Singles unite: ( deel 3)

14-09-2020 14:26 3012 berichten
Alweer deel 3 van het single topic. Hier praten we over onze datingperikelen en het single leven.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
12-10-2020 23:58
Hangt mss ook af van de leeftijd van evt. eigen kinderen. Ik zou het idd niet zien zitten met iemand van om en nabij mijn eigen leeftijd, met nog kinderen (ruim) onder de 10 jaar. Daar zit een nagenoeg complete basisschoolperiode tussen. Die fase heb ik met zoon al geruime tijd achter de rug.
Heb ze zelf niet, wil wel graag (mits in een stabiele relatie). Ben nu 27 en veel mannen van rond de 35 hebben bijv een kind. Normaal swipe ik dan heeeel snel weg, maar nu denk ik wel eens tja; misschien zijn dat wel mannen die mij goed behandelen en gek op kan worden. Nu is dan ook weer anders als je iemand gewoon in het wild tegen komt, dan heb je verder geen invloed op hoe iets voelt. Merk dat je door de apps gewoon mega kritisch wordt ook 😅
Vivi3338 schreef:
13-10-2020 00:29
Heb ze zelf niet, wil wel graag (mits in een stabiele relatie). Ben nu 27 en veel mannen van rond de 35 hebben bijv een kind. Normaal swipe ik dan heeeel snel weg, maar nu denk ik wel eens tja; misschien zijn dat wel mannen die mij goed behandelen en gek op kan worden. Nu is dan ook weer anders als je iemand gewoon in het wild tegen komt, dan heb je verder geen invloed op hoe iets voelt. Merk dat je door de apps gewoon mega kritisch wordt ook 😅
Genoeg mannen zonder kinderen. Als je 27 bent moet je niet aan een man met kinderen beginnen, veel teveel gedoe.
wij slapen nooit.
@sabbiehhh fijne tweede werkdag
@ datertje thanks 😃

Ik zie als 50+ ook nog mannen voorbijkomen met kids van 4 of 5 jaar.

Zelf geen kinderen en zeker geen behoefte aan een man met nog jonge kinderen.

Ik heb ze liever toch wat zelfstandiger of het huis al uit.
Niets tegen kinderen. Sommige best leuk 😉
Vivi3338 schreef:
13-10-2020 00:29
Joh, ik ben in de 30 en is voor mij nog steeds een no go.
Het is vaak echt gedoe en geen moment spontaniteit meer mogelijk. Je bent nog jong hoor, neem je tijd :-)
Zeker waar! Voorlopig zijn het ook voornamelijk nog foto’s van neefjes en nichtjes, in overvloed zelfs 🤪
Haha, ik heb een keer bijna een date gehad met een jongen die twee kinderen heeft. Hij was toen een paar jaar jonger dan ik en had er twee, een van anderhalf en een van een paar maanden. Daar heb ik toch even voor gepast...
Sabbieh, wat fijn dat je nieuwe werkplek zo goed voelt! Wat voor functie was het ook alweer?

Mannen met kinderen, tsja... Ik vind het altijd zo'n dooddoener als er gezegd wordt: je bent te jong om die baggage al op je te nemen. Maar de zoektocht naar een kinderloze man is echt lastig. Ik zit nu dan niet meer op datingapps, maar toen ik er nog wel op zat had het grote meerendeel echt al kinderen. Waardoor ik ook begon te twijfelen of ik wel vast moest houden aan mijn aversie daartegen, want inderdaad, ik heb geen zin in die extra baggage. Maar dan wordt de zoektocht wel moeilijker als je graag een relatie wil (ik ben ook eind twintig).
manisha-362 schreef:
13-10-2020 09:52
Sabbieh, wat fijn dat je nieuwe werkplek zo goed voelt! Wat voor functie was het ook alweer?

Mannen met kinderen, tsja... Ik vind het altijd zo'n dooddoener als er gezegd wordt: je bent te jong om die baggage al op je te nemen. Maar de zoektocht naar een kinderloze man is echt lastig. Ik zit nu dan niet meer op datingapps, maar toen ik er nog wel op zat had het grote meerendeel echt al kinderen. Waardoor ik ook begon te twijfelen of ik wel vast moest houden aan mijn aversie daartegen, want inderdaad, ik heb geen zin in die extra baggage. Maar dan wordt de zoektocht wel moeilijker als je graag een relatie wil (ik ben ook eind twintig).
Supervisor op een team ;-)

Het zal de keuze beperken maar ik ga toch echt niet voor een man met kids 🤷‍♀️
Ik zit daar ook steeds over in dubio; iets zegt mij dat mannen van mijn leeftijd (eind 30) met kinderen zorgzamer en minder egoïstisch in het leven staan.

Ik heb wel (ook wel langer) gedate met mannen met kinderen in verschillende leeftijden. Vind fijne/ goede/ betrokken vaders wel heel aantrekkelijk. Tegelijk had ik ook moeite met de vastgelegde structuur van daten en bijv. vakanties. Veel vrije dagen gaan op aan de kids. En met andermans kinderen mee op vakantie gaan; in mijn ogen niet heel relaxed.
Ik denk dat als je helemaal weg van iemand bent, je eerder genegen bent om kinderen er bij te nemen . Ook al wil je niet iemand met kinderen. Stel dat iemand alles heeft en dat alles klopt?
Dat is inderdaad ook mijn 'flexibiliteit' als ik iemand tegen zou komen met kinderen. Maar dan moet de man in kwestie wel echt helemaal fantastisch zijn. Heb een ex met kinderen en je levert inderdaad veel in als partner, dus als de man dat verder kan compenseren met hoe fantastisch hij is, is het voor mij niet per definitie een no go.
Maar het heeft nog steeds niet de voorkeur :D En dan komt de 'ellende' van dating apps weer: via een profiel weet je niet hoe geweldig iemand is, dus gingen bij mij mannen met kinderen direct op kruisje.
Julus schreef:
13-10-2020 12:20
Ik denk dat als je helemaal weg van iemand bent, je eerder genegen bent om kinderen er bij te nemen . Ook al wil je niet iemand met kinderen. Stel dat iemand alles heeft en dat alles klopt?
In mijn geval helemaal waar. Mijn vriend heeft een dochter van 12.
Ik wil zelf geen kinderen en liever had ik ook een vriend zonder kinderen. Maar toen ik hem ontmoette nam ik dat stuk voor lief.
Alhoewel het wel veel rekening houden met is..
Dochter die ziek is en hij eerder weg gaat dan gepland.
Dochter die vakantie heeft en ook dan minder ruimte voor elkaar.
En voordat je kinderen in je relatie betrekt. In ons geval kiezen we eerst voor stabiliteit in wat wij hebben. Dat duurt ook wel ruim een jaar, het is voornamelijk nog steeds verkennen. Wie ben je, komen behoeftes en wensen overeen, verschillende kanten van elkaar nog aan het ontdekken etc.

Dus het vraagt wel wat, zeker van de kinderloze partner. Maar ja, een leukere man als mijn vriend ben ik in de afgelopen 5 jaar niet tegen gekomen.
En hoe hij vader is vind ik ook echt een meerwaarde wat hem heel aantrekkelijk ook maakt. Hij is echt een geweldige vader in mijn ogen.
Dus het brengt ook weer veel.

Maar jonge kinderen pas ik wel echt voor. En ook meer dan 1 eigenlijk 😅

Er zijn ook zat kinderloze mannen volgens mij.
noumoe2019 schreef:
13-10-2020 12:02
Ik zit daar ook steeds over in dubio; iets zegt mij dat mannen van mijn leeftijd (eind 30) met kinderen zorgzamer en minder egoïstisch in het leven staan.
Moet heel eerlijk zeggen dat dit wel nu mijn ervaring is. Mijn vriend heeft ontzettend veel respect voor vrouwen, is feministisch, zorgzaam, zeer empathisch en begripvol.
Iets in mij zegt dat dit mede zo door z'n dochter is, omdat hij het belang voor haar in de wereld voorop stelt en enorm bezig is met normen en waarden. Hoe verhoudt je je in de wereld en hoe groei je op tot een zelfrespecterende en zelfstandige vrouw.
Ik vind dat prachtig om te zien. Een stukje volwassenheid die er extra is door het hebben van kinderen.

Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Alleen zo voelt het wel voor mij.
Julus schreef:
13-10-2020 12:20
Heb 1 ex met een kind. Voordeel was dan wel dat kind 1000'den km's verderop woonde dus ik er volledig buiten kon blijven. Maar dan nog draait alles om kind en het opzoeken van kind. Wat ik snap, maar heeft niet nogmaals mijn voorkeur. Dus als ik het op voorhand weet is het op voorhand een nee. Zou ik over mn oren zijn en er dan pas achter komen, ja dan kan het anders zijn.
zitten we klaar voor de nieuwe lockdown?
@qiyara: wat mooi, dat klinkt echt als een hele fijne vent. Lucky you. En dochter
noumoe2019 schreef:
13-10-2020 18:57
@qiyara: wat mooi, dat klinkt echt als een hele fijne vent. Lucky you. En dochter
Zij heeft de hoofdprijs te pakken :-)
tomcat schreef:
13-10-2020 18:55
zitten we klaar voor de nieuwe lockdown?
Geen 'echte' lockdown... wel mondkapjesplicht
Sabbieehhhh schreef:
13-10-2020 19:17
Zij heeft de hoofdprijs te pakken :-)
Haha, nou voor mij wel inderdaad. Ik was hem misgelopen als ik me aan m'n wens van geen kinderen hield.
Qiyara schreef:
13-10-2020 19:26
Haha, nou voor mij wel inderdaad. Ik was hem misgelopen als ik me aan m'n wens van geen kinderen hield.
Zo zie je maar weer. Uit onverwachte hoek :-)
Sabbieehhhh schreef:
13-10-2020 19:17
Geen 'echte' lockdown... wel mondkapjesplicht
En de horeca dicht :(
En de kids mogen weer geen wedstrijden spelen pffff
Dat wordt dus weer een wandeling met de thermosfles voor degenen die daten.
Ach, dat heeft ook wel iets toch?

Qiyara, lucky bastard! Nog steeds in love, good for you. Maar goed dat je je niet vasthield aan je eis van geen kinderen.
Sabbieehhhh schreef:
13-10-2020 14:44
Heb 1 ex met een kind. Voordeel was dan wel dat kind 1000'den km's verderop woonde dus ik er volledig buiten kon blijven. Maar dan nog draait alles om kind en het opzoeken van kind. Wat ik snap, maar heeft niet nogmaals mijn voorkeur. Dus als ik het op voorhand weet is het op voorhand een nee. Zou ik over mn oren zijn en er dan pas achter komen, ja dan kan het anders zijn.
Precies dit is de reden dat ik het liever omzeil en dat lukt met online daten wel. Maar niet als je iemand tegenkomt.
Voor mij verandert er eigenlijk niets. Maar ik begrijp dat dat voor anderen een hard gelag is, deze maatregelen.

Ik ga gewoon doen wat ik alle winters al doe. Cocoonen, alle zonden overdenken en films en series bingen :-D

Veel lekkers in huis halen en met deken op de bank. En veel wandelen.

Ik ben heel blij dat we deze zomer alles konden meepakken. En lente wordt het vanzelf weer en dan ziet het er vast beter uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven