Singles unite: ( deel 3)

14-09-2020 14:26 3012 berichten
Alweer deel 3 van het single topic. Hier praten we over onze datingperikelen en het single leven.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
12-10-2020 20:35
Eens, niet handig idd. Ik wil niet zeggen dat oppas voor iedereen makkelijk te regelen is maar als dat echt niet lukt, dan afspreken wanneer ze op bed liggen. Ook niet ideaal trouwens.
Ik kende iemand via via die een jong kind had en heel veel aan het daten was en deze dates mee naar huis nam en vaak ook nog bleven slapen.
Wellicht ook andere zaken aan de orde bij het kind, maar toch.. Uiteindelijk kreeg hij gedragsproblemen.

Ik weet niet de exacte details, maar gegeven moment woonde hij niet meer bij zijn moeder.
Julia_20 schreef:
12-10-2020 20:41
Ik kende iemand via via die een jong kind had en heel veel aan het daten was en deze dates mee naar huis nam en vaak ook nog bleven slapen.
Wellicht ook andere zaken aan de orde bij het kind, maar toch.. Uiteindelijk kreeg hij gedragsproblemen.

Ik weet niet de exacte details, maar gegeven moment woonde hij niet meer bij zijn moeder.

Ja, die zijn er ook, m/v om het even.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ik denk dat af en toe daten en hele jonge kinderen hebben best te combineren is. Het is denk zelfs best wel goed om met een 1-oudergezin af en toe uit die ouderrol te komen. En dat kinderen daar bijna automatisch een trauma van oplopen geloof ik niet.
Er wordt hier op het forum altijd meteen zo'n calvinistische preek aan iemand die dat wel doet gegeven, alsof je dan een slechte ouder bent.
Antoon69 schreef:
12-10-2020 21:19
Ik denk dat af en toe daten en hele jonge kinderen hebben best te combineren is. Het is denk zelfs best wel goed om met een 1-oudergezin af en toe uit die ouderrol te komen. En dat kinderen daar bijna automatisch een trauma van oplopen geloof ik niet.

Af en toe ja.
Toch niet op date twee of sowieso telkens wanneer je date?
wat dan? steeds een oppas?
tomcat schreef:
12-10-2020 20:21
Ik vind dat ik iets moet laten horen aan date maar voelt ook alsof ik dan nu zo snel mogelijk moet kiezen ofzo..het is gewoon raar..op een 2e date als een soort gezinnetje op stap is best leuk en gezellig en vertrouwd voor mij..maar het geeft niet veel ruimte om ook te ontdekken of je elkaar wel leuk genoeg vindt om door te gaan..en dan zo'n schattig kindje erbij..bijna alsof je die in de steek laat als je niet verder wilt..en alleen die druk is al genoeg om niet verder te willen..zoiets..het is gewoon allemaal niet zo handig..
Snap dat dat niet ideaal is. Had jij niet van te voren aan kunnen geven dat je liever nog geen kind hierin betrekt? Dan maar iets meer tijd tussen de dates, maar wel 1 op 1 tijd.
En zag net al de vraag voorbij komen, kun jij alleen zijn?
Je lijkt namelijk wel heel fanatiek op zoek, wat natuurlijk jouw goed recht is, echter lijkt degene waarbij je meteen Yes! voelt me toch de match waarvoor je moet gaan. Niet voor iemand waarbij je vanaf de start twijfels hebt.
tomcat schreef:
12-10-2020 21:37
wat dan? steeds een oppas?

Ja en dan maar wat minder vaak en korter afspreken of wanneer de kinderen al een tijd op bed liggen en het afspreken echt niet anders kan dan thuis.

Toen die van mij die leeftijd had, regelde ik oppas. Oke, toegegeven, ik verkeerde ook in de heel fijne omstandigheden van heel fijne en flexibele opvang, heeft ook niet iedereen heel makkelijk.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 12-10-2020 21:46
32.54% gewijzigd
Antoon69 schreef:
12-10-2020 21:23
Er wordt hier op het forum altijd meteen zo'n calvinistische preek aan iemand die dat wel doet gegeven, alsof je dan een slechte ouder bent.

Mijn reactie was niet als preek bedoeld.

Het lijkt mij alleen niet echt handig om zeker in het begin een kind erbij te betrekken.

Degene die ik kende was een extreem geval. De moeder was meer bezig met aan de man te komen dat ze weinig aandacht voor haar kind had.
iceteapeach schreef:
12-10-2020 21:41
Ja en dan maar wat minder vaak en korter afspreken of wanneer de kinderen al een tijd op bed liggen en het afspreken echt niet anders kan dan thuis.

Toen die van mij die leeftijd had, regelde ik oppas. Oke, toegegeven, ik verkeerde ook in de heel fijne omstandigheden van heel fijne en flexibele opvang, heeft ook niet iedereen heel makkelijk.
Als je minder vaak date blijft het ook leuk.
wij slapen nooit.
Antoon69 schreef:
12-10-2020 21:19
Precies, af en toe daten is dan heerlijk. Een goede oppas thuis en genieten.
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
12-10-2020 21:41
Ja en dan maar wat minder vaak en korter afspreken of wanneer de kinderen ruim op bed liggen en het afspreken echt niet anders kan.

Kinderen mogen best zien dat mama of papa vrienden/sociale contacten heeft, zolang kind maar duidelijk op de eerste plaats blijft staan.
valentinamaria schreef:
12-10-2020 21:51
Als je minder vaak date blijft het ook leuk.

Ook dat.
Ik zit er over na te denken maar snap jullie vraag niet of ik alleen kan zijn..ik ben helemaal niet zo fanatiek op zoek vind ik zelf..dit is mijn eerste date in weken..
Nt Brightburn gezien op Netflix, wel een aanrader, al blijf ik het jammer vinden dat er zo weinig films, of series, een kop staart verhaal hebben tegenwoordig.
Antoon69 schreef:
12-10-2020 21:54
Kinderen mogen best zien dat mama of papa vrienden/sociale contacten heeft, zolang kind maar duidelijk op de eerste plaats blijft staan.

Uiteraard. Alleen is het nodig op date twee al. Volgens mij werd Tomcat erdoor overvallen. Maar kan ernaast zitten.
tomcat schreef:
12-10-2020 22:17
Ik zit er over na te denken maar snap jullie vraag niet of ik alleen kan zijn..ik ben helemaal niet zo fanatiek op zoek vind ik zelf..dit is mijn eerste date in weken..

Je schrijft er nogal fanatiek over, mss dat dat ook meespeelt 😁
Je zit er naast, ik had niet goed ingeschat wat de impact op mij er van is maar ik wist dat ze haar kindje bij zich zou hebben.
tomcat schreef:
12-10-2020 22:25
Je zit er naast, ik had niet goed ingeschat wat de impact op mij er van is maar ik wist dat ze haar kindje bij zich zou hebben.
Ik snap echt niet dat je een date wilt met een kind erbij.
wij slapen nooit.
Ik snap dat zij haar kind altijd heeft en dat je niet voor elke date een oppas neemt..als het een kind van 5 of 6 was zou ik het niet ok vinden maar deze is nog zo jong..die krijgt hier niets van mee.
tomcat schreef:
Ah, excuus dan. Had niet gelezen hier dat je het wist, maakt ook niet uit verder. Maar nu heb je wel een idee en het trekt je niet. Je goed recht toch?
Ik neem volgende keer mijn pubers mee, voor de meest hilarische date ooit.
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
Je schrijft er nogal fanatiek over, mss dat dat ook meespeelt 😁
Dit denk ik, en aan 2 programma's mee gedaan, zal dan anders over gekomen zijn dan hoe het voor jou is. Je hoeft het gelukkig ook niet eens te zijn met wat wij denken te zien😊
valentinamaria schreef:
12-10-2020 22:34
Ik neem volgende keer mijn pubers mee, voor de meest hilarische date ooit.

😂 gaan ze gamen met je date ofzo, zit je erbij
iceteapeach wijzigde dit bericht op 12-10-2020 22:39
2.93% gewijzigd
En ik snap ook niet dat een moeder kennelijk zo graag op date wil dat ze haar kind maar meeneemt. Dan heb je echt je prioriteiten niet goed op orde. En dat een man dat dan goed vindt snap ik ook niet. Kennelijk wil je dan allebei koste wat het kost een date. Wat is er mis mee om te wachten totdat de omstandigheden beter zijn? Bv kindje dat op bed ligt en dan een uurtje kennismaken? Of een weekje wachten totdat oma kan oppassen?

Tom, je wekt bij mij de indruk dat daten/een relatie erg belangrijk is en dat is jouw goed recht . Maar wees dan alert op blinde vlekken. Zoals je nu hebt ervaren. Niks mis met even goed bedenken waar je voor gaat: vrouw met of zonder kinderen? Met of zonder co- ouderschap? En waar moet iemand aan voldoen? Met losse flodders schieten in de hoop dat het klikt werkt niet.

Geen kwantiteit maar kwaliteit zou ik je aanraden. En dan mag je best wat langer de tijd nemen voordat je gaat afspreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven