De bijenkorf
donderdag 1 oktober 2020 om 06:32
Ik vind de bijenkorf altijd een prachtige winkel. Kan er qua make-up en kleding vaak wel slagen. Maar ik vind het personeel altijd zo onvriendelijk en onbehulpzaam. Het is al enkele keren voorgevallen dat ik graag iets wil kopen, bijv iets van skincare of een tas en het personeel ziet me wel, maar negeert me volkomen. Ik snap dat niet, ik vind het ook een vervelend gevoel, het komt zo neerbuigend over. Terwijl ik echt gewoon even wat wil kopen. Zowel in Rotterdam als Den Haag heb ik dit meegemaakt.
Herkennen jullie dit? Of word je daar pas geholpen als je met twee louis vuitton tassen onder je arm staat en high end designerkleding aan?
Sorry voor dit zeiktopic maar ik ben gewoon echt benieuwd.
Herkennen jullie dit? Of word je daar pas geholpen als je met twee louis vuitton tassen onder je arm staat en high end designerkleding aan?
Sorry voor dit zeiktopic maar ik ben gewoon echt benieuwd.
donderdag 1 oktober 2020 om 17:39
Over het algemeen vind ik de service van de Bijenkorf inderdaad erg slecht, vieze pashokjes, personeel dat onbeschoft is of in geen velden of wegen te bekennen is. Heb ook een keer iets online besteld dat duidelijk gedragen was (kapot en lichaamsvloeistoffen erop
), was wel keurig opgelost uiteindelijk maar het hoort natuurlijk niet te gebeuren in dat segment. Kom er dus heel soms uit praktische overwegingen, bijvoorbeeld voor kerstcadeautjes kopen want dan is alles in één keer te vinden, maar voor kleding ga ik liever naar de winkels van de merken zelf, m.i. word je daar beter geholpen en krijg je ook nog een kopje thee aangeboden enzo. De Bijenkorf voelt dan toch een beetje als een overpriced H&M qua winkel ervaring
donderdag 1 oktober 2020 om 18:56
rumforviva schreef: ↑01-10-2020 08:50Er staan bij alle kleedkamers toch rekken waar je wat je niet houdt op kunt hangen? Ongeacht welk merk.
Ja, maar daar mocht ik de kleding dus niet ophangen, ik moest het op de vloer terughangen waar het hoorde.
Heb het hele zwikje inclusief de dingen die ik eerst wilde kopen in het dichtstbijzijnde rek op de vloer gehangen en ben naar huis gegaan.
Winkel idd 100 x liever bij de merken zelf. Of liever nog: online.
Ik ga ook niet meer voor de fun door de Bijenkorf lopen want ze hebben veel te mooie spullen en dan word ik hebberig en vervolgens chagrijnig omdat het meeste te duur is om zomaar in een impuls aan te schaffen.
donderdag 1 oktober 2020 om 20:03
Oh, dat had ik inderdaad ook niet oké gevonden. Ik hang daar altijd van alles op, haha!Konijnmetbril schreef: ↑01-10-2020 18:56Ja, maar daar mocht ik de kleding dus niet ophangen, ik moest het op de vloer terughangen waar het hoorde.
Heb het hele zwikje inclusief de dingen die ik eerst wilde kopen in het dichtstbijzijnde rek op de vloer gehangen en ben naar huis gegaan.
Winkel idd 100 x liever bij de merken zelf. Of liever nog: online.
Ik ga ook niet meer voor de fun door de Bijenkorf lopen want ze hebben veel te mooie spullen en dan word ik hebberig en vervolgens chagrijnig omdat het meeste te duur is om zomaar in een impuls aan te schaffen.
vrijdag 2 oktober 2020 om 21:14
Ik heb heel vroeger een tijdje als uitzendkracht in de personeelskantine van de Bijenkorf gewerkt. Verschrikkelijk!
Sommige personeelsleden waren oke, maar de meeste vonden zichzelf zo fantastisch omdat ze bij de Bijenkorf werkten. Die keken op iedereen neer.
Wat was ik blij toen ik een belletje kreeg dat ik ergens anders aangenomen was.
Sommige personeelsleden waren oke, maar de meeste vonden zichzelf zo fantastisch omdat ze bij de Bijenkorf werkten. Die keken op iedereen neer.
Wat was ik blij toen ik een belletje kreeg dat ik ergens anders aangenomen was.
vrijdag 2 oktober 2020 om 21:25
Als ik voor iemand een cadeautje ga kopen, word ik leuk en netjes geholpen bij de Bijenkorf.
Mijn bezwaar tegen de Bijenkorf ligt in het gemak waarmee ze klanten een Bijenkorf-card (= credit card) aansmeren.
Iemand met een AOW-tje, die met haar Bijenkorf-card € 10.000 uitgeeft in een paar weken tijd. Dat is bijna een jaar aan AOW. Dat kan ze toch nooit aflossen?!
En als mevrouw spijt heeft, naar een psycholoog gaat vanwege koopdrift en het gekochte (ongebruikt) wil terugbrengen, is de Bijenkorf opeens niet zo (klant)vriendelijk.
Dan wordt de deurwaarder ingeschakeld.
Mijn bezwaar tegen de Bijenkorf ligt in het gemak waarmee ze klanten een Bijenkorf-card (= credit card) aansmeren.
Iemand met een AOW-tje, die met haar Bijenkorf-card € 10.000 uitgeeft in een paar weken tijd. Dat is bijna een jaar aan AOW. Dat kan ze toch nooit aflossen?!
En als mevrouw spijt heeft, naar een psycholoog gaat vanwege koopdrift en het gekochte (ongebruikt) wil terugbrengen, is de Bijenkorf opeens niet zo (klant)vriendelijk.
vrijdag 2 oktober 2020 om 22:11
Ik geloof niet dat Zalando, Wehkamp en consorten dan wel een ‘Sterkte, veel beterschap’ kaartje sturen.Minto schreef: ↑02-10-2020 21:25Als ik voor iemand een cadeautje ga kopen, word ik leuk en netjes geholpen bij de Bijenkorf.
vrijdag 2 oktober 2020 om 22:31
Dubbele ervaring zowel negatief als positief.
Werd perfect geholpen bij Clinique in Rotterdam, enorm fijne en geduldige verkoopster die mij ook nog eens opmaakte met foundation, poeder, highlights en blush en zich inleefde in mijn old skool manier van "opmaken". Was voor de Corona tijd trouwens, andere ervaring ook.
Negatief was bij de bitch van Bobbi Brown waar ik was voor wat natural spul omdat ik begreep dat juist dat merk daar zo goed in is. Ze sprak Engels (dat op zich vind ik al vreemd in een land als Nederland maar oké) dan was het ook nog eens steenkolen Engels compleet met rollende ogen en een fucked up attitude die de "drie hoog achter Rotterdam Crooswijk die ik in werkelijkheid ben wakker maakte"
Waarschijnlijk omdat ik onopgemaakt met mijn haar in een knot en active wear even langs kwam tussen de bedrijven door.
Ik zei op een gegeven moment in het NL dat het hem waarschijnlijk niet ging worden tussen ons en ben vertrokken met de woorden "je hoeft niet zo debiel te kijken, je verstaat me best hoor".
Werd perfect geholpen bij Clinique in Rotterdam, enorm fijne en geduldige verkoopster die mij ook nog eens opmaakte met foundation, poeder, highlights en blush en zich inleefde in mijn old skool manier van "opmaken". Was voor de Corona tijd trouwens, andere ervaring ook.
Negatief was bij de bitch van Bobbi Brown waar ik was voor wat natural spul omdat ik begreep dat juist dat merk daar zo goed in is. Ze sprak Engels (dat op zich vind ik al vreemd in een land als Nederland maar oké) dan was het ook nog eens steenkolen Engels compleet met rollende ogen en een fucked up attitude die de "drie hoog achter Rotterdam Crooswijk die ik in werkelijkheid ben wakker maakte"
Waarschijnlijk omdat ik onopgemaakt met mijn haar in een knot en active wear even langs kwam tussen de bedrijven door.
Ik zei op een gegeven moment in het NL dat het hem waarschijnlijk niet ging worden tussen ons en ben vertrokken met de woorden "je hoeft niet zo debiel te kijken, je verstaat me best hoor".
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 02-10-2020 22:34
0.19% gewijzigd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
vrijdag 2 oktober 2020 om 22:34
ik weet nog zo goed dat ik een lekker luchtje voor mijzelf ging kopen. Ik was 18 en had mijn zinnen gezet op chance van Chanel. Ik vroeg daarnaar en de reactie was ‘oooohhh maar die is heeeeeeel duuuuur hoooorr.’
Pffff dus toen maar bij Douglas gekocht en dit voorval nooit meer vergeten. Wat een kakwijf.
Pffff dus toen maar bij Douglas gekocht en dit voorval nooit meer vergeten. Wat een kakwijf.
vrijdag 2 oktober 2020 om 22:54
jee, wat een kansloze reactie zeg...-Janna- schreef: ↑02-10-2020 22:34ik weet nog zo goed dat ik een lekker luchtje voor mijzelf ging kopen. Ik was 18 en had mijn zinnen gezet op chance van Chanel. Ik vroeg daarnaar en de reactie was ‘oooohhh maar die is heeeeeeel duuuuur hoooorr.’
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
vrijdag 2 oktober 2020 om 23:01
Ik heb iets van een half jaar geleden gesolliciteerd als verkoopmedewerkster bij de bijenkorf. Het ging echt om ondersteunende werkzaamheden, zoals kleding opvouwen, in een parttime functie (denk aan 10 uur per week). Het leek me leuk om ye doen naast mijn thuismoederschap.
Ter info: Ik heb tijdens mijn studie jarenlang in de bijenkorf gewerkt, via een uitzendbureau, dus ik heb vrij veel ervaring. Recentelijk had ik een commerciele functie gehad als zzp'er, waarbij ik veel ervaring had opgedaan met marketing communicatie en verkoop.
Het gesprek was met een stagiaire (idd type IT girl) en ik denk dat ze een jaar of 20 was. Er waren nauwelijks vragen, er was eigenlijk amper een gesprek, maar ze wilde wel graag weten wat mijn favoriete merk is. Ik gaf aan dat ik Marina Rinaldi erg mooi vind en vooral erg fan ben van boegbeeld Ashley Graham. De it girl werd knalrood en zei zowel het merk als ashley niet te kennen (dit merk verkopen ze btw gewoon in de bijenkorf).
Ik werd in dat kantoor (dat op de bovenste verdieping vd winkel zelf was) ongelooflijk minachtend aangekeken door de mensen die daar rondliepen.
Weken later belde ze me; ik was niet aangenomen vanwege te weinig ervaring.
Ter info: Ik heb tijdens mijn studie jarenlang in de bijenkorf gewerkt, via een uitzendbureau, dus ik heb vrij veel ervaring. Recentelijk had ik een commerciele functie gehad als zzp'er, waarbij ik veel ervaring had opgedaan met marketing communicatie en verkoop.
Het gesprek was met een stagiaire (idd type IT girl) en ik denk dat ze een jaar of 20 was. Er waren nauwelijks vragen, er was eigenlijk amper een gesprek, maar ze wilde wel graag weten wat mijn favoriete merk is. Ik gaf aan dat ik Marina Rinaldi erg mooi vind en vooral erg fan ben van boegbeeld Ashley Graham. De it girl werd knalrood en zei zowel het merk als ashley niet te kennen (dit merk verkopen ze btw gewoon in de bijenkorf).
Ik werd in dat kantoor (dat op de bovenste verdieping vd winkel zelf was) ongelooflijk minachtend aangekeken door de mensen die daar rondliepen.
Weken later belde ze me; ik was niet aangenomen vanwege te weinig ervaring.
zaterdag 3 oktober 2020 om 07:57
Wat een belachelijke reactie van die verkoopster zeg! Ik trek dat ook zo slecht.-Janna- schreef: ↑02-10-2020 22:34ik weet nog zo goed dat ik een lekker luchtje voor mijzelf ging kopen. Ik was 18 en had mijn zinnen gezet op chance van Chanel. Ik vroeg daarnaar en de reactie was ‘oooohhh maar die is heeeeeeel duuuuur hoooorr.’
zaterdag 3 oktober 2020 om 08:23
Ik heb wisselende ervaringen. Van erg arrogant naar heel behulpzaam. Maar denk dat dat altijd wel zo werkt in een groot bedrijf.
Laatst waren de toiletten gesloten ivm corona, stond onder bij de deur al aangekondigd. Ik vroeg aan de bewaking of de invalide toiletten wel beschikbaar waren. Dat was zo. Dus ik naar boven. Toiletten zijn naast restaurant. Moest mijn gegeven invullen om daar te kunnen komen. Ik gaf netjes aan dat ik niet voor het restaurant kwam maar enkel voor het toilet en vroeg of mijn gegevens invullen dan ook nodig was. Kreeg ik toch een preek! Zo ontzettend verheven boven bij (letterlijk en figuurlijk). Dat gaf zo'n vervelend gevoel. Als hij gewoon aangaf dat dat nodig is, had ik mijn gegevens ingevuld.
In Maastricht deden de liften het niet vanwege verbouwing. Ik weet dat mensen het vaak eng vinden als ik met mijn rolstoel de roltrap neem en had geen zin in starende blikken en opmerkingen (hoe lief sommige ook bedoeld zijn). Ik werd aangesproken door een medewerker dat ik met de goederenlift mocht (mensen met kinderwagens mochten die ook gebruiken). Er ging wat mis waardoor ik ontzettend lang moest wachten. Maar steeds bleef een medewerker bij me, totdat ik op de juiste verdieping was. We hebben gezellig gekletst. Jonge meid nog die wél snapte hoe je met anderen/klanten omgaat. Dat heb ik haar ook gezegd overigens.
Laatst waren de toiletten gesloten ivm corona, stond onder bij de deur al aangekondigd. Ik vroeg aan de bewaking of de invalide toiletten wel beschikbaar waren. Dat was zo. Dus ik naar boven. Toiletten zijn naast restaurant. Moest mijn gegeven invullen om daar te kunnen komen. Ik gaf netjes aan dat ik niet voor het restaurant kwam maar enkel voor het toilet en vroeg of mijn gegevens invullen dan ook nodig was. Kreeg ik toch een preek! Zo ontzettend verheven boven bij (letterlijk en figuurlijk). Dat gaf zo'n vervelend gevoel. Als hij gewoon aangaf dat dat nodig is, had ik mijn gegevens ingevuld.
In Maastricht deden de liften het niet vanwege verbouwing. Ik weet dat mensen het vaak eng vinden als ik met mijn rolstoel de roltrap neem en had geen zin in starende blikken en opmerkingen (hoe lief sommige ook bedoeld zijn). Ik werd aangesproken door een medewerker dat ik met de goederenlift mocht (mensen met kinderwagens mochten die ook gebruiken). Er ging wat mis waardoor ik ontzettend lang moest wachten. Maar steeds bleef een medewerker bij me, totdat ik op de juiste verdieping was. We hebben gezellig gekletst. Jonge meid nog die wél snapte hoe je met anderen/klanten omgaat. Dat heb ik haar ook gezegd overigens.
zaterdag 3 oktober 2020 om 08:36
Toen de Bijenkorf nog hier in het oosten zat, heb ik ook wel eens die ervaring gehad met arrogantie. Vooral bij de make up en parfum afdeling.
Overigens vind ik bij veel winkels onbeschoft winkelpersoneel werken. Bij een woonwinkel hier in de buurt mijn halve inventaris gekocht, maar beleefd zijn ho maar door de (jonge) eigenaresse). Er was iets stuk gegaan dus ik ermee terug, nee geen garantie incl een hele preek. Ik ben er dan gewoon klaar mee, met zo’n winkel en dan zien ze mij er niet meer terug. En ik raad anderen die winkel dan ook niet meer aan..
Overigens vind ik bij veel winkels onbeschoft winkelpersoneel werken. Bij een woonwinkel hier in de buurt mijn halve inventaris gekocht, maar beleefd zijn ho maar door de (jonge) eigenaresse). Er was iets stuk gegaan dus ik ermee terug, nee geen garantie incl een hele preek. Ik ben er dan gewoon klaar mee, met zo’n winkel en dan zien ze mij er niet meer terug. En ik raad anderen die winkel dan ook niet meer aan..
Voor iedereen een groene tuin
zaterdag 3 oktober 2020 om 08:41
Sterker nog, ik zou zo'n winkel echt afradenGroenTuintje schreef: ↑03-10-2020 08:36Toen de Bijenkorf nog hier in het oosten zat, heb ik ook wel eens die ervaring gehad met arrogantie. Vooral bij de make up en parfum afdeling.
zaterdag 3 oktober 2020 om 08:47
Bijenkorf Den Haag.
Oorbellen online gekocht waarvan een steker kapot is. Na contact te hebben gehad met de klantenservice moet ik ze zelf terug brengen naar Den Haag. Best raar voor een online gekocht product. Enfin, ik heb ze gebracht en heb vervolgens er achter aan moeten bellen voor een oplossing en met veel pijn en moeite zouden nieuwe oorbellen opgestuurd worden.
Een paar dagen later zit er envelop in mijn brievenbus met mijn terug gebracht kapotte oorbellen in hetzelfde doorzichtige zakje als waar de dame ze ingedaan had toen zij ze aannam.
Ik ben ontploft aan de telefoon bij de klantenservice, inmiddels twee maanden verder en heb mijn geld terug geeist. Heeft die dame van de sieraden shop van de Bijenkorf nog het Gore lef om mij te appen dat ze wel degelijk nieuwe oorbellen heeft opgestuurd en dat ik een vervelende zeik klant bent.
Oorbellen online gekocht waarvan een steker kapot is. Na contact te hebben gehad met de klantenservice moet ik ze zelf terug brengen naar Den Haag. Best raar voor een online gekocht product. Enfin, ik heb ze gebracht en heb vervolgens er achter aan moeten bellen voor een oplossing en met veel pijn en moeite zouden nieuwe oorbellen opgestuurd worden.
Een paar dagen later zit er envelop in mijn brievenbus met mijn terug gebracht kapotte oorbellen in hetzelfde doorzichtige zakje als waar de dame ze ingedaan had toen zij ze aannam.
Ik ben ontploft aan de telefoon bij de klantenservice, inmiddels twee maanden verder en heb mijn geld terug geeist. Heeft die dame van de sieraden shop van de Bijenkorf nog het Gore lef om mij te appen dat ze wel degelijk nieuwe oorbellen heeft opgestuurd en dat ik een vervelende zeik klant bent.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
zaterdag 3 oktober 2020 om 08:53
Daarvoor was ik terug naar filiaal gegaan en haar leidinggevende willen spreken. Meestal laat ik dingen van me afglijden maar dit is wel zó ver over de fatsoensnormen.Lorrelies schreef: ↑03-10-2020 08:47Bijenkorf Den Haag.
Wat heb jij gedaan na deze app?
zaterdag 3 oktober 2020 om 09:33
Ik vind de Bijenkorf zon fijne winkel, ook in vrijheid even rondneuzen in dure designer kleding (die ik dan niet ga kopen, maar in de echte winkel mag ik waarschijnlijk niet eens binnen komen
), maar ik heb de ervaring niet dat ze neerkijken.
Ik loop er niet bij als een IT girl, ik denk altijd dit is mijn vrije tijd, dus dan hoef ik er niet paasbest uit te zien, maar goed uit ervaring weet ik ook dat de rijkste mensen er niet zo uitzien, die hebben juist geen behoefte aan iedereen te laten zien dat ze een Chanel bag kunnen kopen.
Waar ik dit gevoel wel krijg is, als ik in buitenlandse varianten kom, zoals Harrods vond ik vreselijk, het leken toen wel heksen die rondliepen op hoge hakken en je alleen maar een nare blik konden geven. Terwijl ik dacht, joh doe niet zo uit de hoogte, jij werkt hier gewoon.
Ik loop er niet bij als een IT girl, ik denk altijd dit is mijn vrije tijd, dus dan hoef ik er niet paasbest uit te zien, maar goed uit ervaring weet ik ook dat de rijkste mensen er niet zo uitzien, die hebben juist geen behoefte aan iedereen te laten zien dat ze een Chanel bag kunnen kopen.
Waar ik dit gevoel wel krijg is, als ik in buitenlandse varianten kom, zoals Harrods vond ik vreselijk, het leken toen wel heksen die rondliepen op hoge hakken en je alleen maar een nare blik konden geven. Terwijl ik dacht, joh doe niet zo uit de hoogte, jij werkt hier gewoon.
zaterdag 3 oktober 2020 om 09:39
Weer gebeld en een klacht ingediend. De Bijenkorf heeft excuses gemaakt en een waardebon voor een kopje koffie opgestuurd en mijn geld retourneert.
Het hele slechte service... en ook dit hebben ze naar mijn idee onvoldoende goed met mij gemaakt. Al weet ik niet zo goed wat het wel goed had gemaakt.
Dit maak je niet meer goed.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
maandag 5 oktober 2020 om 15:27
Ik vind het verschrikkelijk, ik ben visagist en geef dus vaak grof geld uit in de Bijenkorf voor mijn werk. Maar omdat ik zelf geen make-up draag en erg basic ben wordt ik nooit serieus genomen. Het is volgens mij wel een ding wat sowieso erg speelt in de cosmetica branche, want bij een Douglas wordt ik bijv. ook nog wel eens compleet genegeerd.
maandag 5 oktober 2020 om 15:52
Een waardebon voor een kopje koffie? Dat was een trap na of zoiets? Christus wat slecht zeg.Lorrelies schreef: ↑03-10-2020 09:39Weer gebeld en een klacht ingediend. De Bijenkorf heeft excuses gemaakt en een waardebon voor een kopje koffie opgestuurd en mijn geld retourneert.
Het hele slechte service... en ook dit hebben ze naar mijn idee onvoldoende goed met mij gemaakt. Al weet ik niet zo goed wat het wel goed had gemaakt.
Dit maak je niet meer goed.
Ik had laatst een jasje online gekocht en daar was de rits van defect. Dat moest ik ook persoonlijk brengen op locatie voor een omwisseling. Vond ik ook vreemd maar oké. Kreeg daar naast een nieuw jasje (waarvan de ritsen in mijn bijzijn werden gecontroleerd door de verkoopster) een hele grote tas vol proefjes van make-up en geurtjes voor het ongemak, naast die koffiebon. Ik heb nu een jaarvoorraad aan Charlotte Tilbury make-up en zalfjes.
maandag 5 oktober 2020 om 15:59
Daar ben ik eens weggejaagd met een vriendin. We waren schijnbaar ‘bloody tourists’. Snap dat echt niet, staat daar een vrouw (mijn vriendin, ze had een bonus gehaald op het werk) met een mandje vol spullen ter waarde van drie maandsalarissen van zo’n verkoopster en dan zo’n air. Toen zijn we maar naar Bond Street gegaan naar de Chanelshop. Dacht na die ervaring in Harrods dat we daar niet eens binnen zouden komen maar dat viel gelukkig meeNaomir schreef: ↑03-10-2020 09:33Ik vind de Bijenkorf zon fijne winkel, ook in vrijheid even rondneuzen in dure designer kleding (die ik dan niet ga kopen, maar in de echte winkel mag ik waarschijnlijk niet eens binnen komen), maar ik heb de ervaring niet dat ze neerkijken.