2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Tsja, Ellein, ik kan wel een schema in willen voeren, maar dan meot uk wel meewerken....hij is alweer in slaap gevallen...

angel, mini had niet eens asperges op.... die heb ik meegenomen om hem vandaag te geven.

Teddy, ongesteld zijn is vast iets wat je niet hebt gemist in het afgelopen jaar En Ellein nog steeds neit ongesteld...wauw, ik zou willen dat ik dat geluk had gehad...hier was het na 6 of 7 weken alweer raak...

michigan, lekker een weekje weg! Waar gaat de reis naartoe? En uk dus binnenkort alweer naar het kdv, wat gaat het toch snel allemaal zeg!
Goedemiddag!!

Teddy, Angel, Ellein en OGG, ik wil het liefst nog even wachten met een tweede, eerst even uitgebreid van deze genieten. Maar toen ik jullie berichtjes las dacht ik: misschien krijg ik door jullie straks wel eerder de kriebels ! Gelukkig heb ik steun van Michigan, die het ook nog even uitstelt, haha!

Allemaal bedankt voor het relativeren van de 'melkkwestie'. Vandaag heeft ze de eerste voeding enorm liggen klokken en heb ik tussendoor nog 100 ml afgekolfd. Bij de volgende voeding was ze heel onrustig en dronk ze bijna niks. Ik heb er nog over gedacht om de afgekolfde melk warm te maken, maar ze was zo vrolijk dat ik dacht: laat maar! Kijken of ze straks beter drinkt. Ik las op het januaritopic over een sprongetje vanaf 15 weken waarbij ze ook minder drinken. Het rare is dat dat ook het enige is wat ik van dat sprongetje herken. Ze slaapt gewoon goed, is niet zeurderig of eenkennig... Iemand ervaring?

OGG, wat ontzettend eng dat je uk zo ging krijsen en draaien met de ogen! Ben je niet helemaal in paniek geraakt?

En heb je de schoenen inderdaad gehouden?

Teddy, da's dan weer een nadeel van stoppen met bv.. Ik heb ook het geluk dat ik nog niet ongesteld ben geworden. Hopelijk blijft het net zo lang weg als bij Ellein.

Michigan, jouw ukkie gaat dus ook even wennen na het intake gesprek. Spannend he, om haar voor het eerst achter te laten. Wanneer gaat ze voor het eerst een hele dag? Als jij aan het werk bent?

Ik had echt enorm veel mee voor de kleine en ik heb (bijna) alles gebruikt. Vooral kleertjes, hydrofielluiers en badcapes. Ik had een dekentje en dekbedhoes enzo bij me maar dat bleken ze daar al te hebben. Verder niet te vergeten: badthermometer, koortsthermometer, waszeep, washandjes, sudocreme oid, paracetamol zetpillen, babyfoon, kolfspullen...

Ik ga idd 4 dagen werken met de woensdag vrij, jij ook? Ik heb vanochtend mijn manager gebeld en ze zou zorgen dat ik een ruimte heb om te kolven. Verder vertelde ze dat ze reikhalzend naar mijn terugkomst uitkijken en dat er als het goed is een project voor me ligt. Ik moet de 14e aan de slag. 's Middags komt er iemand een lezing geven waar ik me voor heb opgegeven en de 15e heb ik een herhalingscursus BHV. En dan is het alweer weekend! Hoera! Die week erop is het hemelvaart dus weer een werkweek van 3 dagen. Dat gaat wel lekker.

Ik kijk er nog steeds tegenop, maar wel ietsje minder sinds gisteren. Ik merkte gisteren wel dat ik het ook wel fijn vond om even de directe zorg uit handen te geven. Raar maar waar.

Klinkt trouwens niet fijn, dat spugen en die krampjes van uk. Bij ons is het spugen sinds een aantal weken een stuk minder geworden. Ik gebruikte eerst een mini-slabbetje bij het voeden, daarna een hydrofielluier, nu is een spuugdoekje voldoende.

Angel, zoals jij de eerste maand beschrijft heb ik het ook ervaren. Niemand kan je voorbereiden op wat er op je afkomt. Dat moet je echt zelf ervaren. Ook die onzekerheid is erg herkenbaar. Ik vraag me nu bv af of ik er wel goed aan doe om haar elke dag door iemand anders te laten verzorgen. Maar ook die onzekerheid zal snel wegvagen als ik merk dat het goed gaat.
OGG, dat ritme komt vanzelf. Ukjes zijn nou eenmaal niet te sturen....... vandaag lopen we ook achter op schema. Ik werd om 7.45 wakker van de wekker (die ik voor de zekerheid altijd zet) en uk sliep toen nog, dus die heb ik daarna wakker gemaakt. Conclusie: schema schuift wat op. Maar daar maak ik me niet zo druk om, hij kan er ook prima tegen als het even ietsjes anders loopt.

Wel eng trouwens dat uk met zijn ogen begon te draaien en zo raar deed. Kan me voorstellen dat je daarvan schrikt. Gelukkig deed hij daarna weer "normaal".

Vera, wij beginnen ook nog niet aan een nummer 2 hoor. Vriendlief is de afgelopen maanden nog wat aan het "verwerken", dus die moet er echt nog even niet aan denken. Ik heb werkelijk geen idee wanneer wij ons gaan richten op een tweede kindje, ik denk ergens in de loop van volgend jaar ofzo.

Je wordt op je werk dus weer met open armen ontvangen , en je hoeft je niet te vervelen! Hopen dat het kolven een beetje wil lukken. Ik vond het ook best wel weer fijn om aan het werk te gaan. Je wereldje weer wat groter maken en met wat anders bezig zijn dan de poepluiers en de borstvoeding. Na een dag hard werken vind ik het weer super om een dag met uk te zijn, en na een dag met uk vind ik het ook weer heerlijk om aan het werk te gaan. En daar voel ik me niet schuldig over!
Michigan het spuugen hield bij ons ook niet op hoor na de jbpm, maar het werd wel minder! gelukkig heeft ze geen last van krampjes meer! En waar gaat de reis heen?

OGG bij ons is het schema ook altijd erg flexibel (schema en flexibel in 1 zin dat kan bijna niet). Vandaag ook de fles van 12 uur om 14 uur gegeven omdat mevrouw eerst niet wilde. En nu ligt ze te slapen wat ook niet helemaal de bedoeling is......nah ja!!! Ben al 7 maanden niet meer de baas in huis

Vera die onzekerheid wordt steeds minder hoor! Maar bij elke nieuwe ervaring in het zorgen en opvoeden komt ie toch elke weer opsteken. Enne vergeet je trouwens pinksteren niet, komt er ook alweer aan, heb je weer een dag extra vrij. Ik werk ook 4 dagen en het is prima te doen vind ik! Ik ben om de week op de woensdag vrij en dat is wel erg lekker hoor!

Ellein ik vind het ook fijn om na een dag zorgen weer te gaan werken! Ben nu 5 dagen thuis geweest en vond het heerlijk om met uk te tutten! Maar vind het ook wel erg fijn om morgen weer aan de slag te gaan. En wat bedoel je met vriend moet het eea verwerken? Bedoel je daarmee de komst van uk en alles wat er bij komt of wat anders? (heb ik iets gemist misschien, ben totaal niet nieuwsgierig hoor hihihi)

En trouwens als wij begin volgend jaar weer gaan beginnen en het is ons gegund om weer snel zwanger te raken dan is uk ook al bijna 1,5, dat vind ik wel een mooie leeftijd moet ik zeggen! Ze is dan 2 geweest als broertje of zusje wordt geboren. We zien wel hoe het loopt! Maar zou het wel grappig vinden als we volgend jaar weer beginnen met het onderste rijtje aan te vullen!

Gorgi hoe is het met jou?? Ben zo benieuwd hoe je het zwanger zijn ervaard?

Is missC trouwens op vakantie?
Angel, vriend vond het best heftig dat uk zoveel moest huilen en hij ziet zichzelf nog weer al die rondjes door het huis heen lopen met uk op zijn arm om hem te sussen. Hij geniet nu zo enorm van het feit dat uk nu niet zoveel meer huilt, zo vrolijk is en dat alles zo lekker loopt, dat hij het echt nog niet ziet zitten om het circus weer van vooraf aan te laten beginnen. Dat was het, verder niet .

Missc is inderdaad op vakantie.
Angel, ik moest wel lachen om jouw opmerking dat je al 7 maanden niet meer de baas in huis bent . Klopt helemaal! Ik hier ook niet meer
Hoi allemaal,

Lees ik het nu goed? Zijn er weer meiden waar het zwanger worden weer begint te kriebelen??? Leuk!!! En fijn om te lezen dat de meesten het zien als een verrijking in hun leven en volop genieten van de kleine.

Rossia: ik zie dat het al teruggeplaatst is en dat je op 16 mei een echo heb. Spannend,zeg. Ik zal kijken of ik je kan volgen vanuit de VS. Op 16 mei vertrek ik voor 1 week naar de VS (voor werk).

Met mij gaat het goed. Ik voel me goed. Heb gelukkig geen krampen meer in de ochtend. Wel hele gevoelige tepels en kriebel aan mijn borsten. Ik ben wel wat sneller moe, maar alles gaat nog goed. Van de week weer het hardlopen opgepakt en dat ging ook goed.

Vandaag komt iemand langs voor Moeders voor Moeders. Ik wil wel een bijdrage leveren aan deze organisatie, omdat ik zelf ook een beetje hulp heb gehad (pregnylinjecties). Ik ben benieuwd wat ze te vertellen heeft.

Groetjes,

Gorgi
gorgi wat fijn dat je je zo goed voelt! En wat goed dat je mee gaat doen aan MvM. Heb ik ook gedaan. Kleine moeite, groot plezier.

Als je een cadeau mag kiezen is de dvd een hele mooie keuze. Wordt in beeld gebracht hoe je baby groeit in je buik. heel bijzonder
Ha Gorgi, wat fijn zeg dat alles goed gaat bij jou. Wat moet het voor jou nog specialer zijn om wakker te worden en te denken: ik ben zwanger! Geniet er lekker van! En MvM is inderdaad een goed doel. Ik heb ook 10 weken meegeplast en zou het volgende keer ook zeker weer doen.

O, trouwens, Seabert ligt nog in de vriezer. Volgens mij krijgt Rossia 16 mei een echo om te zien of er een knus huisje voor hem gemaakt is. Dus als ze hier met haar positieve nieuws gaat komen ben je alweer terug uit de VS. Je moet trouwens wel vaak daarheen voor je werk toch?

Angel, ik vergeet telkens dat het voor jullie al langer geleden is dat jullie bevallen zijn. Ik vind het beginnen na 1,5 jaar ook een mooie tijd. Wel leuk hoor, als de onderste tabel weer groter wordt. Spannend ook! Maar eerst de bevallingen van Jobje, Missc en Gorgi (en Rossia, Floortje en Ann natuurlijk!).

Angel, op welke dagen ben jij precies vrij dan?

Ellein, ik had niet verwacht dat ik het fijn zou vinden om even "vrij" te zijn van de zorg van de kleine. Ik ga haar zeker missen en ook de vrije tijd, maar ik merk wel dat ik weer toe ben aan nuttige dingen doen (buiten de verzorging van uk natuurlijk), de hele dag een beetje rommelen hier gaat ook wel vervelen op den duur.

Net heeft uk weer weinig gedronken, zucht... Ze wilde wel gelijk daarna weer slapen. Tja, het is een enorme slaapkop en dan verbrandt ze ook wat minder calorien dan wanneer ze de hele dag wakker zou zijn...
ff snel. wij zijn ook een paar dagen op vakantie geweest en ik sta nu met een huilend kind en het eten op.

Maar de folderaanbieding is bijna voorbij; Michigan, koeltasjes zijn in de aanbieding bij de Wibra voor 1 euri!

Morgen reageer ik op de rest,

liefs bep
Ik doe maar weer even bijschrijven per pagina, wat men oh men, wat hebben jullie weer veel afgeschreven hier.

Angel, hahaha, dat doe jij met de kleren van mini. Dat doe ik met kleren van mezelf hihi. Spannend dat jullie volgend jaar weer willen beginnen! Hoop voor je dat het dan net zo snel gaat!

Teddy, jij ook begin volgend jaar alweer. Voor je het weet hebben we weer een hele uitgebreide onderste rij. Wat goed dat het met je wond steeds beter gaat. Hoe gaat het eigenlijk met babyzwemmen? En ook weer ongesteld geworden. Blegh!!

Vera, klinkt goed dat shoppen van je. Je hebt behoorlijk ingeslagen, goed bezig geweest voor de economie. Heeft mini het goed gehad op de kdv? Vast wel he. Wat schattig dat ze voetafdrukjes hebben gemaakt. De planning is om richting Curacao te gaan....

Jobje, hihi is ook niet mijn favoriet hoor. In de bagger en de regen met heel veel te jolige mensen. Is alleen leuk als je zelf ook heel jolig bent en dat kan niet he, met een baby in je buik. Zo te lezen ben je er al helemaal klaar voor.

OGG, wat zielig dat mini het ineens op het brullen zette! Dan weet je toch ook niet even wat je moet doen he. Dat die krampjes zo zeer kunnen doen he.

Hmmm Ellein ook alweer de kriebels? Tis wat met jullie. Zullen we afspreken dat jullie weer naar de onderste rij gaan als ik er 1 naar boven ben opgeschoven..... Anders wordt ik een beetje verdrietig !!

Hier gaat het goed. Deze pillen doen tot zover nog niets met mijn lichaam. Ook weer prima te doen dus.

Michigan, ben je al gaan snuffelen over GA? Niet teveel hoor, dat is ook weer zo zonde en hoef je bijna niet meer te kijken. Ik heb geloof ik even gemist dat jullie op vakantie gaan. Is dat al binnenkort dan? Waar gaan jullie heen? En alweer aan het werk op 25 mei, wat gaat het ongelovelijk snel.

Op naar pagina 2...
Pagina 2.....

OGG, jouw ongesteldheid is dus ook weer snel op gang gekomen. Jeetje zeg!

Vera, er ligt dus al heel wat werk op je te wachten. Jij gaat dus 4 dagen werken. Hoe heb je het verdeeld met mini. Alle 4 naar het kdv of ook nog oma en opadagen? Goed dat ze een kolfruimte hebben klaar gemaakt. Trouwens dat is zeker wel een extra koffer met al die spullen die jullie hebben moeten meenemen.

Ellein, ik denk ook wel dat het voor een man een hele heftige ervaring is. Eerst ziet hij zijn lief door helse pijnen gaan en daarna de zorg ineens voor zo'n kleintje en dan vooral heel bang zijn voor alles wat er is. Terecht dat die mannen ook even nodig hebben om de boel te verwerken.

Angel, hoeveel dagen ben jij nu aan het werk gegaan. Bevalt de nieuwe baan nog goed?

Gorgi, wat super dat je moeders voor moeders doet. Fijn om weer even die bevestiging van die positieve test te hebben daar of niet? Wat goed dat je nog niet heel veel kwaaltjes hebt en dat je weer aan het hardlopen geslagen bent. Held!! Ik heb onze super seabert nog niet terug geplaatst gekregen. Ik slik nu pilletjes die mijn baarmoeder helemaal een mooi huisje maken. De 16de gaan ze kijken of mijn baarmoederslijmvlies goed genoeg ontwikkeld is voor de terugplaatsing. De 16de krijg ik dan te horen wanneer ik hem terug krijg. Heel spannend allemaal.

Bep, hoi hoi!
Hey Meiden,

Even snel en ego, het gaat hier niet zo best. Mini heeft nog steeds last van reflux en daarbij is hij snipverkouden, hoesten en verhoging. Zo zielig een ziek ukje.

Af en toe begint hij uit het niets te krijsen.

Momenteel ben ik ipv een gelukkige moeder een gelukkige maar bezorgde en verdrietige moeder.

Ik vind het zo naar om mijn kleine mannetje zo te zien.

Gelukkig ligt hij nu even bij manlief en kan ik even wat voor mezelf doen.

Dus zo maar even poetsen boven, want dat is al lang niet gedaan.

Ik hoop nog te kunnen reageren vandaag, maar als het niet lukt ik ben jullie niet vergeten hoor!!

Liefs
Poeh mimpje, niet leuk. Ik hoop echt dat mini snel opknapt en jullie allemaal weer blij en gelukkig kunnen zijn. Heel veel beterschap!
mimpje wat naar dat het niet zo goed gaat. Niet te lang wachten hoor, anders gewoon weer aan de bel trekken. En de combinatie iets voor jezelf doen en boven poetsen gaat niet samen hoor.

rossia, zodra wij in de onderste tabel plaatsnemen heb jij al verlof, deal?

oh en het babyzwemmen gaat morgen weer verder. 2 weken geleden moesten we naar de notaris voor ons trouwen en vorige week was het koninginnedag. Ben benieuwd hoe het morgen gaat. doe haar niet meer onder water deze keer.

Daarna even langs het cb. Ben wel benieuwd hoe zwaar ze nu is en toch even vragen naar haar spugen. Heb het idee dat ze veel meer spuugt dan eerst. Ze heeft er zelf geen last van, maar wil toch even weten of ik er wat aan moet doen ofniet. Misschien toch van dat jbpm toevoegen. of andere voeding. Tis niet alleen na de fles, maar soms ook na 2 uur nog. Maak me eigenlijk zelf niet zoveel zorgen, maar het is meer omdat een aantal mensen het opvalt. Goh wat spuugt ze veel...en dan ga je erop letten. Maar wat is veel?
Hihi Teddy, deal!!

Morgen mag je dus weer lekker gaan zwemmen. Nou ik zou haar ook niet meer onder water doen hoor. Misschien over een tijdje weer proberen.

Ik weet ook niet wat veel spugen is. Je krijgt vast goede tips morgen.
Zo. Net weer een superkorte voeding gegeven. Ze heeft niet heel veel gedronken. Ik probeerde nog af te kolven, maar dat lukte ook niet (stress?). Het kleine beetje afgekolfde melk wilde ik haar geven maar dat hoefde mevrouw ook niet. Na het badje heeft ze toch nog wat gedronken. En na een half uurtje mama-tijd is ze zonder tegenspartelen in slaap gevallen.

Hee Bep, waar zijn jullie heengeweest?

Rossia, goed te horen dat je geen last hebt van de pilletjes. Nog 10 dagen en dan weet je meer!

Qua opvang heeft de kleine een hoop variatie. We werken allebei 4 dagen, verder gaat ze 1 dag naar kdv, 1 dag naar opa+oma-1 en 1 dag naar opa+oma-2. Kijken hoe het gaat.

Mimpje, is hij nu ook nog ziek geworden? Dat is helemaal niet fijn zeg. Logisch dat je daar verdrietig van wordt. Sterkte!

En Teddy heeft gelijk, poetsen en tijd voor jezelf is een onmogelijke combinatie!

Teddy, ik ga morgen ook weer babyzwemmen. Mijn moeder gaat mee om te kijken (en kan ze gelijk mini even bezighouden als ik me omkleed). Ben benieuwd of de lerares op donderdag iemand anders is.

Succes op het cb. Hopelijk hebben ze nuttige tips tegen het spugen. Zal idd wel jbpm worden.

Ik heb net met uk op de weegschaal gestaan en dan lijkt ze 6 kg te zijn, 250 gram zwaarder dan 2 weken geleden. Ben wel benieuwd wat ze echt is aangekomen....
Morning all!

Angel, wat je schrijft over die onzekerheid: superherkenbaar! Ik merk dat ik me op zich als 'moeder' steeds zekerder ga voelen en dat ik ook wel sterk het gevoel heb dat mijn meisje het goed heeft bij ons. Maar zodra er weer iets 'nieuws' gebeurt steekt die onzekerheid weer de kop op... dat vind ik eigenlijk het zwaarste van het hebben van een kind, alle twijfels die je af en toe voelt! En dan lees ik over Vera, die gisteravond weer een korte voeding gaf en dan kan ik me zó goed voorstellen dat je daarover piekert. Rationeel weet je wel dat het heus niet meteen erg is als zo'n kleintje even minder eet, maar tegelijkertijd kan je dat eten wel naar binnen kijken!!

Ellein, blij te lezen dat jij ook steken in je borsten had en dat het vanzelf over is gegaan. Ik kijk het gewoon nog een tijdje aan, is het na de vakantie niet over kan ik er altijd nog mee naar de ha gaan natuurlijk!

Onze reis gaat trouwens naar het mooiste eiland van Nederland.... again Heerlijk een week uitwaaien op het strand, lekker wandelen en met uk kletsen. Can't wait!!

Floortje, ik weet niet of jij dit leest als je terug bent (of misschien onderweg) maar ik heb dit weekend je lasagne gemaakt hoor! Enorme aanrader, niet moeilijk en wel heel erg lekker!! Ben trouwens heel benieuwd hoe jullie het hebben in Zweden.

Vera, dank voor je lijstje met mee te nemen spullen! Ik heb hem voor de zekerheid maar even naast mijn eigen lijst gehouden. Zetpillen, check! Ik ben daadwerkelijk voortaan ook de woensdagen vrij, lijkt me wel lekker om de week zo te breken. Uk gaat 2 dagen kdv, 1 dag oma, en vriend en ik zijn dus allebei een dag thuis. Ben enorm benieuwd hoe het zal zijn. De eerste keer een hele dag duurt nog even: de 1e week (vanaf 25 mei) werk ik halve dagen, de 2e week tot een uur of half 3 denk ik en dan daarna zullen we er toch echt allebei aan moeten geloven (zoals ik het nu bekijk).

Ellein, het lijkt me nu inderdaad wel leuk om mijn wereld weer wat te vergroten. Gelukkig maar! Ik merkte de laatste weken vaak als ik iemand van kantoor sprak, dat ik halverwege het gesprek in mijn hoofd afhaakte als ik hoorde dat het nóg niet rond was met de begroting en dat er wéér gezeur was met die en die. Pffff same old same old. Maar tijdens mijn gesprek op kantoor kreeg ik er weer zin in en dat luchtte me wel op. Lijkt me dubbel zwaar om je uk achter te laten voor werk waar je helemaal geen zin in hebt!!!

Gorgi, wat fijn dat je je goed voelt! Hoe was het gesprek met MvM? Krijg je inderdaad de DVD of wordt het een ander welkomstgeschenk? Waar komt de naam Gorgi ook alweer vandaan, was dat niet een karakter uit Taran en de Toverketel ofzo?

Bep, dank voor de tip!! Bij het Kruidvat waren ze uitverkocht, dus nu op naar de Zeeman Lekkere vakantie gehad?

Teddy, veel plezier met zwemmen en succes daarna bij het CB. Ik ben erg benieuwd wat ze jou daar vertellen over het spugen. Is je meisje goed aangekomen?

Rossia, ik heb me wat betreft GA nog in kunnen houden! Zoals je zegt, het is ook wel leuk om je er elke week op te kunnen verheugen... Ben benieuwd of Addison nou (tijdelijk?) terugkomt, ik vond haar altijd zo leuk maar op een of andere manier ben ik er nooit toe gekomen om PP te gaan kijken. Jij wel? Enne... ik ben het eens met de deal van Teddy!!

Mimpje, wat ellendig dat je uk nou ook nog ziek is!! Ik zat een beetje te twijfelen of ik volgende nou wel of niet zou schrijven, ik wil geen paniek zaaien maar misschien wil je dit toch wel weten: ik las in mijn zoektocht op internet naar reflux verhalen een en ander over een verhoogd risico op longontsteking bij kinderen die veel last hebben van (al dan niet verborgen) reflux. Iets over melk die de longen in kan stromen? Nu lees ik dat je kleintje zo hoest, ik zou daar in jouw geval toch even heel voorzichtig mee zijn. Als hij vandaag weer zo hoest, misschien toch even contact opnemen met de huisarts?? Veel sterkte in elk geval, hoe ontzettend naar om je kleintje zo zielig te zien. Dikke voor jou!!!

Ook hier gisteren een zielig ukje. Ze zat al de hele dag niet heel lekker in haar vel en 's avonds was het huilen geblazen, ze was bijna ontroostbaar. Duidelijk bek en bek af, maar gewoon in gevecht met haar lijf en niet in slaap kunnen vallen. Ook weer wat verhoging, en dan komt bij mij die onzekerheid ook meteen weer keihard omhoog. Wat te doen?? Gelukkig heeft ze vannacht erg goed geslapen en na de voeding van 6.30 is ze weer in slaap gevallen. Ik hoop dat ze zich vandaag weer beter voelt!

Gisteren de hele dag de handen vol gehad aan die kleine, nu ligt ze te pitten dus ik ga me gauw even nuttig maken. Dit keer roept niet alleen de stapel strijkgoed, maar het hele huishouden, pfffff.....
goedemorgen.

we zijn net heerlijk wezen zwemmen en ze heeft het de hele les volhouden. We zijn zelfs nog even van de glijbaan geweest. Naja een mat van de kant in het water, maar het gaat om het idee. Ook in het zwembad heeft ze een aantal keer gespuugd. Ze drinkt heel moeizaam en krijgt haar flessen niet meer leeg. Volgens mij zit ze niet helemaal lekker in haar vel. Ze heeft normaal na elke voeding een poepluier, maar gister en vandaag maar 1x. alles bij elkaar zorgt toch wel weer voor wat zorgen. Dus hier ook herkenning hoor wat betreft die onzekerheid.

mimpje hoe is het nu bij jou?

mamadeb hoe staat in het in hoge noorden?

michigan dat klinkt lekker zo die eerste werkweken. zo rol je er langzaam in. Ik ben alweer helemaal gewend. Gaat heel snel. Mini doet het goed op het kdv en bij de beide oma's en ik heb lekker lang weekend. heerlijk hoor.
Hoi dames,

Wat een onzekerheden wat betreft het drinken. Voor iedereen . Teddy, heeft mini geen sprongetje? Klinkt zo herkenbaar, en bij Michigan ook. Ik kon het bij uk zo goed herleiden altijd.

Ik ben net op het CB geweest met uk ik kan niet heel erg goed tegen die mensen daar. Adem in..... adem uit....... pffffff . Hij weegt nu 7985gram en is 67.7cm lang. Allebei net ietsjes onder het gemiddelde streepje, dus super. En daarna krijg je allemaal van die goedbedoelde adviezen: wen hem niet aan een nachtvoeding als hij wakker wordt, pak hem niet te snel op als hij aandacht wil, laat hem niet teveel zitten anders wil hij straks niet meer liggen oh, wat kan ik hier toch slecht tegen. Adem in...... adem uit...... pffffff. Zal ook wel een beetje aan mij liggen dat ik hier niet goed tegen kan, maar goed.

Nou, fijne dag allemaal . Tot later!
Ja hier was ik weer even, even snel berichtje, uk net gevoed en grote broer zo broodje dus.... tja jullie snappen het alweer druk.

Hier drinkt ukje ook niet zo best hoor de laatste paar dagen, is vast het sprongetje denk ik. Het hel goede nieuws is dat hij het doorslapen nu toch eindelijk doorheeft!!!! Joepie!

Verder is grote broer echt mega vervelend, zit geloof ik midden in zijn peuterpuberteit...... dan lees ik bij jullie over een 2e... haha dan denk ik, wacht nog maar ff!!! Nee hoor, ze zijn echt allebei lief, maar het is gewoon soms erg zwaar, vannacht ook drame met de oudste. Normaal slaapt hij perfect, nou ik ben echt de tel kwijt hoe vaak we vannacht wel niet bij hem geweest zijn.... wilde gewoon niet slapen.

Ellein en dat CB, ach ja laat ze maar lekker kletsen. Jij weet wel wat het beste is voor je kind toch?! Het is ook altijd lekker makkelijk om van de zijkant van alles te roepen. Lekker doorgaan hoe je het doet zo!

Verder voor Mimpje nog even een dikke knuffel. Hoop dat het snel weer de goede kant opgaat met ukje.

Ga vnv ff lekker shoppen in Groningen met goeie vriendin, even de zinnen verzetten en eerst lekker uit eten. Heb er zin in.

Nou goed, eeeuuuuhh, wie vergeet ik nu??? Nou ja, sorry vast heel veel, maar duik de keuken in, ga brood smeren.

Dames zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai!
Nou, hier ook weer even een update: ik ben net even met mini langs de huisarts geweest. Vanmorgen om 6.30 gevoed en om 8.45 spuugde ze de hele boel weer onder. Ik merkte ook echt dat ze last had en ze blijft maar steeds herkauwen - ik had geen zin meer om de vakantie nog af te wachten. Onze huisarts is echt superaardig overigens dus dat maakt de drempel wat lager Anyway, het verhaal verteld, hij vroeg of ze vaak spuugbelletjes/wat schuim op haar lippen heeft. Dat is inderdaad het geval. Volgens hem heeft ze toch echt last van haar maagzuur, dus we hebben pillen Omeprazol meegekregen. Pillen ja.... handig! Nu kan ik gaan klooien met het openpeuteren van pillen en het mengen van de korrels met in eerste instantie het JBPM en als ze het daarmee niet wegkrijgt met een klein beetje afgekolfde melk. Niet ideaal, maar laten we hopen dat het werkt!!!

Ellein, alweer klaar met je ontspannende yoga-oefeningen? Herkenbaar hoor, je irritatie over het CB. Vind het zó betuttelend. Nou zal het voor sommige mensen best nodig zijn, maar ik kreeg vorige keer op zo'n zalvend toontje allemaal vragen over of ik gelukkig was, en of onze relatie nog goed was, en of mijn vriend ook wel wat deed... aargh!!! Nou gaat dat hier toevallig erg makkelijk allemaal, maar zelfs als dat niet het geval was - wat hebben zij er mee nodig?!?!?

Teddy, klinkt super dat zwemmen! Maar wel vervelend dat mini niet helemaal lekker in haar vel zit. Ben benieuwd hoe het op het CB is/was!

Mamadeb, lekker nachtje dus! Slaapt die kleine door, gaat die grote spoken. Lekker dan! Shop ze straks, maak er een leuke avond van!

Lunch time....
Ellein, het is dat je naar het CB moet en dat ze voor sommige dingen wel goed zijn (vaccinaties en weten hoeveel ze wegen), maar anders kwam ik er al lang niet meer . Jij weet zelf het beste of het goed gaat met je uk, denk ik dan altijd maar. Wij mogen trouwens vanmiddag weer. Ik neem een vriendinnetje mee, het is nl. net een lekker wandelingetje en zij wil wel eens zien hoe het er op het CB aan toe gaat. Ach, zo maken we het tenminste weer een beetje gezellig daar

Mimpje, wat naar dat mini nu ook nog eens ziek is zeg! Het zit ook allemaal even niet mee he?! Ik zou het ook even in de gaten houden, zoals michigan al zei. Ik heb nl. ook van die verhalen/berichten gehoord. In ieder geval een dikke van mij!

Michigan, lekker dan, pillen voor zo'n kleintje! Zijn het van die gevulde capsules of moet je ze vergruizen? Naja, hoe dan ook, het lijkt me helemaal niet handig...Nu maar hopen dat het werkt!

Teddy, zoals Ellein al zei: zou het geen sprongetje kunnen zijn? hoe dna ook, het is wel vervelend en ik kan me voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt. Misschien even navraag doen als je vanmiddag toch op het CB bent?

Mamadeb, heel veel plezier vanavond!

Heb trouwens mini opgegeven voor 'baby van het jaar'. Dat gaat 'ie vast winnen

Iemand vergeten? Vast wel.... maar ik ga even een kort tukje doen nu mini in dromenland is...
Teddy en Mamadeb, misschien raar om te zeggen, maar ik ben wel een beetje blij dat jullie ukkies ook niet zo goed drinken. Dat sterkt mijn vermoeden dat ze in een sprongetje zitten (of de bekende 4 maanden dip). Laatste voeding gisteren en eerste voeding vanochtend dronk ze redelijk. Daarna heb ik nog 75 ml gekolfd en net heeft ze ook redelijk gedronken.

Michigan, inderdaad lekker dat je het langzaam kan opbouwen. Ik moet meteen weer hele dagen aan de slag. Gelukkig de eerste week 2 dagen, de tweede week 3 dagen en dan pas de week erna 4 dagen.

Mamadeb, als je nu mocht kiezen, zou je dan wat meer leeftijdsverschil tussen je 2 jongetjes hebben of denk je dat het weinig verschil maakt? Ik heb gewoon het idee dat als de eerste iets ouder is dat het dan makkelijker te handelen is, maar daar hoor je tegenstrijdige verhalen over.

Teddy, ben je al bij het cb geweest? Onze uk heeft een week geleden de laatste keer gepoept. Gelukkig schijnt dat met bv niet erg te zijn, maar de laatste dagen lijkt ze er een beetje last van te hebben. Ze probeert er met man en macht iets uit te persen maar dat lukt niet helemaal (of helemaal niet eigenlijk).

Ellein, laat lekker van je afglijden die opmerkingen. Ene oor in, andere uit! En bijna 8 kilo dus! Een hele vracht dus! Heel goed.

Wij zijn ook lekker wezen zwemmen. Er waren maar 3 kindjes! Oma was mee en heeft veel foto's gemaakt. Ik zal kijken of ik er een paar op de mail kan zetten. De kleine deed het weer supergoed. Ze is maar liefst 2 keer koppie onder geweest, dat vond ze maar zozo maar ook niet heel erg. In de auto lag ze alweer te pitten. Net gevoed en nu ligt ze op zolder. Er zijn 3 schilders bezig met onze buitenboel in de verf te zetten dus alle ramen staan open. Ik ga even checken hoe ze het vindt in het grote logeerbed!
vera vind het ook fijn om te lezen hoor dat er meer slechte drinkers zijn. Heb er inderdaad wat over gelezen wat betreft het sprongetje. Staat niet in het 'grote' boek, maar hij is wel bekend.

ga zo maar richting het cb. In tegenstelling tot ellein en OGG ben ik erg tevreden over het cb hier. Ze zijn erg aardig en meelevend en helemaal niet betuttelend. Toen ik moest stoppen met de borstvoeding en ik uitlegde waarom ik dat deed zeiden ze niets over: joh probeer het nog even, het is zo goed voor je kind. Nee hoor, ze zeiden: meid, je hebt het geprobeerd, het moet voor jullie allebei prettig zijn en ze groeit net zo goed op de fles, dus als je wilt stoppen moet je dat doen, wil je het niet, dan kan ik wel even voor bellen met een lactatiedeskundige. Dat vond ik erg fijn.

Michigan wat goed dat je naar de ha bent gegaan. Mijn mini blaast ook bellen. Komt dat door het maagzuur? Ik moedig het altijd aan. hahahaha. jaaaa ga je bellen blazen? goed zo meisje...

OGG, mijn mini staat ook tussen de kanshebbers voor de bvhj. Die 10000 euro kan ik goed gebruiken.

zo ik ga, tot later

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven