Eczeem , welke zalf/creme
maandag 12 oktober 2020 om 21:25
Het wordt weer kouder dus kind van 2 jaar heeft meer last van eczeem. De huid moet elke dag minimaal 1x (beter 2x) ingesmeerd worden. Dit doe ik dan s morgens en en s avonds bij omkleden. Alleen heb ik alles onder de vette zalf zitten , zijn en mijn kleding. In laten trekken is hij te ongeduldig voor. Wij hebben al geprobeerd lanette zalf , koelzalf , cetomacrogol zalf en crème.
Heeft iemand toevallig ervaring met iets wat sneller intrekt ? En dus minder vlekt :p
(Bepanten, sudo creme enz is not done reageert hij erg op)
Heeft iemand toevallig ervaring met iets wat sneller intrekt ? En dus minder vlekt :p
maandag 12 oktober 2020 om 21:35
Eigenlijk heb je de meeste gangbare al wel geprobeerd.
Loco base repair is iets duurder maar wel erg fijn.
En je zou iets op basis van ureum kunnen proberen, bijvoorbeeld iso urea van La Roche posay, of die van de Lidl
Maar waarschijnlijk trekken ze allemaal niet heel veel sneller in.
Dunnere cremes en bodylotion s die erg snel intrekken, zorgen er juist voor dat vocht juist uit de huid verdampt waardoor het uiteindelijk alleen maar verder uit droogt.
Je zou nog wel kunnen proberen een dun katoenen onder shirt te dragen.
Zeker s snachts onder de pyjama kan dat heel fijn zijn, en dat het liefst een paar dagen het zelfde shirt zonder te wassen.
Zo kan de zalf optimaal in de huid trekken ipv in de kleding
Loco base repair is iets duurder maar wel erg fijn.
En je zou iets op basis van ureum kunnen proberen, bijvoorbeeld iso urea van La Roche posay, of die van de Lidl
Maar waarschijnlijk trekken ze allemaal niet heel veel sneller in.
Dunnere cremes en bodylotion s die erg snel intrekken, zorgen er juist voor dat vocht juist uit de huid verdampt waardoor het uiteindelijk alleen maar verder uit droogt.
Je zou nog wel kunnen proberen een dun katoenen onder shirt te dragen.
Zeker s snachts onder de pyjama kan dat heel fijn zijn, en dat het liefst een paar dagen het zelfde shirt zonder te wassen.
Zo kan de zalf optimaal in de huid trekken ipv in de kleding
maandag 12 oktober 2020 om 21:40
Bedoel je gewone Bepanthen (dus dat heel dikke vaseline-achtige spul) of die Bepanthen speciaal voor eczeem? Die is namelijk compleet anders qua substantie, meer een soort lichte, frisse crème.
Verder is La Roche Posay een heel goede tip. Ik zou La Roche Posay Lipikar Balsem proberen, die is voor het hele lichaam en speciaal voor de eczeemhuid.
Verder is La Roche Posay een heel goede tip. Ik zou La Roche Posay Lipikar Balsem proberen, die is voor het hele lichaam en speciaal voor de eczeemhuid.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 12 oktober 2020 om 21:54

maandag 12 oktober 2020 om 22:03
Ik raad ook aan om even naar de huisarts te gaan. Heb zelf jaren geleden veel last gehad van eczeem en zo veel verschillende middeltjes gebruikt die allemaal niet voldoende hielpen. Toen toch maar een keer naar de huisarts gegaan omdat het steeds erger werd, hormoonzalf gekregen en was er binnen 2 weken vanaf. Helaas bleek het chronisch maar heb altijd die hormoonzalf in huis zodat ik meteen kan smeren als ik weer last heb.
maandag 12 oktober 2020 om 22:11

maandag 12 oktober 2020 om 22:20
Toch even wachten denk ik. Ik heb ook jarenlang 2x daags gesmeerd en ''s avonds een pyjama en 's ochtends insmeren, even pyjama weer aan, ontbijten en omkleden. Ik smeer nu zelf La Roche Posay lipikar. Dat vind ik heel fijn, maar ik weet niet of dat voor kinderen kan. Ik zou even langs de huisarts gaan en dan om een verwijzing naar de dermatoloog vragen.
maandag 12 oktober 2020 om 22:26
Ik heb als kind ook (extreem) eczeem gehad. Gewoon de kleding aantrekken, een beetje zalf aan de kleding is echt klein leed bij een verkeerde zalf gebruiken. Dus vooral wel lekker vet blijven smeren! En desnoods wat vaker wassen.
En oja, wat mijn moeder vroeger deed was een oude handdoek waar ik op zat/lag. Daar smeerde ze me helemaal op in. Daarna direct pyama aan met lange mouwen. Maar dan was ik misschien al iets ouder want ik kan het me nog goed herinneren en rende volgens mij nooit weg haha.
En oja, wat mijn moeder vroeger deed was een oude handdoek waar ik op zat/lag. Daar smeerde ze me helemaal op in. Daarna direct pyama aan met lange mouwen. Maar dan was ik misschien al iets ouder want ik kan het me nog goed herinneren en rende volgens mij nooit weg haha.

maandag 12 oktober 2020 om 23:39
Oridza zalf; https://www.apotheekjansen.com/orida-zalf/
Heeft bij mijn dochter alle eczeem laten verdwijnen (komt nog steeds af en toe weer terug, maar dan gewoon weer paar dagen smeren). Niet duur, geen hormonen, trekt relatief goed in
Heeft bij mijn dochter alle eczeem laten verdwijnen (komt nog steeds af en toe weer terug, maar dan gewoon weer paar dagen smeren). Niet duur, geen hormonen, trekt relatief goed in
dinsdag 13 oktober 2020 om 11:59
Naast hormoonzalf als ik eens een uitbraak heb.
Hou ik mijn eczeem en huid echt heel goed onder controle sinds ik nu een half jaar deze crème gebruik.
Plakt niet, is niet vet en trekt heel snel in.
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=003158
Ze zijn ook altijd in de aanbieding dus ik heb altijd een voorraad potjes staan.
Wel die straat creme nemen en niet de normale.
Hou ik mijn eczeem en huid echt heel goed onder controle sinds ik nu een half jaar deze crème gebruik.
Plakt niet, is niet vet en trekt heel snel in.
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=003158
Ze zijn ook altijd in de aanbieding dus ik heb altijd een voorraad potjes staan.
Wel die straat creme nemen en niet de normale.
dinsdag 13 oktober 2020 om 14:36
Jaren lang eczeem gehad en ook echt overal. Ik gebruikte hormoon zalf maar dat is geen goede lange termijn optie. Bij mij hielp uierzalf heel goed (die gele met blauwe pot bij de Kruidvat; geen uiercreme van de action Ofzo). Dit gaf een beschermende laag zodat mijn huid niet nog droger werd en tijd had om te herstellen. Daarnaast geen agressieve zeep gebruiken, vroeger had de tuinen een soort graan of gries achtige zeep geen idee of ze dat nog hebben. Neutral handzeep is voor mij ook goed.

woensdag 14 oktober 2020 om 21:16
Mijn zoontje had een lichte vorm van eczeem, heb alles geprobeerd van hormoon zalf tot, ja gewoon alles! Niks hielp. Tot ik “La roche-posay de “lipkar baume” en de wasgel ( te koop o.a. bij de apotheek) probeerde ... binnen 1 dag WEG! Tot de dag van vandaag en ik gebruik het nu drie maanden. Ge-wel-dig!
Followyourdreams schreef: ↑12-10-2020 21:25Het wordt weer kouder dus kind van 2 jaar heeft meer last van eczeem. De huid moet elke dag minimaal 1x (beter 2x) ingesmeerd worden. Dit doe ik dan s morgens en en s avonds bij omkleden. Alleen heb ik alles onder de vette zalf zitten , zijn en mijn kleding. In laten trekken is hij te ongeduldig voor. Wij hebben al geprobeerd lanette zalf , koelzalf , cetomacrogol zalf en crème.