Praten
donderdag 7 mei 2009 om 18:44
Ik heb een heerlijke dochter van 20 maanden!
Een temperamentvolle tante maar oh zo ondeugend.
Alleen praat madame niet, ze weet donsdergoed waar je het over hebt, als ik iets vraag dan weet ze het wel aan te wijzen of pakt ze het!
Het enige wat ze zegt is mama en heeft ook wel eens papa gezegd maar dat is het dan ook.
Mijn oudste dochter die praatte vrij snel en duidelijk maar de jongste!?
Moet ik mij nu zorgen maken, ik probeer haar echt te stimuleren en ik weet het eff niet meer.
Thanks
Een temperamentvolle tante maar oh zo ondeugend.
Alleen praat madame niet, ze weet donsdergoed waar je het over hebt, als ik iets vraag dan weet ze het wel aan te wijzen of pakt ze het!
Het enige wat ze zegt is mama en heeft ook wel eens papa gezegd maar dat is het dan ook.
Mijn oudste dochter die praatte vrij snel en duidelijk maar de jongste!?
Moet ik mij nu zorgen maken, ik probeer haar echt te stimuleren en ik weet het eff niet meer.
Thanks
For better and worse!!!!
donderdag 7 mei 2009 om 18:49
donderdag 7 mei 2009 om 18:56
Mijn dochter was ook niet de snelste met praten, maar toen ze eenmaal begon was ze niet meer te stuiten. Ze heeft ook amper gebrabbeld; ze ging pas echt dingen zeggen toen ze ze ook kón zeggen. Geen idee of ze 's nachts in haar bedje zat te oefenen.
Ik merk wel inmiddels dat ze met meer dingen zo is: ze wil het pas laten zien als ze het kan. Ik hou dan ook steeds onder de aandacht dat je fouten mág maken, als je dingen aan het leren bent.
Ik merk wel inmiddels dat ze met meer dingen zo is: ze wil het pas laten zien als ze het kan. Ik hou dan ook steeds onder de aandacht dat je fouten mág maken, als je dingen aan het leren bent.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
donderdag 7 mei 2009 om 19:06
Ze was 13 maanden oud toen ze begon met lopen, ik weet niet of dat vroeg is!
Ik heb ook het idee dat als ze brabbelt ze zelf denkt hele verhalen te vertellen.
Ze bijt wel snel maar denk dat dat komt omdat ze snel gefrustreerd raakt.
Voor de rest is ze echt een lief meisje wat ontzettend aan me hangt.
Ze zit ook op de speelzaal en doet lekker mee.
Ik heb ook het idee dat als ze brabbelt ze zelf denkt hele verhalen te vertellen.
Ze bijt wel snel maar denk dat dat komt omdat ze snel gefrustreerd raakt.
Voor de rest is ze echt een lief meisje wat ontzettend aan me hangt.
Ze zit ook op de speelzaal en doet lekker mee.
For better and worse!!!!
donderdag 7 mei 2009 om 19:52
een vriendin van mij had een zoontje en een jonger dochtertje. Zij zei ook helemaal niks, gaf alleen aan wat ze wilde met gebaren en geluiden.
Toen ze een jaar of 5 was (!!!) begon ze pas echt te praten, en meteen heel vel. Ze vond waarsch dat haar broer al teveel zei of zo.
Toen ze een jaar of 5 was (!!!) begon ze pas echt te praten, en meteen heel vel. Ze vond waarsch dat haar broer al teveel zei of zo.
still crazy after all these years
donderdag 7 mei 2009 om 20:13
Mijn zoontje heeft tot 18 maanden bijna alleen maar geluiden gemaakt en gegromd. Naar mijn gevoel heeft hij alles " opgeslagen" want daarna heeft hij letterlijk alles eruitgegooid! Hij is nu 2,5 en praat als de beste hele volzinnen.
Komt denk ik helemaal goed met die dame van jou....die wil eerst zeker weten dat ze het goed doet ;o) hahaha.
Komt denk ik helemaal goed met die dame van jou....die wil eerst zeker weten dat ze het goed doet ;o) hahaha.