Daten met een dikke vrouw

22-09-2020 07:38 195 berichten
Beste forummers
Gisteren had ik een leuke date, zo leuk dat we nog een keer hebben afgesproken. Na de date deelde ik in de groepsapp dat ik een leuk visje aan de haak had geslagen en ik stuurde een foto mee. Daarop reageerde iemand met “dat is geen visje man! Dat is een walvis” en iemand anders kwam met daar ga je toch niet mee over straat?

Ik wist even niet hoe te reageren hierop, hoe hadden jullie hier op gereageerd als je date door je vriendinnen wordt afgekraakt?
Zonmuis schreef:
22-09-2020 22:25
Ja, en daar komt bij dat een stagiaire al helemaal in een afhankelijke positie zit. Van mannen die met zijn alle azen op een jonge meid verwacht ik geen correct gedrag.
Als een man een hand op haar been legt of rare toespelingen maakt, durft ze hem dan tot de orde te roepen?
Straks heeft ze een onvoldoende voor haar stage, wat haar toekomst op een zijspoor kan zetten. Dus, dan misschien toch maar glimlachen en ongemakkelijk weglopen in plaats van hem tot de orde te roepen. Dat er meerdere andere mannen ook bij betrokken waren, geeft al aan hoeveel kans ze zou hebben op steun in zo'n bedrijf.

En dit zou geen #metoo zijn? Kom op zeg. Ik zou liever met 1 viezerik te maken hebben, dan met zo'n hele roedel die zo met je bezig is.
Ik voel dit gewoon. Walgelijk, echt.
CharlotteCcc schreef:
23-09-2020 08:08
Ik voel dit gewoon. Walgelijk, echt.

Inderdaad pure horror.
Alle reacties Link kopieren
Bij dergelijk voorbeeld van DS is het eerste wat me te binnen schiet: het gros van de mannen heeft nooit iets hoeven doen om zijn positie als volwaardig mens in de maatschappij te moeten verdedigen dan wel waarborgen, dus hoef je niet van ze te verwachten dat ze over enig inzicht beschikken om te bedenken dat dat dus niet voor iedereen geldt.

Ik bedoel dat niet naar DS zelf, maar in het algemeen. Wordt er nogal zuur en verdrietig van. Ik ga gauw wat anders doen :-)
Suusje666 schreef:
23-09-2020 08:33
Bij dergelijk voorbeeld van DS is het eerste wat me te binnen schiet: het gros van de mannen heeft nooit iets hoeven doen om zijn positie als volwaardig mens in de maatschappij te moeten verdedigen dan wel waarborgen, dus hoef je niet van ze te verwachten dat ze over enig inzicht beschikken om te bedenken dat dat dus niet voor iedereen geldt.

Ik bedoel dat niet naar DS zelf, maar in het algemeen. Wordt er nogal zuur en verdrietig van. Ik ga gauw wat anders doen :-)

Kom kom. Het zijn net mensen hoor.
Sabbieehhhh schreef:
22-09-2020 07:53
Daarnaast, visje :sarcastic:
Moet ineens denken aan die gast van "lang leve de liefde" die te pas en te onpas zijn denkbeeldige hengel uitsloeg...kwam hem duur te staan. :proud:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Paarsebloem schreef:
22-09-2020 17:50
Waarom zet je niet even foto's van jou en je matties hier?

Kunnen we ook even lol hebben.
Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Pindakaasjes schreef:
22-09-2020 09:39
AUWWW!
Die moet hard zijn aangekomen.

En meestal zijn de personen die dit soort commentaar leveren, zelf ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik kijk wel eens naar 'Lang leve de liefde' een datingprogramma op tv.
En ik verbaas me regelmatig over hoe arrogant en schaamteloos sommige figuren hun date als vleeswaren keuren en gerust nog afzeiken ook.

"Tja, ik val toch echt op slankere vrouwen met blond haar!"
En dan zelf morbide obese en kaal zijn! :facepalm:
Ja, die gast van een paar weken geleden OMG. :woa: :woa: Gelukkig was die vrouw er snel klaar mee (en terecht)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik zal eens op een rijtje zetten wat er allemaal mis mee is met dat weddenschap verhaal.

1. Roddel/Achterklap: met zijn allen op niet-professionele manier van het bespreken van één collega/stagiair
2. Met zijn allen tegen één. Het gaat niet om een conflict tussen twee mensen, maar er zijn meerdere mensen betrokken bij het sluiten van weddenschappen over één persoon.
3a. Onveiligheid van de stagiair. Als één van de mannen zou besluiten tot verder gaan, dan is zij niet op normale wijze beschermd. Een groep (en uit het verhaal lijkt mij dit geen kleine groep en zitten er mensen van verschillende rangorders bij) mannen zijn immers gecompromitteerd en hebben er baat bij dat er niks bekend wordt over hun weddenschap. Iemand die het meisje zou lastig vallen heeft daarom waarschijnlijk meteen een boel medestanders, die er baat bij hebben dat zij haar mond houdt, in plaats van neutraal te zijn.
3b. Hier komt bij dat degenen die haar eventueel lastig zouden vallen een signaal hebben gekregen dat dit niet zo'n groot probleem is. Immers, hun collega's bespreken haar ook als een seksueel object in plaats van als iemand waar ze respect voor moeten hebben.
3c. Er is een klimaat geschept waarbij deze mannen er voordeel uit kunnen halen om haar niet neutraal te behandelen, maar om haar te manipuleren of erger: de geldpot en de 'eer' om te winnen.
4. Seksisme: ze deden/doen dit immers niet bij mannelijke stagiairs of wel?
5. Machtsoverwicht: Dit is nota bene een stagiair, waarop mannen azen die daar al werken. Dat er ook mannen van middelbare leeftijd bijzaten, doet mij denken dat het ook om mensen gaat die al wat verder in hun loopbaan waren en dus nog machtiger zijn.
6. Het gaat over het seksueel bespreken van een collega/stagiair. Gebrek aan professionaliteit dus en zeker niet okay.

Wat mij het meest opvalt is dat de reageerder, dus advocaat is/was, maar de werkelijke ernst niet lijkt in te zien hiervan. Als dit hele verhaal openlijk bekend was, dan lijkt het mij dat zo'n kantoor plus de deelnemers een behoorlijk probleem zouden hebben. Met name als er ook mensen bijzaten die haar moesten beoordelen.

Wat zorgt er dan voor dat ze zich schijnbaar zo op hun gemak voelen dat ze met een groep zo met een meisje bezig zijn, die ze juist zouden moeten begeleiden en beschermen? Het heeft mij wel de ogen geopend over hoe vrouwen inderdaad meer bescherming nodig hebben op de werkvloer en quotas niet zo'n slecht idee zijn.
babbeleo schreef:
23-09-2020 08:49
Kom kom. Het zijn net mensen hoor.
Blijkbaar hele sneue mensen.
Luci_Morgenster schreef:
23-09-2020 09:05
Inderdaad, en Suusje666 maakte ook een juist punt dat zij niet inzien hoe ernstig dit is, omdat zij al automatisch een grote streep voor hebben in het wel of niet als volwaardig gezien worden: het feit dat zij man zijn.

Wat mij vooral ook opvalt in dit verhaal is dat deze weddenschap mannen zich zo op hun gemak voelen om dit met een groep te doen.
Zonmuis schreef:
23-09-2020 09:08
Inderdaad, en Suusje666 maakte ook een juist punt dat zij niet inzien hoe ernstig dit is, omdat zij al automatisch een grote streep voor hebben in het wel of niet als volwaardig gezien worden: het feit dat zij man zijn.

Wat mij vooral ook opvalt in dit verhaal is dat deze weddenschap mannen zich zo op hun gemak voelen om dit met een groep te doen.
Het geld op meer vlakken in de maatschappij dan alleen dit, maar voor de blanke man geldt als uitzondering dat ze dit dus nog nooit in de geschiedenis van de mensheid hebben hoeven doen. Als je boer bent in 1400 ben je natuurlijk minder waard dan de koning, maar je bent nog altijd meer waard dan de vrouw van de boer. Je staat nooit helemaal onderaan de ladder, en dus hoef je ook nooit - als gehele bevolkingsgroep zijnde - iets te doen in dat opzicht. Je basisrecht van bestaan is gewaarborgd, waar dan ook en wanneer dan ook. Het is dan moeilijk om je voor te stellen hoe het moet voelen om je als mens zijnde onveilig te voelen, zonder dat je daar zelf enige invloed op kan uitoefenen. Om als mens zijnde niet serieus te worden genomen. Dat is een dusdanig specifiek onveilig gevoel dat je haast alleen weet hoe je dat in je kern als wezen raakt, als je het zelf hebt meegemaakt. Hoe het voelt om volledig overgeleverd te zijn aan een ander, of een aantal anderen, en aan wat zij besluiten te doen.

Maar goed, dat gaat wel off topic. En ik vind mannen ook heel lief, laat ik daar duidelijk in zijn.
Luci_Morgenster schreef:
23-09-2020 09:05
"het gros van de mannen heeft nooit iets hoeven doen om zijn positie als volwaardig mens in de maatschappij te moeten verdedigen dan wel waarborgen, dus hoef je niet van ze te verwachten dat ze over enig inzicht beschikken om te bedenken dat dat dus niet voor iedereen geldt."

Hebben jullie het nou over àlle mannen, gewoon in het algemeen?

Of over het geval hier, juristen. Naar mijn mening hebben juristen (m/v) een stevig soort beroepsdeformatie opgelopen in het morele spectrum.
Om dat nou op het bord van àlle mannen te gooien is ook weer zo wat.
babbeleo schreef:
23-09-2020 09:32
"het gros van de mannen heeft nooit iets hoeven doen om zijn positie als volwaardig mens in de maatschappij te moeten verdedigen dan wel waarborgen, dus hoef je niet van ze te verwachten dat ze over enig inzicht beschikken om te bedenken dat dat dus niet voor iedereen geldt."

Hebben jullie het nou over àlle mannen, gewoon in het algemeen?

Of over het geval hier, juristen. Naar mijn mening hebben juristen (m/v) een stevig soort beroepsdeformatie opgelopen in het morele spectrum.
Om dat nou op het bord van àlle mannen te gooien is ook weer zo wat.
Natuurlijk heb ik het niet over alle mannen. Dat staat er niet.
Suusje666 schreef:
23-09-2020 09:35
Natuurlijk heb ik het niet over alle mannen. Dat staat er niet.
Als ik het goed begrijp, heb je het over het wel of niet als volwaardig gezien worden, niet over of dit de schuld is van alle mannen.

Er zijn ook mannen die niet als volwaardig worden gezien, maar dit is zelden omdat ze man zijn. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat ze met een accent spreken, zich op een bepaalde manier kleden of omdat mensen hem, de persoon, een lul vinden. Het gebeurt zelden dat dit zo is puur omdat hij man is.

Wat ik erg tekenend vind in dit verhaal is dat dit om een redelijk grote groep leek te gaan die dus comfortabel genoeg met elkaar was dat ze van elkaar wisten dat ze hiermee bezig waren. En dat degene die hierover begon op dit forum het weliswaar afkeurde, maar dit niet openlijk durfde aan te kaarten, en het vooral ook leek te zien als een kwestie van wel of geen toestemming geven tot seks, maar de hele onveilige omgeving eromheen en andere problemen rond het machtsonevenwicht niet leek te zien.
Zonmuis schreef:
23-09-2020 11:11
Als ik het goed begrijp, heb je het over het wel of niet als volwaardig gezien worden, niet over of dit de schuld is van alle mannen.

Er zijn ook mannen die niet als volwaardig worden gezien, maar dit is zelden omdat ze man zijn. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat ze met een accent spreken, zich op een bepaalde manier kleden of omdat mensen hem, de persoon, een lul vinden. Het gebeurt zelden dat dit zo is puur omdat hij man is.

Wat ik erg tekenend vind in dit verhaal is dat dit om een redelijk grote groep leek te gaan die dus comfortabel genoeg met elkaar was dat ze van elkaar wisten dat ze hiermee bezig waren. En dat degene die hierover begon op dit forum het weliswaar afkeurde, maar dit niet openlijk durfde aan te kaarten, en het vooral ook leek te zien als een kwestie van wel of geen toestemming geven tot seks, maar de hele onveilige omgeving eromheen en andere problemen rond het machtsonevenwicht niet leek te zien.
Dit is wat ik bedoel - en naast hem staat een vrouw die ook om al die redenen als niet volwaardig gezien kan worden, EN omdat ze een vrouw is.

Dit is zo gegroeid door de eeuwen heen - het is niet de schuld van De Man. Als je mannen de schuld zou willen geven, zou je de grondleggers van de leefregels van twee eeuwen terug verantwoordelijk moeten houden, so to speak, voor het leggen van de fundamenten waarop dit jaren en jarenlang is opgebouwd. Nu is het 'normaal'.
Suusje666 schreef:
23-09-2020 11:16
Dit is wat ik bedoel - en naast hem staat een vrouw die ook om al die redenen als niet volwaardig gezien kan worden, EN omdat ze een vrouw is.

Dit is zo gegroeid door de eeuwen heen - het is niet de schuld van De Man. Als je mannen de schuld zou willen geven, zou je de grondleggers van de leefregels van twee eeuwen terug verantwoordelijk moeten houden, so to speak, voor het leggen van de fundamenten waarop dit jaren en jarenlang is opgebouwd. Nu is het 'normaal'.
Helemaal mee eens.

Hierbij denk ik wel dat mannen zich eens mogen verdiepen in welke effecten dit op vrouwen heeft.
Overigens geef ik de schuld van de situatie niet aan deze reageerder. Het is een bekend deel van #metoo dat mensen zich niet durfden uit te spreken uit angst voor hun baan, dus dat begrijp ik van een beginnend jurist ook. Het lijkt me wel wenselijk dat mannen/juristen begrijpen dat dit om veel meer gaat dan enkel het wel of geen toestemming tot seks geven.
Ff terug on topic :)
Ik ben wel nieuwsgierig. Waar heb je dit visje gevangen Sinned? Dit is toch niet die ex van je broer of wel? En ga je haar nog een keer zien of laat je je beïnvloeden door wat je maatjes ervan zeggen? Hoe zien hun vrouwen er trouwens uit? Als ze er al een hebben :)
Ik vind het leuk voor je dat je weer lekker aan het daten bent! F* je ex. Niet meer letterlijk natuurlijk!
.
*2020* schreef:
22-09-2020 07:52
Zo de keuringsdienst van waren is ook langs geweest.
TO zet maar even wat foto's neer van je vrienden kunnen wij ook even lachen.
Waar zijn de foto's met de bijbehorende rapportcijfers?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
impala schreef:
23-09-2020 12:02
Ff terug on topic :)
Ik ben wel nieuwsgierig. Waar heb je dit visje gevangen Sinned? Dit is toch niet die ex van je broer of wel? En ga je haar nog een keer zien of laat je je beïnvloeden door wat je maatjes ervan zeggen? Hoe zien hun vrouwen er trouwens uit? Als ze er al een hebben :)
Ik vind het leuk voor je dat je weer lekker aan het daten bent! F* je ex. Niet meer letterlijk natuurlijk!
Gevonden op Lexa. En ja ik heb haar maandag, dinsdag en woensdag gezien en nu zien we elkaar pas zondag weer.
Zonmuis schreef:
23-09-2020 09:01
Ik zal eens op een rijtje zetten wat er allemaal mis mee is met dat weddenschap verhaal.

1. Roddel/Achterklap: met zijn allen op niet-professionele manier van het bespreken van één collega/stagiair
2. Met zijn allen tegen één. Het gaat niet om een conflict tussen twee mensen, maar er zijn meerdere mensen betrokken bij het sluiten van weddenschappen over één persoon.
3a. Onveiligheid van de stagiair. Als één van de mannen zou besluiten tot verder gaan, dan is zij niet op normale wijze beschermd. Een groep (en uit het verhaal lijkt mij dit geen kleine groep en zitten er mensen van verschillende rangorders bij) mannen zijn immers gecompromitteerd en hebben er baat bij dat er niks bekend wordt over hun weddenschap. Iemand die het meisje zou lastig vallen heeft daarom waarschijnlijk meteen een boel medestanders, die er baat bij hebben dat zij haar mond houdt, in plaats van neutraal te zijn.
3b. Hier komt bij dat degenen die haar eventueel lastig zouden vallen een signaal hebben gekregen dat dit niet zo'n groot probleem is. Immers, hun collega's bespreken haar ook als een seksueel object in plaats van als iemand waar ze respect voor moeten hebben.
3c. Er is een klimaat geschept waarbij deze mannen er voordeel uit kunnen halen om haar niet neutraal te behandelen, maar om haar te manipuleren of erger: de geldpot en de 'eer' om te winnen.
4. Seksisme: ze deden/doen dit immers niet bij mannelijke stagiairs of wel?
5. Machtsoverwicht: Dit is nota bene een stagiair, waarop mannen azen die daar al werken. Dat er ook mannen van middelbare leeftijd bijzaten, doet mij denken dat het ook om mensen gaat die al wat verder in hun loopbaan waren en dus nog machtiger zijn.
6. Het gaat over het seksueel bespreken van een collega/stagiair. Gebrek aan professionaliteit dus en zeker niet okay.

Wat mij het meest opvalt is dat de reageerder, dus advocaat is/was, maar de werkelijke ernst niet lijkt in te zien hiervan. Als dit hele verhaal openlijk bekend was, dan lijkt het mij dat zo'n kantoor plus de deelnemers een behoorlijk probleem zouden hebben. Met name als er ook mensen bijzaten die haar moesten beoordelen.

Wat zorgt er dan voor dat ze zich schijnbaar zo op hun gemak voelen dat ze met een groep zo met een meisje bezig zijn, die ze juist zouden moeten begeleiden en beschermen? Het heeft mij wel de ogen geopend over hoe vrouwen inderdaad meer bescherming nodig hebben op de werkvloer en quotas niet zo'n slecht idee zijn.

Wat heb je dit duidelijk uitgelegd.

Ik vind dit zulk walgelijk personeel dat ik het heel jammer vind dat we geen naam van dat kantoor weten zodat dergelijke praktijken aan de kaak gesteld kunnen worden.

Maar ook zonder man en paard te noemen zou het openbaar gemaakt moeten worden dat zulke vreselijke dingen in kantoren plaatsvinden.

Zelfs in het scheepvaartbedrijf waar ik in de jaren '80 werkte werd er keurig met vrouwen omgegaan.
En bij het bouwadviesbureau van mijn man ook.
We praten allemaal wel eens over een "lekker ding", maar zulke weddenschappen als hierboven gaan alle fatsoen te boven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven