Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

maandag 7 september 2020 om 17:18
Oehhh, dat is een teken van nakende ouderdom.GroenTuintje schreef: ↑07-09-2020 17:17Mijn smaak veranderd wel in de zoveel jaar. Bijv. eerst helemaal wild van kleurrijke geborduurde kussens en nu ben ik ze spuugzat. Ik wil nu alleen naturel-look/ rustige kleuren.

maandag 7 september 2020 om 17:20
Maar ondertussen geniet je heerlijk van een shantykoor.

maandag 7 september 2020 om 17:23
Muziek zonder hysterie mag geen muziek heten.GroenTuintje schreef: ↑07-09-2020 17:21Nee doe mij maar een goede DJ
Hysterische muziek mag nog wel![]()
maandag 7 september 2020 om 17:23
relaxfauteuils,kleedjes, eetkamerstoelen met een handvat,dressoirs ,vitrinekasten of nog erger vitrine kasten met kristallen dieren.
Alles in een interieur met een teksten of het nu kasten of kussens zijn.
Kunstbloemen, antiek ogende globes die duidelijk niet antiek zijn.
Zo kan ik nog wel even door gaan, met witte lederen meubels op een witte tegelvloer, zonder tegelvloer is het eigenlijk net zo erg.
Als de vloer, de muur, de meubels en de lampen dezelfde kleur(nuance) zijn.
Alles in een interieur met een teksten of het nu kasten of kussens zijn.
Kunstbloemen, antiek ogende globes die duidelijk niet antiek zijn.
Zo kan ik nog wel even door gaan, met witte lederen meubels op een witte tegelvloer, zonder tegelvloer is het eigenlijk net zo erg.
Als de vloer, de muur, de meubels en de lampen dezelfde kleur(nuance) zijn.

maandag 7 september 2020 om 18:24
Dat hoeft niet hoor. Ik kan interieurs van anderen heel smaakvol en mooi vinden zonder dat ik er mezelf in thuis zou kunnen voelen. Het is zo persoonlijk joh. Net als geurtjes

maandag 7 september 2020 om 18:25
maandag 7 september 2020 om 18:27
Net terug van de Ikea, dit topic doet wat met je
Ik zag het tv kastje staan dat iemand hier graag wou hebben, dat donkergroene. Erg leuk kastje. Ik zag ook een kast van die lijn, die was ook erg leuk en wou ik eigenlijk meenemen.. Maar ik vind al die Ikea woonkamers er altijd zo leuk uit zien, al die hokjes. Ik hou ervan. Behalve die hele bonte/drukke en er zit ook altijd een muffige bruine kamer bij.

maandag 7 september 2020 om 18:52
Dat zei ik toch, dat het persoonlijk is.herfstappeltaart schreef: ↑07-09-2020 18:24Dat hoeft niet hoor. Ik kan interieurs van anderen heel smaakvol en mooi vinden zonder dat ik er mezelf in thuis zou kunnen voelen. Het is zo persoonlijk joh. Net als geurtjes![]()
Dat ik een oerwoud op de galerij lelijk vindt is een kwestie van smaak.
Maar het wordt geloof ik niet gewaardeerd als je, in lijn met de OP, iets niet mooi vindt....

maandag 7 september 2020 om 18:54
Jawel hoor, door mij wel

maandag 7 september 2020 om 18:57

maandag 7 september 2020 om 19:01
Vooral dat.herfstappeltaart schreef: ↑07-09-2020 18:57En om inderdaad nog even OT te blijven: interieurs waar overduidelijk geen aandacht aan besteed is, die vind ik jammer. Dat iemand er woont en er niks om geeft. Dat straalt geen warmte uit.
maandag 7 september 2020 om 19:15
Mijn huis staat vol met dingen die sommigen hier afgrijselijk vinden.herfstappeltaart schreef: ↑07-09-2020 18:54Jawel hoor, door mij welMaar ik reageerde op jouw veronderstelling dat je buren jouw interieur niet mooi zouden vinden.
Vanillegele keuken, leren zithoek, glazen tafel, witte badkamer, Blond koffieservies.
De (moderne) kunst bij ons is echt. Twee etsen bij een galerie gekocht. Vrienden van ons vonden ze zó lelijk: "wij hebben liever een nep Vermeer aan de muur".
De etsen hebben we al bijna 30 jaar en vinden ze nog steeds mooi. We hebben er zelfs een derde bij gekocht.

maandag 7 september 2020 om 19:18
amarna schreef: ↑07-09-2020 19:15Mijn huis staat vol met dingen die sommigen hier afgrijselijk vinden.
Vanillegele keuken, leren zithoek, glazen tafel, witte badkamer, Blond koffieservies.
De (moderne) kunst bij ons is echt. Twee etsen bij een galerie gekocht. Vrienden van ons vonden ze zó lelijk: "wij hebben liever een nep Vermeer aan de muur".
De etsen hebben we al bijna 30 jaar en vinden ze nog steeds mooi. We hebben er zelfs een derde bij gekocht.
Echt is sowieso beter dan nep (mijn mening hè) en een vanillegele keuken is mooi en licht en warm (ook mijn mening hè).
En verder ieder z'n smaak. En je hebt gelijk: er werd in de OP gevraagd naar dingen die we afschuwelijk lelijk vinden.
maandag 7 september 2020 om 19:21
Absoluut, ik denk ook eigenlijk meestal meer ‘ik ben blij dat ik daar niet hoef te wonen’ dan ‘die mensen zouden het anders moeten doen’.
Overigens zou ik met zo’n galerij er wél iets van vinden als er anderen langs moeten en het de doorgang belemmerd. Het is niet heel leuk om je met je boodschappen door het oerwoud van een ander te wurmen. Maar als je op het einde zit of zo, vooral lekker doen.
maandag 7 september 2020 om 19:21