Praten

07-05-2009 18:44 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heerlijke dochter van 20 maanden!

Een temperamentvolle tante maar oh zo ondeugend.

Alleen praat madame niet, ze weet donsdergoed waar je het over hebt, als ik iets vraag dan weet ze het wel aan te wijzen of pakt ze het!

Het enige wat ze zegt is mama en heeft ook wel eens papa gezegd maar dat is het dan ook.

Mijn oudste dochter die praatte vrij snel en duidelijk maar de jongste!?

Moet ik mij nu zorgen maken, ik probeer haar echt te stimuleren en ik weet het eff niet meer.

Thanks
For better and worse!!!!
ontwikkelt ze zich verder goed? Dan denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. Is ze wel snel in andere ontwikkeling? Snel lopen ofzo? Kinderen ontwikkelen zich vaak op 1 vlak heel snel, en op het andere vlak wat langzamer. Mijn zoon was relatief laat met lopen, maar vroeg met praten.
Mijn dochter was ook niet de snelste met praten, maar toen ze eenmaal begon was ze niet meer te stuiten. Ze heeft ook amper gebrabbeld; ze ging pas echt dingen zeggen toen ze ze ook kón zeggen. Geen idee of ze 's nachts in haar bedje zat te oefenen.

Ik merk wel inmiddels dat ze met meer dingen zo is: ze wil het pas laten zien als ze het kan. Ik hou dan ook steeds onder de aandacht dat je fouten mág maken, als je dingen aan het leren bent.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ze was 13 maanden oud toen ze begon met lopen, ik weet niet of dat vroeg is!

Ik heb ook het idee dat als ze brabbelt ze zelf denkt hele verhalen te vertellen.

Ze bijt wel snel maar denk dat dat komt omdat ze snel gefrustreerd raakt.

Voor de rest is ze echt een lief meisje wat ontzettend aan me hangt.

Ze zit ook op de speelzaal en doet lekker mee.
For better and worse!!!!
Mijn oudste dochter was ook de vlotste niet met praten, maar toen ze eenmaal ging praten, pffff.....................
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Hahaha ja dat zegt iedereen ook tegen me, wacht maar tot het zover is...
For better and worse!!!!
Mijn zoontje is 19 maanden en praat ook bijna niet. Zegt 3 woordjes en verder niets. Hij begrijpt idd ook wel wat ik zeg en wijst of pakt dan dingen.

We moeten geduld hebben, komt vanzelf. Gewoon goed voorlezen en boekjes bekijken.
een vriendin van mij had een zoontje en een jonger dochtertje. Zij zei ook helemaal niks, gaf alleen aan wat ze wilde met gebaren en geluiden.

Toen ze een jaar of 5 was (!!!) begon ze pas echt te praten, en meteen heel vel. Ze vond waarsch dat haar broer al teveel zei of zo.
still crazy after all these years
en jouw oudste dochter helpt de jongste doro al snel te zeggen: Jongste bedoelt dit of dat.

Jongste heeft dat door en vind t wel handig, waarom zou je je druk maken als n ander dat doet voor je
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn zoontje heeft tot 18 maanden bijna alleen maar geluiden gemaakt en gegromd. Naar mijn gevoel heeft hij alles " opgeslagen" want daarna heeft hij letterlijk alles eruitgegooid! Hij is nu 2,5 en praat als de beste hele volzinnen.

Komt denk ik helemaal goed met die dame van jou....die wil eerst zeker weten dat ze het goed doet ;o) hahaha.
Het enige wat ik kan doen is geduld hebben! En dat doe ik dan ook

Het komt vast goed maar had echt verwacht dat de jongste veel van de oudste zou overnemen ook qua spraak enzo

Maar thanks voor de reacties
For better and worse!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven