Waterwratjes zoon
maandag 5 oktober 2020 om 20:01
Hoi hoi,
Onze zoon heeft nu al een aantal maanden waterwratjes, nu een stuk of 60
. Ik weet dat ze vanzelf weg gaan, maar nu gaan er steeds een paar (echt flink) ontsteken, waarna die verdwijnen. Ik dacht dan zullen ze allemaal wel weg gaan, maar helaas. Iemand enig idee of al die 60 wratjes nu eerst moeten gaan ontsteken voordat ze verdwijnen? Of kan het ook dat ze zo ineens allemaal weg gaan zonder ontsteking? M’n zoon heeft er veel last van namelijk, maar de huisarts kan er niets tegen doen.
Onze zoon heeft nu al een aantal maanden waterwratjes, nu een stuk of 60

maandag 5 oktober 2020 om 22:12
Dat was hier ook. Alleen de allergrootste wilde hij weghalen, en dat gaat dan onder plaatselijke verdoving dus geen pretje.
Ik zag iemand zeezout voor in bad doen. Dat zou ik doen zolang je nog niet op vakantie kunt. Want bij ons was het zoals gezegd echt opvallend dat t na zeevakantie weg was.
Een zebra is geen paard met strepen
maandag 5 oktober 2020 om 22:26
Ja, bah dat vind ik ook zielig inderdaad! Zal zeezout geen pijn doen bij die open wratjes?Jamaarhoe schreef: ↑05-10-2020 22:12Dat was hier ook. Alleen de allergrootste wilde hij weghalen, en dat gaat dan onder plaatselijke verdoving dus geen pretje.
Ik zag iemand zeezout voor in bad doen. Dat zou ik doen zolang je nog niet op vakantie kunt. Want bij ons was het zoals gezegd echt opvallend dat t na zeevakantie weg was.
maandag 5 oktober 2020 om 22:53
Mijn dochter heeft er ook een jaar lang last van gehad, echt last dus. De wratjes raakten ontstoken en jeukten verschrikkelijk. Ze had er tientallen over haar hele lijf en ook op echte rotplaatsen zoals onder haar voet, tussen de billen en in haar gezicht. Op een gegeven moment begonnen met elke avond aanstippen met sudocreme, binnen een paar weken waren ze grotendeels verdwenen, De hardnekkigste na een week of 8.
maandag 5 oktober 2020 om 22:59
dinsdag 6 oktober 2020 om 20:36
Het lichaam heeft ongeveer 1,5 tot 2 jaar nodig om antistoffen aan te maken. Daarna zijn ze levenslang beschermd.
Het ene kind is er vatbaarder voor dan het andere. Daar kan je weinig aan doen met smeersels. Ze worden steeds groter en knappen dan open of ontsteken. Soms verdwijnen ze ook vanzelf weer.
Ik haalde de grootste/vervelendste zelf weg. Ter voorkoming van zelf krabben (met vieze handen) en ontsteking oplopen. Of bultjes die half open schuren door kleding, broekband etc Goed handen wassen als kind onder de douche is geweest. En na de tijd ontsmettende zalf erop en een pleister.
Het ene kind is er vatbaarder voor dan het andere. Daar kan je weinig aan doen met smeersels. Ze worden steeds groter en knappen dan open of ontsteken. Soms verdwijnen ze ook vanzelf weer.
Ik haalde de grootste/vervelendste zelf weg. Ter voorkoming van zelf krabben (met vieze handen) en ontsteking oplopen. Of bultjes die half open schuren door kleding, broekband etc Goed handen wassen als kind onder de douche is geweest. En na de tijd ontsmettende zalf erop en een pleister.

dinsdag 6 oktober 2020 om 21:07
Dankjewel, hoe gebruiken jullie dit dan? Gewoon onder de douche voordat je zeep gebruikt??Sportschoen schreef: ↑06-10-2020 20:40Betadinescrub (staat ook in het NHG standaard) en de zee in met het lijfje![]()
dinsdag 6 oktober 2020 om 22:48
Je hebt van die betadine in een flesje. Die doe je op een washandje en daarmee was je je kind alsof het douchegel is.
Was ook het advies van onze apotheek. Heb het weken gedaan, maar zonder resultaat.
woensdag 7 oktober 2020 om 20:06
woensdag 7 oktober 2020 om 20:15
Hier hielp helaas niks behalve tijd. Dochter zat van navel tot tenen behoorlijk onder. Hebben dan ook vanalles geprobeerd. Betadinescrub, zinkzalf hielp hier helaas niet. Maar zou het zeker proberen, kwaad deed het ook niet.
Hier ging het langzaam na ongeveer 2 jaar over. Het enige wat we langer dan een paar maanden hebben gedaan is de ontstoken wratjes insmeren met betadinezalf en pleister erop.
Hier ging het langzaam na ongeveer 2 jaar over. Het enige wat we langer dan een paar maanden hebben gedaan is de ontstoken wratjes insmeren met betadinezalf en pleister erop.