Waterwratjes zoon

05-10-2020 20:01 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Onze zoon heeft nu al een aantal maanden waterwratjes, nu een stuk of 60 :-(. Ik weet dat ze vanzelf weg gaan, maar nu gaan er steeds een paar (echt flink) ontsteken, waarna die verdwijnen. Ik dacht dan zullen ze allemaal wel weg gaan, maar helaas. Iemand enig idee of al die 60 wratjes nu eerst moeten gaan ontsteken voordat ze verdwijnen? Of kan het ook dat ze zo ineens allemaal weg gaan zonder ontsteking? M’n zoon heeft er veel last van namelijk, maar de huisarts kan er niets tegen doen.
NadiaR schreef:
05-10-2020 21:56
Ja, helaas kon de huisarts er niets aan doen, hij zei: ontsteken is juist goed, dan gaan ze weg :-(.
Dat was hier ook. Alleen de allergrootste wilde hij weghalen, en dat gaat dan onder plaatselijke verdoving dus geen pretje.
Ik zag iemand zeezout voor in bad doen. Dat zou ik doen zolang je nog niet op vakantie kunt. Want bij ons was het zoals gezegd echt opvallend dat t na zeevakantie weg was.
Een zebra is geen paard met strepen
Jamaarhoe schreef:
05-10-2020 22:12
Dat was hier ook. Alleen de allergrootste wilde hij weghalen, en dat gaat dan onder plaatselijke verdoving dus geen pretje.
Ik zag iemand zeezout voor in bad doen. Dat zou ik doen zolang je nog niet op vakantie kunt. Want bij ons was het zoals gezegd echt opvallend dat t na zeevakantie weg was.
Ja, bah dat vind ik ook zielig inderdaad! Zal zeezout geen pijn doen bij die open wratjes?
Aragog schreef:
05-10-2020 21:11
Hier hielp insmeren met zinkzalf echt onwijs goed. Na een week of 6 waren ze gewoon weg, de huisarts stond er zelfs versteld van.
Mijn dochter heeft er ook een jaar lang last van gehad, echt last dus. De wratjes raakten ontstoken en jeukten verschrikkelijk. Ze had er tientallen over haar hele lijf en ook op echte rotplaatsen zoals onder haar voet, tussen de billen en in haar gezicht. Op een gegeven moment begonnen met elke avond aanstippen met sudocreme, binnen een paar weken waren ze grotendeels verdwenen, De hardnekkigste na een week of 8.
NadiaR schreef:
05-10-2020 22:26
Ja, bah dat vind ik ook zielig inderdaad! Zal zeezout geen pijn doen bij die open wratjes?
Zoon gaf geen kik, terwijl hij normaal snel huilt bij pijn, en zijn benen echt een groot slagveld leken. Maar het is ook enorm verdund natuurlijk in zo'n bad.
Het lichaam heeft ongeveer 1,5 tot 2 jaar nodig om antistoffen aan te maken. Daarna zijn ze levenslang beschermd.

Het ene kind is er vatbaarder voor dan het andere. Daar kan je weinig aan doen met smeersels. Ze worden steeds groter en knappen dan open of ontsteken. Soms verdwijnen ze ook vanzelf weer.

Ik haalde de grootste/vervelendste zelf weg. Ter voorkoming van zelf krabben (met vieze handen) en ontsteking oplopen. Of bultjes die half open schuren door kleding, broekband etc Goed handen wassen als kind onder de douche is geweest. En na de tijd ontsmettende zalf erop en een pleister.
Merys schreef:
05-10-2020 20:42
Tip van mijn huisarts (vader van 4), wassen met betadine scrub, verkrijgbaar bij de drogist. Met een week of 3 waren ze weg.
Betadinescrub (staat ook in het NHG standaard) en de zee in met het lijfje :-D
Sportschoen schreef:
06-10-2020 20:40
Betadinescrub (staat ook in het NHG standaard) en de zee in met het lijfje :-D
Dankjewel, hoe gebruiken jullie dit dan? Gewoon onder de douche voordat je zeep gebruikt??
NadiaR schreef:
06-10-2020 21:07
Dankjewel, hoe gebruiken jullie dit dan? Gewoon onder de douche voordat je zeep gebruikt??
Je hebt van die betadine in een flesje. Die doe je op een washandje en daarmee was je je kind alsof het douchegel is.

Was ook het advies van onze apotheek. Heb het weken gedaan, maar zonder resultaat.
1 van mijn kinderen heeft er ook veel last van gehad. Sommige gingen ook heel erg ontsteken. Via de huisarts antibiotica zalf gekregen en dat hielp goed tegen de ontstekingen. De andere gingen vanzelf weg.
Hier ook op advies vd huisarts betadine scrub. Insmeren, even laten intrekken, dan afspoelen. Na het douchen insmeren met sudocreme. Hier verdwenen ze razendsnel daarmee, terwijl ze er al zeker een jaar zaten.
Hier ook bijna een jaar last van waterwratjes gehad bij oudste dochter. Kan toeval zijn maar het is snel opgehouden nadat we haar benen (enige plek waar ze het had - fijn bij haar knieholtes) zijn gaan insmeren met betadine zalf. Is lekker vet en ontsmettend.
Hier hielp helaas niks behalve tijd. Dochter zat van navel tot tenen behoorlijk onder. Hebben dan ook vanalles geprobeerd. Betadinescrub, zinkzalf hielp hier helaas niet. Maar zou het zeker proberen, kwaad deed het ook niet.
Hier ging het langzaam na ongeveer 2 jaar over. Het enige wat we langer dan een paar maanden hebben gedaan is de ontstoken wratjes insmeren met betadinezalf en pleister erop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven