Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
@weetiknogsteedsniet : wat ontzettend fijn dat jij je goed voelt en dat de zwangerschap goed verloopt. Geniet er maar lekker van.

Hier krijgt dreumes voor het slapen gaan nog 180 ml en 4 schepjes en rond 00.00 uur 120 ml + 1 a 2 schepjes.
En soms nog rond 04.00 uur koud water 100 ml.
Heel wat vocht dus nog en het gaat gelukkig nog goed met de luier droog en vertrouwd 5+.

Probeer om 00.00 en 04.00 over te slaan maar daar is ze het niet altijd mee eens.
Blijf in jezelf geloven !
Zoon heeft hier leren slofjes van aapies trouwens, wel meer voor als we buiten zijn en op kdv. Thuis loopt hij toch meestal wel op blote voetjes.

Dat is pittig 05, de nachten nog. Geloof dat ik in m'n handjes mag knijpen met op wat periodes na een goede slaper. Meneer vindt melk niet zo erg interessant, hij drinkt twee kleine bekertjes over de dag. Nouja prima. Hij drinkt verder wel heel goed, maar snachts eigenlijk echt heeeel erg zelden.
Buongiorno meisjes!

Ik ben er ook weer eens! Ik geloof dat ik heel veel moet bij lezen. Ik reageer even op de laatste berichtjes.

Slapen: dreumes slaapt hier door van 22.00-23.00 uur tot 7.00 -9.00 uur. Het hangt er vanaf of ze bij opa en oma is geweest. Dan slaapt ze amper overdag en kan ze zo wel eens tot 9.30 uur slapen. Ze wordt heel soms s’nachts wakker omdat ze dorst heeft. Ze heeft een beker in bed als die leeg is geef ik water en slaapt ze meteen weer door. We slapen nu met 4 op de kamer. Dreumes en vriend slapen overal doorheen. Baby is een slaapkop en ik moet hem wakker maken voor te eten :P.

Kledingmaat: ze zit in 92-98. Verschilt wat per merk. Laatste rompers heeft ze ook 98-104. Ik moet nog wat meer onderbroeken kopen want ik wil toch eens voorzichtig met zindelijkheid beginnen. Nu verschoon ik me suf met baby erbij. Dreumes had ook 2 dagen diarree... feest. Qua luiermaat past 4 nog wel maar 5 zit beter.

Sloffen: ik heb nieuwe besteld een soort sok met rubberen zool. Ik heb hier overal tegels en absoluut geen vloerverwarming. In de zomer altijd sokken uit. Maar ik vermoed dat ze de sloffen straks wel aan laat. De sokken worden regelmatig uitgetrokken :lol:

Hier gaat het goed. Baby is rustig en slaapt veel. Dreumes is niet jaloers maar haar aaien is meer meppen. Dus we houden haar op veilig afstand. Helaas lukt het aanhappen met borstvoeding nog niet. Ik kolf dus, gelukkig heb ik snelle melk :hyper: . Maar hij drinkt ook langzaam. Dus ik had wat weinig tijd om te forummen ;-) . Gelukkig slaapt dreumes nog 2 keer op een dag en dan doen baby en ik lekker mee. Hij was netjes aangekomen na eerste week thuis. Hij heeft wel veel snot door zijn kleinere neusholtes. Mijn herstel gaat goed. Ik had van de week per ongeluk de kinderwagen ingeklapt en opgetild en dat voelde ik heel de dag in mijn litteken. Ik moet dus nog niet overdrijven :-D.

Dreumes trekt alles uit haar haar op het moment. Irritant want haar pony hangt net in haar ogen. Maar ik wil het absoluut niet afknippen. Ik krijg het ook niet naar achteren gekamd want het groeit naar voren :D . Achter heeft ze krullen. Dus af en toe lijkt het een vogelnest :-D
Dreumes zit in fase van verlatingsangst en niet lekker in zijn vel. Wegbrengen is al 4 ochtenden huilen, als man gaat werken is het huilen, vraagt heel de dag om zijn speen terwijl die alleen voor in bed is en dit eerst nooit had :-(.
Due-scimmie schreef:
16-10-2020 11:30
Dreumes zit in fase van verlatingsangst en niet lekker in zijn vel. Wegbrengen is al 4 ochtenden huilen, als man gaat werken is het huilen, vraagt heel de dag om zijn speen terwijl die alleen voor in bed is en dit eerst nooit had :-(.
Zal de leeftijd wel zijn, hier ook. Maar ook last van de prikjes en hij kwijlt echt ontzettend nu hij 4 hoektanden krijgt. Die zijn wel het ergst zeg 🤤😭. De speen is hier succesvol verdwenen 2 weken geleden.

