Meld hier alle forum-bugs!

23-02-2009 11:31 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai allemaal,

Komen jullie rare forumdingen tegen? Werken functies niet (meer) zoals ze zouden moeten? Meld ze hier! Om de probleemoplossing aan de kant van techniek te versnellen is het altijd handig om te vermelden welke browser (incl versienummer) en welk besturingssysteem je gebruikt.

grtjs, Naomi
Ik heb problemen met het doorklikken via hyperlinks. Bijv. in het topic overig om naar een ruilwinkeltje in "Mijn album" te gaan. Hij opent het album in de viva-pagina en dus niet op een eigen, nieuwe pagina. Erg lastig!

En via "Kies een pijler" naar een ander topic gaan lukt ook niet. Ik gebruik IE 6.0 (lekker bijdetijd .... ): he). En nu dacht ik er een leuke smiley bij te zetten, maar helaas ... er is hierboven geen balkje zichtbaar.

Succes ermee en alvast bedankt!
Sodeknetter, ik heb er een werkdag op zitten en hier is het gewoon nog steeds dezelfde ellende...
Bah!! het ging even goed bij mij(op het f5 voor probleempjes na)

Maar nu weer een doffe ellende!!

Weer afbreek meldingen.

Smileys komen niet meer in de balk,qouten lukt amper.

En ik f5 mij suf...

Grr......

Weet dat jullie er aan werken,maar ben frusti!!.

En ja,ik zou het forum af kunnen zetten en wat nuttigs doen.

Maar dat is natuurlijk een achterlijke gedachte! (smiley)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 mei 2009 @ 11:55:

Zodra ik een bericht heb gepláátst ...........komt de balk in zicht . Schiet mij maar lek .Je lek schieten met een balk? Daar is méér voor nodig dan een bericht plaatsen hoor!
Als ik ben ingelogd krijg ik heel vaak een foutmelding en dan de mededeling dat de internetbewerking moet worden afgebroken. Heeel vervelend want als ik dan het forum opnieuw opzoek krijg ik de melding vaak opnieuw en kan ik niet eens op het forum komen.

Het gekke is is dat dit tot nu toe alleen is gebeurd wanneer ik ingelogd ben.

Oja ik werk met vista.
Hmm omdat ik niet eerst het topic heb gelezen (was namelijk blij dat ik er nu eindelijk even zonder problemen op kwam) zie ik dat jullie al met het probleem bezig zijn.

Gelukkig want dan zal het wel gauw verholpen worden.
Nou....kantooruren over.....op naar de voglende dag.

Iedereen zit blijkbaar driftig te F5-en... maar als ik F5 dan loopt de hele viva-site vast. Ik moet hem dan helemaal afsluiten en opnieuw opstarten. Zeeeer irritant!
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
En de betreffende afdeling is zeker weer niet bereikbaar?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
O nou. Op advies van Five (duh ) heb ik IE 8 geinstalleerd (dat wil zeggen, niet ik, maar mijn lief want ik heb daar geen verstand van) en ik zei nog tegen Five, ik doe dat niet, want ik hou niet van veranderingen, maar ja, zij zei dat dat moest en mijn lief ook, dus dat heeft ie gedaan en toen brak helemaal de pleuris los, alles liep vast en niks deed het meer en toen moest lief net een schijfcontrole doen die uren duurde en toen zat IE 7 er weer op en ik denk dat ik nu weer operationeel ben.

Denk ik.
Sinds wanneer luister jij zo gedwee?
Ik luister altijd naar mensen die verstand van zaken hebben als ik er zelf geen verstand van heb.

Maar mijn intuitie zei me: doe het niet! Het ligt aan de Vivasite, niet aan jouw IE 7!

En dat was helemaal correct!

En nu ga ik te bedde, ben veuls te bang dat ik weer een schijfcontrole moet doen.

Lekker met zijn tweetjes een dvd'tje kijken.
Altijd naar je intuitie luisteren Yas.

En nooit luisteren naar mensen die zeggen ergens 'verstand van te hebben'.

Hoe weet je nou of dat waar is?
Ik heb er wel verstand van...iets in mij zegt dat we dit weekend nog steeds met een shitforum zitten.
quote:misschicken schreef op 07 mei 2009 @ 21:24:

Ik heb er wel verstand van...iets in mij zegt dat we dit weekend nog steeds met een shitforum zitten.Wil je dat gevoel heeeeeeel snel en diep wegstoppen!!
Hier nergens last van. Ik dacht: ik meld het maar even. FF 3.0.10 en XP. En veel belangrijker: adblock plus met een paar eigenhandig toegevoegde filters. Resultaat: geen reclame, geen WieHier, geen Klik&Win, geen LastMinutes, geen VivaTipt, geen storingen, geen vervelende popups, en het forum reageert razendsnel.

Dit bewijst, eens te meer, dat de Viva website op zich wel goed en snel werkt, maar dat de traagheid en fouten afkomstig zijn door er allerlei zaken aan te koppelen die de website onstabiel maken.

Ik heb dit al zo vaak geschreven en mijn eigen ervaring met de Viva-site bewijst dat ik het bij het rechte eind heb maar ja, iets herhalen wat iemand eigenlijk liever niet hoort wordt afgedaan als zeuren. Wel met smiley erachteraan maar toch: zeuren.

Nou, nog maar een keertje zeuren dan: de website is onstabiel omdat Viva haar prioriteiten verkeerd legt. De (commerciële) extensies aan de basis webfunctie zijn onvoldoende getest en gehard en halen daardoor de stabiliteit onderuit met het inmiddels gekende gevolg voor iedereen die al die toeters en bellen over zich heen laat komen.

Maar goed, ik wil niet lijken op een tweede Antonio die Viva overlaadde met goed bedoeld advies over hoe het forum volgens hem moest evolueren en waar vervolgens niets mee werd gedaan. Ook ik heb me, eerder en nu, bezondigd aan het geven van goed bedoeld advies vanuit mijn professionele achtergrond en ook ik moet vaststellen dat er niets mee gedaan wordt. Nou, Viva bekijkt het maar.

Wat ik eigenlijk wil bereiken met dit bericht is dat je als Viva-forummer geen siting duck bent die passief en gelaten alle rotzooi moet binnenhalen wat Viva op je scherm afstuurt. Als iedereen nu wat meer selectief zou zijn in wat ze op zich af laat komen dan zullen de reclame-inkomsten van Viva dalen en alleen op die onrechtstreekse manier kan je er voor zorgen dat Viva haar prioriteiten weer goed op een rijtje krijgt. Doe je dat niet dan moet je ook niet klagen dat je krijgt waar jullie nu mee te maken krijgen: zoals het nu gaat kan (en zal) het alleen maar erger worden.
Geve, aansluitend op jouw bericht (los van dat ik niet technisch niet kan beoordelen of het klopt) vraag ik me al sinds gister het volgende af: het zou mogelijk liggen aan de omlijsting.

Vanaf dat bericht vraag ik me al af (gezien de duur van het gedoe) hoe moeilijk het is de omlijsting tijdelijk uit te schakelen en het forum te testen in puur forumomgeving zonder ballast.

Ja, dat scheelt wellicht even aan ad inkomsten, maar achterhaalt wellicht wel of het daar aan ligt... maar dit is misschien te simpel gedacht van mij...... (niet van nature blond, wel computerblondT).
Thee, heel simpel antwoord; dat is gisteren ook al gebeurd

Ik heb dat nl zelf getest.

Maar juist ook de omlijsting wordt volgens mij "gemaakt"/onderhouden door verschillende (externe) partijen. Dus dan weet je alsnog niet gelijk bij wie je aan de deur moet kloppen, als je al direct weet wát in de omlijsting het probleem veroorzaakt....
quote:yasmijn schreef op 07 mei 2009 @ 19:06:

O nou. Op advies van Five (duh ) heb ik IE 8 geinstalleerd (dat wil zeggen, niet ik, maar mijn lief want ik heb daar geen verstand van) en ik zei nog tegen Five, ik doe dat niet, want ik hou niet van veranderingen, maar ja, zij zei dat dat moest en mijn lief ook, dus dat heeft ie gedaan en toen brak helemaal de pleuris los, alles liep vast en niks deed het meer en toen moest lief net een schijfcontrole doen die uren duurde en toen zat IE 7 er weer op en ik denk dat ik nu weer operationeel ben.

Denk ik.

Oooooooh! Ooooooooh! OOOOOOOOOOOH!

Jij liegebeest!

Ik zei: "goh dan lijk je mij wel!"

Tsssssk!
Oké, thnx Sarah!
Ik zit hier nu een half uurtje bij te lezen en ben nog geen foutmelding, kruis, pling, ploink, of poging om me eraf te flikkeren tegengekomen.

Nu neem ik even aan dat de omlijsting nog steeds dezelfde is als die van gisteravond, toen ik tussen de kruizen, plings en ploinks het forum niet meer kon zien....

Is het dan wel de omlijsting?
quote:misschicken schreef op 08 mei 2009 @ 06:39:

Ik zit hier nu een half uurtje bij te lezen en ben nog geen foutmelding, kruis, pling, ploink, of poging om me eraf te flikkeren tegengekomen.

Nu neem ik even aan dat de omlijsting nog steeds dezelfde is als die van gisteravond, toen ik tussen de kruizen, plings en ploinks het forum niet meer kon zien....

Is het dan wel de omlijsting?Kan het bij jou een kippengriepje zijn?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
.
Hoi,

Het ligt zo goed als zeker (ik hou een kleine slag om de arm) dat het met advertenties te maken heeft, maar juist omdat het probleem zich niet constant voordoet (en niet bij iedereen) is het lastig te onderzoeken. Ik weet (na gesprek gisteren met de persoon die er nu, samen met anderen, mee bezig is) heel zeker dat er keihard aan gewerkt wordt. Hoop echt dat dit nu voor het weekend is opgelost. Ik zit er in elk geval bovenop....

grtjs, Naomi
Wilde al heel voorzichtig komen melden dat ik weer op het forum kon én topics kon openen. Helaas nadruk op KON, bij het 2e topic al weer foutmelding en huppakee weg was het forum.

Weer in het reageervenster geen icoontjes etc. *moppersmiley*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven