Weggewaaid dakraam
zondag 13 september 2020 om 18:43
Er staan weer 2 topics op deze pijler die me bijna aan t huilen maken.
Wat had ik mn vroegere ik toch graag weg willen slepen uit mn relatie. 14 jaar en een dochter verder ben ik pas uit de relatie gestapt.
Hoe lang duurde jou blindheid? En wat had de druppel moeten zijn en wat was het uiteindelijk?
Ik had al moeten kappen na de zoveelste ruzie op n 'feestje' of toen hij een boek van me verscheurde of toen ik de blauwe plekken op mn bovenarm had staan omdat dat zijn manier was om me te kalmeren.
Ofwel na max 1,5 jaar ipv 14jr.
Edit: bij mij nooit sprake geweest van structureel huiselijk geweld.
Nu wel goed lopend coouderschap.
Wat had ik mn vroegere ik toch graag weg willen slepen uit mn relatie. 14 jaar en een dochter verder ben ik pas uit de relatie gestapt.
Hoe lang duurde jou blindheid? En wat had de druppel moeten zijn en wat was het uiteindelijk?
Ik had al moeten kappen na de zoveelste ruzie op n 'feestje' of toen hij een boek van me verscheurde of toen ik de blauwe plekken op mn bovenarm had staan omdat dat zijn manier was om me te kalmeren.
Ofwel na max 1,5 jaar ipv 14jr.
Edit: bij mij nooit sprake geweest van structureel huiselijk geweld.
Nu wel goed lopend coouderschap.
apatura wijzigde dit bericht op 13-09-2020 21:44
8.68% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
woensdag 16 september 2020 om 20:47
Waaraan je neus stoten dan?
Als het echt slecht is tussen jullie en dat laten jullie merken waar ze bij zijn (en sowieso, onderhuidse spanning is ook niet oké...) dan is het gewoon beter om uit elkaar te gaan lijkt mij.
En nee mijn dochter heeft het me nooit kwalijk genomen maar ze was ook nog maar 4 dus weet er nog maar weinig van. Gelukkig.
Als het echt slecht is tussen jullie en dat laten jullie merken waar ze bij zijn (en sowieso, onderhuidse spanning is ook niet oké...) dan is het gewoon beter om uit elkaar te gaan lijkt mij.
En nee mijn dochter heeft het me nooit kwalijk genomen maar ze was ook nog maar 4 dus weet er nog maar weinig van. Gelukkig.
woensdag 16 september 2020 om 20:49
Goed zo Gate, langzaam open jij jezelf voor de keuze die je maakt.Gatekeeper* schreef: ↑16-09-2020 20:38Hebben jullie kinderen het degene kwalijk genomen die de scheiding in gang zette?
Heel mijn gevoel zegt nee ik wil niet verder, ik weet gewoon 100% dat ik mijn neus nog ga stoten en ik dan misschien verder van huis ben, maar ik wil die beslissing niet zelf maken.
Als hij zegt ik ga dan open ik de deur en zwaai ik hem lachend uit. En ik weet dat hij het niet doet want hij kan nergens heen. Ja t leger des heils.
Kinderen zullen je NOOIT iets verwijten als jij als sterke moeder het niet pikt hoe je wordt behandeld door je levenspartner.
Draai het eens om: wat leer jij je kinderen nú over relaties? Dat je je snavel moet houden, op eieren moet lopen, de man des huizes niet moet ontrieven, jezelf achteraan zetten, het geluk van de man voorop stellen. En dat dit blijkbaar is hoe een relatie werkt.
Wil jij je kinderen in eenzelfde relatie zien zitten? Machteloos daar iets aan te veranderen? Wat vinden jóuw ouders over hoe jij in deze relatie zit, en hoe erg gunnen ze jóuw niet een veel vrijer leven?
woensdag 16 september 2020 om 20:50
Ik hoop dat mijn dochter later snapt dat samen blijven ons allemaal niet gelukkiger gemaakt had.
Ik wil een voorbeeld zijn voor haar. Een eigen leven hebben en eigen keuzes maken.
Ze mag er boos om zijn. Net als dat ik er soms verdrietig om ben dat ik haar geen close gezin met papa en mama in 1 huis kan bieden.
Maar gelukkig alleen zijn os zoveel beter dan het alternatief.
Ik wil een voorbeeld zijn voor haar. Een eigen leven hebben en eigen keuzes maken.
Ze mag er boos om zijn. Net als dat ik er soms verdrietig om ben dat ik haar geen close gezin met papa en mama in 1 huis kan bieden.
Maar gelukkig alleen zijn os zoveel beter dan het alternatief.
Been there, done that, got the T-shirt.
woensdag 16 september 2020 om 20:57
In ons geval is er geen sprake van een slechte gezinssituatie in zoverre dat hij niet gewelddadig is en hij is een redelijk goede vader. Er heerst nog steeds rust in huis en er is geen ruzie.05-2019 schreef: ↑16-09-2020 20:44Je kan natuurlijk ook nog krijgen dat je kinderen je later het kwalijk gaat nemen dat ze in zo'n slechte gezinssituatie zijn opgegroeid. En zich af gaan vragen waarom is er niet voor ons gekozen om rustig en stabiel op te kunnen groeien.
Het blijft heel erg moeilijk want wanneer doe je het goed.
Durf je de beslissing niet te maken alleen vanwege je kinderen of ook nog andere redenen?
Maar hij wordt onze financiële ondergang. Hij is zo onverantwoordelijk. Ik heb jaren geprobeerd om hem te helpen en ik ben er sinds kort achter dat hij het gewoon niet wil oplossen. Hij wil er voor weglopen en maniertjes te bedenken hoe hij niet hoeft te betalen en dat druist tegen mijn normen en waarden in en ik ben gewoon bang voor de consequenties.
Ik heb meerdere oplossingen en mogelijkheden aangedragen maar het terug kerend antwoord is ik wil dat niet. Ik moet zo hard lopen als diegene met het probleem en hij staat stil. Ik ben klaar met smoezen verzinnen waarom iets niet lukt.
Mijn vertrouwen is onlangs stuk gegaan toen ik er achterkwam dat hij verzwegen had zijn studielening 3 jaar langer had laten doorlopen ook toen hij al fulltime werkte en een goed salaris had. Hij kan geen verklaring geven waarom hij dat deed “ja was makkelijk en over die lening moet je je niet druk maken” en hij kan niet zeggen waar dat geld gebleven is of waar het aan uitgegeven is.
woensdag 16 september 2020 om 21:04
Gatekeeper wat de reden ook is je bent verplicht om je kinderen te beschermen vind ik.
Als jij en daardoor ook je kinderen in een bepaalde situatie terrecht kunnen komen omdat hij zijn verantwoording niet neemt heb jij alle recht om de relatie te verbreken .
Ook omdat je er al alles aan hebt geprobeerd te doen.
Jij kan hem niet redden dat zal hij zelf moeten willen en ook naar moeten gaan handelen.
Als jij en daardoor ook je kinderen in een bepaalde situatie terrecht kunnen komen omdat hij zijn verantwoording niet neemt heb jij alle recht om de relatie te verbreken .
Jij kan hem niet redden dat zal hij zelf moeten willen en ook naar moeten gaan handelen.
05-2019 wijzigde dit bericht op 16-09-2020 21:06
4.33% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
woensdag 16 september 2020 om 21:06
Gate, ik vind het meer iets voor volwassenen om te praten over schuld.
Denk eens aan de mensen die uit elkaar gegaan zijn in jouw omgeving. Weet jij wie de stekker eruit trok en belangrijker: is dat relevant?
In mijn omgeving is het eigenlijk alleen bij groot bedrog ‘gebruikelijk’ om boos te zijn en te spreken over schuld.
Denk eens aan de mensen die uit elkaar gegaan zijn in jouw omgeving. Weet jij wie de stekker eruit trok en belangrijker: is dat relevant?
In mijn omgeving is het eigenlijk alleen bij groot bedrog ‘gebruikelijk’ om boos te zijn en te spreken over schuld.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 16 september 2020 om 21:08
woensdag 16 september 2020 om 21:09
Gate,
neem van mij aan dat er veel meer achter/onder zit. Wat maakt dat hij zoveel geld nodig heeft om uit te geven? Dat hij vaste lasten niet betaald of geld leent om uit te geven. Hij heeft het ergens voor nodig. En dát is de ware reden van zijn gedrag en de ware reden waarom hij het geldprobleem niet op wil lossen. Want daarmee komt het werkelijke probleem in de knel. En dát wil of kan hij niet opgeven.
neem van mij aan dat er veel meer achter/onder zit. Wat maakt dat hij zoveel geld nodig heeft om uit te geven? Dat hij vaste lasten niet betaald of geld leent om uit te geven. Hij heeft het ergens voor nodig. En dát is de ware reden van zijn gedrag en de ware reden waarom hij het geldprobleem niet op wil lossen. Want daarmee komt het werkelijke probleem in de knel. En dát wil of kan hij niet opgeven.
woensdag 16 september 2020 om 21:10
Ik weet dat je gelijk heb en ik weet het ook echt wel. De wil om de relatie te willen beëindigen is obv verstand niet omdat het gevoel over is. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem op straat te zetten omdat hij echt nergens naar toe kan. Hij blijft de vader van mijn kinderen. Ik gun hem nog steeds het beste.05-2019 schreef: ↑16-09-2020 21:04Gatekeeper wat de reden ook is je bent verplicht om je kinderen te beschermen vind ik.
Jij kan hem niet redden dat zal hij zelf moeten willen en ook naar handelen.
En ergens hoop ik op een wonder dat hij het besef krijgt om goed te doen, om zijn verantwoordelijkheid te nemen voor zijn kinderen. Maar in mijn achterhoofd weet ik al ik ga mijn neus weer stoten.
woensdag 16 september 2020 om 21:12
Fijn dat er begeleid bezoek is. Dan kan hij iig niet helemaal gek doen.
Deze woorden zijn wel typerend voor mijn situatie. Mooi gezegd
Geen aangifte oid gedaan. Ik heb in kunnen grijpen en ik denk dat vooral de verbale agressie impact heeft. Maar ja, het is zijn vader. Kind heeft maanden geen contact gewild. We zijn 16 jaar uit elkaar, zoon is 17. Daarvoor ook nog van alles gebeurd, maar dat is te soapy om allemaal te benoemen.
Het ergste vind ik eigenlijk dat ik niet de bliksemafleider kan zijn en echt alles alleen iets dragen wat ex weer tegenwerkt. En dan gaat het niet om kleine dingetjes. Ex lijkt elk jaar weer gekker te worden en te doen.
Hoe ik er mee om ga? Ik weet het niet meer.
anoniem_399691 wijzigde dit bericht op 16-09-2020 21:13
36.52% gewijzigd
woensdag 16 september 2020 om 21:13
Ik beheer de financiën dus de vaste lasten worden betaald.Doreia* schreef: ↑16-09-2020 21:09Gate,
woensdag 16 september 2020 om 21:14
Waarom zou hij het moeten gaan inzien en veranderen?Gatekeeper* schreef: ↑16-09-2020 21:10Ik weet dat je gelijk heb en ik weet het ook echt wel. De wil om de relatie te willen beëindigen is obv verstand niet omdat het gevoel over is. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem op straat te zetten omdat hij echt nergens naar toe kan. Hij blijft de vader van mijn kinderen. Ik gun hem nog steeds het beste.
En ergens hoop ik op een wonder dat hij het besef krijgt om goed te doen, om zijn verantwoordelijkheid te nemen voor zijn kinderen. Maar in mijn achterhoofd weet ik al ik ga mijn neus weer stoten.
Hij weet toch dat jij hem niet op straat zet en dat hij kan maken wat hij wil.
woensdag 16 september 2020 om 21:15
Gelukkig.
Maar er is dus wel een mega lening van 36 maanden te lang. Zelfs al zou dat 500 euro zijn geweest in de maand, dan is dat € 18000 euro waar hij zogenaamd niet meer van weet waaraan dat is opgegaan. Dat is echt grof.
Zijn jullie getrouwd? Kun jij aansprakelijk worden gesteld wanneer er meer leningen blijken te zijn afgesloten? Als er een beerput opengaat?
woensdag 16 september 2020 om 21:19
Gate, ik weet je situatie niet precies alleen wat je schrijft baart zorgen.Gatekeeper* schreef: ↑16-09-2020 21:10Hij blijft de vader van mijn kinderen. Ik gun hem nog steeds het beste.
Hij blijft inderdaad de vader van je kinderen, net zoals dat jij de moeder kan je kinderen bent. En je gunt hem het beste, wat gun jij jezelf dan? Niet het beste als je de situatie in stand blijft houden.
