Daten met een dikke vrouw

22-09-2020 07:38 195 berichten
Beste forummers
Gisteren had ik een leuke date, zo leuk dat we nog een keer hebben afgesproken. Na de date deelde ik in de groepsapp dat ik een leuk visje aan de haak had geslagen en ik stuurde een foto mee. Daarop reageerde iemand met “dat is geen visje man! Dat is een walvis” en iemand anders kwam met daar ga je toch niet mee over straat?

Ik wist even niet hoe te reageren hierop, hoe hadden jullie hier op gereageerd als je date door je vriendinnen wordt afgekraakt?
Wanna tell you story
About woman I know
When it comes to lovin'
She steals the show
She ain't exactly pretty
Ain't exactly small
Fourt'two thirt'ninefiftysix
You could say she's got it all
Never had a woman
Never had a woman like you
Doin' all the things
Doin' all the things you do
Ain't no fairy story
Ain't no skin and bones
But you give it all you got
Weighin' in at nineteen stone
You're a whole lotta woman
A whole lotta woman
Whole lotta Rosie
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
22-09-2020 10:29
Tja het blijven nou eenmaal bouwvakkers, die zijn niet zo fijngevoelig
nou ja, het zijn jouw beste matties hoor
Mumper schreef:
22-09-2020 11:44
Wanna tell you story
About woman I know
When it comes to lovin'
She steals the show
She ain't exactly pretty
Ain't exactly small
Fourt'two thirt'ninefiftysix
You could say she's got it all
Never had a woman
Never had a woman like you
Doin' all the things
Doin' all the things you do
Ain't no fairy story
Ain't no skin and bones
But you give it all you got
Weighin' in at nineteen stone
You're a whole lotta woman
A whole lotta woman
Whole lotta Rosie
Thnx, mooi verhaal erbij https://dangerousminds.net/comments/bon ... the_real_w
Duchesnea schreef:
22-09-2020 10:20
En die meningen kunnen niet op volwassen en respectvolle wijze gegeven worden ?
Daar had ik al iets over gezegd, ze hadden beter iets kunnen zeggen waarmee je alle kanten op kan, maar het blijft primair de fout van TO.
Sinned77 schreef:
22-09-2020 10:27
Je bedoelt op de app??
Ja. Nabellen zou ik raar vinden. En tijdrovend.
doornroosje9 schreef:
22-09-2020 10:32
Ik krijg niet de indruk dat deze 'mannen' anders gereageerd zouden hebben als ze een avondje gingen stappen met TO en eventueel nieuwe vriendin.
Zou het echt geen verschil maken als ze zien dat hun vriend en zijn nieuwe vriendin dol op elkaar zijn? Dat ze met haar hebben gesproken en ze daardoor meer is dan een twee dimensionale afbeelding?

Ik denk namelijk dat dat wel verschil maakt. Als je mij een foto laat zien van iemand, dan kan ik daar niets anders uithalen dan hoe zij op de foto eruit ziet. Kan een hele leuke vrouw zijn, maar ook een heel naar mens en alles er tussenin.
kastella schreef:
22-09-2020 10:33
De grootste fout is dat je die foto deelt in een groepsapp. Stel de vraag niet als je het antwoord niet wilt horen. En waarom zou je? Normaal doe je dat alleen maar om indruk te maken. Beetje dom als dat dan mislukt.

Ik zou nooit de foto van een date in een groepsapp slingeren. Dan kun je erop wachten dat er een vleeskeuring komt. Van mensen die helemaal niks te bepalen hebben en te maken hebben met jouw voorkeur. Dus je kan er altijd op wachten dat iemand een andere smaak heeft en dat dan niet beleefd voor zich houdt, maar juist wel zegt.

Doe dat nooit weer. Natuurlijk zul je nu moeten dealen met de die reacties. Leuk als het echt wat wordt en je haar dan voorstelt en je vrienden moeten dan terugkrabbelen? Lekker ongemakkelijk.
Dit dus.
Mumper schreef:
22-09-2020 10:44
Er zullen uitzonderingen zijn maar ik heb wel beeld hoor, bouwvakkers hebben niet voor niets de naam graag in groepsverband vrouwen te objectificeren. Mijn mannelijke collega's zouden zeggen 'wat leuk voor je' of hooguit 'wat een sprankelende dame, veel plezier'
Ik wil deze droom best voor je doorprikken. Ook hoger opgeleide mannen zeggen dit soort zaken. En er zijn net zo goed bouwvakkers die dat niet doen.

Mannen onderling roepen echt een hoop dingen waar ze liever niet mee geconfronteerd willen worden. Vrouwen doen dat onderling ook lijkt mij. Nee, jij niet natuurlijk. Maar er zijn echt vrouwen die onderling mannen heerlijk objectiveren bijvoorbeeld.
Wat maakt iedereen hier een issue van zeg, inclusief TO. Je kent je maten toch, dan weet je dat je zo'n opmerking kunt verwachten. Maak je je toch niet druk om.
.
DS1971 schreef:
22-09-2020 13:43
Ik wil deze droom best voor je doorprikken. Ook hoger opgeleide mannen zeggen dit soort zaken. En er zijn net zo goed bouwvakkers die dat niet doen.

Mannen onderling roepen echt een hoop dingen waar ze liever niet mee geconfronteerd willen worden. Vrouwen doen dat onderling ook lijkt mij. Nee, jij niet natuurlijk. Maar er zijn echt vrouwen die onderling mannen heerlijk objectiveren bijvoorbeeld.
Ach joh, doen vrouwen ook onderling. Wat maakt het uit ook, is gewoon een beetje geouwehoer.
.
Sinned77 schreef:
22-09-2020 11:14
Die is vorige week ingetrokken bij die niet werkende lamlul van der.
Oh jij bent het....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Suusje666 schreef:
22-09-2020 11:05
Jemig, dat is toch maar als een geintje bedoeld ofzo, lijkt me. Iedereen buitelt over mekaar heen over dat 'visje', alsof die vrouw voor iets vies is uitgemaakt. Hij vind haar echt leuk zegt ie, en zijn vrienden reageren als een stel lompe pubers. Ik zou echt niet warm of koud worden van iemand die mij 'visje' zou hebben genoemd in een appje. Zou er wel om kunnen lachen.

Ik zie een foto meesturen een beetje als een foto van je nieuwe auto sturen; men krijgt er een beeld bij versus alleen maar een naam of 'een vrouw'. Okay, een auto is een rare vergelijking :-) Maar ik zie er echt niets geks in. Haar profielfoto staat toch ook op facebook/instagram/Tinder of wat dan ook, waarom zou ie die dan niet mogen sturen naar z'n vrienden als ie haar leuk vind?

Anyway - je vrienden mogen wel een keer volwassen worden, TO.
Het gaat mij niet zo zeer over het woord visje, maar dat hij het daarbij laat. Ik zou bij zoiets denken dat hij een wilde nacht heeft gehad met haar en dat was het dan. Als je een leuke vrouw ontmoet dan heb je toch iets meer te vertellen lijkt mij.

Maar goed, ik ben sowieso niet zo van het rondbazuinen van wat ik allemaal met vrouwen uitspook. Als er wat groeit dat de moeite van het vermelden waard is wel natuurlijk. Maar een eerste date? Bespaar me.
impala schreef:
22-09-2020 13:45
Ach joh, doen vrouwen ook onderling. Wat maakt het uit ook, is gewoon een beetje geouwehoer.
Dat stond echt letterlijk in het bericht van mij waar je op reageert. ;)

Nee, natuurlijk roepen mannen en vrouwen onderling soms dingen die niet helemaal politiek correct zijn. Is ook helemaal niets mis mee als je dat in een besloten groep doet. Vind ik dan.
DS1971 schreef:
22-09-2020 13:43
Als ik op de campus langs een groep wetenschappers loop, gaat het toch net wat anders dan wanneer ik langs en groep bouwvakkers loop. Stereotypen komen ergens vandaan.
DS1971 schreef:
22-09-2020 13:49
Dat stond echt letterlijk in het bericht van mij waar je op reageert. ;)

Nee, natuurlijk roepen mannen en vrouwen onderling soms dingen die niet helemaal politiek correct zijn. Is ook helemaal niets mis mee als je dat in een besloten groep doet. Vind ik dan.
Nee ik ook niet. Het is gewoon kroegpraat maar dan over de app. Gezellig toch. Ik vind het wel schattig dat TO zijn nieuwe vlam aan zijn vrienden laat zien.
.
Maar wel mee eensch dat iedereen dit doet. Als mijn vriendin zegt 'leuke date gehad' vraag ik ook om een foto (van het gezicht!) en dan wordt het uiterlijk besproken
Wat een overtrokken reacties, al die dating-apps zijn toch één grote vleeskeuring bij elkaar en dat hij een foto van z'n date aan z'n vrienden laat zien is toch niet zo onethisch of schokkend? Dat er vervolgens expliciete reacties volgen kun je dan afkeuren, maar in de context van een chat-groep met alleen maar mannen verbaast me dat dan ook weer niet.

Ik laat ook wel eens foto's van dates zien aan vrienden en vriendinnen, het enige verschil is dat ik dat niet in een app-groep doe, maar één-op-één. De reacties die ik soms krijg liegen er ook niet om hoor en niet in de laatste plaats van de vrouwelijke vriendinnen.

Het enige wat ik me afvraag is wat je dacht te bereiken door die foto in de groep te plaatsen TO, had je verwacht dat ze je allemaal gingen feliciteren?
DillKarlings schreef:
22-09-2020 13:54
Wat een overtrokken reacties, al die dating-apps zijn toch één grote vleeskeuring bij elkaar en dat hij een foto van z'n date aan z'n vrienden laat zien is toch niet zo onethisch of schokkend? Dat er vervolgens expliciete reacties volgen kun je dan afkeuren, maar in de context van een chat-groep met alleen maar mannen verbaast me dat dan ook weer niet.

Ik laat ook wel eens foto's van dates zien aan vrienden en vriendinnen, het enige verschil is dat ik dat niet in een app-groep doe, maar één-op-één. De reacties die ik soms krijg liegen er ook niet om hoor en niet in de laatste plaats van de vrouwelijke vriendinnen.

Het enige wat ik me afvraag is wat je dacht te bereiken door die foto in de groep te plaatsen TO, had je verwacht dat ze je allemaal gingen feliciteren?
Hetzelfde als wat jij 'denkt te bereiken' als je een foto van je date laat zien aan je vrienden of vriendinnen.
.
Mumper schreef:
22-09-2020 13:51
Als ik op de campus langs een groep wetenschappers loop, gaat het toch net wat anders dan wanneer ik langs en groep bouwvakkers loop. Stereotypen komen ergens vandaan.
Maar ook die wetenschapper gaat met vrienden wellicht net wat anders om, zeker als er wat alcohol bij te pas komt.

Het eerste advocatenkantoor waar ik werkte kende een poule als er weer een leuke rechtenstudente stage kwam lopen. Iedereen inleggen en wie het eerste haar in bed had gekregen, die kreeg de pot. Let wel, niet alleen de jonge honden deden mee, maar ook getrouwde mannen van middelbare leeftijd.

Echt, in alle lagen tref je een bepaald soort mannen.
impala schreef:
22-09-2020 13:52
Nee ik ook niet. Het is gewoon kroegpraat maar dan over de app. Gezellig toch. Ik vind het wel schattig dat TO zijn nieuwe vlam aan zijn vrienden laat zien.
Kan ik op zich een heel eind in meegaan, maar dan moet hij ook niet zeiken over de reacties die hij krijgt.
DS1971 schreef:
22-09-2020 14:03
Kan ik op zich een heel eind in meegaan, maar dan moet hij ook niet zeiken over de reacties die hij krijgt.
Snap ik ook niet, dat hij er zelf een punt van maakt. Misschien verveelt hij zich en dacht: een topic over commentaar op dikke vrouwen doet het altijd goed op viva, ik gooi hem erin :)
.
impala schreef:
22-09-2020 14:06
Snap ik ook niet, dat hij er zelf een punt van maakt. Misschien verveelt hij zich en dacht: een topic over commentaar op dikke vrouwen doet het altijd goed op viva, ik gooi hem erin :)
Dan hoop ik voor hem dat hij snel leukere bezigheden weet te verzinnen met zijn vangst. ;)
impala schreef:
22-09-2020 13:56
Hetzelfde als wat jij 'denkt te bereiken' als je een foto van je date laat zien aan je vrienden of vriendinnen.
Ik denk dat de context waarin het getoond wordt in deze situatie het verschil maakt en niet puur het feit dat hij een foto laat zien waarover vervolgens geoordeeld wordt.

En dan nog denk ik dat de soep nooit zo heet wordt gegeten als zij wordt opgediend; als het zover mocht komen dat TO zijn date bij zijn vrienden gaat introduceren, dan gaan die gasten heus normaal tegen haar doen.
Mumper schreef:
22-09-2020 13:52
Maar wel mee eensch dat iedereen dit doet. Als mijn vriendin zegt 'leuke date gehad' vraag ik ook om een foto (van het gezicht!) en dan wordt het uiterlijk besproken
Nog nooit gedaan.
Luci_Morgenster schreef:
22-09-2020 14:51
Nog nooit gedaan.
Als een vriendin terug van een date komt en enthousiast is, dan kan zijn uiterlijk mij nog tegen callen, maar daar ga ik niet over beginnen. In ieder geval niet op die manier.
Ik zou hooguit zeggen dat het mijn type niet is
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven