Zwangerschapstest negatief; paar dagen overtijd

20-09-2020 07:36 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 6 dagen overtijd. Normaal ben ik altijd vrij regelmatig ongesteld. Ik heb wel een zwangerschapstest gedaan maar was negatief. Heb wel regelmatig sex gehad, Maar weet ook niet hoe snel het kan gaan om zwanger te raken. Weet dat het ook kan verschillen per persoon.

Ik heb niet echt klachten of andere symptomen die erop wijzen dat ik ongesteld zou kunnen worden of zwanger ben.

Wat ik deze week wel een paar keer keer heb gehad, gisteren voor het laatst. Dat ik opeens soort kramp en steken in mijn onderbuik krijg. En soms straalt het uit naar mijn rug.Net alsof het samentrekt maar duurt meestel maar ong 10 minuten. Dan moet ik even niks doen.

Ik zou het niet erg vinden om zwanger te worden, maar heeft iemand ervaring dat je in je NOD negatief test maar alsnog over een tijd positief kan testen? Als je bijvoorbeeld langer overtijd ben. Of kun je ook zwanger zijn maar dat er Alsnog te weinig HCG in je urine zit. En dat testen moeilijker wordt.

Als het te lang duurt en de testen blijven negatief, dan ga ik sws de huisarts bellen
Heb je eenmaal getest of vaker?
Kan je een ovulatie hebben overgeslagen?
De meeste vrouwen hebben wel eens een cyclus die 'plots' langer duurt, vaak omdat de eisprong later heeft plaatsgevonden dan anders of helemaal niet.
Ik zou over een paar dagen nog eens testen, mocht het dan nog onduidelijk zijn.
.
Zes dagen overtijd zou een knaltest moeten geven, maar het komt voor dat een test negatief blijft en een zwangerschap alleen met een bloedtest positief is. Maar dat is een kleine kans.
Als je eisprong later was dan is je menstruatie ook later. En test je ook later positief op een zwangerschapstest. Ik zou nog een weekje geduld oefenen en dan nog eens testen.
Niet leuk, zo lang moeten wachten.

Je kunt echt later ongesteld worden als je er enorm op zit te wachten.
Ontspannen, uitzitten en over 4 dagen nog eens testen.

Maar wil je zwanger zijn of niet?
my_little schreef:
20-09-2020 07:36
Heb wel regelmatig sex gehad, Maar weet ook niet hoe snel het kan gaan om zwanger te raken.

Het kan snel gaan, in principe is elke zwangerschap ontstaan uit één keer seks. Je wordt niet zwangerder van meerdere keren seks.
Kans is heel klein dat je al zwanger bent. Kans dat je eisprong later was, en je NOD dus ook later is wel een mogelijkheid. In dat geval kan je alsnog later positief testen deze cyclus, maar dan ben je ook korter zwanger dan als je nu positief zou testen.

Maar goed, kans dat je cyclus gewoon wat langer is dan normaal is ook niet vreemd. Denk dat iedere vrouw dat weleens mee maakt, ook vrouwen die heel regelmatige cyclussen hebben.
Ik was 10 dagen overtijd... en pas 11e dag positief. Soms duurt t wat langer voordat het zwangerschapshormoon te zien is. Gewoon afwachten
Ik lees mee, want zit in dezelfde situatie als jou... Het is even afwachten, ik doe dinsdag denk ik weer een test. Hopelijk duurt het bij ons gewoon wat langer en is de test later alsnog positief!
yourlocalhero schreef:
20-09-2020 07:48
Heb je eenmaal getest of vaker?
Kan je een ovulatie hebben overgeslagen?
Ik heb vaker getest
Weet zo niet Of Ik een ovulatie heb overgeslagen..
Madderijn schreef:
20-09-2020 09:00
Niet leuk, zo lang moeten wachten.

Je kunt echt later ongesteld worden als je er enorm op zit te wachten.
Ontspannen, uitzitten en over 4 dagen nog eens testen.

Maar wil je zwanger zijn of niet?
Ik zou het niet erg vinden om zwanger te zijn.
my_little schreef:
20-09-2020 16:35
Ik heb vaker getest
Weet zo niet Of Ik een ovulatie heb overgeslagen..
Soms is het namelijk een verklaring of een late ovulatie. (Als je niet zwanger bent)
Ik dacht dat ik bij m’n eerste zwangerschap een ovulatie had overgeslagen, want ik testte ook 2x negatief. Tot ik toch maar een test deed na 2 weken overtijd en die was wel positief. Ik bleek bij de echo ook een week korter zwanger te zijn dan gerekend vanuit de eerste dag laatste menstruatie.

Dus nog even geduld zou ik zeggen, het kan beide kanten op gaan natuurlijk.
Als je nog geen thiamine slikt dan is dit wel een mooi moment.
my_little schreef:
20-09-2020 16:37
Ik zou het niet erg vinden om zwanger te zijn.

Wat vindt de mogelijke vader ervan?
hannaa46 schreef:
20-09-2020 17:21
Wat vindt de mogelijke vader ervan?

We hebben het er over gehad. We waren er wel een beetje mee bezig en hij gaf ook al aan, als het komt dan komt het
my_little schreef:
20-09-2020 17:44
We hebben het er over gehad. We waren er wel een beetje mee bezig en hij gaf ook al aan, als het komt dan komt het

Dat is dan wel heel snel gegaan!
Half juni liet je een kerel nog gaan na de eerste date.
hannaa46 schreef:
20-09-2020 17:46

Dat is dan wel heel snel gegaan!
Half juni liet je een kerel nog gaan na de eerste date.

Waar ik nu iets mee heb, ken ik al een aantal jaar als vrienden. Maar we draaien steeds om elkaar heen en uiteindelijk toegegeven dat we elkaar meer dan leuk vinden
my_little schreef:
20-09-2020 18:00
Waar ik nu iets mee heb, ken ik al een aantal jaar als vrienden. Maar we draaien steeds om elkaar heen en uiteindelijk toegegeven dat we elkaar meer dan leuk vinden

En dan beslis je in no time, dat een kind een goed idee is?
Je hebt nog maar net een relatie met elkaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven