Zweden

17-09-2020 10:18 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er geweest ? Wie heeft er tips voor een rondreis door Zweden ( liefst met camper ) voor gezin incl kinderen van 8 en 10 en een hond 😁? Wat vond je van Zweden en hoe zit het daar ‘s Zomers met de muggen en het weer ?

Brand maar los !
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn twee jaar geleden met twee tieners naar zuid Zweden geweest (niet hoger dan Kopparberg). We vonden het prachtig. de hoogtepunten voor ons:
- stockholm, prachtige stad waar je meerdere dagen voor uit moet trekken om te kunnen zien.
- de west kust met scheren eilanden ten zuiden van Göteborg
- het rijden in de natuur en dan opeens afslaan als er een bordje staat dat er een meer naast de weg ligt. En dan in en gigantisch meer zwemmen, helemaal alleen, met alleen bossen en natuur om je heen.

Wij hadden prima weer maar net als in Nederland moet je geluk hebben. het kan zonnig en warm zijn maar ook de hele vakantie regenen. Muggen hebben we wel gehad toen we dicht bij een meer stonden, maar niet extreem last van gehad.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Wij zijn er een paar jaar geleden geweest, met de eigen auto en een hond. We hadden B&B bij de boer gereserveerd en vrienden bezocht.
Ik vind het een prachtig en vriendelijk land. Je kunt er heerlijk wandelen. Het verkeer was veel rustiger dan in NL, niet dat gedram en gedruk. In de winkels en restaurants spreekt men Engels als het nodig is.

We zijn overgevaren van Travemünde naar Trelleborg. Ook prima gegaan. Wel een hut gehuurd zodat je wat kunt rusten.

Geen mug gezien en van het weer kan ik me niets bijzonders herinneren.

Wel leuk, ik zag vandaag op Youtube een interview programma (een soort Jinek) uit Zweden, waar Engelse acteurs geinterviewd werden.
Daar werd o.a. deze zin uitgesproken (door een Zweed) :

"The Swedish summer is the most beautiful day of the year "
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een rondreis gedaan van Pharos, huisjes in Kopparberg, Orsa en Idre. Was erg mooi, supermooi weer, en geen mug gezien.
Alle reacties Link kopieren
Als je kinderen het leuk vinden op de camping, dat er meer Nederlandse kinderen zijn, kan ik deze campings aanraden:
https://rondjezweden.se/

Qua weer kan je geluk of pech hebben. Wij hebben er een heerlijke 28 graden gehad, terwijl het toen in Nederland hittegolf was (midden Zweden).
Alle reacties Link kopieren
gruffalo schreef:
17-09-2020 10:52
Wij zijn twee jaar geleden met twee tieners naar zuid Zweden geweest (niet hoger dan Kopparberg). We vonden het prachtig. de hoogtepunten voor ons:
- stockholm, prachtige stad waar je meerdere dagen voor uit moet trekken om te kunnen zien.
- de west kust met scheren eilanden ten zuiden van Göteborg
- het rijden in de natuur en dan opeens afslaan als er een bordje staat dat er een meer naast de weg ligt. En dan in en gigantisch meer zwemmen, helemaal alleen, met alleen bossen en natuur om je heen.

Wij hadden prima weer maar net als in Nederland moet je geluk hebben. het kan zonnig en warm zijn maar ook de hele vakantie regenen. Muggen hebben we wel gehad toen we dicht bij een meer stonden, maar niet extreem last van gehad.
Wist niet dat er zoveel te zien was in Stockholm. Klinkt goed.
Alle reacties Link kopieren
Mijn enige ervaring met Zweden: mid mei is het hier in Nederland eindelijk beetje lekker weer. Toen, begin mei, in Zweden zag ik mensen met mutsen op en handschoenen aan. Ik dacht: what the f*ck... zijn het hier allemaal mietjes ofzo...

Maar ze hadden gelijk: het was +3 graden.... en snoeiend koud mid mei.

Verder geen zomerse ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met Zweden:
het platteland: uitermate saai
steden: prima te doen

In Noorwegen (westkust en noorden) is het andersom:
het platteland en de natuur: adembenemend.
steden: uhhh? Geen steden.
Mijn ervaring met Zweden in de zomer, nat, nat en nat.

Ik zou er niet zo snel weer naar toe gaan in de zomer.

Maar goed je kan ook geluk hebben met het weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven