Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 25)

03-09-2020 17:02 3084 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 26 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 860.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 50.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
19-09-2020 09:26
Wat is dat voor website? Er staan heel andere getallen op dan bijv. op de website van NICE en RIVM. Er staat bij dat de cijfers van NICE zijn ‘bewerkt door PB’ zonder enige uitleg over wie of wat PB dan wel is, en ik kan niets over de achtergrond van die site vinden. Heel vreemd allemaal. Heb je net zo lang zitten googelen tot je de meest dramatische cijfers had?
Bovendien staan ook de cijfers van het dashboard op de homepage. Ik vraag me echt af hoe ze aan die cijfers komen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
19-09-2020 09:26
Wat is dat voor website? Er staan heel andere getallen op dan bijv. op de website van NICE en RIVM. Er staat bij dat de cijfers van NICE zijn ‘bewerkt door PB’ zonder enige uitleg over wie of wat PB dan wel is, en ik kan niets over de achtergrond van die site vinden. Heel vreemd allemaal. Heb je net zo lang zitten googelen tot je de meest dramatische cijfers had?
Zo te zien is PB een particulier die denkt behulpzaam te zijn.
Er wordt nergens een naam van een organisatie, redacteur o.i.d. genoemd.
Zeer dubieus!
Griebus67 schreef:
19-09-2020 09:26
Wat is dat voor website? Er staan heel andere getallen op dan bijv. op de website van NICE en RIVM. Er staat bij dat de cijfers van NICE zijn ‘bewerkt door PB’ zonder enige uitleg over wie of wat PB dan wel is, en ik kan niets over de achtergrond van die site vinden. Heel vreemd allemaal. Heb je net zo lang zitten googelen tot je de meest dramatische cijfers had?
Nee hoor helemaal niet . Ik vond ze op de twitter pagina van Marino van Zelst. Hij schrok ook van deze getallen.
Alle reacties Link kopieren
Florijn1111 schreef:
19-09-2020 09:11
Waarom wordt deze informatie niet op het dashboard gedeeld?. Het werkelijk aantal opnames van bewezen Covid opnames.

https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Even serieus, je weet dat iedereen alles op het internet kan gooien wat hij of zij wil?

Kijk naar de officiële sites en stop hiermee. Echt, stop hiermee.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
De website van Nice doet het bij mij niet (misschien omdat ik in het buitenland zit) maar zou dit het aantal opnames op de verpleeg afdeling (dus niet IC) kunnen zijn dat bewezen èn verdacht is?
Dus het allerhoogste cijfer per dag?
Ik vind dit echt heel sneu en denk dan: kunnen deze kinderen niet voor tijdje evt bij familie wonen zodat toch lekker naar buiten en school kunnen.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/234897 ... orden.html
Alle reacties Link kopieren
Florijn1111 schreef:
19-09-2020 09:55
Nee hoor helemaal niet . Ik vond ze op de twitter pagina van Marino van Zelst. Hij schrok ook van deze getallen.
En je weet dat Marino van Zelst gedragswetenschapper is, geen medicus?
Alle reacties Link kopieren
Echt Florijn, de situatie is ernstig genoeg zonder dat jij daar elke keer ook nog eens een paniekplasje overheen doet. Kun je daarmee stoppen alsjeblieft?
Alle reacties Link kopieren
Florijn1111 schreef:
19-09-2020 09:55
Nee hoor helemaal niet . Ik vond ze op de twitter pagina van Marino van Zelst. Hij schrok ook van deze getallen.
Het is een dubieuze site met onbetrouwbare cijfers! Waarom is er geen naam van een redacteur of organisatie te lezen? Omdat hij/zij niet gevonden wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen officiële site van een instantie, wat je trouwens ook wel kunt zien aan de layout.

"Over

Om voor mezelf de verschillende COVID-19 statistieken en de regionale verschillen inzichtelijker te maken ben ik met deze webpagina begonnen. Eerst alleen voor mijzelf. Maar doordat ik de verschillende tabellen met gegevens binnenhaal en bewerk met software dat standaard op een webserver draait zijn de tabellen en kaarten niet alleen voor mij, maar direct voor iedereen zichtbaar hier op deze website.

Doordat ik slechts enkele dagen in de week 's avonds een paar uur de tijd heb is de website nu niet af en ook niet direct gebruiksvriendelijk, maar hopelijk is het over een paar dagen weer een stuk verbeterd."
susan wijzigde dit bericht op 19-09-2020 10:04
2.10% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
19-09-2020 09:26
Wat is dat voor website? Er staan heel andere getallen op dan bijv. op de website van NICE en RIVM. Er staat bij dat de cijfers van NICE zijn ‘bewerkt door PB’ zonder enige uitleg over wie of wat PB dan wel is, en ik kan niets over de achtergrond van die site vinden. Heel vreemd allemaal. Heb je net zo lang zitten googelen tot je de meest dramatische cijfers had?
Bij de Over staat dat het iemand is die zelf aan het klussen is geslagen om de info overzichtelijk te houden en het in zn vrije tijd doet.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Maar leuk geprobeerd weer, Florijn111.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
19-09-2020 10:02
Echt Florijn, de situatie is ernstig genoeg zonder dat jij daar elke keer ook nog eens een paniekplasje overheen doet. Kun je daarmee stoppen alsjeblieft?
Dit. Absoluut dit.
Life is short. Eat dessert first.
Marino van Zelst is niet zo maar iemand en als hij hier enorm van schrikt neem ik dat serieus.
Alle reacties Link kopieren
Florijn1111 schreef:
19-09-2020 10:11
Marino van Zelst is niet zo maar iemand en als hij hier enorm van schrikt neem ik dat serieus.
Je zou eerder de officiële site eens serieus moeten nemen en stoppen met googlen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Edelhertje schreef:
19-09-2020 09:58
Ik vind dit echt heel sneu en denk dan: kunnen deze kinderen niet voor tijdje evt bij familie wonen zodat toch lekker naar buiten en school kunnen.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/234897 ... orden.html
Ook weer lekker geoverdramatiseerd. Het inleidende tekstje zegt iets als ‘de kans is klein dat ze het zouden overleven’. Dat is gewoon onzin, er is geen enkele groep waarvoor de kans klein is dat je het overleeft. Er zijn wel groepen waarin de kans groter is dat je het niet overleeft dan anderen, maar ook dan is dat zeker niet meer dan 50% of daar zelfs maar in de buurt.

En lekker dan, aan een kind van 6 vragen of ze naar school wil, of mama wil knuffelen. Want als ze naar school gaat is dat heeeeeel gevaarlijk voor mama. Daar leg je een verantwoordelijkheid en angst bij een kind meer die daar niet hoort. Als jij het zelf écht onverantwoord vindt, moet je zelf je maatregelen nemen. En als dat in een extreem geval betekent dat een kind niet naar school kan, is dat een beslissing die je als ouder neemt, niet iets wat je bij het kind neer mag leggen.
Alle reacties Link kopieren
Florijn1111 schreef:
19-09-2020 10:11
Marino van Zelst is niet zo maar iemand en als hij hier enorm van schrikt neem ik dat serieus.
Marino van Zelst is in het hele covidgebeuren dus wél zomaar iemand. Want geen viroloog/epidemioloog.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
19-09-2020 10:17
Ook weer lekker geoverdramatiseerd. Het inleidende tekstje zegt iets als ‘de kans is klein dat ze het zouden overleven’. Dat is gewoon onzin, er is geen enkele groep waarvoor de kans klein is dat je het overleeft. Er zijn wel groepen waarin de kans groter is dat je het niet overleeft dan anderen, maar ook dan is dat zeker niet meer dan 50% of daar zelfs maar in de buurt.

En lekker dan, aan een kind van 6 vragen of ze naar school wil, of mama wil knuffelen. Want als ze naar school gaat is dat heeeeeel gevaarlijk voor mama. Daar leg je een verantwoordelijkheid en angst bij een kind meer die daar niet hoort. Als jij het zelf écht onverantwoord vindt, moet je zelf je maatregelen nemen. En als dat in een extreem geval betekent dat een kind niet naar school kan, is dat een beslissing die je als ouder neemt, niet iets wat je bij het kind neer mag leggen.
Helemaal eens!
Alle reacties Link kopieren
Edelhertje schreef:
19-09-2020 09:58
Ik vind dit echt heel sneu en denk dan: kunnen deze kinderen niet voor tijdje evt bij familie wonen zodat toch lekker naar buiten en school kunnen.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/234897 ... orden.html

O dit vind ik echt erg, je kinderen zó beperken.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Edelhertje schreef:
19-09-2020 09:58
Ik vind dit echt heel sneu en denk dan: kunnen deze kinderen niet voor tijdje evt bij familie wonen zodat toch lekker naar buiten en school kunnen.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/234897 ... orden.html
Ik vraag mij dan altijd af hoe die mensen dat doen met al die andere virussen en bacteriën die altijd in het rondvliegen?
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
19-09-2020 10:18
Marino van Zelst is in het hele covidgebeuren dus wél zomaar iemand. Want geen viroloog/epidemioloog.
Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
Florijn1111 schreef:
19-09-2020 10:11
Marino van Zelst is niet zo maar iemand en als hij hier enorm van schrikt neem ik dat serieus.
Het heeft dezelfde waarde als wanneer ik een website zou openen met de bewering dat er volgende week 100 mensen aan corona overlijden. Geen enkele waarde dus, want ik ben net zo min als PB infectioloog/viroloog.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
19-09-2020 10:17
Ook weer lekker geoverdramatiseerd. Het inleidende tekstje zegt iets als ‘de kans is klein dat ze het zouden overleven’. Dat is gewoon onzin, er is geen enkele groep waarvoor de kans klein is dat je het overleeft. Er zijn wel groepen waarin de kans groter is dat je het niet overleeft dan anderen, maar ook dan is dat zeker niet meer dan 50% of daar zelfs maar in de buurt.

En lekker dan, aan een kind van 6 vragen of ze naar school wil, of mama wil knuffelen. Want als ze naar school gaat is dat heeeeeel gevaarlijk voor mama. Daar leg je een verantwoordelijkheid en angst bij een kind meer die daar niet hoort. Als jij het zelf écht onverantwoord vindt, moet je zelf je maatregelen nemen. En als dat in een extreem geval betekent dat een kind niet naar school kan, is dat een beslissing die je als ouder neemt, niet iets wat je bij het kind neer mag leggen.
Zo fijn dat ik alleen maar een :worship: hoef te plaatsen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
19-09-2020 10:18
Marino van Zelst is in het hele covidgebeuren dus wél zomaar iemand. Want geen viroloog/epidemioloog.
Tja dat is Rutte ook niet.
Van Zelst is docent, wordt datawetenschapper genoemd door EenVandaag.
TSB: Tilburg School of Social and Behavioral Sciences
TSB: Department of Organization Studies
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
19-09-2020 10:47
O dit vind ik echt erg, je kinderen zó beperken.
Die arme kinderen!
Is er in de omgeving van dat gezin geen andere oplossing voor te vinden?
Geen familie of vrienden die tijdelijk voor die kinderen kunnen zorgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven