Zweden
donderdag 17 september 2020 om 10:18
donderdag 17 september 2020 om 10:52
Wij zijn twee jaar geleden met twee tieners naar zuid Zweden geweest (niet hoger dan Kopparberg). We vonden het prachtig. de hoogtepunten voor ons:
- stockholm, prachtige stad waar je meerdere dagen voor uit moet trekken om te kunnen zien.
- de west kust met scheren eilanden ten zuiden van Göteborg
- het rijden in de natuur en dan opeens afslaan als er een bordje staat dat er een meer naast de weg ligt. En dan in en gigantisch meer zwemmen, helemaal alleen, met alleen bossen en natuur om je heen.
Wij hadden prima weer maar net als in Nederland moet je geluk hebben. het kan zonnig en warm zijn maar ook de hele vakantie regenen. Muggen hebben we wel gehad toen we dicht bij een meer stonden, maar niet extreem last van gehad.
- stockholm, prachtige stad waar je meerdere dagen voor uit moet trekken om te kunnen zien.
- de west kust met scheren eilanden ten zuiden van Göteborg
- het rijden in de natuur en dan opeens afslaan als er een bordje staat dat er een meer naast de weg ligt. En dan in en gigantisch meer zwemmen, helemaal alleen, met alleen bossen en natuur om je heen.
Wij hadden prima weer maar net als in Nederland moet je geluk hebben. het kan zonnig en warm zijn maar ook de hele vakantie regenen. Muggen hebben we wel gehad toen we dicht bij een meer stonden, maar niet extreem last van gehad.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
vrijdag 18 september 2020 om 15:24
Wij zijn er een paar jaar geleden geweest, met de eigen auto en een hond. We hadden B&B bij de boer gereserveerd en vrienden bezocht.
Ik vind het een prachtig en vriendelijk land. Je kunt er heerlijk wandelen. Het verkeer was veel rustiger dan in NL, niet dat gedram en gedruk. In de winkels en restaurants spreekt men Engels als het nodig is.
We zijn overgevaren van Travemünde naar Trelleborg. Ook prima gegaan. Wel een hut gehuurd zodat je wat kunt rusten.
Geen mug gezien en van het weer kan ik me niets bijzonders herinneren.
Wel leuk, ik zag vandaag op Youtube een interview programma (een soort Jinek) uit Zweden, waar Engelse acteurs geinterviewd werden.
Daar werd o.a. deze zin uitgesproken (door een Zweed) :
"The Swedish summer is the most beautiful day of the year "
Ik vind het een prachtig en vriendelijk land. Je kunt er heerlijk wandelen. Het verkeer was veel rustiger dan in NL, niet dat gedram en gedruk. In de winkels en restaurants spreekt men Engels als het nodig is.
We zijn overgevaren van Travemünde naar Trelleborg. Ook prima gegaan. Wel een hut gehuurd zodat je wat kunt rusten.
Geen mug gezien en van het weer kan ik me niets bijzonders herinneren.
Wel leuk, ik zag vandaag op Youtube een interview programma (een soort Jinek) uit Zweden, waar Engelse acteurs geinterviewd werden.
Daar werd o.a. deze zin uitgesproken (door een Zweed) :
"The Swedish summer is the most beautiful day of the year "
vrijdag 18 september 2020 om 16:25
Als je kinderen het leuk vinden op de camping, dat er meer Nederlandse kinderen zijn, kan ik deze campings aanraden:
https://rondjezweden.se/
Qua weer kan je geluk of pech hebben. Wij hebben er een heerlijke 28 graden gehad, terwijl het toen in Nederland hittegolf was (midden Zweden).
https://rondjezweden.se/
Qua weer kan je geluk of pech hebben. Wij hebben er een heerlijke 28 graden gehad, terwijl het toen in Nederland hittegolf was (midden Zweden).
vrijdag 18 september 2020 om 16:25
Wist niet dat er zoveel te zien was in Stockholm. Klinkt goed.gruffalo schreef: ↑17-09-2020 10:52Wij zijn twee jaar geleden met twee tieners naar zuid Zweden geweest (niet hoger dan Kopparberg). We vonden het prachtig. de hoogtepunten voor ons:
- stockholm, prachtige stad waar je meerdere dagen voor uit moet trekken om te kunnen zien.
- de west kust met scheren eilanden ten zuiden van Göteborg
- het rijden in de natuur en dan opeens afslaan als er een bordje staat dat er een meer naast de weg ligt. En dan in en gigantisch meer zwemmen, helemaal alleen, met alleen bossen en natuur om je heen.
Wij hadden prima weer maar net als in Nederland moet je geluk hebben. het kan zonnig en warm zijn maar ook de hele vakantie regenen. Muggen hebben we wel gehad toen we dicht bij een meer stonden, maar niet extreem last van gehad.
vrijdag 18 september 2020 om 19:45
Mijn enige ervaring met Zweden: mid mei is het hier in Nederland eindelijk beetje lekker weer. Toen, begin mei, in Zweden zag ik mensen met mutsen op en handschoenen aan. Ik dacht: what the f*ck... zijn het hier allemaal mietjes ofzo...
Maar ze hadden gelijk: het was +3 graden.... en snoeiend koud mid mei.
Verder geen zomerse ervaring.
Maar ze hadden gelijk: het was +3 graden.... en snoeiend koud mid mei.
Verder geen zomerse ervaring.