Chemie, klik..

10-09-2020 12:15 60 berichten
.
anoniem_6456bd79ec310 wijzigde dit bericht op 06-05-2021 22:29
99.68% gewijzigd
Lekker van genieten dan. Een flirt op het werk maakt je werk extra leuk vind ik.
feromonen zijn leuke dingen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar... In mijn geval was het een vrouwelijke collega in het buitenland. Er was direct een klik en dat heeft ook wel degelijk geleid tot meer. Het probleem is alleen dat je wel collega's blijft van elkaar en dat professioneel houden is best een uitdaging.
Maak de effecten van je hormonen niet belangrijker dan ze zijn: hormonen die functioneren. Het heeft mij een huwelijk gekost toen ik dacht dat het over iets hogers en 'hart volgen' ging.
Rooss4.0 schreef:
10-09-2020 12:40
Lekker van genieten dan. Een flirt op het werk maakt je werk extra leuk vind ik.
ja dit , lekker verliefd zijn :-D
Ik zou daar zelf heel erg ongerust van worden. Ik ben 12 jaar met mijn partner nu, en vind het juist heerlijk rustig dat ik dit in deze tijd nog nooit gehad heb. In vorige relaties wel, en achteraf was dat altijd omdat er iets niet goed zat in die relatie.

Ik heb dus geen advies voor je, anders dan 'is er iets aan je relatie wat beter zou kunnen/zou moeten veranderen'? en kijken of je die vonk in je eigen relatie terug kunt krijgen.
parbleumondieu schreef:
10-09-2020 12:45
Maak de effecten van je hormonen niet belangrijker dan ze zijn: hormonen die functioneren. Het heeft mij een huwelijk gekost toen ik dacht dat het over iets hogers en 'hart volgen' ging.
Het kan geen kwaad om je relatie eens te herijken. Het oude is echt niet altijd beter. Je bent er heus niet zonder reden uitgestapt, wees een beetje mild naar jezelf.
Ook ooit met een nieuwe collega gehad. Tot ik hem beter leerde kennen; wat een arrogante kwast. Ik was gauw genezen.

Blijf met je voetjes op de grond en doe niets waar je later spijt van zou kunnen krijgen.
Maduixa schreef:
10-09-2020 12:52
Ik zou daar zelf heel erg ongerust van worden. Ik ben 12 jaar met mijn partner nu, en vind het juist heerlijk rustig dat ik dit in deze tijd nog nooit gehad heb. In vorige relaties wel, en achteraf was dat altijd omdat er iets niet goed zat in die relatie.

Ik heb dus geen advies voor je, anders dan 'is er iets aan je relatie wat beter zou kunnen/zou moeten veranderen'? en kijken of je die vonk in je eigen relatie terug kunt krijgen.
die vonk krijg je niet meer terug hoor
dat lekkere spannende
daar kan TO gewoon van genieten, maakt je werk meteen een stuk leuker!
Wat vervelend TO. Geen tips, volgens mij kun je er ook weinig tegen doen.
Heerlijk van genieten. Kan je eigen relatie ook wel een boost van krijgen kan ik me voorstellen. Aangewakkerde seksuele gevoelens enzo :flirting: Lekker flirten maar goed de grenzen in de gaten houden. Bijvoorbeeld door niet over te gaan op appen oid.
Sjulia schreef:
10-09-2020 13:19
Heerlijk van genieten. Kan je eigen relatie ook wel een boost van krijgen kan ik me voorstellen. Aangewakkerde seksuele gevoelens enzo :flirting: Lekker flirten maar goed de grenzen in de gaten houden. Bijvoorbeeld door niet over te gaan op appen oid.
Ja, dit!
Maar hoe houd je dan die grenzen in de gaten? Ik zou dit niet kunnen handelen denk ik.
Ik zou dit net heel vervelend vinden mocht ik to zijn, ik zou het ook niet kunnen verbergen wanneer ik thuis ben. Op het werk ‘heerlijk’ verliefd en dan thuis doen alsof er niets aan de hand is? Vind ik erg hypocriet. Ik zou bewust afstand nemen en hopen dat alles gauw terug normaal wordt.
Mocht mijn lief genieten van zo’n verliefdheid op het werk dan zou ik plaats maken zodat hij mooi volop voor zijn verliefdheid kan gaan.
je situatie is niet uniek.

Als ik 1 tip mag geven, luister naar Esther Perel haar TED talks of podcasts. Geeft je inzicht in wat je meemaakt. Dat het allemaal heel normaal is.
Maduixa schreef:
10-09-2020 13:32
Maar hoe houd je dan die grenzen in de gaten? Ik zou dit niet kunnen handelen denk ik.
Je moet jezelf ook kunnen vertrouwen en je relatie niet kwijt willen. Voor mij zou over gaan op de app een no go zijn, dan ga ik mij teveel verheugen op berichtjes, bovendien is het buiten werktijd. Sowieso elkaar niet zien buiten werktijd.. Ook fysiek wil ik afstand behouden dus niet gaan knuffelen oid. Als je niet steeds een stapje verder gaat kan dit soort chemie makkelijk sterven. Daarom: genieten voor zolang het er is. Allemaal hormonen die je een tijdelijk gevoel van diep geluk geven. Heel fijn, neuriënd naar je werk.
Maduixa schreef:
10-09-2020 13:32
Ik kan dat wel, omdat ik gek op mijn man ben en hem nooit kwijt zou willen of hem pijn zou willen doen. Ik heb het ook wel eens meegemaakt, maar ik kan dan genieten van het gevoel en verder doe ik er niets mee. Ik bewaak mijn grenzen heel goed.

En inderdaad niet gaan appen of afspreken of iets dergelijks. Een praatje op het werk kan, maar zoals al gezegd werd met genoeg fysieke afstand en niet uit de buurt van collega's. En niet uitspreken dat je elkaar leuk vindt, ook al merk je dat wel.
Sjulia schreef:
10-09-2020 13:19
+1
Voor de mensen die zeggen: lekker van genieten, beetje flirten, maar verder niks doen: Genieten (of genoten jullie in het verleden) dan ook van flirten/het elkaar leuk vinden/chemie/aantrekkingskracht etc. op het moment dat je dit gevoel herkende en jij zelf - en die ander ook niet om het makkelijk te houden - toen jullie single waren?
NYC schreef:
10-09-2020 16:35
Voor de mensen die zeggen: lekker van genieten, beetje flirten, maar verder niks doen: Genieten (of genoten jullie in het verleden) dan ook van flirten/het elkaar leuk vinden/chemie/aantrekkingskracht etc. op het moment dat je dit gevoel herkende en jij zelf - en die ander ook niet om het makkelijk te houden - toen jullie single waren?
wat bedoel je nu? Of ik flirten leuk vond als single zijnde vroeger? Ja zeker, en nu nog!
guppekop schreef:
10-09-2020 16:40
wat bedoel je nu? Of ik flirten leuk vond als single zijnde vroeger? Ja zeker, en nu nog!
wat een vreemde vraag overigens. Is er iemand die dat niet leuk vind dan?
NYC schreef:
Ik begrijp je even niet...
NYC schreef:
Jawel, maar zo vaak gebeurde het mij niet dat ik iemand ook terug leuk vond. Vooral als ik iemand beter leerde kennen :-D En met flirten toen ik single was was ik juist wat voorzichtiger omdat ik niet perse verder wou gaan dan een flirt.
NYC schreef:
Ik snap de vraag niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven