tijd van stekkies ruilen, planten meenemen van school om ze thuis de vakantie door te helpen, schoolvolkstuintjes en ´plantenveilingen´op de markt. Dan kwam je thuis met tassen vol planten voor 10 gulden, hahaha. Van sommige van die planten heb ik nu nog steeds stekkies van stekkies van stekkies :rofl:
De urban jungle trend is dus helemaal aan mij besteed, ben ik ook eens trendy...
Droom 19, ik heb een paar foto´s gepost hoor!
Tuingravin schreef:
07-09-2020 15:51
Droom 19, ik heb een paar foto´s gepost hoor!
Had ik ook al gedaan. :)
Droom19 schreef:
07-09-2020 15:46

Ik heb niet de illusie dat mijn inrichting fantastisch is hoor. Helemaal niet. Het is mijn (onze) smaak en dat is het belangrijkste.
Droom19 schreef:
Heb ik al ergens in dit topic beschreven, maar vooral heul erg fout grijs en hout...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Een inrichting is fantastisch als de bewoners er blij en gelukkig mee zijn en er een hele coronacrisis in kunnen doorbrengen zonder dat de muren op ze afkomen.
Hasse88 schreef:
07-09-2020 15:57
Heb ik al ergens in dit topic beschreven, maar vooral heul erg fout grijs en hout...

Niks is fout. Als jij het mooi vind is het goed.
herfstappeltaart schreef:
07-09-2020 16:00
Niks is fout. Als jij het mooi vind is het goed.
Ik word inderdaad na 20 jaar nog steeds hartstikke blij van mijn huis. Het fijnste vind ik dat het nooit 'af' is. Er is altijd nog wel iets om aan te pakken, grote en kleine klusjes: de erker terugbrengen in oude staat, openslaande deuren naar de tuin, glas in lood weer terug plaatsen, muren nieuwe kleuren geven, eetkamerstoelen opnieuw (laten) bekleden, muur in de logeerkamer opknappen en verven, badkamer verbouwen (die is nog avocadogroen-met-schrootjes en begint nu echt uit elkaar te vallen), nieuwe lamp zoeken voor de woonkamer, nou ja, you get my drift...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hasse88 schreef:
07-09-2020 16:04
Ik word inderdaad na 20 jaar nog steeds hartstikke blij van mijn huis. Het fijnste vind ik dat het nooit 'af' is. Er is altijd nog wel iets om aan te pakken, grote en kleine klusjes: de erker terugbrengen in oude staat, openslaande deuren naar de tuin, glas in lood weer terug plaatsen, muren nieuwe kleuren geven, eetkamerstoelen opnieuw (laten) bekleden, muur in de logeerkamer opknappen en verven, badkamer verbouwen (die is nog avocadogroen-met-schrootjes en begint nu echt uit elkaar te vallen), nieuwe lamp zoeken voor de woonkamer, nou ja, you get my drift...

Klinkt heel leuk Hasse. Ik heb niet zo'n klushuis, ik woon in een huurhuis, maar dat probeer ik mezelf wel zo eigen mogelijk te maken. Ook in een huurhuis kun je best goed je eigen sfeer aanbrengen gelukkig :)
Droom19 schreef:
Oh, ik vind mijn inrichting verre van fantastisch. Jarenlang was ik er blij mee en opeens ben ik het nu zat. Tijd voor verandering! Ik weet nu in ieder geval wat er niet moet 😁
herfstappeltaart schreef:
07-09-2020 16:08
Klinkt heel leuk Hasse. Ik heb niet zo'n klushuis, ik woon in een huurhuis, maar dat probeer ik mezelf wel zo eigen mogelijk te maken. Ook in een huurhuis kun je best goed je eigen sfeer aanbrengen gelukkig :)
Waarom ook niet? Sfeer is toch afhankelijk van inrichting en wie er woont, dan van of het koop of huur is.

Ik hoor wel eens van mensen met een koophuis dat een huurhuis nooit eigen kan voelen (of zo ervaarden zij dat), maar dat heb ik nooit gehad.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
07-09-2020 16:15
Waarom ook niet? Sfeer is toch afhankelijk van inrichting en wie er woont, dan van of het koop of huur is.

Ik hoor wel eens van mensen met een koophuis dat een huurhuis nooit eigen kan voelen (of zo ervaarden zij dat), maar dat heb ik nooit gehad.

Ik ook niet. Het enige verschil is natuurlijk dat grote aanpassingen niet kunnen, maar binnen een bepaalde bandbreedte kan er ook nog veel tegenwoordig.
Liara schreef:
07-09-2020 16:13
Oh, ik vind mijn inrichting verre van fantastisch. Jarenlang was ik er blij mee en opeens ben ik het nu zat. Tijd voor verandering! Ik weet nu in ieder geval wat er niet moet 😁
Herkenbaar. Wat kan dat dan vreselijk tegen gaan staan hè?
dianaf schreef:
07-09-2020 16:15

Ik kan me er iets bij voorstellen als het huurhuis helemaal niet is wat je fijn vindt, ik denk dat er dan sowieso niet veel van te maken valt, maar als je een huisje treft waar je je fijn bij voelt...
Wij hebben een heel fijn huis getroffen (vinden we zelf). We wonen er al eeuwig en blijven er ook.
We drijven wel een beetje af hè TO. Sorry!
Zojuist een pakje afgegeven bij mn benedenburen in ons appartementencomplex.
Voordat je bij hen binnen bent moet je je eerst op hun deel van de galerij door een half oerwoud heenwerken. Er slingert nog net geen aap in de lianen. Als klap op de vuurpijl hebben ze zo'n plantenetagere staan met zo'n bordje met "welkom" er op.
Ik houd niet van zulk versiersel in een moderne flat. De binnenkant moet bij mij passen bij de buitenkant.
amarna schreef:
07-09-2020 17:12
Zojuist een pakje afgegeven bij mn benedenburen in ons appartementencomplex.
Voordat je bij hen binnen bent moet je je eerst op hun deel van de galerij door een half oerwoud heenwerken. Er slingert nog net geen aap in de lianen. Als klap op de vuurpijl hebben ze zo'n plantenetagere staan met zo'n bordje met "welkom" er op.
Ik houd niet van zulk versiersel in een moderne flat. De binnenkant moet bij mij passen bij de buitenkant.
Ach, als zij er blij van worden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven