Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Omgerekend in een gewoon boek, stuk of 30.
Ik vind je niet te streng Pam. Zulk gedrag is gewoon strafbaar. En vaders hebben een zwakke plek waar het dochters betreft, dus Pamman's mening telt niet voor vol. Koekerd heeft ook altijd zeer veel moeite om de charmes van meisje te weerstaan. En dat geldt ook voor de opa's.

Volgens de apotheekmevrouw hadden ze niets voor mijn ogen, en zag het er zó erg uit dat ik direct naar de huisarts moest. Dat vond ik dan toch weer een beetje overdreven. En geen zin om naar de HA te gaan (ik heb dus nog geen AB). Ik kijk het nog wel even aan, als het morgen niet beter is dan kan ik altijd even over de grens iets AB-achtigs over de counter gaan halen wat hier op recept moet. Dat doe ik wel es vaker. Slecht he.

Esmee, mijn ervaring is dat die bekers echt niet zo lang meegaan dat je ze voor het volgende kind nog kunt gebruiken. Die rubber ring rot vrij snel weg. Vooral als je de deksels in de vaatwasser doet, daar ben ik dus mee opgehouden. Of ze raken kwijt op school,of ze worden gewoon ranzig. Broodtrommels kunnen wel wat langer mee, maar die kunnen ook stuk enzo. Wanneer is mannie's eerste dag?

Es, wat vermoeiend van Bel. Heb je het idee dat ze er zelf last van heeft, op het moment zelf of de volgende dag?

Kruimel gaat een beetje in de miepmodus, ik ga maar eens koken.
Jongetje heeft trouwens net zijn losse tand eruit getrokken, de bikkel. Het is zijn tweede al, maar de eerste had hij perongeluk doorgeslikt. Emotioneel is hij dan weer wat minder heldhaftig; hij was daarnet volledig in tranen omdat de dalmatier-puppies (wederom) onvtvoerd werden door de hulpjes van Cruella de Vil. Hij moet ook altijd heel erg huilen als Pinokkio schijndood is.
Wat schattig dat hij daar steeds zo verdrietig om is

Koek, je moet met die oogontsteking echt niet doorlopen. Had Pamman ook gedaan, bij hem was het een virus wat in het slechtste geval ook in je oogbol kon slaan en dan ben je nog veel verder van huis. Ga dus alsjeblieft naar de huisarts.

Wat is dat toch met die Mutsen en artsen. Tssk.

Pamman is sinds hij thuisgekomen is helegaar niet leuk. Ten eerste begon hij meteen tegen Mini over vanmiddag terwijl ik dat al afgehandeld had. Hoeft hij niet nog eens boos te worden. En toen was de schilder niet goed, was Mannie vervelend, had ik hem 5 keer* gebeld over Mini vandaag en hield niemand er rekening mee dat hij zo moe is. Boehoehoehoe !

Nu maar even laatste beetje opruimen, een lekker bakje thee voor Man zetten en zijn slofjes klaarzetten

* ik heb hem precies 1 keer gebeld...
quote:koeky schreef op 06 mei 2009 @ 17:24:

Zulk gedrag is gewoon strafbaar. Dat klinkt wel heel ernstig
Maar wat doen ze dan aan zo'n virale oogontsteking? Koeky, waarom laat je Koekerd eigenlijk niet gewoon een receptje uitschrijven in plaats van illegaal van over de grens halen?

Esmee, fijn dat Moppie de pepti wel drinkt. Wat ik nog steeds niet begrijp: een poosje terug zei ik dat het me waarschijnlijker leek dat hij op de koemelkeiwitten reageerde dan op de lactose, maar jij zei toen dat het echt de lactose was. Als hij wel pepti verdraagt lijkt het er toch op dat de eiwitten het probleem waren (of in ieder geval nu zijn) toch? Hoe wist je dan dat het de lactose was? Wat is hij trouwens al groot, Nipje is 68 cm dus die kan nog best in maat 68 en ik koop wel 74 voor de zomer maar dat is nog echt te ruim.

Ben benieuwd naar je boek Es, maar ik ben niet objectief. Ik zal eens denken of ik iemand weet.

Ik moest vandaag eigenlijk werken, maar de school was nog vrij en Nipman ook, dus ik heb de kids meegenomen naar een indoor speeltuin en Nipman heeft geschilderd. Weer 2 kozijnen klaar (nog 3 te gaan, en nog de rest, zucht..).

Ik vind je ook niet te streng Pammie; ik had hetzelfde gedaan.
Ach ja, 't zijn er weer twee moet je maar denken Nips!

Pam, dat je dan nog thee voor hem gaat zetten... zou ik mooi niet doen.

Ik ben moe & hoofdpijnerig. Ongesteld en zo. Gister ook al beetje last van qua humeur. Maar gister en eergister moest ik 's avonds nog van alles doen, nu niet. Ga lekker op de bank zitten met kop thee.
Nee, het was natuurlijk niet viraal want dan helpt ab niet. Ik zal het zo eensch even vragen aan mijn man, als hij nog van de wc komt vanavond.

Esmee wist toch niet dat het de lactose was, tenminste, niet zeker toch?
Ach ja, ik ben de lulligste niet Es. En hij werkt ook echt ontzettend veel de laatste weken dus snap best dat hij soms ook ff zijn avond niet heeft.

Mini roept al 88 keer dus ik ga maar even naar boven.

Ik weet ook nog wel iemand maar dan moet ik verklappen waar ik je van ken....
Ach ja, ik ben de lulligste niet Es. En hij werkt ook echt ontzettend veel de laatste weken dus snap best dat hij soms ook ff zijn avond niet heeft.

Mini roept al 88 keer dus ik ga maar even naar boven.

Ik weet ook nog wel iemand maar dan moet ik verklappen waar ik je van ken....
Het ís wel viraal denk ik, want het is gekomen nadat ik ziek was geweest. Eerst koorts, dan keelpijn, dan zere ogen. Ik heb dat vaker, dat het op mijn ogen slaat. Kruimel en meisje hadden hetzelfde virus, bij Kruimel sloeg het op de luchtwegen, bij meisje op haar darmen. Erg raar. En Koekerd zou uiteraard een receptje kunnen uitschrijven, ware het niet dat hij daar altijd moeilijk over doet. En hij heeft ook geen eigen receptpapier. Hij moet dan ergens wat 'lenen', en dat levert soms rare situaties op bij de apotheek. Zo heb ik al eens Daktarin voor meisje gehaald (tegen de spruw) zogenaamd op recept van de geriater Snap niet dat ze daar bij de apotheek geen vragen over stelden. Volgens mij is het trouwens niet illegaal om even iets over de grens te halen. Maar dat zou ik moeten nakijken.

Was grapje Pam, van het strafbaar gedrag. Maar het heeft dezelfde strekking als dat wat ik eigenlijk bedoelde.

Nip, wat een rotklus lijkt mij dat, kozijnen schilderen. En dan vooral het schuren cq afkrabben wat eraan voorafgaat. Onze kozijnen kunnen ook wel een verfje gebruiken, maar ik denk dat we het maar gaan láten doen.

Zit je lekker nu Es?
Ik ken meer mensen die over de grens gaan voor medicijnen die hier alleen op recept te krijgen zijn. Ik vind het alleen niet zo slim om zomaar medicijnen te gaan halen zonder dat er een arts naar heeft gekeken.

Bij ons wordt nu de buitenboel geschilderd en ik ben héél blij dat we het laten doen. Pamman heeft het in ons vorige huis een keer samen gedaan met de buurman (hij schuren, buurman schilderen) en dat was echt een k-klus. Hij heeft van de drie weken dat hij vrij was (na de geboorte van Mini) 2,5 week staan schuren. En wat zei luldebehangerbuurman toen? Dat Pamman het veel te goed had geschuurd. Alsof hij op dat moment niet wat anders aan zijn hoofd had dan schuren met een pasgeboren dochter. Had dat dan eerder gezegd.
Ik heb natuurlijk mijn eigen arts om er naar te kijken. Niet dat ie verstand heeft van ogen trouwens. Im maak er ook geen gewoonte van hoor, om dingen van over de grens te halen. Of dat ik Koekerd recepten laat schrijven. Maar toen met die spruw bijvoorbeeld, had de huisarts mij geadviseerd om de Daktarin creme (die dus niet voor oraal gebruik bedoeld is), op mijn tepels te smeren en baby dan daarna te laten drinken. En als ze het niet lustte moest ik er maar een drupje Roosvicee overheen doen. De knurft, ik kan er nog boos van worden. En Koekerd wilde eigenlijk geen recept voor de Daktarin gel of Nystatine schrijven vanwege de bijwerkingen (hij verwarde het met Diflucan). Toen heb ik hem even het farmacotherapeutisch kompas onder de neus geduwd en schreef hij dus alsnog een briefje.

Maar mijn punt dus: dokters weten ook niet alles. En ik doe geen gekke dingen.
Zegguh... nou ben ik geen arts maar als het viraal is, dan heb je volgens mij niet zoveel aan AB.

Ik zat lekker maar ik kwam nog even terug om te melden dat het een prachtige avond is voor een ONTZTTNDE VREETBUI.

Maar ja.
Es, ?

Koek, daar ga ik ook wel vanuit. Bij jullie is meer expertise in huis dan bij het gemiddelde gezin.

Pamman zegt net dat het een virus was maar wel ab kreeg omdat er misschien ook een bacterie zat. Ofzoiets
Die moest er staan, snapnie dat 'em niet ziet.
Nee, ik hoef ook geen AB. Maar ik wil ook niet naar de HA, want die gaat er ook niets aan doen. Dat mens van de apotheek was gewoon een beetje hysterisch, zo erg is het helemaal niet.

Kijken jullie wel eens naar the apprentice? Is op BBC, erg leuk. Vanavond om 22 uur.

Heb je de VRTBUI nog kunnen afwenden Es?
Ik kom nog even gedag zeggen voordat ik mijn bed weer inrol. Drukke dag op het werk en daarna nog vermoeide kinderen ophalen bij de oppas. Ot had vandaag 3x in zijn broek geplast en 1 keer gepoept. Die krijgt dus morgen weer mooi een luier aan naar de Kindergarten. Volgens mij pure moeheid: hij was gisteren al zo verschrikkelijk moe. Allleen heb ik geen idee hoe ik hem wat minder moe krijg. Hij is fysiek gewoon hartstikke druk en ik krijg hem overdag gewoon niet in bed.

Zelf was ik ook niet op mijn best. Ik werd toen ik binnenkwam meteen heel pissig op A-man om iets heel kleins, stoms en pietluttigs (ik had gisteren al aardappels gekookt zodat we snel konden eten, maar hij ging weer uitgebreid de aardappels staan bakken omdat hij niet van gekookte aardappels houdt). Ik schaam me dood, maar ik ontplofte een beetje. Kinderen waren er van onder de indruk (vooral Ot) en dus heb ik nu vooral veel spijt.

Ik moet nu toch eens maatregelen gaan nemen, want ik voel me de laatste weken een beetje overbelast. Alleen ik wil het nog niet weten geloof ik.
Balen van je ogen Koeky: het klinkt zeer irritant.

Hoe is het met de vreetbui Elessie? Heb je hem nog kunnen onderdrukken?
Ank, volgens mij hadden we al allerlei oplossingen voor je bedacht. Ontploffen is ook wel eens lekker en misschien snapt A-man nu dat de nood redelijk hoog is bij je.

Ank, iets kleins is altijd de aanleiding... arme jij!

Ik heb de VRTBUI ondrukt maar ga wel zo naar bed want hoofdpijn.
Nou weet je, ik zit nog even na te denken. Ank, de laatste tijd geef jij hier heel vaak aan dat het je allemaal teveel is, dat je niet fit bent, slecht slaapt, je werk niet leuk vindt, je hebt allerlei kwaaltjes die maar niet overgaan. Maar er gebeurt niets. Als jij niet NU eens gaat regelen dat dingen je uit handen worden genomen en je tijd en rust krijgt voor jezelf dan zit je straks overspannen thuis. En dan ben je nog veel verder van huis. Zorg nou eens goed voor jezelf, trek aan de bel! Zet A-man op de bank en vertel hem hoe je je voelt. Ik heb sterk de indruk dat je hem op één of andere manier ontziet, niet bij hem aangeeft hoe het werkelijk met je gaat en maar dóórgaat. Ik begrijp totaal niet waarom je zo streng bent voor jezelf maar uiteindelijk schiet niemand daar iets mee op en jij nog wel het allerminst.

Ontploffen moet soms Ank. Om de druk weg te halen en als signaal. En tuurlijk voel je je er er rot over dat het gebeurd is, maar het is niet jouw schuld. En het lijkt me inderdaad lastig dat Ot te weinig slaap lijkt te krijgen. Ik zou ook niet weten hoe je dat op moet lossen, veel eerder kun je ze 's avonds niet naar bed brengen toch? Heb je al eens visolie geprobeerd? Ik weet eigenlijk niet of het echt bewezen werkzaam is tegen overactief gedrag, maar je weet maar nooit. Of eten jullie al erg vaak vette vis? Het kan in ieder geval alleen maar beter worden, want hoe ouder hij wordt, hoe minder slaap hij nodig heeft.

Ik was nog even aan het teruglezen, ik vroeg me al af waar Miffy was, maar nu weet ik het. Nou ja, ik weet het niet eigenlijk, maar ik weet dat ze weg is.

Nip, wat een knuffeltje, die Nipje. Kruimel kan heuse kusjes geven, met getuite lipjes en bijbehorend mmmm geluidje. Ook zo schattig. Ik moest trouwens heel erg lachen om de opmerking van Anky dat Maby al 'sinds haar geboorte snipverkouden' is waardoor de kusjes altijd zo snotterig zijn.

Ik moet nog pastasaus maken voor morgen. Dan moet ik wel nú beginnen, anders sta ik om middernacht nog in de keuken.
Anky is een beetje van het 'niet klagen maar dragen' soort. En dat verander je niet zomaar denk ik. Op zich is het natuurlijk een goede eigenschap. Mits je het niet overdrijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven