Mode & Beauty alle pijlers

De bijenkorf

01-10-2020 06:32 54 berichten
Ik vind de bijenkorf altijd een prachtige winkel. Kan er qua make-up en kleding vaak wel slagen. Maar ik vind het personeel altijd zo onvriendelijk en onbehulpzaam. Het is al enkele keren voorgevallen dat ik graag iets wil kopen, bijv iets van skincare of een tas en het personeel ziet me wel, maar negeert me volkomen. Ik snap dat niet, ik vind het ook een vervelend gevoel, het komt zo neerbuigend over. Terwijl ik echt gewoon even wat wil kopen. Zowel in Rotterdam als Den Haag heb ik dit meegemaakt.

Herkennen jullie dit? Of word je daar pas geholpen als je met twee louis vuitton tassen onder je arm staat en high end designerkleding aan?

Sorry voor dit zeiktopic maar ik ben gewoon echt benieuwd.
Ik vind het Bijenkorfpersoneel in Rotterdam superaardig in vergelijking met Amsterdam, eerlijk gezegd.
Ik mag de op niet quoten, maar ja..

Je wordt daar pas vriendelijk geholpen als je er rijk uit ziet.
Ik heb het vooral bij de make-up afdeling. Wat een arrogantie.

Hier heb ik het over Amsterdam, Amstelveen valt op zich wel mee.

Ik merk dat ik zelf gewoon (online) moet uitzoeken welk merk/type ik fijn vind en dan koop ik het of online, of bij de Douglas (waar de dames altijd ubervriendelijk zijn, maar de meesten totaal geen idee hebben waar ze het over hebben)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie er absoluut niet rijk uit en heb ook geen Louis Vuitton tas maar word echt super geholpen bij de Bijenkorf in Utrecht. Ik was laatst aan het kijken bij de skincare en medewerker kwam direct helpen en gaf veel en juist advies. Volgende x naar Utrecht dus 😉
Ik kom ook altijd in Utrecht en word daar ook elke keer hartstikke vriendelijk geholpen. Dus misschien kom ik in de juiste vestiging, ik geloof niet dat ik er zo rijk uitzie ;)
Ik herken het volledig! Het maakte niet uit naar welk filliaal ik ging of bij welke afdeling ik stond, ik ben negen van de tien keer behoorlijk onbeschoft behandeld. Van negeren tot aan onbeleefde opmerkingen.

Ik kom er niet meer. Geef alleen nog mijn geld uit in winkels met aardig en leuk personeel.
Felidaes schreef:
01-10-2020 06:40

Precies dit. Ik was een tijd geleden op de make-up afdeling in Utrecht, het was er nog heel rustig, dus twee vrouwelijke medewerkers zaten uitgebreid hun dramatische liefdesleven te bespreken. Ik stond netjes bij de toonbank te wachten en probeerde oogcontact te maken. Het enige wat ze deden was af en toe op een minachtende manier naar me glimlachen. Na ongeveer zeven minuten zei ik: "kan iemand mij helpen?" Nou, kwam er één medewerker zuchtend omhoog en zei: "wat?"

Toen ik vervolgens vroeg of ze een bepaald product op voorraad hadden zei ze gelijk nee en liep weer weg.
Dat was mijn laatste bezoek aan de Bijenkorf.

Ik heb ook al twee keer meegemaakt dat het personeel onderling tegen elkaar zei dat klanten niet zo moesten zeiken, en dan hard genoeg dat de aanwezige klanten het gewoon konden horen.
Dubbel
anoniem_6411dd723e33c wijzigde dit bericht op 01-10-2020 07:42
Reden: Dubbel
99.33% gewijzigd
Ik had het bij de kinderschoenen afdeling, hele onvriendelijke mensen.

Maar over het algemeen ga ik naar de bijenkorf om mij vrij te kunnen bewegen, als ik vragen heb loop ik naar iemand toe. Als ik steeds op elke afdeling aangesproken zou worden dan zou ik daar toch minder snel nog komen en dingen kopen. Ik zal vast niet de enige introvert zijn die er zo over denkt haha.
In eindhoven vind ik het wel positief
duizel wijzigde dit bericht op 01-10-2020 19:05
Reden: Foutje
6.33% gewijzigd
Ik herken het van de bijenkorf Rotterdam. Ik kom er daarom al jaren niet meer.
Ik vond de mensen bij de Mac counter van de bijenkorf super aardig. Ik ben niet zo van het dicht smeren, moeilijke huid, rood haar sproeten. Ik ben daar echt goed geholpen. Ook bij de Estee Lauder aardige mensen, helaas hadden ze niet wat ik zocht.

Bij sommige stands van tassen merken e.d. is het soms wel aan de orde, maar merktassen zijn sowieso niet mij ding. Soms ook bij de kleding, weinig service of meedenken wat bij je past. Lingerie/badkleding idem en niet iedereen heeft maat 34/36 en het figuur van een kind van 12 bij een lengte van 1.78m.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Snap dat ook echt niet hoe kun je zo’n onaardig personeel in een winkel zetten spontaniteit, behulpzaamheid maar ook bescheidenheid zijn toch eigenschappen die je verwacht.

Heb ook wel eens gehad dat ik in een winkel
aan het praten was tegen mijn zusje of vriendin en de 2 meiden die er werkte elkaar aankeken en begonnen te lachen.. Zo achterbaks maar ook onbeschoft. Dan heb ik toch liever iemand die er niet bepaald gewenst uitziet maar wel super aardig is.

Alsof bij sommige winkels het personeel alleen op uiterlijk geselecteerd wordt en niet op het karakter.
linnylow wijzigde dit bericht op 01-10-2020 07:46
10.53% gewijzigd
duizel schreef:
01-10-2020 07:36
In eindhoven vind ik het week wel positief
Ja, daar vond ik het een tijd gelden toen ik er toevallig was ook. 2 Bikini's meegenomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nog nooit bij de Bijenkorf meegemaakt (Maastricht, Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam) en ik zie er echt niet uit als een IT-girl. Verre van. Alleen bij de Hudson Bay (Maastricht) stonden van die eerder beschreven types. Type ‘ik sta hier mooi te wezen en mijn hele liefdesleven te bespreken’.
Ik herken dit niet. Ik kom heel veel in Bijenkorf Amsterdam, want woon er vlak naast en kom er dus ook regelmatig in slordige huiskloffies.
Ik herken het ook niet, hoor. Ik kom vaak in Utrecht. Maakt niet uit welke afdeling (tassen, schoenen, kleding etc.) er komt altijd wel iemand vragen of we specifiek iets zoeken/of ze kunnen helpen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
De make-up dames zijn in dienst van het betreffende merk en geen Bijenkorf-personeel.
hapje schreef:
01-10-2020 08:09
De make-up dames zijn in dienst van het betreffende merk en geen Bijenkorf-personeel.
Dat geldt tegenwoordig voor bijna alle merken bij Bijenkorf, van tassen tot kleding, het zijn nu allemaal shop-in-shops. Maar dat doet er toch niet toe? Ze horen bij de Bijenkorfuitstraling.
Wat onbeschoft zeg.
Ik kom wel eens bij de Bijenkorf in Den Haag en ik herken het eigenlijk niet. Nou kijk ik niet echt bij de verschillende dure cosmetica merken, kan mij wel voorstellen dat het daar wel meer gebeurd. Bij de MAC counter, parfum, schoenen, kleding en spullen voor in huis eigenlijk nooit meegemaakt. Daar kwam altijd iemand vragen of ze mij konden helpen. Terwijl ik er naar mijn idee ook niet echt uitzie alsof ik rijk ben ofzo.
Felidaes schreef:
01-10-2020 06:40
Ik mag de op niet quoten, maar ja..

Je wordt daar pas vriendelijk geholpen als je er rijk uit ziet.

Hier heb ik het over Amsterdam, Amstelveen valt op zich wel mee.

Ik merk dat ik zelf gewoon (online) moet uitzoeken welk merk/type ik fijn vind en dan koop ik het of online, of bij de Douglas (waar de dames altijd ubervriendelijk zijn, maar de meesten totaal geen idee hebben waar ze het over hebben)
Waarom zou je de OP willen quoten? Je geeft toch al een reactie?
Ik herken het van jaren geleden. Ik was toen 18 ofzo dus nog niet zo mondig. Ik ging terug met een shirtje van Benneton, was voor mij op die leeftijd een behoorlijke aankoop en na enkele weken zat het vol met gaten. Ik kon de bon niet vinden, maar mijn ervaring met kwaliteitswinkels is dat ze meestal wel goede service verlenen.
Nou die verkoopster bleef tegen mij zeggen dat die eeeecht niet uit hun collectie kwam (het shirtje hing nota bene op een paspop toen ik hem kocht). Ze had het nog nooooit gezien en het kon niet van daar komen. Het was echt ronduit belachelijk.

Verder vind ik het altijd lachwekkend als verkoopsters een arrogante houding aannemen tegenover klanten, welke status denken ze nou te hebben.
Jaren geleden, toen er nog minder shop in shop was dan nu, ging ik er kleren passen. Ik ben niet merk gebonden, dus ik had over de hele vloer gegrasduind en her en der wat stukken meegenomen en ging toen in een keer een enorme passessie doen.

Ik besloot 2 (super dure want ze hebben alleen nog maar duur) stuks te houden en de andere berg niet.

Moest ik het zelf allemaal stuk voor stuk gaan terughangen waar het hoorde.......

Zelfs bij de Zara en de H&M mag ik dat gewoon aan het winkelmeisje geven.

De kleding van de Bijenkorf is me echt te duur om zelf nog voor personeel te gaan spelen.
Konijnmetbril schreef:
01-10-2020 08:48
Jaren geleden, toen er nog minder shop in shop was dan nu, ging ik er kleren passen. Ik ben niet merk gebonden, dus ik had over de hele vloer gegrasduind en her en der wat stukken meegenomen en ging toen in een keer een enorme passessie doen.

Ik besloot 2 (super dure want ze hebben alleen nog maar duur) stuks te houden en de andere berg niet.

Moest ik het zelf allemaal stuk voor stuk gaan terughangen waar het hoorde.......

Zelfs bij de Zara en de H&M mag ik dat gewoon aan het winkelmeisje geven.

De kleding van de Bijenkorf is me echt te duur om zelf nog voor personeel te gaan spelen.
Er staan bij alle kleedkamers toch rekken waar je wat je niet houdt op kunt hangen? Ongeacht welk merk.
Ik vind ze juist altijd zo leuk en enthousiast. En ik ga er rustig in mijn joggingbroek naar binnen als ik de kinderen naar school heb gebracht.
Ik wil juist vaak rustig even kijken maar dat zit er niet in.
Niet herkenbaar dus.
Ik ga wel vaak vroeg in de ochtend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven