Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Ik werd net gebeld over mijn uitvaartverzekering, had ik geen zin in. Weet die mevrouw nu ook. Echt, ik blijf altijd beleefd maar deze snapte het echt niet.

'U weet niet eens welk pakket u heeft...??!!'

'Nee mevrouw, maar dat hoeft ook niet als ik doodga. Mijn man moet dan gewoon even in de ordner achter de D van Dela kijken en dan is het zo geregeld'.

Hier ook altijd leuke gesprekken (eigenlijk nooit meer sinds ik de afgeblokte nummers niet meer opneem). Spreek ik met mevrouw achternaam Esman? Nee die woont hier gelukkig niet! Oh, ik snap het niet helemaal. Ik ben erg blij dat mijn schoonmoeder hier niet woont mevrouw!

Of nee hoor, die woont hier niet. En dan is het meteen einde gesprek.

Hoeveel mensen wonen er samen of houden na het trouwen hun eigen achternaam, daar zouden ze aan moeten wennen bij zo'n belteam toch?

Wat een lief aanbod Pammie! Ja, ik heb zeker interesse. Mannie en Moppie zijn duidelijk van een ander seizoen, dus ik kom nog wel wat tekort. Maar eh...2 kamers op zolder. Misschien heb je ze dan toch zelf binnenkort weer nodig .

Mannie na 3 (!) uur weer uit bed. Hij had dus ook al op de bank geslapen. Hij kijkt nog steeds wat suffig. Zitten lekker samen op de bank een filmpje te kijken.
Ik heb me via zo'n site laten blokkeren voor dat soort telefoontjes. Scheelt een hoop frustratie.

2 kamers?? Goh, moejewatvertellemisschien????
welke maat heb je precies nodig, Esmee? ik heb ook nog wel wat over, volgens mij.
Niks te vertellen. Als we ooit nog een babykamer nodig hebben, hebben we de huidige kamer van Mannie immers over. Of we gaan verhuizen

Ik raak nooit zo gefrustreerd van dat soort telefoontjes, heb dat werk zelf ook gedaan en blijf altijd netjes. Maar deze kon ik echt even niet hebben. Het helpt trouwens ook om te zeggen dat zelf financieel adviseur bent. Dat jok ik altijd, hangen ze zo op

Esmee, ik zal een doosje regelen van de week en dan komt het naar je toe. Het is niet veel maar wel een paar mooie shirtjes (van Duckybeau en Pointer) en 2 hele leuke zomerbroekjes. Grappig. Mannie had die kleertjes aan toen hij al liep. Jullie hebben echt nog babies. Dat heb ik met de kleren van Mini ook, maat 92 heb ik net allemaal aan een vriendin gegeven. Haar dochter wordt 2 in september, Mini werd 3 in juli toen ze dat aan had.

Remma, wat heb je gedaan vandaag?

Ik heb net boven nog gezogen en ga nu koken, als we heel erg op tijd eten kunnen ze ook heel erg op tijd naar bed. Mini gaat donderdag logeren bij het buurmeisje, ben benieuwd, is de eerste keer dat ze 'echt' gaat logeren.
Zo zwemles weer overleefd. Viel eigenlijk nog mee. Voordeel van niet slapen Maby was, dat ze zowaar even op schoot wou zitten. En daarna uitgehongerde kinderen, dus de zelfgemaakte groentensoep ging er ook goed in.

Nu doodmoeie kinderen in bad/bed mikken.
Pam, je hebt mail. Hoop dat je er wat mee kunt.
Thanx Sok! Ik heb even gekeken maar deze functies zijn me nog een tikje te financieel. Maar site staat bij favorieten dus ga het in de gaten houden!

Kreeg een mailtje van bedrijf uit ak dat ze zeer veel reacties hadden gekregen en die nu aan het verwerken waren. Binnenkort meer. Wel heel netjes dat ze dat doen, dat zie je niet veel meer. En nu maar hopen dat ik op de goede stapel lig.

Hier ook in bed, al een tijdje. Mini ging weer krijsen (wilde niet alleen) maar ik heb er geen aandacht aan geschonken en ben naar beneden gegaan. Het was binnen 5 minuten stil. Verder heb ik 5 vuilniszakken naar beneden gesjouwd en een verhuisdoor oud papier. De medicijndoos uitgemest, ik dacht dat ik het goed bijhield maar vrijwel alles was over de datum. Oeps. En tussendoor ook nog het deel van de kast met de tekenspullen opgeruimd, werd gek van die stapel zooi.

Esmee, ik heb het doosje voor je klaar, gaat morgen op de post.
Hmm... vrees dat de logeerpartij morgen niet door gaat. Limoen is ziek. Naarmate de dag vorderde werd ze steeds narriger en zeurderiger, ging op de bank liggen, klagen over hoofdpijn, keelpijn, pijn in haar zij, en ja hoor, koorts. Ze lag om kwart over 7 op bed en was helemaal op.

Ik twijfelde al of ze uberhaupt wel enthousiast was, ze zei dat ze wel wilde logeren, maar waarom ze alleen moest, ze wilde dat Mandairjn mee ging. Denk dat mijn ouders hem te druk vinden ofzo, maar ze vragen altijd alleen of Limoen komt logeren, zal toch eens vragen waarom ze haar altijd alleen uitnodigingen.

Anky, op de PSZ merken ze geen rare dingen aan haar, behalve dat ze veel tijd nodig heeft om te wennen en niet zo goed om kan gaan met de wat drukkere ruigere kindjes, ze is nogal van de knutselwerkjes met de meisje-meisjes, zeg maar. Gastouder merkt ook op dat ze bij veel drukte zich terug trekt, dat ze ontzettend traag is met alles (niet van begrip maar van handelen) en dat ze heel slecht luistert. Maar bij anderen misdraagt ze zich over het algemeen niet, dat bewaart ze voor thuis. Ik twijfel tussen 2 theorieen. Of we reageren nog steeds niet consequent en geduldig genoeg. Of ze heeft zo veel energie nodig om zich de hele dag door te gedragen dat ze thuis helemaal losgaat. Of allebei

Fijn hoor Pammie, dat opruimen.

Moest wel lachen om dat telefoontje van die uitvaartverzekering Wij werden ook eens gebeld door uitvaartverzekering van man, of we wel wisten dat de koffietafel met cake niet geregeld was. Ik kwam niet meer bij. Ik heb zelf niet eens een uitvaartverzekering, zie er het nut niet van in. Ze bellen maar een uitvaartondernemer en plunderen mijn spaarrekening maar.

Limoen heeft sommige broekjes in maat 92 nog steeds aan. Mandarijn prop ik ook nog in de driekwartbroeken van vorig jaar maat 74. Met die driekwartbroeken kan dat best, de taille past nog prima en ze zijn alleen wat minder driekwart dan vorig jaar.

Beterschap voor jouw mannie Esmee.

En hoe is het met zieke Bel?"
Ik had trouwens ooit een slimme bellerd aan de lijn die vroeg of ie met de heer Citroman sprak (toen ik opnam). Mijn antwoord was: ik hoop dat je zelf wel doorhebt dat je niet met "de heer" Citroman spreekt. Oh dan ben ik verkeerd verbonden, zegt het mormel. Whahahaha..

Arme Limoentje, ook al ziek. Beterschap voor haar. Lijkt me niet leuk trouwens, dat je ouders nooit Mandarijn vragen. Buiten dat het voor jullie ook lekker zou zijn, een dagje zonder kinderen. Hoewist met bommetje trouwens?

Ik heb een brownie in de oven staan. Gewoon, omdat ik vind dat ik dat verdiend heb met al dat puinruimen en die zeikkinderen.
Mannie heeft ook al zijn zomerbroeken van vorig jaar nog, maat 92. En ik vond vanmiddag nog een doos met onder andere kleren die ik van mijn zus heb gekregen, met nog meer zomerbroeken maat 92. Joch heeft er nu 20 ofzo

Brownie is klaar... en ik heb ook nog slagroom. Ha! Die doe ik er ook lekker op!
Dan maar hopen op een mooie zomer Pammie

En je hoeft maar eens in de 3 weken broeken voor hem te wassen ook handig.

Met het bommetje gaat het boven verwachting goed. Dat is wel heel fijn, ik ben nog steeds niet helemaal gerustgesteld maar vooralsnog goed dus.

Geniet van je brownie. Ik heb een overgebleven paashaas opgepeuzeld.
Brownie is vurrukkullukk.

Zitten ook een paar lange broeken tussen maar merendeel is 3/4 (of iets korter ). Ik vond zelfs nog een capri joggingbroekje maat 80 en dat kon hij ook nog aan. Is nu echt een korte broek haha.
Koekenjongetje (toch bijna 1 meter 20 inmiddels) heeft ook nog altijd korte broeken maat 92 aan. Zit in de taille dan eindelijk goed.

Hiier nogal wat ziekte achter de rug. Eerst Kruimel, toen meisje en toen ik. Koorts, hoofdpijn, keelpijn. Het gaat wel weer wat beter, maar heb nog steeds zweetaanvallen. En meisje heeft sinds zaterdag nog bijna niets gegeten. Ze heeft wel wat reserve-spek, maar je ziet haar echt afvallen. En ze is gewoon zielig, het arme kind.

Citro, wat vervelend dat Limoen ziek is, en dat ze nu niet kan gaan logeren. Wel schattig dat ze samen met Mandarijn wilde. En misschien komt het gewoon niet bij je ouders op dat ze Mandarijn ook kunnen vragen, of denken ze dat hij daar nog te klein voor is of zo?

Jullie dagen thuis-met-grut-terwijl-het-regent klinken vermoeiend. Ben bang dat mij morgen ook zo'n dag te wachten staat. Met iets beter weer misschien.

Zeg Pam, ik durf het bijna niet te vragen (misschien was het wel een grapje van je) maar heb jij werkelijk een ordner waarin de verzekeringen op alfabet gerangschikt zitten? In dat geval moet je echt zzper worden en ben ik je eerste klant.
Nee hoor Koek. Was alleen maar om die muts duidelijk te maken dat je niet uit je hoofd hoeft te weten hoe je pakket heet.

Ik heb trouwens wel ordners met tabbladen per onderwerp (telefoon/belasting/e.d). Is dat heel georganiseerd?

Beterschap voor jou en meisje!
Ik mag niet citeren van mijn laptop (??). Maar in reactie op Pam die de onderwerpen met tabbladen gescheiden houdt in de ordners: dat mag hoor Pam, want ik heb dat ook
Fijn trouwens dat het goed gaat met bommetje Citro.

En beterschap voor Esmannie.

Ga even een beetje verder teruglezen nu dan alleen deze pagina
ik bedoelde weer een andere smiley, maar repertoire enzo.
Pfieuw
Trusten Mutsen.
Tjee, oudste van Remma al 8 jaar! Alsnog gefeliciteerd.

En die Sokman, ongelofelijk. Het bestaat gewoon niet dat een man tot zulk een opoffering in staat is zonder er nog 6 maanden over na te klagen. Dus hij is met recht een held.

En ik zou ook wel een loopbaancoach willen. Mijn baan past eigenlijk niet zo goed bij mij. Maar heb qua werkervaring en opleiding niet zoveel keus voor iets heel anders denk ik.

Gaaap. Ik ga slapen.
En Nippo, het komt echt wel goed hoor met Nipje en de nachtrust. Maar het duurt misschien nog wel even. Bij

Kruimel is het nu pas in orde. En dan nog, als ie even niet zo lekker in zijn vel zit, wordt hij weer op rare momenten wakker. In ieder geval is het ritme er nu wel. Maar het heeft lang geduurd. En BV of KV maakte niets uit, by the way.
Citronella, dat bedacht ik me net als Koeky ook. Misschien komt het bij je ouders gewoon niet op om Mandarijn te vragen. Hier gebeurt dat ook, ik denk dat ze Maby nog te jong vinden. Hier sowieso nauwelijks initiatief tot logeren: ik moet er echt nadrukkelijk om vragen (als we heel erg in de klem zitten). Jammer vind ik dat wel, want de kinderen vinden het wel erg leuk.

En arme zieke Limoen. Hopenlijk hd ze wel een goede nacht? En hoe is het met Bel? En is Poek weer een beetje opgeknapt?

En, alhoewel Limoen zich buitenshuis natuurlijk anders gedraagt, constateert de gastouder dus ook wel een paar dezelfde dingen (traag, niet/slecht luisteren). Ik weet natuurlijk niet hoe hoog de nood bij jullie is, maar de genoemde videotraining biedt in ieder geval redelijk neutrale feedback op diverse allerdaagse situaties. Als ik je verhalen lees herken ik er delen van, maar volgens mij zijn mijn kinderen veel minder extreem in gedrag. Voor jullie zou het misschien fijn zijn te weten of en hoe je Limoen aan moet pakken (misschien heeft ze net even een andere aanpak nodig). Maar ik kan me ook voorstellen dat dit soort maatregelen een brug te ver zijn. Dat is altijd moeilijk inschatten.

Koeky, fijn dat Kruimel nu eindelijk snapt wat doorslapen is. Wat een opluchting zal dat zijn.

Sokje, hoe is het met je ouders nu? Is je vader al wat opgeknapt?

Ik ga hier snel aan de slag. Vandaag een hele drukke dag op het werk. Ik moet van alles voorbereiden voor komende vrijdag. En eigenlijk ben ik best wel moe, dus dat wordt even op de tanden bijten vandaag. Gelukkig voor het eerst sinds weken weer eens redelijk geslapen (zonder restless legs). Ik heb weer een paar dag een ijzertabletje geslikt, misschien dat daar hetg probleem toch ligt?
Goedemorgen.

Hier is het vroeg dag want de schilders zijn er. Ik weet eigenlijk niet waarom want het zeikt van de regen maar goed, de voordeur zullen ze wel kunnen doen.

Ik ga even snel aankleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven