Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

zondag 27 september 2020 om 07:24
zo waarCateautje schreef: ↑24-09-2020 17:00Hans, neem één ding van mij aan, gooi er geen grote bedragen tegenaan, want je weet nooit hoe het tij het schip keert, dus als je het wat leuker wil maken, doe dan rustig aan en als je geen planten gewend bent, begin daar dan ook niet aan, want je moet ze wel in leven houden en dat moet je liggen.p
Als het netjes en schoon bij je is hoef je in feite niets te doen, als ze blijft, dan doet zij dat wel.
Ik hoop dat ze lekker kan zoenen hans. Heel veel plezier gewenst.

zondag 27 september 2020 om 08:02
Ontzettend leuk juist.Tuingravin schreef: ↑26-09-2020 19:02Ik ben dol op kussens (geen miniformaat) en dekentjes. Die maak ik dan wel zelf. Ik borduur en haak graag en vind in het koude seizoen niks zo lekker dan opgekruld op de bank hangen met een lekkere zachte en warme deken om me heen na een dag hard werken. Momenteel ben ik er weer eentje aan het haken, van allerlei restjes haakgaren dat overbleef van andere projecten. Weggooien vind ik zonde en ik vind dat gehaak voor de tv erg fijn om mijn hoofd leeg te maken. En heb ik er teveel, dan zijn er 'slachtoffers' genoeg die ik er blij mee maak. Ik geef ze ook wel eens cadeau. Soms haak ik speciaal voor iemand een poncho, of deken, of bedsprei als verjaardagscadeau, maar het gebeurt ook wel dat hier iemand komt en roept: 'ooh, wat een gave deken', dat ik zeg 'neem maar mee, kan ik weer een nieuwe maken!'
Het is ongetwijfeld lekker tuttig, maar het roept bij mij letterlijk warme herinneringen op aan mijn oma, die ook altijd zat te handwerken en dat aan mij heeft geleerd. Voor mij geen thuis zonder zelfgeknutseld woontextiel!
zondag 27 september 2020 om 10:17
De sprei die ik heb is prachtig, ik weet zelfs nog dat mijn oma die maakte in de late jaren '70/rond 1980. Handwerken was haar hobby (ze maakte ook de prachtigste kleding), en ik zie haar nog zitten in haar fauteuil naast de haard, na de middag bij een kop thee met dat haakwerk. Maanden en maanden en maanden was ze ermee bezig, en toen was die sprei klaar. Die heeft daarna lange tijd over het dubbele bed in de grote logeerkamer gelegen, toen ze uiteindelijk naar een bejaardentehuis ging, heb ik hem meegenomen, heeft lange tijd opgevouwen ergens gelegen, en nu ligt hij bij mij op bed.Tuingravin schreef: ↑26-09-2020 20:11En nog een keer aan Pejeka (het gaat hier een beetje langs elkaar heen, sorry) dat haakwerk van glanskatoen vind ik ook prachtig. Is monnikenwerk en dat heb ik ook veel gedaan. Dat hangt dan ook voor mijn ramen... met mooie antieke haakpatronen met vogels en bloemen. Niet stuk te krijgen (kan zelfs in de kookwas) Ik vind het jammer dat steeds minder mensen dat kunnen en dat het niet zo gewaardeerd wordt omdat het ouderwets zou zijn. Echt handwerk, of het nou brei, haak of borduurwerk is, vind ik zo mooi! Ik zou ook nog graag leren kantklossen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zondag 27 september 2020 om 11:12
pejeka schreef: ↑27-09-2020 10:17De sprei die ik heb is prachtig, ik weet zelfs nog dat mijn oma die maakte in de late jaren '70/rond 1980. Handwerken was haar hobby (ze maakte ook de prachtigste kleding), en ik zie haar nog zitten in haar fauteuil naast de haard, na de middag bij een kop thee met dat haakwerk. Maanden en maanden en maanden was ze ermee bezig, en toen was die sprei klaar. Die heeft daarna lange tijd over het dubbele bed in de grote logeerkamer gelegen, toen ze uiteindelijk naar een bejaardentehuis ging, heb ik hem meegenomen, heeft lange tijd opgevouwen ergens gelegen, en nu ligt hij bij mij op bed.
Prachtig erfstuk zoiets.

zondag 27 september 2020 om 12:24
Zie net op Facebook een foto van de woonkamer van een oud buurmeisje van me en ik schrok mij één sombrero.
Een klassiek muisgrijs bankstel, tegen een muisgrijze muur met zo'n vervaald klassiek grijs vloerkleed ervoor. Menschen, wat een ellende.
Ze moet de gezelligheid duidelijk uit zichzelf halen, want in die kamer is er niets van terug te vinden.
Een klassiek muisgrijs bankstel, tegen een muisgrijze muur met zo'n vervaald klassiek grijs vloerkleed ervoor. Menschen, wat een ellende.
Ze moet de gezelligheid duidelijk uit zichzelf halen, want in die kamer is er niets van terug te vinden.
zondag 27 september 2020 om 14:46

[/quote]
Druilerige dag en zit al heel de dag te lezen op dit topic

Ik woon nu als expat in huurhuis met deze vloer

Zo nu snel bijlezen zodat ik wel foto’s kan kijken in de toekomst
zondag 27 september 2020 om 15:43
Ja, dat wel. Want Pejeka is nog niet gepensioneerd.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zondag 27 september 2020 om 16:13
zondag 27 september 2020 om 16:29
Mooi stukje familiegeschiedenis.pejeka schreef: ↑27-09-2020 10:17De sprei die ik heb is prachtig, ik weet zelfs nog dat mijn oma die maakte in de late jaren '70/rond 1980. Handwerken was haar hobby (ze maakte ook de prachtigste kleding), en ik zie haar nog zitten in haar fauteuil naast de haard, na de middag bij een kop thee met dat haakwerk. Maanden en maanden en maanden was ze ermee bezig, en toen was die sprei klaar. Die heeft daarna lange tijd over het dubbele bed in de grote logeerkamer gelegen, toen ze uiteindelijk naar een bejaardentehuis ging, heb ik hem meegenomen, heeft lange tijd opgevouwen ergens gelegen, en nu ligt hij bij mij op bed.

zondag 27 september 2020 om 16:52
Oh ik ook. Sommige stukken zijn an sich spuuglelijk (vind ik dan) maar de emotionele waarde die eraan vastzit zorgt juist weer voor dat ‘thuisgevoel’. Ik kijk nu naar een naaikastje/krukje uit de late jaren ‘50 (en dan niet de mooie stijl van de jaren ‘50, meer de communistische variant uit die jaren

zondag 27 september 2020 om 18:30
Kan ik helemaal begrijpen.lemoos2 schreef: ↑27-09-2020 16:52Oh ik ook. Sommige stukken zijn an sich spuuglelijk (vind ik dan) maar de emotionele waarde die eraan vastzit zorgt juist weer voor dat ‘thuisgevoel’. Ik kijk nu naar een naaikastje/krukje uit de late jaren ‘50 (en dan niet de mooie stijl van de jaren ‘50, meer de communistische variant uit die jaren). Daarboven hangt een of andere uil van macramé. Bij mij op de overloop boven, bij mijn oma stond dit pontificaal zo in de hal als ‘setje’. Waar ik als kind in mocht rommelen om paarlemoeren knoopjes uit te zoeken voor het zoveelste vest dat ze voor mij had gebreid. Daarom blijft het. Kan het echt niet wegdoen, krijg het niet over mijn hart.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 27 september 2020 om 18:48
Ik doe geen afstand van spullen. Punt.
Dingen raken mijn huis alleen uit als ze uit elkaar vallen.
En dan nog vallen dingen vast wel met wat lijm of plakband op te lossen

Hier staan over 30 jaar waarschijnlijk dus ook nog altijd dezelfde meubels en ligt ook nog altijd dezelfde vloer.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 27 september 2020 om 18:51
zondag 27 september 2020 om 18:58
Wij hebben ook de nodige ´meukspullen´ met een emotionele waarde, en dat maakt ze voor ons mooi. Dat zijn ook de spullen die een huis tot een thuis maken. Het zijn voornamelijk kleine meubels uit de huizen van mijn oma en de oma van mijn man. Die hebben ook een leuk verhaal. Ik verwacht niet dat mijn zoons het te zijner tijd in hun huizen willen, zij hebben er niet zoveel mee.
Van oma´s handwerk heb ik gelukkig ook nog wat meegekregen toen zij was overleden, en dat gaat nooit weg.
Van oma´s handwerk heb ik gelukkig ook nog wat meegekregen toen zij was overleden, en dat gaat nooit weg.

maandag 28 september 2020 om 23:04

maandag 28 september 2020 om 23:18
Nee hoor, tuurlijk niet, maar er was toch iemand die zo'n kleed postte en het graag wilde hebben? Ik weet alleen niet meer wie. Dat was een onbestelbaar kleed van Amazon.
dinsdag 29 september 2020 om 08:30
Wat ik echt niet mooi vind is die riverdale achtige stijl. Alles in wit, creme, misschien als uitspatting bruin. En dan met rieten manden en het woord “meterkast” op de... je raad het al, meterkast. Een vriendin van mij heeft dit inclusief met halve maantjes gestuukt plafond. Ik vind het zo kamper ogen (sorry als ik iemand nu beledig). En volgens mij is het ook niet meer zo in de mode nu.
dinsdag 29 september 2020 om 08:35
Das weer helemaal in: mandala's heten ze nu.Tuingravin schreef: ↑26-09-2020 20:11En nog een keer aan Pejeka (het gaat hier een beetje langs elkaar heen, sorry) dat haakwerk van glanskatoen vind ik ook prachtig. Is monnikenwerk en dat heb ik ook veel gedaan. Dat hangt dan ook voor mijn ramen... met mooie antieke haakpatronen met vogels en bloemen. Niet stuk te krijgen (kan zelfs in de kookwas) Ik vind het jammer dat steeds minder mensen dat kunnen en dat het niet zo gewaardeerd wordt omdat het ouderwets zou zijn. Echt handwerk, of het nou brei, haak of borduurwerk is, vind ik zo mooi! Ik zou ook nog graag leren kantklossen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)