Fijn dat het zo goed gaat principessa.
Ah Due en Naniene, wat rot! Ik berg me voor die BMR vaccinatie, oudste had er ook veel last van.. We mogen eind oktober, dan is ze 15 maanden en oudste mag direct mee voor de ogentest dan.

En wat fijn Principessa, dat het zo goed gaat, lekker genieten!

Hier is het alweer 2 weken bal met slapen... Dreumes heeft heel erg veel last van een verstopte neus en hoest akelig veel slijm op. Dat zorgt voor nachten waarin ze soms prima doorslaapt tot 07.00, maar even zo vaak is ze om 03.00 wakker en na 1,5 uur proberen haar in haar eigen bedje te laten slapen, erbij te zitten totdat ze rustig is etc. halen we haar dan toch bij ons in bed en slaapt ze wonderwijl direct weer in.

Mijn oudste hoestte en hoest ook veel, maar die kan zichzelf daarna weer prima in slaap krijgen. Jongste kan prima zelf in slaap vallen, maar 's nachts is het toch lastig. Het is ook van het ene uiterste, slapen van 19.00 tot 07.00 naar het andere uiterste, wakker worden van ene hoestaanval en 1,5 uur jammeren/niet slapen/niet getroost willen worden en uiteindelijk bij ons in bed in slaap vallen.

Man denkt dat het snel over is als haar verkoudheid over is, maar gezien de maanden die we tegemoet gaan, ben ik bang dat dit vaker wel dan niet voor gaat komen.
Wat leuk een dreumestopic.

Ik heb een dreumes jongen van bijna 17 maanden oud.
Hij zit nu in een fase/sprong dus overdag is hij jengelig en snel boos en alle slaapjes gaan moeilijk.
En hij is ook al een week verkouden.
Hopelijk alles snel weer normaal.

Normaal gesproken slaapt hij heel goed. Zo n 12 uur per nacht. Met wel uitschieters maar 13 of zelfs 14 uur per nacht.
Hij doet soms 1 dutje van 2 uur of twee dutjes van 1.5 uur. In de tussenfase van 2 naar 1 dutje.

Over de fles: die krijgt hij nog twee keer per dag. In de ochtend heb ik weleens thee gegeven maar dat gooit hij weg.

Hij loopt nu zo n 4 maanden dus hij heeft al schoenen voor buiten. Ik wilde eerst shoesme kopen met zachte zool maar dat ging niet met zijn maat en brede voeten. Hij heeft nu maat 23 en heeft bunnies schoenen.
Thuis loopt hij op sokken met antislip.

Ik ben nog op zoek naar laarsjes. Veel gaan vanaf 24 of 25. En ik wil een ielm pak voor de plassen in het bos. Heeft iemand daar ervaring mee?

Verder is het een heel ernergiek kind. Hij heeft kledingmaat 92/98.
Hij is zo n 90 cm en 14 kg.
Rompers met stretch maat 86/92 passen nog prima.

Hij kan op de bank klimmen. Ik ben hem aan het leren om er ook weer veilig af te gaan maar hij vind het leuker om gewoon staand er af te springen. Wat hij nog niet kan. Of hij klimt vanaf de bank op de salontafel en laat zich vallen. Zucht...
Niets is meer veilig nu.
Doen jullie kinderen dit ook?
Leuk dat je mee komt schrijven Lem.

Lastig die overgang van 2 naar 1 slaapje. Herinner het me nog wel van peuter. Hier wordt na een weekje wat slechter weer gewoon 2 keer geslapen.

Ons zoontje is 14 maanden, hij loopt echt bijna maar meer dan een paar passen nog niet. Ben benieuwd. Ik denk dat hij maat 23 of 24 heeft. Maar hij is niet de enige die op grote voet leeft dus haha. Voor peuter had ik in maat 21 volgens mij al laarzen dus zijn er wel. Ielm pakjes hebben ze hier allebei, echt top!

Ik heb een paar h&m rompers gekocht en die zitten mooi. Merk maakt dus zeer zeker wel uit want 86/92 zit dan prima. Hij is 83 cm en bijna 13 kilo.

Ons zoontje had al heel snel door hoe hij veilig van de bank kan. Hij klimt regelmatig op de bank en ik kan er dus al wel een tijdje bij weg lopen gelukkig. Wellicht helpt het mee dat hij een oudere zus heeft. Staan op de bank heeft hij wel een tijdje gedaan maar hij weet nu heel goed dat het niet mag, hetzelfde geldt voor op tafel klimmen eigenlijk.
Wat fijn dat het zo goed gaat principessa. Sterkte die en Nanienne.

Welkom Lem! Hier hebben we gewoon laarsjes in maat 22, van de HEMA geloof ik. We hadden van anderen ook nog tweedehandse gehad in die maat of kleiner maar die waren gescheurd na een keer gebruiken. Ik had eigenlijk nog niet gemerkt dat er alleen grotere maten laarzen waren. Soms wel dat ze beperkte voorraad in een winkel zelf hebben liggen, maar dat ze nog wel in andere maten hebben.

Hier hebben we ook een ielm pakje sinds kort maar nog niet gebruikt. Dus wat dat betreft geen ervaring ;)

Dochter (nu 21 maanden) wil nog wel eens op de bank gaan staan maar als we zeggen dat dat niet mag luistert ze redelijk goed meestal. Ze heeft eigenlijk nooit van de bank gesprongen maar wel dat ze er vooruit af wil gaan. Dan zeggen we er vaak iets van en meestal gaat het ook goed.
Ze klimt tegenwoordig wel graag op boomstronken en dat soort dingen buiten om er af te springen. Maar dat mag en is leuk :D Vaak wil ze dan ook een handje vasthouden bij het springen. Het springen zelf noemt ze springen maar het is niet dat het met twee voeten tegelijk gaat ;)

Ze wil nu wel graag vooruit de trap af lopen en de leuning vast houden. Het zal niet geholpen hebben dat we op vakantie veel trappen hebben gelopen waarbij dat ook kon, eventueel met hand vasthouden. Maar dat vinden we thuis bij onze trap nog niet goed. Ze kan daar eigenlijk ook net wel, net niet bij de leuning. Als ze dat doet en ze wil niet omdraaien om achteruit op haar knieën de trap af te gaan, dan dragen we haar. Is ze niet altijd blij mee maar dat is maar zo.
Welkom Lem!

Hier beiden jongens een ielm pak. Dreumes heeft laarsjes maat 22/23 van de kruidvat. En leren laarsjes van Scapino in maat 24.

Onze dreumes bedenkt ook de gekste kamikaze acties en is zeer ondernemend. In het afgelopen half uur heeft hij pak xruesli uit kanlst gepakt en over vloer gekiept, bakje xruesli omgegooid en fles water leeggegeten op de houten vloer. As we speak klimt ie op de bank om er via leuning weer af te gaan. Het gaat veilig dus ik laat hem gaan nu. Dadelijk in alle rust alleen boodschappen doen.
Welkom Lem!

Ielm pak: absoluut doen. Nog geen moment spijt van gehad.
Laarsjes: ik heb altijd bergstein. Al dan niet tweedehands. Ik vind ze de beste die er zijn. Die van hema vind ik zo stug. Mijn kinderen lopen daar niet goed op.

Chantilly, vervelend van de nachten. Wij nemen dreumes nooit meer bij ons in bed sinds het drama met de 8 maanden slaap regressie en we 4 maanden niet geslapen hebben. Wij hebben een matje en slaapzak boven liggen. Als kind het nodig heeft (peuter of dreumes) gaat een van ons de rest vd nacht daar liggen.

Dreumes zei vanmorgen Pindakaas. Dat was gister nog kaas. Zo knap
Wat fijn dat jullie weer lekker thuis zijn Principessa! Onze dochter heeft het zelfde soort haar als die van jullie. Mijn man begon dus over een pony knippen. Een staartje bovenop laat ze gelukkig wel zitten nu. Alleen is het wel een gedoe om dat staartje te maken. Laatst was ik echt achter haar aan het aan rennen terwijl ik haar staartje in mijn hand had. mijn man vind het erg grappig :-D .

Hier is ze momenteel bijna elke nacht een keer wakker. Soms is haar knuffeldoekje terug geven genoeg, maar ze is vaak ook erg wakker. Ze mag dan wel bij ons, maar slapen lukt dan niet. Veel te gezellig. Dus dan is het even knuffelen en dan weer terug in haar eigen bed. Dan gaat ze gelukkig weer slapen.

We hebben hier laarsjes van de Action in maat 22/23. Ik heb laatst een regenbroek (tuinbroek model) gekocht en we hebben al lekker in de plassen gestampt.

Klimmen op de bank doet ze hier ook en inmiddels heeft ze ontdekt dat je ook leuk op de rugleuning kan klimmen. Ze doet dat wel alleen bij de bank die tegen de muur staat gelukkig. Dan gaat ze achter je zitten en over je hoofd aaien. Er af gaat eigenlijk wel goed. Ze springt er niet vanaf gelukkig.

Wat praten betreft is ze nog niet zo vlot. Ze brabbelt veel en er zijn wel wat dingen die ze zegt. Ja, nee, mama, papa en aai. Maar verder zijn het alleen nog maar klanken. Te voor teen en Ba voor banaan. Ze is nu 20 maanden. Ik denk al maanden dat het vast vlug komt, maar tot nu toe neemt ze haar tijd. We lezen haar elke dag voor en ze begrijpt bijna alles, dus ik moet maar gewoon wat meer geduld hebben.
Hoi allemaal! Hier thuis een zoontje van 16 maanden, een lief en eigenwijs mannetje. Ik vroeg me af of jullie misschien nog speelgoed-tips hebben voor sinterklaas. Hij heeft eigenlijk niets nodig, maar familie wil graag wat geven en woont in het buitenland, dus ze willen het binnenkort al versturen.

Wat is leuk voor 18-19 maanden? Op dit moment zijn de bal, de vormenstoof en een of andere plastic bus met muziekjes favoriet. Poppen en knuffels heeft hij nog niets mee, en zijn loopfietsje blijft ook staan (hij vindt het vooralsnog te eng - loopt ook nog niet los of aan de hand). We hebben net een lading tweedehands duplo gekregen van een vriendin, en we hebben veel boekjes en lenen ook vaak bij de bieb. Hij heeft dus echt al veel! Hebben jullie nog ideeën?
Onze dreumes zegt heel vaak kak :facepalm:, maar we hebben nog niet ontdekt wat hij ermee bedoelt.

Hier staan op lijstjes voor kerst
-Duplotrein
- grote stapelblokken
- zo'n autobaan van little Dutch waar je auto's naar beneden kan rijden
- mijn eerste boomgaard
- grote rijgkralen
En de rest weet ik niet uit mijn hoofd
Ik wilde zeggen loopfiets haha. Maar die heb je dus al..dreumes loopt hier dus nog niet echt los, maar op de loopfiets gaat al best wel goed. Hij klimt er zelf op.
Hier krijgt dreumes een houten truck met twee kleine autootjes van de HEMA en een klein doosje duplo. Dan vind ik het wel weer prima. Is genoeg in huis.
Waar hij echt dol op is: stickers, we hebben ook raamstickers van nijntje hij speelt daar echt uren mee. Verder blokken en de poppenbuggy van z'n zus is ook tof om mee t lopen.

Hier is vanmiddag lekker in de zandbak gespeeld in het ielm pak. En dreumes kan er ook lekker in rondkruipen. Laatst zijn we samen gaan plassen springen. Echt top.
De autobaan lijkt me erg leuk, en raamstickers is ook een goed idee! Dankjewel voor de suggesties. Loopfietsje had hij inderdaad al voor zijn verjaardag gekregen. Misschien wordt dat later nog leuk (ik hoop het wel). Hij is wat langzaam in ontwikkeling, dus veel dingen voor 6-12 maanden beginnen ook nu pas interessant te worden.
Ik heb (werk)Sinterklaas de XL Nijntje memory gevraagd voor dreumes. Verder ben ik wel bezig met een algemene verlanglijst voor Sint/kerst/verjaardag. Vooral om niks te vergeten. Mijn eerste boomgaard, raamstickers en een keukentje staan op haar lijstje tot nu toe. Ik zat ook nog te denken aan een little people kerststal voor Sinterklaas, maar die vind ik eigenlijk te duur.

Wat ze nu trouwens ook heel leuk vind is tekenen. Dus dikke potloden en een kleurboek is misschien ook leuk om te vragen en ook makkelijk op te sturen.
Voor kleurpotloden zou ik absoluut voor de stabilo woody potloden gaan!

Hier wordt door dreumes (en peuter) veel met de little people gespeeld (alles via mp). Dreumes is verder een echte poppenmoeder en krijgt daar dus wat van voor Sint. Verder denk ik een koffie zet apparaat voor in het keukentje en een leuk setje met theepot en kopjes en lepeltjes om te roeren.
Lastig Due, die fase!

Chantilly, wat vervelend van de nachten! Afgelopen donderdag had peuter de ogentest. Ze vonden het twijfelachtig, dus over 6 weken nog een keer. Het was ook wel aan het einde van de dag en die ochtend was ie naar psz geweest, dus was ook wel moe.

Welkom Lem! Wij hebben ook de ielm pakjes. Zijn fijn! Dreumes klimt en staat/loopt/kruipt ook graag op de bank. Ik heb daar geen problemen mee. Ze kan er goed vanaf zelf. Ik heb de oudste inmiddels wel geleerd dat het alleen thuis mag 😅. Ze zijn overigens net 3 en 1,5.

Laarsjes hebben we van de Boerenbond. Maar is misschien alleen in Brabant, weet ik eigenlijk niet.

Teckeltje, wat leuk dat ze zo snel gaat met haar taal! Hier horen we nu ook dagelijks nieuwe woordjes. Vooral ook veel nazeggen. En dat matje met slaapzak herinner ik me nog van peuter destijds! Man verhuisde standaard 's nachts naar zijn kamer en ik lag met toen baby in de co-sleeper. Tegenwoordig kruipt peuter 's nachts tussen ons in. En voor dreumes moeten we er ook regelmatig uit. Vannacht was een goede nacht 💪.

Voor sinterklaas staat hier op het lijstje:
- kinderstoel en slaapzak voor pop
- houten koffiezetapparaat van little dutch
- nieuwe spenen
- een sjaal
- serviessetje voor haar zelf
- pyjama
- sloffen

En voor peuter en dreumes samen een voorleesboek en spelletje. Dit is dan verdeeld over sinterklaas thuis en bij de opa's en oma's.

Fijne zondag allemaal! Ik denk dat wij lekker het bos in gaan.
Ik weet ook nog niet zo goed wat dreumes aan Sinterklaas gaat vragen. Ik heb wel al een houten alfabetpuzzel en een uitbreiding voor de Duplo treinbaan. En voor beide meiden samen heb ik een voorleesboekje en de Nijntje scheurkalender. Als ze tegen die tijd al goed loopt (maar dat betwijfel ik) komen daar misschien nog regenlaarsjes bij.

Wij hebben ook al zoveel in huis van de oudste..
Wat leuk die kalender!
Hoi Dames,

Ik heb een tijdje proberen mee te schrijven in het babytopic maar daar ben ik niet zo goed in :-$

Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik een vraag drop. Baby is inmiddels een dreumes en heeft besloten dat hij slapen niet meer zo leuk vindt, hij sliep eerst gewoon van 19:00-06:00. Ongeveer een week na zijn verjaardag werd hij goed ziek, week lang hoge koorts en daarnaast kiesjes die nog steeds niet helemaal door zijn. Logisch dat hij toen slecht sliep.

Maar nu is hij weer beter, en slaapt nog niet goed. Af en toe huilend wakker, maar nu ‘s nachts dat hij gewoon niet meer wil slapen. Hij is dan een uur wakker en slaapt pas bij ons in bed, en laatst zelfs dat niet. Hebben jullie tips of herkenbaarheid? Het duurt nu al bijna een maand 🥱
Wat vervelend winterluxi. Hoe gaat het met de slaapjes overdag?

Ik herken het wel in die zin dat bij ons in bed slapen ook nooit een oplossing is omdat er dan alsnog niet of nauwelijks geslapen wordt (door ons alledrie niet). Ik heb verder niks principieels tegen samen slapen, zolang iedereen er wat aan heeft

En ik herken ook dat soms een slecht patroon er in geslopen is en dan blijft ondanks dat de oorzaak alweer weg is.

Dus ik zou proberen dat te doorbreken. Misschien beginnen met als hij weer wakker is of een van jullie bij hem op de kamer kan liggen? Of blijven troosten en heen en weer lopen?

Hier werken vaste ritueeltjes ook heel goed. Zo gebruiken we nog steeds het muziekje van de babyfoon om zoon te helpen om in slaap te komen. Wellicht kun je zoiets proberen?

En daarnaast kun je ook kijken of hij het snachts koud heeft, en of hij voldoende heeft gegeten.

Als laatste was bij ons rond de verjaardag de overgang naar 1 middagslaapje een soort wondermiddel voor betere nachten.

Misschien heb je hier allemaal niks aan maar ik zeg het toch maar. Hopelijk is het iig fijn om wat herkenning te lezen. Sterkte, slechte nachten zijn zwaar!
Dankjewel voor de tips!

Slaapjes overdag gaan goed, ook in eigen bedje. Dan gaan we ook om de 5 minuten terug wanneer hij aan het brullen is. ‘S nachts vind ik dat alleen te zwaar.. Hij heeft nog echt 2 slaapjes nodig, zeker met wakkertijden van 05/06:00 uur haha. Maar wie weet zit hij net tussen de 1 en 2 slaapjes in en is hij daarom om 2 of 4 uur klaar wakker.

Hij is ineens kleine veelvraat dus misschien ‘s nachts een extra flesje geven, wie weet heeft hij het nodig voor een groeispurt.

We zijn consequent met over rugje aaien, ssshh en zelfde liedje zingen. Hij heeft het niet koud, dat check ik altijd wel even.
Learning tower ik wilde er ook 1 gaan maken. Ikea trap/krukje met een krukje erop zoals je kunt vinden onder de Ikea hack. Maar nu is dat krukje (oddvar) niet meer de verkrijgen. Iemand andere tips?

@fiona2018 heb je nog iets gevonden tegen het doorlekken in de nachten?

@Principessa3 wat ontzettend fijn dat het goed gaat. Ik kan mij het heel erg goed voorstellen dat je opdit moment ontzettend druk bent. Wat slaapt dreumes laat , is dat een bewuste keuze? En wat een gezelligheid met zijn 4 op dezelfde kamer slapen. En wat fijn dat je "snelle" melk hebt.(hahaha) groot gelijk heb je dat je lekker wat mee probeerd te slapen overdag. Ik zou vooral pakken wat je pakken kunt want je hebt het vast nodig. Vooral nog rustig aan doen want je hebt er niets aan als je straks niets meer kunt omdat je te veel hooi op je vork hebt genomen. Wat leuk dat je dochter een pony heeft maar ik begrijp dat je het erbij wilt laten groeien?

@due-scimmie: herkenbaar die verlatingsangst. Ik dacht dat dat niet meer zou komen maar het is ontzettend erg op het moment. Iedere keer bij de opvang huilen. Als ze denkt dat we naar de opvang gaan dan wil ze ook niet meer in de autostoel. Dat is dan ook een gevecht om haar mee te krijgen. Hier heeft dochtertje nog veel de speen en ook een doekje. Ik probeer wel de speen veel weg te pakken maar als ze huilerig is dan wil Ze echt haar speen. Ben je er al achter wat hij bedoeld met kak?

@Naniene: bij jullie dus ook verlatingsangst? Hier komen ook hoektanden door. Er gebeurd echt ontzettend veel in de mond van dreumes. Ik hoop ook voor jou dat ze snel zijn door gekomen.

@Chantilly21_2: hier heeft dochtertje ook veel last gehad van de BMR vaccinatie. Ik dacht eerst oh dat ging goed maar na een dag of 6 is ze toch goed ziek geworden. Succes eind oktober en hopelijk valt het mee.
Hoe is het nu met dreumes ....nog steeds ziek? Heel herkenbaar dat slechte slapen. Dat het snel weer beter mag worden.

@lem86: welkom. mijn dreumes is even oud. Ik ben jalours hoe goed jouw dreumes normaal gesproken slaapt. Hier lust ze ook geen thee dan kijkt ze mij aan of ik wel goed snik ben met wat ik haar geef. De beker word dan ook met 1 zwaai van de tafel gegooid. Ze loopt nog niet maar deze week heeft ze een paar keer een paar pasjes los gelopen dus hopelijk duurt dat niet lang meer. Ze heeft ook een hele grote voet en passende schoenen kan ik niet krijgen omdat ze nog niet loopt. Nu maat 24/25 met een hele hoge wreef.
Ik moet even googlen wat een Ielm pak is want daar heb ik echt nog nooit van gehoord dus kan je helaas daar ook geen advies over geven. Hier is het ook al een hele tijd bank klimmen maar wonderbaarlijk gaat ze er heel erg netjes vanaf. Ik denk dat ze dat op de opvang heeft geleerd want eerst deed ze het niet zo netjes. Ze gaat staan op de bank en het liefst gooid ze de kussens op de grond en als ik dan kijk en ik zeg nee op de billen gaat ze vliegensvlug zitten en doet ze net ofdat ze niet stond. Hopelijk vind je snel leuke laarsjes maar dat moet vast gaan lukken.

@weetiknogsteedsniet: ik zie het al helemaal voor me dat traplopen. Vast lekker eigenwijs en moet op haar manier. Ze kijkt ook alles af en denkt dat kan ik ook. Ik heb er een mooi beeld bij hahahaha.

@Teckeltje88: wat knap pindakaas dat is toch best een hele mond vol.

@Tara82: en hoe gaat het met het rennende staartjes maken? Hahahaaa. Ik kan het me erg goed voorstellen dat je man dat grappig vind. En wat lief dat ze je hoofd gaat aaien als je op de bank zit. Dat praten zal vanzelf wel komen.

@adelaide: welkom. Speelgoedtips voor sinterklaas heb ik niet echt. Vind het zelf ook erg moeilijk. Ik had een ballen toren gekocht (soort knikkerbaan) en ik kon het niet afwachten dus die heb ik vandaag gegeven. Ze vind het echt heel erg leuk. Tekenen/water verf? Toet-toet auto? Bla-bla blocks van v-tech? Zoef-zoef dieren is hier ook een grote hit. Ballenbak? Keyboard met ook dieren geluiden en liedjes ?

@maud85: hoe denk jij zelf over de ogen test ? Heb jij ook het gevoel dat peuter slechter ziet?

@ winterluxi welkom.heel herkenbaar en ik heb helaas geen gouden tip voor je.
Dochter slaapt hier met 17 maanden nog steeds slecht en meerdere malen per nacht wakker. En dat gaat nu al zo'n 9 maanden zo.
Ik neem haar dan ook vaak bij mij in bed want iedere nacht 2 a 4 uur wakker zijn omdat dochtertje niet wil slapen hou ik niet vol. Ik probeer dan te troosten en dan weer neer te leggen maar dat houd ze echt uren vol en ik niet. Wat hier wel helpt is een Slaap beertje van v-tech die zet ze eerst aan en vaak slaapt ze dan wel weer verder maar op een gegeven moment is ze daar ook klaar mee.
Het inslapen gaat hier gelukkig weer goed dat heeft ook lang geduurd en was iedere avond gemiddeld 2 uur bezig om haar aan het slapen te krijgen.
Heb je goed gekeken of je dreumes het niet te warm of te koud heeft ?
Of dorst / honger ?
Het is soms echt een zoektocht. Succes en hopelijk word het snel beter.
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven