Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
vrijdag 18 september 2020 om 17:59
vrijdag 18 september 2020 om 20:24
Annapicobella schreef: ↑18-09-2020 15:10Wat erg!!
https://www.klevering.nl/wp-content/upl ... scaled.jpg

Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 18 september 2020 om 22:11
Dat vind ik ook gaafsakamanga schreef: ↑13-09-2020 11:23Waar ik nog wel wat mee wil doen, zijn trouwfoto's. Ik heb ze van familie, vanaf 1900 zo'n beetje, en ik vind het zo'n leuke afspiegeling van de tijdsgeest.
Van statige portretten zonder glimlach met bruidskinderen die niet misstaan in een horrorfilm, zwarte trouwjurken tijdens de oorlogsjaren, mini-jurkjes in de 60's , en foto's anno nu waar de eigen kinderen bloemen strooien.
Hebben jullie trouwens iets leuks met eventuele trouwjurk gedaan ?

Ik heb een fotoalbum met alle originele trouwfoto's van mijn opa en oma, heb er een ingelijst

Heb ook een schilderij van opa en oma wat ze altijd in hun huis hadden hangen en die ik als kind al heel mooi vond. Ben er nog altijd blij mee, ook om de herinneringen die ik aan opa en oma en het schilderij heb

Ik vind wenteltrappen in de woonkamer mooi

Heb ik een paar weken geleden een aflevering van gezien, was een meisje waar ze in de woonkamer een lange wand groen hadden geverfd, vond het een hele leuke kleur!
Ik zou voor de slaapkamer heel graag tranquil dawn (flexa creations) willen.
Ik heb het huis van Tuingravin in dit topic gezien en dat vind ik dus helemaal fantastisch. Juist omdat het niet mijn eigen smaak is maar alles wel bij elkaar past en het een mooi geheel is en kan zien dat het echt met zorg is ingericht en samengesteld en er veel moeite voor is gedaan. Dit is echt een typisch interieur waar ik helemaal relaxt rond zou zitten kijken naar alle details

zaterdag 19 september 2020 om 00:36
Goed idee! Mocht dat van de woningbouw? Ik wil dat eigenlijk ook, verven.....Ceci schreef: ↑08-09-2020 18:59Mooi Mafalda, met name de woonkamer. De mintgroene keuken is iets minder mijn smaak, maar ook leuk en een stuk beter dan mijn eigen mini huurhuiskeuken met lelijk aluminium aanrechtblad. Hij is opgeleukt met andere greepjes en ik heb 'm geschilderd (was wit berkenfineer). Plan is wel om 't aanrechtblad te vervangen tzt.
Ook dat raam van Tuingravin vind ik prachtig! Ik hou van glas in lood.
zaterdag 19 september 2020 om 07:56
JoyAnna, dank je wel voor het compliment. Wij hebben er best tijd in gestopt om het huis te krijgen zoals het nu is. En ik kan me goed voorstellen dat dat niet iedereens smaak is, omdat het niet erg ´neutraal´is. Je houdt ervan of niet
Ik heb dat ook wel bij huizen van andere mensen. Als het met zorg en liefde is ingericht kun je dat zien, en ik kan andere stijlen ook zeker waarderen. Zo ken ik ook mensen die in een modern huis wonen en een strakke inrichting combineren met kleurrijke kunst en hier en daar een snufje geerfd antiek. Vind ik ook prachtig en kan ik oprecht van genieten.

Ik heb dat ook wel bij huizen van andere mensen. Als het met zorg en liefde is ingericht kun je dat zien, en ik kan andere stijlen ook zeker waarderen. Zo ken ik ook mensen die in een modern huis wonen en een strakke inrichting combineren met kleurrijke kunst en hier en daar een snufje geerfd antiek. Vind ik ook prachtig en kan ik oprecht van genieten.
zaterdag 19 september 2020 om 12:15
Als ik er uit ga moeten de deurtjes wel vervangen worden. Maar de woningnood is hier zo groot dat ik verwacht dat ik hier nog wel jaren woon. (Of ik schilder że gewoon opnieuw, ik heb de deurtjes nu lichtgrijs geschilderd dus dat is wel te doen. De greepjes heb ik bewaard.)
Aanrechtblad mag ik wel vervangen,maar ivm kosten nog niet gedaan.
zaterdag 19 september 2020 om 12:18
Lijkt me heel mooi icm een houten vloer!simbalabimba schreef: ↑18-09-2020 17:59Sorry ik loop achter zie ik.
Das mijn vloerkleed hier boven ( vorige blz inmiddels) nu snap je waarom ik blauw/groene vazen op m’n Ikea-tv-kast heb.
![]()
zondag 20 september 2020 om 09:20
Ja ik ook. Ik verheug me er altijd wel op. Het neerzetten van "de boom" vind ik altijd wel leuk, dus de allereerste kerstdingen. Maar staat hij daar eenmaal dan raak ik er snel weer "uit". Jammer is dat.herfstappeltaart schreef: ↑18-09-2020 14:24Kerst....ik heb er altijd een dubbel gevoel bij. Het begint te vroeg denk ik. Als het twee weken was zou ik het best leuk vinden maar al zo vroeg die kerstgedoetjes in de winkels, ik ben het al beu voor het zover is.
Verder heb ik een kleine boom met voornamelijk natuurlijke materialen, wit en champagnekleur erin.
Waxinelichtjes brand ik een hele winter dus die staan er sowieso.
Echte kitch heb ik niet en kerstmuziek hou ik ook al niet van.
En vooral NIET van Mariah Carry![]()
![]()
![]()
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

zondag 20 september 2020 om 09:22
Ik zag in de Actionfolder een kandelaar die ik wel wou hebben dus met oogkleppen op door de kerstafdeling gelopen en snel met mijn ogen scannen waar hij stond. Ook die kleine lichtbolletjes op batterij bij de deur zijn verrassend leuk. Tot november mijd ik verder de kerstafdeling. Om te voorkomen dat ik het al zat ben vóórdat de feestmaand is begonnen.
De kandelaar ongezien in de kast gegooid, tot dan.
De kandelaar ongezien in de kast gegooid, tot dan.
zondag 20 september 2020 om 09:37
Vroeger waren de aardbeien er maar kort en je verheugde je op de eerste in de lente. Was de aanvoer eenmaal op gang dan kreeg je ze vier keer per week op je brood. Daarna waren ze weer weg en kwamen de komkommers en tomaten. Maar tegenwoordig vervullen ze elke wens nog voordat hij bij je op kan komen en is er niets speciaals meer waar je reikhalzend naar uit kan kijken en wat je intensief beleeft.
Dat is handel. Ze willen de eerste zijn om elke mogelijke cent uit je zak te kloppen. Ze denken dat je anders alles bij de concurrent gaat kopen. Zo moeten we kennelijk leven. En vooral motten we genieten! En dat luidkeels op facebook tonen.
Dat is handel. Ze willen de eerste zijn om elke mogelijke cent uit je zak te kloppen. Ze denken dat je anders alles bij de concurrent gaat kopen. Zo moeten we kennelijk leven. En vooral motten we genieten! En dat luidkeels op facebook tonen.
zondag 20 september 2020 om 10:01

Ik heb zoiets als kerstboompje met lichtjes erin. (Maar daar zou ik het niet over hebben.

De toon van het artikel is ontzettend minachtend. Waarschijnlijk is de schrijver zelf een onzeker mens die worstelt met het idee dat haar bank misschien niet helemaal de allerbeste smaak is.
zondag 20 september 2020 om 10:07
Nou dat is niet allemaal van nu hoor, 20 jaar geleden lag het kerstspul ook al in augustus in de winkels en klaagden men dat het veel te vroeg was.
Daar zit natuurlijk ook een reden achter, het spul moet veeeeeeeeeeel verkocht worden. Dus dat schiet niet op als je dat in december pas in de schappen legt en het er eind december allemaal weer uit moet zijn.
Seizoen kleding ligt ook altijd al in de winkel nog voor het seizoen is aangebroken.
Net zoals toen ook al de aardbeien bijna het hele jaar door verkrijgbaar was. Mijn moeder kocht ze nooit, ze zei die komen uit de kas en smaken naar water. Wel was het erg prijzig, terwijl nu de aardbeien hele jaar door vrij goedkoop zijn.
Daar zit natuurlijk ook een reden achter, het spul moet veeeeeeeeeeel verkocht worden. Dus dat schiet niet op als je dat in december pas in de schappen legt en het er eind december allemaal weer uit moet zijn.
Seizoen kleding ligt ook altijd al in de winkel nog voor het seizoen is aangebroken.
Net zoals toen ook al de aardbeien bijna het hele jaar door verkrijgbaar was. Mijn moeder kocht ze nooit, ze zei die komen uit de kas en smaken naar water. Wel was het erg prijzig, terwijl nu de aardbeien hele jaar door vrij goedkoop zijn.
zondag 20 september 2020 om 10:09
Al die kerstmeuk alweer in de winkels vind ik ook absurd! Daar heb ik nu nog helemaal geen zin in. Ik heb in december wel een kleine kerstboom en ik heb een kerststalletje op de schoorsteenmantel staan. Ik wacht tot na sinterklaas en dan versier ik de boel voor kerst. En op 2 januari gaat alles er weer uit, want dan ben ik er helemaal klaar mee. En als het gaat om lelijk: ik heb een hekel aan kerstmannen. Die komen er bij mij niet in. Een huis vol kerstmannetjes op batterijen vind ik echt een gruwel.

zondag 20 september 2020 om 10:14
zondag 20 september 2020 om 10:22
Geen idee, nogmaals ik doelde alleen maar op de topics die hier al voorbij zijn gekomen. En deze was daar 1 van.retrostar schreef: ↑20-09-2020 10:01
Ik heb zoiets als kerstboompje met lichtjes erin. (Maar daar zou ik het niet over hebben.}
De toon van het artikel is ontzettend minachtend. Waarschijnlijk is de schrijver zelf een onzeker mens die worstelt met het idee dat haar bank misschien niet helemaal de allerbeste smaak is.
entertainment/met-je-leenbakker-huis/li ... /223748/13
zondag 20 september 2020 om 10:24
Oeh ja, ik heb ook alweer sintsnaai gehaald hoor, en gevulde speculaas. Heeeeeeeeerlijk.
Zoals ik al eerder zei, hou ik niet van kerstspul. Ik loop er dus regelrecht voorbij dus het hindert mij niet. Al zou het er al staan in april.
Enige wat ik altijd bij tijds haal, mijn kinderen moeten op school elk jaar een kerststukje maken. Of moeten.. mogen natuurlijk.
Maar als je pas tegen die tijd dat ze gaan maken de action induikt is bijna alles al op, dus dat haal ik al in oktober en bewaar dat tot
het zo ver is.
En in januari staat 9 van de 10 x alweer paasspulletjes en voorjaarsdecoratie.
zondag 20 september 2020 om 10:26
zondag 20 september 2020 om 10:34
Ja, ik begreep dat het niet noodzakelijkerwijs je eigen mening was, maar ook dat kan en mag hoor!VGM1980 schreef: ↑20-09-2020 10:22Geen idee, nogmaals ik doelde alleen maar op de topics die hier al voorbij zijn gekomen. En deze was daar 1 van.
entertainment/met-je-leenbakker-huis/li ... /223748/13

Eigenaardig wel dat interieur (ook andermans interieur) zulke diepe emoties opwekken.

zondag 20 september 2020 om 10:34
@VGM1980: 1 november vind ik een mooie begindatum om geleidelijk aan de winkels in herfst- en daarna in wintersfeer op te maken: vroeg genoeg voor de kerstfreaks en nét te harden voor de minder enthousiasten.
Probleem is dat de discountwinkels weinig opslagruimte hebben, maar dan maken ze alles toch twintig cent duurder (voor de opslag)? Wil men iets hebben dan betaalt men ervoor. Apple bewijst dat.
Probleem is dat de discountwinkels weinig opslagruimte hebben, maar dan maken ze alles toch twintig cent duurder (voor de opslag)? Wil men iets hebben dan betaalt men ervoor. Apple bewijst dat.
zondag 20 september 2020 om 10:37
Helemaal mee eensTuingravin schreef: ↑20-09-2020 10:09Al die kerstmeuk alweer in de winkels vind ik ook absurd! Daar heb ik nu nog helemaal geen zin in. Ik heb in december wel een kleine kerstboom en ik heb een kerststalletje op de schoorsteenmantel staan. Ik wacht tot na sinterklaas en dan versier ik de boel voor kerst. En op 2 januari gaat alles er weer uit, want dan ben ik er helemaal klaar mee. En als het gaat om lelijk: ik heb een hekel aan kerstmannen. Die komen er bij mij niet in. Een huis vol kerstmannetjes op batterijen vind ik echt een gruwel.![]()

Voor iedereen een groene tuin
zondag 20 september 2020 om 10:46
Als de winter nadert kijk ik altijd vaker op https://www.welke.nl/ , een soort Pinterest Light op interieur en voedselgebied.