Zwanger met icsi maar te vroeg getest.
woensdag 9 september 2020 om 12:53
Hoi,
Ik zit in een icsi traject en vandaag is het 10 dagen geleden dat ik een terugplaatsing in natuurlijke cyclus van een 4 daags embryo heb gehad.
Vanmorgen kon ik het toch niet laten om te testen en had ik opeens na 4 jaar een overduidelijke positieve test in handen.. daarna nog een clear blue test gedaan en die gaf Zwanger 2-3 aan.
Ik belde dus in een hele blije stemming het ziekenhuis maar werd nog net niet afgeblaft. Ik heb volgens hun te vroeg getest en ben nu wel zwanger maar bij veel vrouwen gaat het nog mis. Ik moet dus maar wachten tot zondag nog keer testen en dan als ik nog zwanger ben maandag terugbellen.
Ik merk nu dat in mega onzeker ben geworden en mijn blije stemming plaats heeft gemaakt voor stress.. ik ben opzoek naar verhalen van vrouwen die ook vroeg hebben getest en bij wie het toch goed is gegaan.
Ik weet dat ik te vroeg heb getest en dat dat niet slim is dus daar liever geen commentaar op..
Ik zit in een icsi traject en vandaag is het 10 dagen geleden dat ik een terugplaatsing in natuurlijke cyclus van een 4 daags embryo heb gehad.
Vanmorgen kon ik het toch niet laten om te testen en had ik opeens na 4 jaar een overduidelijke positieve test in handen.. daarna nog een clear blue test gedaan en die gaf Zwanger 2-3 aan.
Ik belde dus in een hele blije stemming het ziekenhuis maar werd nog net niet afgeblaft. Ik heb volgens hun te vroeg getest en ben nu wel zwanger maar bij veel vrouwen gaat het nog mis. Ik moet dus maar wachten tot zondag nog keer testen en dan als ik nog zwanger ben maandag terugbellen.
Ik merk nu dat in mega onzeker ben geworden en mijn blije stemming plaats heeft gemaakt voor stress.. ik ben opzoek naar verhalen van vrouwen die ook vroeg hebben getest en bij wie het toch goed is gegaan.
Ik weet dat ik te vroeg heb getest en dat dat niet slim is dus daar liever geen commentaar op..
woensdag 9 september 2020 om 12:59
Wat fijn dat je een positieve test in handen hebt
.
In principe is je teruggerekende "eisprong" 2 weken geleden (embryo van 4d + 10 dagen na terugplaatsing), dus dat je positief test is heel fijn! Mijn ervaring is dat assistenten wel eens heel rigide vasthouden aan hun regeltjes i.p.v. vriendelijk met je meedenken. Als jij nu een knaltest in handen hebt, is dat hartstikke positief. Ja, het is idd realiteit dat er soms biochemische zwangerschappen of miskramen ontstaan, maar ja he, er is óók kans op een doorgaande zwangerschap! Én er is dus een innesteling geweest, want je maakt hcg. Je hebt alle reden om blij te zijn met je positieve test. Vroeg testen heeft immers geen invloed op het verloop van de zwangerschap en wat de toekomst brengt zie je dan wel weer.
Trouwens, ook als het wel mis zou gaan, heb jij (met overduidelijke test) komende zaterdag écht nog wel genoeg hcg in je bloed om positief te testen. Dus ze praat gewoon onzin
.
Was het trouwens een verse terugplaatsing of cryo in eigen cyclus? Heb je ovitrelle of pregnyl gebruikt?
In principe is je teruggerekende "eisprong" 2 weken geleden (embryo van 4d + 10 dagen na terugplaatsing), dus dat je positief test is heel fijn! Mijn ervaring is dat assistenten wel eens heel rigide vasthouden aan hun regeltjes i.p.v. vriendelijk met je meedenken. Als jij nu een knaltest in handen hebt, is dat hartstikke positief. Ja, het is idd realiteit dat er soms biochemische zwangerschappen of miskramen ontstaan, maar ja he, er is óók kans op een doorgaande zwangerschap! Én er is dus een innesteling geweest, want je maakt hcg. Je hebt alle reden om blij te zijn met je positieve test. Vroeg testen heeft immers geen invloed op het verloop van de zwangerschap en wat de toekomst brengt zie je dan wel weer.
Trouwens, ook als het wel mis zou gaan, heb jij (met overduidelijke test) komende zaterdag écht nog wel genoeg hcg in je bloed om positief te testen. Dus ze praat gewoon onzin
Was het trouwens een verse terugplaatsing of cryo in eigen cyclus? Heb je ovitrelle of pregnyl gebruikt?
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 09-09-2020 13:02
16.06% gewijzigd
woensdag 9 september 2020 om 13:00
woensdag 9 september 2020 om 13:05
Ik moest overigens in die week na de tp voor nacontrole naar het ziekenhuis ivm overstimulatie, en het hoofd voortplantingsgeneeskunde vroeg ook gewoon neutraal of ik niet al getest had en feliciteerde me met de zwangerschap.
Verder hoef je niet zoveel met het ziekenhuis op dit moment toch bij een positieve test? Of is er bij jou een ander protocol?
Verder hoef je niet zoveel met het ziekenhuis op dit moment toch bij een positieve test? Of is er bij jou een ander protocol?
woensdag 9 september 2020 om 13:13
Nou klinkt het net of je dóór het vroege testen het eventuele onheil over jezelf hebt afgeroepen. Dat klopt natuurlijk niet, hè? Je bent op dit moment gewoon zwanger. En dat blijf je, of je blijft het misschien niet, maar daar heeft dat vroege testen geen invloed op
. Als je nog niet getest had, had je hooguit nog niet geweten dat de ICSI was aangeslagen, en had je eventueel niet de tegenslag hoeven te verwerken van alsnog een verlies. Maar die afweging mag je toch zeker zelf maken? Wat een onzin van het ziekenhuis!
Edit: Voor nu gewoon gefeliciteerd met je zwangerschap!
Edit: Voor nu gewoon gefeliciteerd met je zwangerschap!
woensdag 9 september 2020 om 13:17
het ziekenhuis heeft wellicht een goede reden om die termijn af te spreken. Misschien zien ze het vaak fout gaan tussen 10 en 14 dagen?
En dan baalt het ziekenhuis, als mensen zich niet aan de regels houden???
woensdag 9 september 2020 om 13:22
Uit eigen ervaring: Dat doen patiënten zo ongeveer nooit echt helemaal volledig. Het zijn net mensen
woensdag 9 september 2020 om 13:26
Wat een ontzettend onaardige reactie inderdaad. Ik had zelf ook precies met die termijn gebeld en de dame aan de telefoon was juist heel blij en enthousiast. Het feit dat jij nu al 2-3 weken op de test hebt is echt super, dat was bij mij 'pas' twee dagen later (op de 'officiele' testdag van het ziekenhuis). Je bent zwanger!!!
woensdag 9 september 2020 om 13:28
woensdag 9 september 2020 om 14:33
Of je zwangerschap wel of niet eindigt in een gezonde baby heeft niets te maken met het tijdstip waarop je test. Jij weet het alleen eerder. Als je nu nog niet getest had en het was misgegaan, had je het misschien onder de noemer menstruatie geschaard. Nu weet je dat je zwanger bent en weet je dus ook dat het niet goed gegaan is. Reactie van het ziekenhuis vind ik ook wat vreemdMadameCurie schreef: ↑09-09-2020 13:43Gefeliciteerd!
En ja, de kans dat het misgaat als je vroeg test is groot, maar de kans dat het gewoon goed gaat is groter! Ik duim voor je!
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 9 september 2020 om 15:15
Mee eens dit. En met 2-3 weken op die test heb je echt al veel hcg, dus dat begint alvast goed.Belle73 schreef: ↑09-09-2020 14:33Of je zwangerschap wel of niet eindigt in een gezonde baby heeft niets te maken met het tijdstip waarop je test. Jij weet het alleen eerder. Als je nu nog niet getest had en het was misgegaan, had je het misschien onder de noemer menstruatie geschaard. Nu weet je dat je zwanger bent en weet je dus ook dat het niet goed gegaan is. Reactie van het ziekenhuis vind ik ook wat vreemd
woensdag 9 september 2020 om 15:29
Bedankt voor alle lieve reacties!! Ik merk dat dat echt goed doet en ik gelukkig alweer wat positiever ben! Hopelijk kan ik maandag het ziekenhuis wel weer bellen!
Ik ben eigenlijk ook al super blij dat mijn lichaam het dus blijkbaar wel kan, want anders had ik nu geen positieve test!
Ik heb alleen 1 spuit ovitrelle gehad maar dat was vandaag al 15 dagen geleden, dus dat kan het volgens het ziekenhuis niet meer zijn.
Ik hoop dat alles goed mag gaan, en dat vind ik wel echt super super spannend!
Ik ben eigenlijk ook al super blij dat mijn lichaam het dus blijkbaar wel kan, want anders had ik nu geen positieve test!
Ik heb alleen 1 spuit ovitrelle gehad maar dat was vandaag al 15 dagen geleden, dus dat kan het volgens het ziekenhuis niet meer zijn.
Ik hoop dat alles goed mag gaan, en dat vind ik wel echt super super spannend!
woensdag 9 september 2020 om 21:31
Bah, wat een superonaardige reactie van het ziekenhuis! Je zit feitelijk al op dag 14 na bevruchting; ik mocht zelf destijds op dag 17 (12 dagen na terugplaatsing van een 5-daags embryo) testen. Die drie dagen gaat echt het verschil niet meer maken, hoor. Je bent gewoon hartstikke zwanger! Ik zou in jouw plaats ook door het dolle zijn.
En natuurlijk gaat het nog regelmatig mis, en blijft het - zeker tot je een kloppend hartje hebt gezien - spannend, maar dat geldt voor elke zwangerschap. De kans dat het goed blijft gaan, is echt héél veel groter.
En natuurlijk gaat het nog regelmatig mis, en blijft het - zeker tot je een kloppend hartje hebt gezien - spannend, maar dat geldt voor elke zwangerschap. De kans dat het goed blijft gaan, is echt héél veel groter.
donderdag 10 september 2020 om 08:42
donderdag 10 september 2020 om 08:42
dat zijn hele bekende onzekerheden hoor!
je bent ook zo gefocussed op alles in je lichaam!