En wanneer is het voor jou echt echt genoeg?
woensdag 16 september 2020 om 21:19
Ik heb dat besef, jij hebt dat besef en nu moet hij dat beseffen.
Hij heeft geen contact met familie en vrienden heeft hij ook niet echt. Een huis huren kan hij niet want hij heeft een negatieve bkr, particulier huren kan niet want hij heeft geen werk, dus enige optie is het leger des heils.
woensdag 16 september 2020 om 21:23
Gatekeeper hij heeft dus wel een optie.
- leger des heils
Maar jij maakt van zijn probleem jouw probleem.
Misschien gaat hij het inzien als je heel duidelijk bent tegen hem dat hij jullie de afgrond in duwt in plaats van de berg helpt te beklimmen.
En dat hij maar even ergens moet gaan nadenken hoe Hij dat aan gaat pakken.
- leger des heils
Maar jij maakt van zijn probleem jouw probleem.
Misschien gaat hij het inzien als je heel duidelijk bent tegen hem dat hij jullie de afgrond in duwt in plaats van de berg helpt te beklimmen.
En dat hij maar even ergens moet gaan nadenken hoe Hij dat aan gaat pakken.
05-2019 wijzigde dit bericht op 16-09-2020 21:24
0.15% gewijzigd
woensdag 16 september 2020 om 21:23
Keuzes en verantwoordelijkheden voelen en nemen van de gemaakte keuzes. Klinkt hard alleen jij voelt je verantwoordelijk voor zijn keuzes waar jij niet achter staat en lost het op door in een relatie te blijven wat jij niet meer wil.Gatekeeper* schreef: ↑16-09-2020 21:19Ik heb dat besef, jij hebt dat besef en nu moet hij dat beseffen.
Hij heeft geen contact met familie en vrienden heeft hij ook niet echt. Een huis huren kan hij niet want hij heeft een negatieve bkr, particulier huren kan niet want hij heeft geen werk, dus enige optie is het leger des heils.
woensdag 16 september 2020 om 21:27
je kinderen zullen het jou niet kwalijk nemen als je gaat scheiden, wel als je bij elkaar blijft is daar kans op.
Mijn ex-schoonmoeder bleef ook bij haar man, alcoholist. Hij wilde zelfs al eerder scheidden maar zij smeekte hem om te blijven tot de kinderen volwassen waren. 1 van hen heeft er enorm psychisch onder geleden en verwijt haar moeder dat ze bij haar man bleef.
Mijn ex-schoonmoeder bleef ook bij haar man, alcoholist. Hij wilde zelfs al eerder scheidden maar zij smeekte hem om te blijven tot de kinderen volwassen waren. 1 van hen heeft er enorm psychisch onder geleden en verwijt haar moeder dat ze bij haar man bleef.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
woensdag 16 september 2020 om 21:28
Hij weet dat het ernst is. Dat heb ik hem wel goed duidelijk gemaakt. Want idd hij had geen pressiemiddel. dak boven zijn hoofd, eten in zijn buik en schone kleding aan zijn lijf.
woensdag 16 september 2020 om 21:30
Nee. Alles is gescheiden. Hij staat hier ook als kostganger ingeschreven, niet als samenwonend.Doreia* schreef: ↑16-09-2020 21:15Gelukkig.
Maar er is dus wel een mega lening van 36 maanden te lang. Zelfs al zou dat 500 euro zijn geweest in de maand, dan is dat € 18000 euro waar hij zogenaamd niet meer van weet waaraan dat is opgegaan. Dat is echt grof.
Zijn jullie getrouwd? Kun jij aansprakelijk worden gesteld wanneer er meer leningen blijken te zijn afgesloten? Als er een beerput opengaat?
woensdag 16 september 2020 om 21:32
Als de deurwaarder voor de deur staat of als er beslag gelegd gaat worden op zijn bankrekening. Dat zou ik het allerergste vinden. Als dat gebeurt dan heeft hij mij zo teleurgesteld dat is onherstelbaar.Sportschoen schreef: ↑16-09-2020 21:19Gate, ik weet je situatie niet precies alleen wat je schrijft baart zorgen.
Hij blijft inderdaad de vader van je kinderen, net zoals dat jij de moeder kan je kinderen bent. En je gunt hem het beste, wat gun jij jezelf dan? Niet het beste als je de situatie in stand blijft houden.
En wanneer is het voor jou echt echt genoeg?