Singles unite: ( deel 3)

14-09-2020 14:26 3012 berichten
Alweer deel 3 van het single topic. Hier praten we over onze datingperikelen en het single leven.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
10-10-2020 22:56
Als je begin 20 bent lijkt iemand van 25 jaar ouder al snel intrigerend en wereldwijs. Dat is niet gek, gezien zij al 2 decennia extra aan ervaring hebben en hun leven al vaste vorm heeft. Meestal dan.

Ik kan mij voorstellen dat daten met zo iemand heel veel mooie ervaringen en herinneringen oplevert. En wijsheid.
Ik was een sapioseksueel avant la lettre. Toen die term eenmaal in zwang begon te raken en het een soort van hokje werd ging ik van de weeromstuit nagelstylistes daten maar ik was toentertijd tamelijk pretentieus en het was ook best vleiend om aantrekkelijk gevonden te worden door belezen en gearriveerde vrouwen. Ik schreef dan ook niet lukraak iedereen aan maar flirtte met kunstenaressen, artsen, universitair docentes.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Precies. De keuze is reuze wat betreft personalities en dat is een goed iets. Er schijnt voor elk potje een dekseltje rond te lopen maar of je die ooit zal tegenkomen hangt van de sterren af.

Ik geloof echt dat niet iedereen dat geluk heeft. Hoe gemiddelder je bent, hoe groter de kans denk ik. Als je er buiten valt moet je uit een veel kleinere vijver vissen.

Ik ben zo iemand die moet vissen uit een kleinere vijver.
Julus schreef:
10-10-2020 23:05
Ah. Dan ben ik verre van hip. En daar houdt iemand heel erg van of heel erg niet is mijn ervaring. Ik vind authenticiteit belangrijk. Ik ben de ongefilterde versie zeg maar :-D
authenticiteit is inderdaad voor mij ook het allerbelangrijkst. Ik kan echt enorm aanslaan op een originele profieltekst en op een tekst die heel duidelijk bij iemand past. Tomcat had het hier pasgeleden over die top picks op tinder, voor mij zijn dat altijd totaal onaantrekkelijke vrouwen. Typische instagramfoto's zonder begeleidende tekst, dertienindozijnschoonheid.
kantlijn schreef:
10-10-2020 23:10
Ik was een sapioseksueel avant la lettre. Toen die term eenmaal in zwang begon te raken en het een soort van hokje werd ging ik van de weeromstuit nagelstylistes daten maar ik was toentertijd tamelijk pretentieus en het was ook best vleiend om aantrekkelijk gevonden te worden door belezen en gearriveerde vrouwen. Ik schreef dan ook niet lukraak iedereen aan maar flirtte met kunstenaressen, artsen, universitair docentes.
Grappig. Die term zag ik vaker voorbij komen op Tinder. Ik ben ook zo iemand, maar heb dit nooit in een term gegoten.
Ik heb altijd een zwak voor de woordkunstenaars en de mannen die mij aanzetten tot nadenken. Dat heeft ook een keerzijde, namelijk dat de gesprekken soms erg zwaar worden.

Leuk dat je je breed georienteerd hebt :-D
kantlijn schreef:
10-10-2020 23:12
authenticiteit is inderdaad voor mij ook het allerbelangrijkst. Ik kan echt enorm aanslaan op een originele profieltekst en op een tekst die heel duidelijk bij iemand past. Tomcat had het hier pasgeleden over die top picks op tinder, voor mij zijn dat altijd totaal onaantrekkelijke vrouwen. Typische instagramfoto's zonder begeleidende tekst, dertienindozijnschoonheid.
Dat herken ik wel. Ik had een tijdje contact met een man die dit als eerste benoemde. Dat mijn tekst er uit sprong, anders dan de rest. Erg leuk contact mee gehad, totdat we belden.
Na dat gesprek kreeg ik een lange mail met daarin redenen waarom wij geen succesverhaal zouden worden.

Terwijl ik dacht dat we enorm goed aansloten. Juist vanwege dat authentieke.
Julus schreef:
10-10-2020 23:11
Precies. De keuze is reuze wat betreft personalities en dat is een goed iets. Er schijnt voor elk potje een dekseltje rond te lopen maar of je die ooit zal tegenkomen hangt van de sterren af.

Ik geloof echt dat niet iedereen dat geluk heeft. Hoe gemiddelder je bent, hoe groter de kans denk ik. Als je er buiten valt moet je uit een veel kleinere vijver vissen.

Ik ben zo iemand die moet vissen uit een kleinere vijver.
Je kunt beter controversieel zijn en aantrekkelijk gevonden worden door een klein deel dan middle of de road zijn en voor iedereen een zesje. Mijn toekomstige egaa had daar ook iets zinnigs over te zeggen:

https://www.youtube.com/watch?v=yFVXsjVdvmY
Het is toch vaak een bepaald type vrouw wat door het gros van de mannen aantrekkelijk wordt gevonden.
Ik ben niet zo'n vrouw. Dat weet ik van mezelf. Zelfkennis maakt ook dat je dingen beter kunt relativeren.
kantlijn schreef:
10-10-2020 23:18
Je kunt beter controversieel zijn en aantrekkelijk gevonden worden door een klein deel dan middle of de road zijn en voor iedereen een zesje. Mijn toekomstige egaa had daar ook iets zinnigs over te zeggen:

Is zij jouw toekomstige vrouw?
Julus schreef:
10-10-2020 23:17
Dat herken ik wel. Ik had een tijdje contact met een man die dit als eerste benoemde. Dat mijn tekst er uit sprong, anders dan de rest. Erg leuk contact mee gehad, totdat we belden.
Na dat gesprek kreeg ik een lange mail met daarin redenen waarom wij geen succesverhaal zouden worden.

Terwijl ik dacht dat we enorm goed aansloten. Juist vanwege dat authentieke.
Dat is wel apart, had je zelf ook na dat telefoongesprek nog het idee dat jullie een klik hadden, of was zijn afwijzen meer gegrondvest op kwantitatieve gronden?
Julus schreef:
10-10-2020 23:20
Is zij jouw toekomstige vrouw?
Qua humor, intellect en uiterlijk mijn ideaaltype.
Helaas is ze wel getrouwd, niet al te lang geleden bevallen en ik ben bang ook gelukkig. Bovendien zou ik bij haar waarschijnlijk door de mand vallen als triviant-intellectueel. Verder is er weinig dat een gelukkig eeuwig samenzijn in de weg zou kunnen staan.
kantlijn schreef:
10-10-2020 23:18

En wss is dat nou juist hetgene waarom bij sommige vrouwen het deksel klemt en vaak voor mannen er geen match is. Niet vanwege het eisenpakket van vrouwen, wel vanwege geen toevoeging/gelijkwaardigheid aan hun leven. Mannen zoeken nog steeds graag een vrouw die het thuisfront regelt, of ze ft werkt of niet, mannen helpen mee of passen op. Wtf. En ja, er zullen zeker ook vrouwen zijn die dit fijn vinden/ in stand houden.
Krijg motto niet verwijderd :-)
kantlijn schreef:
10-10-2020 23:02
Ter verduidelijking, niet-hip geldt uit mijn mond als compliment. Ik heb een hekel aan alle instagram- en reishipheid, alsmede alle uitrazende kickboksters en crossfitsters. Zeker dat hele instagram lijkt een mal waarin alle tindervrouwen uit mijn leeftijdscategorie zijn gegoten.
Liever een Instagram persoon dan iemand die zichzelf overduidelijk een special snowflake vindt en zich verheven voelt boven het gros. Wat net zo goed een trend is overigens. "i Am SO diFferent"
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
11-10-2020 00:17
Liever een Instagram persoon dan iemand die zichzelf overduidelijk een special snowflake vindt en zich verheven voelt boven het gros. Wat net zo goed een trend is overigens. "i Am SO diFferent"

Het gaat me vooral om de geforceerde personal branding, die resulteert in een bepaalde ikea-inwisselbaarheid.
Titanic1913 schreef:
10-10-2020 19:25
Tuurlijk mag je reageren wanneer je tijd hebt.
Sterker nog reageren is niet verplicht maar als ik na 24 / 48 uur geen reactie heb ontmatch ik je.
Ik vind een minimale fatsoensnorm om even te reageren.
Dan had je mij in bepaalde periodes dus ontmatched. Als ik middenin een druk project zat en ernaast dan ook nog de huidige sociale contacten moest onderhouden, ja dan schoot zo een app er bij mij echt wel bij in. Is niet persé onwil of desinteresse. App de mensen waar ik veel om geef ook niet dagelijks.
kantlijn schreef:
11-10-2020 00:23
Het gaat me vooral om de geforceerde personal branding, die resulteert in een bepaalde ikea-inwisselbaarheid.
Dat is überhaupt het gevaar van social media. Ook als je een hooggeleerde bent die graag Twittert of Instagramt.
wij slapen nooit.
kantlijn schreef:
Ik zou niet weten wat ik onder IKEA-inwisselbaarheid zou moeten verstaan. Artikelen van IKEA kun je binnen een jaar nog ruilen. Dus een vrouw met IKEA-inwisselbaarheid zou dan een vrouw zijn die je tot een jaar na aankoop nog kan ruilen.
Hannah Fry is net zo goed een Billy kast
wij slapen nooit.
kantlijn schreef:
En wat is dan die geforceerde personal branding? Even puur nieuwsgierigheid hoe jij dit ziet.
11-10-2020 00:30
Hannah Fry is net zo goed een Billy kast
Klopt, ik ben niet bijster consequent (en vergevingsgezind jegens roodharige wiskundigen bovendien).
https://upcoming.nl/artikel/50148/quiz- ... el-ben-jij

Jongens doe even allemaal de test en check jouw IKEA inwisselbaarheid
wij slapen nooit.
kantlijn schreef:

Jeetje, ben ik blij dat ik mijn spullen heb.

Álles 😂
Krijg motto niet verwijderd :-)
kantlijn schreef:
11-10-2020 00:34
Klopt, ik ben niet bijster consequent (en vergevingsgezind jegens roodharige wiskundigen bovendien).
Nee, je bent kortzichtig, maar geeft niet.
wij slapen nooit.
11-10-2020 00:35
https://upcoming.nl/artikel/50148/quiz- ... el-ben-jij

Jongens doe even allemaal de test en check jouw IKEA inwisselbaarheid
😂

Maskros lamp!

‘’Je bent een goedzak. Soms zelfs een beetje te. Maar niemand die jou dat kwalijk neemt, want je uitstraling? Je geeft bijna licht zo sprankelend ben je’’.

Ik denk m’n nieuwe tinder bio
Sabbieehhhh schreef:
11-10-2020 00:31
En wat is dan die geforceerde personal branding? Even puur nieuwsgierigheid hoe jij dit ziet.
Je heel erg willen profileren als vallend binnen een bepaald kringetje van grootstedelijke kosmopolitische sociaal-culturele elite, met een facade van onbezorgde hippie-lifestyle en een geveinsde culturele geinteresseerdheid . Ik geloof het allemaal niet zo, ik zie teveel van precies hetzelfde.
kantlijn wijzigde dit bericht op 11-10-2020 00:47
8.90% gewijzigd
11-10-2020 00:36
Nee, je bent kortzichtig, maar geeft niet.
Overigens heb ik niets tegen IKEA, maar dat terzijde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven