Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Mijn smaak veranderd wel in de zoveel jaar. Bijv. eerst helemaal wild van kleurrijke geborduurde kussens en nu ben ik ze spuugzat. Ik wil nu alleen naturel-look/ rustige kleuren.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
07-09-2020 17:17
Mijn smaak veranderd wel in de zoveel jaar. Bijv. eerst helemaal wild van kleurrijke geborduurde kussens en nu ben ik ze spuugzat. Ik wil nu alleen naturel-look/ rustige kleuren.
Oehhh, dat is een teken van nakende ouderdom. :(

;-)
Cateautje schreef:
07-09-2020 17:18
Oehhh, dat is een teken van nakende ouderdom. :(
:rofl: zo oud ben ik nou ook weer niet
Afbeelding

Prachtige galerij. Respect!
feow wijzigde dit bericht op 07-09-2020 17:21
7.90% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
GroenTuintje schreef:
07-09-2020 17:19
:rofl: zo oud ben ik nou ook weer niet
Maar ondertussen geniet je heerlijk van een shantykoor. :-D
Cateautje schreef:
07-09-2020 17:20
Maar ondertussen geniet je heerlijk van een shantykoor. :-D
Nee doe mij maar een goede DJ :lol:

Hysterische muziek mag nog wel :biggrin:
GroenTuintje schreef:
07-09-2020 17:21
Nee doe mij maar een goede DJ :lol:

Hysterische muziek mag nog wel :biggrin:
Muziek zonder hysterie mag geen muziek heten.
relaxfauteuils,kleedjes, eetkamerstoelen met een handvat,dressoirs ,vitrinekasten of nog erger vitrine kasten met kristallen dieren.
Alles in een interieur met een teksten of het nu kasten of kussens zijn.
Kunstbloemen, antiek ogende globes die duidelijk niet antiek zijn.
Zo kan ik nog wel even door gaan, met witte lederen meubels op een witte tegelvloer, zonder tegelvloer is het eigenlijk net zo erg.
Als de vloer, de muur, de meubels en de lampen dezelfde kleur(nuance) zijn.
Cateautje schreef:
07-09-2020 17:13
Ach, als zij er blij van worden....
Dat geldt voor alles.
De buren zullen mijn moderne maar kleurige stijl vast spuuglelijk vinden.
Eetkamerstoelen met handvat?? Nog nooit gezien.
Poeh poeh, het is maar goed dat we allemaal niet in elkaars huizen hoeven te wonen :-D
amarna schreef:
07-09-2020 17:37
Dat geldt voor alles.
De buren zullen mijn moderne maar kleurige stijl vast spuuglelijk vinden.

Dat hoeft niet hoor. Ik kan interieurs van anderen heel smaakvol en mooi vinden zonder dat ik er mezelf in thuis zou kunnen voelen. Het is zo persoonlijk joh. Net als geurtjes ;-)
Liara schreef:
07-09-2020 17:46
Eetkamerstoelen met handvat?? Nog nooit gezien.

Nee? Zijn toch erg in geweest een jaar of twee geleden en volgens mij kun je ze nog steeds kopen. Bovenaan de rugleuning van de stoel zit dan zo'n handvat, net als aan de keukenkastjes.
Net terug van de Ikea, dit topic doet wat met je :-) Ik zag het tv kastje staan dat iemand hier graag wou hebben, dat donkergroene. Erg leuk kastje. Ik zag ook een kast van die lijn, die was ook erg leuk en wou ik eigenlijk meenemen.. Maar ik vind al die Ikea woonkamers er altijd zo leuk uit zien, al die hokjes. Ik hou ervan. Behalve die hele bonte/drukke en er zit ook altijd een muffige bruine kamer bij.
herfstappeltaart schreef:
07-09-2020 18:24
Dat hoeft niet hoor. Ik kan interieurs van anderen heel smaakvol en mooi vinden zonder dat ik er mezelf in thuis zou kunnen voelen. Het is zo persoonlijk joh. Net als geurtjes ;-)
Dat zei ik toch, dat het persoonlijk is.
Dat ik een oerwoud op de galerij lelijk vindt is een kwestie van smaak.
Maar het wordt geloof ik niet gewaardeerd als je, in lijn met de OP, iets niet mooi vindt.... ;)
amarna schreef:
07-09-2020 18:52
Maar het wordt geloof ik niet gewaardeerd als je, in lijn met de OP, iets niet mooi vindt.... ;)

Jawel hoor, door mij wel :) Maar ik reageerde op jouw veronderstelling dat je buren jouw interieur niet mooi zouden vinden.
En om inderdaad nog even OT te blijven: interieurs waar overduidelijk geen aandacht aan besteed is, die vind ik jammer. Dat iemand er woont en er niks om geeft. Dat straalt geen warmte uit.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 07-09-2020 19:00
Reden: t vergeten
0.27% gewijzigd
amarna schreef:
07-09-2020 18:52
Nou zeg...
Ik vind de schouw van tuingravin heel mooi, de rest is minder mijn smaak maar lijkt me wel weer heel mooi bij t huis passen.

Symmetrie boeit me weinig, maar een scheef hangende spiegel of schilderij weer wel. Dat gaat irriteren.
07-09-2020 18:57
En om inderdaad nog even OT te blijven: interieurs waar overduidelijk geen aandacht aan besteed is, die vind ik jammer. Dat iemand er woont en er niks om geeft. Dat straalt geen warmte uit.
Vooral dat.
Is die schouw zo’n sfeerhaard? Die wil ik ook graag, voor in ons nieuwe huis.
07-09-2020 18:54
Jawel hoor, door mij wel :) Maar ik reageerde op jouw veronderstelling dat je buren jouw interieur niet mooi zouden vinden.
Mijn huis staat vol met dingen die sommigen hier afgrijselijk vinden.
Vanillegele keuken, leren zithoek, glazen tafel, witte badkamer, Blond koffieservies.

De (moderne) kunst bij ons is echt. Twee etsen bij een galerie gekocht. Vrienden van ons vonden ze zó lelijk: "wij hebben liever een nep Vermeer aan de muur".
De etsen hebben we al bijna 30 jaar en vinden ze nog steeds mooi. We hebben er zelfs een derde bij gekocht.
amarna schreef:
07-09-2020 19:15
Mijn huis staat vol met dingen die sommigen hier afgrijselijk vinden.
Vanillegele keuken, leren zithoek, glazen tafel, witte badkamer, Blond koffieservies.

De (moderne) kunst bij ons is echt. Twee etsen bij een galerie gekocht. Vrienden van ons vonden ze zó lelijk: "wij hebben liever een nep Vermeer aan de muur".
De etsen hebben we al bijna 30 jaar en vinden ze nog steeds mooi. We hebben er zelfs een derde bij gekocht.

Echt is sowieso beter dan nep (mijn mening hè) en een vanillegele keuken is mooi en licht en warm (ook mijn mening hè).
En verder ieder z'n smaak. En je hebt gelijk: er werd in de OP gevraagd naar dingen die we afschuwelijk lelijk vinden.
Cateautje schreef:
07-09-2020 17:13
Ach, als zij er blij van worden....
Absoluut, ik denk ook eigenlijk meestal meer ‘ik ben blij dat ik daar niet hoef te wonen’ dan ‘die mensen zouden het anders moeten doen’.
Overigens zou ik met zo’n galerij er wél iets van vinden als er anderen langs moeten en het de doorgang belemmerd. Het is niet heel leuk om je met je boodschappen door het oerwoud van een ander te wurmen. Maar als je op het einde zit of zo, vooral lekker doen.
Ik kan echt vaak wel meer waarderen dan nep, maar ik vind het niet automatisch mooier. Dat hangt er toch echt vanaf wat er op staat. Als dat lelijk is, wordt het niet opeens mooi door het echtheidspredikaat.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven