Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Dianaf, ik heb m alleen even op de grond gelegd voor de foto, maar ik ga m gebruiken op de bank als deken. Dit is niet geschikt voor op de vloer, te licht en je glijdt er op uit. Als ik een vloerkleed haak gebruik ik veel dikker en zwaarder garen en gaat er een anti slipmatje onder voor de veiligheid.
Zo, even een paar dagen niet meegelezen.. lekker veel kunnen lezen dus :mrgreen:

Rotan en riet komt er hier niet in, het zijn stofnesten, en dat is niet zo goed voor mijn longen. Thuis, vroegah, hadden we wel een set rotan banken met bijbehorende salontafel (met rookglazen bovenkant). Uiteraard met een grote donkerbruine wandkast. Toen vond ik het prima, maar nu denk ik brrrrrr... Mijn ouders zijn ondertussen verhuisd en het enige dat gebleven is, is de salontafel. En bijzonder genoeg, staat die heel leuk tussen de nieuwe, lichte meubels.

Mijn oma's waren niet zo van het handwerken, de een las liever (stichtelijke) boeken en de ander had andere talenten :-D . Mijn moeder is de handwerkster in onze familie. Naast kleding naaien voor vijf kinderen, deed ze aan o.a. breien, haken, macramé, smyrna en quilting. Door een tenniselleboog doet ze tegenwoordig alleen nog maar quilts, maar dat zijn dan ook echt kunstwerkjes. Ik heb een klein wandkleedje van haar aan de muur, met lisdodden, libellen en vlinders. Zó mooi! Daarnaast nog een grote gequilte sprei, en ze heeft er nog een in de maak voor me. In stofjes die ik in de loop van de jaren zelf uitgezocht en gekocht heb. Die word zwart/rozerood/paars. :flirting:

De vale kleden ben ik ook niet dol op, tenzij het echte Perzische tapijten zijn. De nepperts hoef ik niet, maar geld voor een echte Pers heb ik op t moment ook niet. Daarbij reuze onhandig met mijn half langharige kat...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik realiseer het me nu pas op mijn ouwe dag. Mijn moeder hield van structuur in stoffen en op de muren en op de vloer en ondanks dat alles effen was, zat er toch veel leven in haar inrichting en ik merk dat ik precies hetzelfde heb.
Dat kleed dat ik nu heb is daar echt de grote uitzondering op.
Moeder83 schreef:
01-10-2020 00:46
Ik vind die "nieuwe" bali style wel mooi. Bamboe, riet, zeegras en ja, ook rotan. Zou er geen stoelen van willen. Maar manden, muurhangers ed vind ik wel erg leuk nu!
Op Bali zijn meubelen van tropisch hardhout en allerminst van riet of zeegras. Vaak kunstig bewerkt door houtsnijwerk of inlegwerk. Dus waar haal je het idee vandaan dat bamboe of riet of zeegras iets te maken zou hebben met Balinese meubelen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
03-10-2020 10:12
Op Bali zijn meubelen van tropisch hardhout en allerminst van riet of zeegras. Vaak kunstig bewerkt door houtsnijwerk of inlegwerk. Dus waar haal je het idee vandaan dat bamboe of riet of zeegras iets te maken zou hebben met Balinese meubelen?
'T is maar een naampje hè. Net als Landelijke stijl (hoeveel boeren hebben hun huis zo ingericht), Ibiza/bohemian-stijl (ook nogal ruim) enz.
pejeka schreef:
03-10-2020 10:12
Grappiger nog, het is tegenwoordig de bali marrakech style. Hoe ver kan het uit elkaar liggen? Ik denk dat je het niet te letterlijk moet nemen. Het gaat om de sfeer van hout, licht, terracotta, "handwerk"....whatever....
Ik heb het niet bedacht, de bladen staan er vol mee tegenwoordig.
Pozzebok schreef:
29-09-2020 20:14
[..]

Mijn grootste gruwelinrichting is bv dit huis: gouden combinatie van beton met slijt-persjes. https://www.funda.nl/koop/weesp/huis-41 ... straat-76/
Ongelofelijk kil huis. En hier wonen dan kinderen.. Wat een ellende.
In het kader van onnodig Engels is er blijkbaar een 'work space' ipv een kantoortje. :sarcastic:
-
Moeder83 schreef:
04-10-2020 01:02
Grappiger nog, het is tegenwoordig de bali marrakech style. Hoe ver kan het uit elkaar liggen? Ik denk dat je het niet te letterlijk moet nemen. Het gaat om de sfeer van hout, licht, terracotta, "handwerk"....whatever....
Ik heb het niet bedacht, de bladen staan er vol mee tegenwoordig.
Tja. Waarschijnlijk net zoiets als wanneer Amerikanen een vakwerkhuis uit Zuid-Duitsland als "typical Dutch" verkopen...
Phloxx schreef:
04-10-2020 10:54
In het kader van onnodig Engels is er blijkbaar een 'work space' ipv een kantoortje. :sarcastic:
Kil en steriel is in de mode. Ik vind dat veel huishoudens er uit zien als een kantoor. Zakelijk qua inrichting en kleurloos.
Phloxx schreef:
Ik ben weleens geopereerd in gezelligere kamers dan dit. Juist in nieuwbouw vind ik kleur planten en hout onmisbaar.
iones schreef:
04-10-2020 11:48
Kil en steriel is in de mode. Ik vind dat veel huishoudens er uit zien als een kantoor. Zakelijk qua inrichting en kleurloos.
Mijn kantoor is nog huiselijker...
MadameJean schreef:
04-10-2020 11:53
Ik ben weleens geopereerd in gezelligere kamers dan dit. Juist in nieuwbouw vind ik kleur planten en hout onmisbaar.
Ik vind zelf het hout dat hier gebruikt is ontzettend ongezellig.
Inderdaad echt heel triest. Laten we hopen dat ze een beetje té goed hebben opgeruimd voor de foto’s. Zo hebben ze momenteel ook geen stoel in de ‘work space’.
pejeka schreef:
04-10-2020 10:56
Tja. Waarschijnlijk net zoiets als wanneer Amerikanen een vakwerkhuis uit Zuid-Duitsland als "typical Dutch" verkopen...

:HA:
nausicaa schreef:
04-10-2020 12:58
Ik vind zelf het hout dat hier gebruikt is ontzettend ongezellig.
Inderdaad echt heel triest. Laten we hopen dat ze een beetje té goed hebben opgeruimd voor de foto’s. Zo hebben ze momenteel ook geen stoel in de ‘work space’.
Wat is "work space" in gewoon Nederlands?
Phloxx schreef:

Ik vind die gietvloeren ook zo zakelijk aan doen. Niet mijn ding.
pejeka schreef:
04-10-2020 13:03

Werkruimte? Kantoor?
pejeka schreef:
Henk z'n afwerkplek.
Everything you see I owe to spaghetti!
Annapicobella schreef:
04-10-2020 13:05
Henk z'n afwerkplek.
Nou ja, in dat interieur dat getoond werd, is het in elk geval makkelijk om de vlekken van de tegels te vegen...
pejeka schreef:
Ik had die term niet bedacht hè, dit was wat de makelaar ervan gemaakt had. Ik noem het thuis altijd gewoon werkkamer.
Annapicobella schreef:
04-10-2020 13:05
Henk z'n afwerkplek.
Haha! Dat zou nou eens leuk staan in een Funda omschrijving.
MadameJean schreef:
04-10-2020 11:53
Helemaal waar. Wij zijn momenteel bezig met een gigantische verbouwing van ons nieuwe huis en bij alles denk ik: ik wil dat het bovenal gezellig is. Zo'n fijn huis met open haard en warm hout waar onze kinderen straks aan terug denken dat we samen koekjes bakten en boswandelingen deden met de honden en in de winter marshmallows roosterden bij de vuurpit in de tuin. Onze huizenjacht was daar ook alleen maar op georienteerd: een gezellige wijk. Is echt gelukt, een straat aan het bos, met allemaal hoge bomen. Ik kan echt niet wachten tot we erin gaan op 7 nov! Wat een verandering na hartje randstad, alleen maar stenen.
-
Klinkt heerlijk Phloxx!!

Mijn man zit graag op Funda rond te neuzen en vond ons droomhuisje met gigantische tuin, midden in het groen, voor maar 118.000 euro! Maar ja, dan woon je wel ergens in Groningen, voor dat bedrag heb je hier (hartje Randstad) net een garagebox bij wijze van spreken.

Je boft toch wel als je daar kunt wonen hoor, ik zou best willen ruilen.
Phloxx schreef:
04-10-2020 17:37
Helemaal waar. Wij zijn momenteel bezig met een gigantische verbouwing van ons nieuwe huis en bij alles denk ik: ik wil dat het bovenal gezellig is. Zo'n fijn huis met open haard en warm hout waar onze kinderen straks aan terug denken dat we samen koekjes bakten en boswandelingen deden met de honden en in de winter marshmallows roosterden bij de vuurpit in de tuin. Onze huizenjacht was daar ook alleen maar op georienteerd: een gezellige wijk. Is echt gelukt, een straat aan het bos, met allemaal hoge bomen. Ik kan echt niet wachten tot we erin gaan op 7 nov! Wat een verandering na hartje randstad, alleen maar stenen.

Oeh dat klinkt gezellig....
Wat ik nooit gesnapt heb is dit: nog niet zo lang geleden waren jaren '30 huizen helemaal je van het, iedereen wilde een jaren '30 huis. En vervolgens gingen ze dan dat hele huis van binnen strippen, alle originele elementen eruit, de suitedeuren eruit, het originele houtwerk en stucwerk eruit, en dan werd dat hele huis van binnen volgeplempt met moderne materialen. Het enige waar je dan nog aan kon zien dat het een jaren '30 huis was, was hooguit de buitenkant. Waarom dan zo nodig een huis uit een bepaalde periode willen als je eigenlijk gewoon een modern huis wilt?
Ik maak me volgens mij schuldig aan alles wat genoemd wordt... :)

Antraciet stenen vloer, donkergrijs wollig kleed, meubels uit 1 serie, nepbloemen (wel hele dure...), 2 dezelfde potten met planten voor het raam.. :proud:

Alleen geen grijze muur maar mosgroen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven