Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
dinsdag 27 oktober 2020 om 19:18
Ik heb laarsjes gevonden. Bij de welkoop van dunlop. Ook betaalbaar. Bergstein vind ik mooi en neutraal maar ook prijzig.
Maar hij kan dus binnenkort in de plassen stampen.
Ielm heeft idd altijd solden maar niet alle printjes. Vorige week was er nog een met vosjes erop maar niet in de maat die ik wilde en nu is dat pakje weer 80 euro.
Mijn dreumes is vorige week gestart met een extra dag gastouder. Ik moest weer meer wennen dan hij
Hij gaat nu 3 dagen.
Voor sinterklaas had ik speelgoed gekocht bij kruidvat toen 2e halve prijs was. Zo heb ik een safariset van playmobil 123 en een raket voor nog geen 30 euro.
Van mijn vader krijgen we een bedrag voor sinterklaas. We moeten zelf even kijken hoeveel en wat wij doen.
Ik zat te kijken naar een grapat speelsetje. Lijkt mij echt iets voor ons kind.
Duplo bewaar ik voor de verlanglijst van zijn 2e verjaardag. Hij heeft nu al wel wat duplo. Speelt met de dieren en auto maar verder niet echt.
Op de sinterklaas verlanglijst staat: little people, grimms, ballenbaan, houten blokken.
We hebben een boerderij van little people (van mp) en daar speelt hij heel leuk mee maar hij kan ook in een gooi bui zijn. Dan vliegt die boerderij alle kanten op.
Hij gooit met alles. Hopelijk een korte fase
Zondag waren we om half zes wakker. Maandag om 6.15 en vandaag om 4. Om vervolgens wel weer van 6 tot 8 te gaan slapen. Heb hem wakker gemaakt omdat hij naar de gastouder moest. Hopelijk morgenochtend later dan 6 uur.
Ik vraag mij ook vaak af wat wij coronaproof nog kunnen doen. Babyzwemmen gaat hier nog wel door.
Voor de rest veel lopen, hond uitlaten, speeltuintje,park, kinderboerderij etc.
Maar hij kan dus binnenkort in de plassen stampen.
Ielm heeft idd altijd solden maar niet alle printjes. Vorige week was er nog een met vosjes erop maar niet in de maat die ik wilde en nu is dat pakje weer 80 euro.
Mijn dreumes is vorige week gestart met een extra dag gastouder. Ik moest weer meer wennen dan hij

Hij gaat nu 3 dagen.
Voor sinterklaas had ik speelgoed gekocht bij kruidvat toen 2e halve prijs was. Zo heb ik een safariset van playmobil 123 en een raket voor nog geen 30 euro.
Van mijn vader krijgen we een bedrag voor sinterklaas. We moeten zelf even kijken hoeveel en wat wij doen.
Ik zat te kijken naar een grapat speelsetje. Lijkt mij echt iets voor ons kind.
Duplo bewaar ik voor de verlanglijst van zijn 2e verjaardag. Hij heeft nu al wel wat duplo. Speelt met de dieren en auto maar verder niet echt.
Op de sinterklaas verlanglijst staat: little people, grimms, ballenbaan, houten blokken.
We hebben een boerderij van little people (van mp) en daar speelt hij heel leuk mee maar hij kan ook in een gooi bui zijn. Dan vliegt die boerderij alle kanten op.
Hij gooit met alles. Hopelijk een korte fase

Zondag waren we om half zes wakker. Maandag om 6.15 en vandaag om 4. Om vervolgens wel weer van 6 tot 8 te gaan slapen. Heb hem wakker gemaakt omdat hij naar de gastouder moest. Hopelijk morgenochtend later dan 6 uur.
Ik vraag mij ook vaak af wat wij coronaproof nog kunnen doen. Babyzwemmen gaat hier nog wel door.
Voor de rest veel lopen, hond uitlaten, speeltuintje,park, kinderboerderij etc.
dinsdag 27 oktober 2020 om 21:41
Ik heb inderdaad die Ielm pakken steeds in de uitverkoop gekocht. 80 euro vind ik echt teveel hoor.
Babyzwemmen doe ik inderdaad wel ook nog.
Ik ben eruit wat betreft sinterklaas. Beide kinderen krijgen op 5 dec. een besteksetje, pyjama en één speelcadeau. Voor dochter wordt dat een kinderstoel voor haar pop. Voor zoon een Dino die je kunt ombouwen tot auto.
Verder voor hun samen een voorleesboek, spelletje en Badspeelgoed.
Voor in de schoen voor dreumes nieuwe spenen en haarspeldjes. Voor peuter knutselspullen en autootjes van hotwheels.
Ik vind het wel goed zo. Bij de opa's en oma's krijgen ze ook nog wat en ze hebben ook al zoveel.
Babyzwemmen doe ik inderdaad wel ook nog.
Ik ben eruit wat betreft sinterklaas. Beide kinderen krijgen op 5 dec. een besteksetje, pyjama en één speelcadeau. Voor dochter wordt dat een kinderstoel voor haar pop. Voor zoon een Dino die je kunt ombouwen tot auto.
Verder voor hun samen een voorleesboek, spelletje en Badspeelgoed.
Voor in de schoen voor dreumes nieuwe spenen en haarspeldjes. Voor peuter knutselspullen en autootjes van hotwheels.
Ik vind het wel goed zo. Bij de opa's en oma's krijgen ze ook nog wat en ze hebben ook al zoveel.

dinsdag 27 oktober 2020 om 22:38
We zijn nu drie weken niet gaan zwemmen, omdat ik aan het hoesten was. Ik las net dat je nu moet reserveren. Morgen maar eens bellen en kijken of er nog plek is zaterdag, maar ik ga er wel vanuit. Vorige keer waren er in onze groep maar 4 kinderen. Er mogen nu 7 volwassenen per les deelnemen.
We zijn er nog niet helemaal uit wat we met Sinterklaas doen. Misschien alleen een paar keer een schoentje zetten. Vieren met de familie zit er sowieso niet in en dat doen we ook al jaren niet meer. Ik hoopte dat juist dit jaar nieuw leven in te blazen.
Dreumes slaat nu elke keer als ze met haar hoofd iets raakt op haar hoofd met haar handje. Soms slaat ze zichzelf harder dan dat ze zich gestoten heeft. Het ziet er komisch uit.
We zijn er nog niet helemaal uit wat we met Sinterklaas doen. Misschien alleen een paar keer een schoentje zetten. Vieren met de familie zit er sowieso niet in en dat doen we ook al jaren niet meer. Ik hoopte dat juist dit jaar nieuw leven in te blazen.
Dreumes slaat nu elke keer als ze met haar hoofd iets raakt op haar hoofd met haar handje. Soms slaat ze zichzelf harder dan dat ze zich gestoten heeft. Het ziet er komisch uit.

woensdag 28 oktober 2020 om 06:55
Die ielm pakken vind ik soms nog prima op marktplaats, zeker voor dreumes toen hij nog veel kroop.
Sinterklaas, opa's en oma's willen dat graag vieren samen, we gaan zien hoe/of dat kan dit jaar. Ik denk van niet.. ik heb voor de ieder kind 2 cadeautjes en nog wat kleins in de schoen. Ze zullen daarnaast vast nog wat krijgen, maar we zien wel even hoe.
Zwemmen durf ik helaas niet echt te doen nu, dreumes heeft dus nog nooit gezwommen. Onze wereld is erg klein nu.. gelukkig gaan ze nog naar het kdv.
Sinterklaas, opa's en oma's willen dat graag vieren samen, we gaan zien hoe/of dat kan dit jaar. Ik denk van niet.. ik heb voor de ieder kind 2 cadeautjes en nog wat kleins in de schoen. Ze zullen daarnaast vast nog wat krijgen, maar we zien wel even hoe.
Zwemmen durf ik helaas niet echt te doen nu, dreumes heeft dus nog nooit gezwommen. Onze wereld is erg klein nu.. gelukkig gaan ze nog naar het kdv.
woensdag 28 oktober 2020 om 07:56
Hier net afgelopen week weer 2’ Ielm pakjes erbij gekocht, altijd in de sale en altijd de effen kleuren.
Ook 2 vriendinnen verteld over Ielm en ook zij hebben besteld. Waar Viva niet handig voor is, toen peuter een dreumes was kwam ik er via Viva mee in aanraking
Hier ging de overgang naar de wintertijd eigen prima. Dreumes slaapt van de 7 nachten in de week 2 nachten onrustig. De overige nachten gaan prima, we weten dus ook niet echt waar het aan ligt. Mogelijk toch wat verlatingsangst en daar gaan we gewoon maar in mee. Zal ooit wel verdwijnen
Sinterklaas vieren we wel met de oma’s en opa’s, van beide kanten. Mijn broertje en zusje + aanhang is er niet bij, zij hebben geen kinderen en vinden Sint echt iets voor hun nichtjes.
Bij mijn schoonouders verdelen we het ook, de ene week zijn wij, de andere week het gezin van zwager.
Hier krijgt dreumes het huis van Little Friends van Fischer Price en peuter krijgt een uitbreiding van haar treinbaan. Verder wat kleine knutsels en puzzels van ons.
Op de verlanglijstjes voor oma en opa staan voor dreumes: magnetisch tekenbord, rolkoffertje in de vorm van een dier, badspeelgoed en voor peuter: aquadoodle travel, hubolino knikkerbaan en een stokpaardje. Ze krijgt daarnaast een 3e frozen jurk, mijn vader had ‘m volgens mij al gekocht..
Mijn moeder en schoonmoeder zulke vast nog wat aanvullen of iets anders bedenken, maar vooral die kleur/tekendingen in de auto blijken hier echt een hit te zijn.
Hier valt ons weekendje weg half november denk ik echt compleet in het water. Zwembad is t/m 9 november dicht op het park en het is juist een van de redenen om die kant op te gaan. Park staat ook bekend om het geweldige zwembad.. Indoorspeeltuin is een half uur per dag gereserveerd, wat ook echt geen tijd is. Zitten ze net lekker te spelen, moeten ze er al weer uit. Ik baal dus echt vreselijk..
Ook 2 vriendinnen verteld over Ielm en ook zij hebben besteld. Waar Viva niet handig voor is, toen peuter een dreumes was kwam ik er via Viva mee in aanraking

Hier ging de overgang naar de wintertijd eigen prima. Dreumes slaapt van de 7 nachten in de week 2 nachten onrustig. De overige nachten gaan prima, we weten dus ook niet echt waar het aan ligt. Mogelijk toch wat verlatingsangst en daar gaan we gewoon maar in mee. Zal ooit wel verdwijnen

Sinterklaas vieren we wel met de oma’s en opa’s, van beide kanten. Mijn broertje en zusje + aanhang is er niet bij, zij hebben geen kinderen en vinden Sint echt iets voor hun nichtjes.
Bij mijn schoonouders verdelen we het ook, de ene week zijn wij, de andere week het gezin van zwager.
Hier krijgt dreumes het huis van Little Friends van Fischer Price en peuter krijgt een uitbreiding van haar treinbaan. Verder wat kleine knutsels en puzzels van ons.
Op de verlanglijstjes voor oma en opa staan voor dreumes: magnetisch tekenbord, rolkoffertje in de vorm van een dier, badspeelgoed en voor peuter: aquadoodle travel, hubolino knikkerbaan en een stokpaardje. Ze krijgt daarnaast een 3e frozen jurk, mijn vader had ‘m volgens mij al gekocht..
Mijn moeder en schoonmoeder zulke vast nog wat aanvullen of iets anders bedenken, maar vooral die kleur/tekendingen in de auto blijken hier echt een hit te zijn.
Hier valt ons weekendje weg half november denk ik echt compleet in het water. Zwembad is t/m 9 november dicht op het park en het is juist een van de redenen om die kant op te gaan. Park staat ook bekend om het geweldige zwembad.. Indoorspeeltuin is een half uur per dag gereserveerd, wat ook echt geen tijd is. Zitten ze net lekker te spelen, moeten ze er al weer uit. Ik baal dus echt vreselijk..
woensdag 28 oktober 2020 om 09:36
Wij hebben toevallig net nog even gezwommen. Ik ga op woensdagochtend met de jongens naar lokale zwembad tussen 7 en 9.
Hier staan bij opa en oma duplo trein en grote Bruder voertuigen op de verlanglijst. Weet nog niet hoe we dat gaan vieren.
Thuis gaan we gourmetten, cadeautjes (waaronder pyjama voor ieder kind) en sintfilm. Thuis doen we denk ik nog iets te snoepen, iets te lezen en iets om te spelen.
Hier staan bij opa en oma duplo trein en grote Bruder voertuigen op de verlanglijst. Weet nog niet hoe we dat gaan vieren.
Thuis gaan we gourmetten, cadeautjes (waaronder pyjama voor ieder kind) en sintfilm. Thuis doen we denk ik nog iets te snoepen, iets te lezen en iets om te spelen.
woensdag 28 oktober 2020 om 14:08
Wij vieren Sinterklaas alleen met ons gezin, maar dat doen we altijd al dus dat is dit jaar niet anders. Bij ons is Kerst voor de familie en Sinterklaas voor het gezin.
Ik heb de meeste cadeautjes ook al binnen, veel in de aanbieding gekocht.
Voor beide als schoencadeautje een klein Playmobil-setje en ik denk dat ik nog iets kleins koop om te knutselen als tweede schoencadeautje.
Peuter krijgt: Carcassonne Junior, Lego-doosje
Dreumes krijgt: Houten alfabetpuzzel, uitbreiding Duplotrein
Samen krijgen ze: Nijntje scheurkalender, boekje "Ik zou wel een kindje lusten"
Ik ga voor beide meiden nog iets van kleding halen (pyjama/sokken o.i.d.) en iets om te knutselen. En ik denk nog één speelcadeau, dan vind ik het wel weer goed.
Dreumes is weer flink aan het spoken en huilt veel 's nachts. Ik denk dat er weer een kies of tand doorkomt. Ze is verder gelukkig wel redelijk vrolijk. Ik merk dat ik het echt heerlijk vind dat ze ouder wordt, ze kan zichzelf steeds beter vermaken en er komt steeds meer communicatie.
Ik heb de meeste cadeautjes ook al binnen, veel in de aanbieding gekocht.
Voor beide als schoencadeautje een klein Playmobil-setje en ik denk dat ik nog iets kleins koop om te knutselen als tweede schoencadeautje.
Peuter krijgt: Carcassonne Junior, Lego-doosje
Dreumes krijgt: Houten alfabetpuzzel, uitbreiding Duplotrein
Samen krijgen ze: Nijntje scheurkalender, boekje "Ik zou wel een kindje lusten"
Ik ga voor beide meiden nog iets van kleding halen (pyjama/sokken o.i.d.) en iets om te knutselen. En ik denk nog één speelcadeau, dan vind ik het wel weer goed.
Dreumes is weer flink aan het spoken en huilt veel 's nachts. Ik denk dat er weer een kies of tand doorkomt. Ze is verder gelukkig wel redelijk vrolijk. Ik merk dat ik het echt heerlijk vind dat ze ouder wordt, ze kan zichzelf steeds beter vermaken en er komt steeds meer communicatie.

woensdag 28 oktober 2020 om 16:28
Dat boekje is leuk Fiona. Ze heeft hem hier voor haar verjaardag gekregen. Ik ken hem dus inmiddels wel aardig uit mijn hoofd. Ik ga vanavond eens kijken naar een leuk boekje voor Sinterklaas. Die met een mol die op zoek is naar wie er op zijn hoofd gepoept heeft is misschien leuk. Ze heeft laatst van opa een boek gekregen wat ook goed in de smaak viel. Van wie is dit potje heet het geloof ik.
Ik heb een plaatsje bij het baby zwemmen gereserveerd voor zondag. Ik ben benieuwd hoe druk het is. Het was eerst op zaterdag, maar dan is het ook druk met gewone zwemles.
Wat jammer Chantilly. Een half uur is echt wel heel kort inderdaad.
Ik heb een plaatsje bij het baby zwemmen gereserveerd voor zondag. Ik ben benieuwd hoe druk het is. Het was eerst op zaterdag, maar dan is het ook druk met gewone zwemles.
Wat jammer Chantilly. Een half uur is echt wel heel kort inderdaad.

donderdag 29 oktober 2020 om 09:07
Welkom Nushy!
Fijn dat jullie nachten goed waren. Hier heeft dreumes ook voor het eerst in een week doorgeslapen, heerlijk! Ze had gisteren 4 zure poepluiers, dus er lijkt inderdaad weer een tand of kies door te komen.
05-2019: Wij hebben die van de IKEA. Ik heb er goedkoop eentje op Marktplaats gekocht en die geschilderd / gepimpt. Het staat nu al twee jaar in onze woonkamer en zal er nog wel twee jaar staan, dus ik ben blij dat hij een beetje bij het interieur past
Fijn dat jullie nachten goed waren. Hier heeft dreumes ook voor het eerst in een week doorgeslapen, heerlijk! Ze had gisteren 4 zure poepluiers, dus er lijkt inderdaad weer een tand of kies door te komen.
05-2019: Wij hebben die van de IKEA. Ik heb er goedkoop eentje op Marktplaats gekocht en die geschilderd / gepimpt. Het staat nu al twee jaar in onze woonkamer en zal er nog wel twee jaar staan, dus ik ben blij dat hij een beetje bij het interieur past

donderdag 29 oktober 2020 om 09:14
Waar heb je last van, bij de wintertijd, dat je niet in slaap kunt vallen? Bij de zomertijd ben ik wel altijd moe, maar omdat je bij de wintertijd een uurtje extra krijgt heb ik er geen last van gelukkig. Ik ga toch altijd al vroeg slapen en het vroege opstaan doet iets minder pijn.Due-scimmie schreef: ↑29-10-2020 09:09Wij hebben een ikea keukentje zonder bovenkant.
Hier zijn kinderen ook gewend aan wintertijd, maar dreumes krijgt kiezen en ik ben zelf nog niet gewend aan de wintertijd.

donderdag 29 oktober 2020 om 11:22
Ik ben juist tussen 5:00 en 6:00 nu standaard wakker. In slaap val ik wel, maar later wakker worden zou fijn zijn. Ben ook echt moe en suf nu.fiona2018 schreef: ↑29-10-2020 09:14Waar heb je last van, bij de wintertijd, dat je niet in slaap kunt vallen? Bij de zomertijd ben ik wel altijd moe, maar omdat je bij de wintertijd een uurtje extra krijgt heb ik er geen last van gelukkig. Ik ga toch altijd al vroeg slapen en het vroege opstaan doet iets minder pijn.
donderdag 29 oktober 2020 om 11:24
Tip voor keukentje trouwens: Check goed de afmetingen. Bij nichtje en neefje staat er een die net slag kleiner en ondieper is als de onze. Het leukste aan keuken vindt dreumes lampjes van kookplaat aandoen en zoveel mogelijk in de kastjes stouwen en er weer uithalen. Dat is fijner bij meer ruimte erin.
donderdag 29 oktober 2020 om 11:37
Oh dat is vervelend inderdaad. Ik slaap gewoon door als er geen wekker peuter afgaat 's ochtends. Hopelijk wen je snel. Van mij mag de zomertijd wel afgeschaft worden.Due-scimmie schreef: ↑29-10-2020 11:22Ik ben juist tussen 5:00 en 6:00 nu standaard wakker. In slaap val ik wel, maar later wakker worden zou fijn zijn. Ben ook echt moe en suf nu.
Mee eens trouwens wat betreft het keukentje. Die van de IKEA heeft diepe kastjes en dat is echt fijn. Ook om troep speelgoed in op te bergen overigens.
donderdag 29 oktober 2020 om 11:50