Eczeem , welke zalf/creme

12-10-2020 21:25 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het wordt weer kouder dus kind van 2 jaar heeft meer last van eczeem. De huid moet elke dag minimaal 1x (beter 2x) ingesmeerd worden. Dit doe ik dan s morgens en en s avonds bij omkleden. Alleen heb ik alles onder de vette zalf zitten , zijn en mijn kleding. In laten trekken is hij te ongeduldig voor. Wij hebben al geprobeerd lanette zalf , koelzalf , cetomacrogol zalf en crème.

Heeft iemand toevallig ervaring met iets wat sneller intrekt ? En dus minder vlekt :p
(Bepanten, sudo creme enz is not done reageert hij erg op)
Dream creme van Lush. Google maar eens op Dream cream en eczeem. Trekt goed in en stinkt niet.
Eigenlijk heb je de meeste gangbare al wel geprobeerd.
Loco base repair is iets duurder maar wel erg fijn.
En je zou iets op basis van ureum kunnen proberen, bijvoorbeeld iso urea van La Roche posay, of die van de Lidl

Maar waarschijnlijk trekken ze allemaal niet heel veel sneller in.

Dunnere cremes en bodylotion s die erg snel intrekken, zorgen er juist voor dat vocht juist uit de huid verdampt waardoor het uiteindelijk alleen maar verder uit droogt.

Je zou nog wel kunnen proberen een dun katoenen onder shirt te dragen.
Zeker s snachts onder de pyjama kan dat heel fijn zijn, en dat het liefst een paar dagen het zelfde shirt zonder te wassen.
Zo kan de zalf optimaal in de huid trekken ipv in de kleding
Bedoel je gewone Bepanthen (dus dat heel dikke vaseline-achtige spul) of die Bepanthen speciaal voor eczeem? Die is namelijk compleet anders qua substantie, meer een soort lichte, frisse crème.

Verder is La Roche Posay een heel goede tip. Ik zou La Roche Posay Lipikar Balsem proberen, die is voor het hele lichaam en speciaal voor de eczeemhuid.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Waarom smeer je niet gewoon met een zalf van de dokter?
Am Yisrael Chai!
Eerst eens bij de huisarts langs?

Als er geen medische oorzaak is dan zou je Weleda babycrème of Weleda cold cream kunnen proberen.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 12-10-2020 21:54
0.38% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik smeerde zeker 5 tot 7 per dag met vaseline lanette, dat werkte het best. Zo bleef het vet. Daarna gelijk kleding aan. Dus dan zit het wel aan de kleding van kind, maar het gaf geen vlekken.
Het hele punt van die vette zalven is dat ze niet snel intrekken. Het laagje op de huid sluit de huid af zodat er geen vocht verloren gaat. De huid hydrateert dan van binnenuit. Hydratatie door vocht inbrengen bestaat dus ook niet.
Ik raad ook aan om even naar de huisarts te gaan. Heb zelf jaren geleden veel last gehad van eczeem en zo veel verschillende middeltjes gebruikt die allemaal niet voldoende hielpen. Toen toch maar een keer naar de huisarts gegaan omdat het steeds erger werd, hormoonzalf gekregen en was er binnen 2 weken vanaf. Helaas bleek het chronisch maar heb altijd die hormoonzalf in huis zodat ik meteen kan smeren als ik weer last heb.
Dexeryl misschien? Trekt snel in en blijft niet zo vet.
Ik smeer Atrix professional handcrème en SOS handcrème van de Lidl. Die eerste trekt heel snel in, die tweede niet, maar werkt iets beter. Wel niet zoveel eczeemplekjes, als het echt veel is, zou ik een crème laten voorschrijven door de huisarts.
Life is short. Eat dessert first.
Dan doe je hem na insmeren toch een oude piama aan
Toch even wachten denk ik. Ik heb ook jarenlang 2x daags gesmeerd en ''s avonds een pyjama en 's ochtends insmeren, even pyjama weer aan, ontbijten en omkleden. Ik smeer nu zelf La Roche Posay lipikar. Dat vind ik heel fijn, maar ik weet niet of dat voor kinderen kan. Ik zou even langs de huisarts gaan en dan om een verwijzing naar de dermatoloog vragen.
Ik heb als kind ook (extreem) eczeem gehad. Gewoon de kleding aantrekken, een beetje zalf aan de kleding is echt klein leed bij een verkeerde zalf gebruiken. Dus vooral wel lekker vet blijven smeren! En desnoods wat vaker wassen.

En oja, wat mijn moeder vroeger deed was een oude handdoek waar ik op zat/lag. Daar smeerde ze me helemaal op in. Daarna direct pyama aan met lange mouwen. Maar dan was ik misschien al iets ouder want ik kan het me nog goed herinneren en rende volgens mij nooit weg haha.
Ik heb m hier al vaker gepost, maar mijn eczeem kind vindt avene xeracalm heel fijn. Smeert wat soepeler en dat is fijn als t vaak moet. Prikt niet.
Ik ben al met hem bij de eczeem poli en gebruik ernaast ook hormoonzalf. Naast de standaard die ik gebruik geven ze wel
Alternatieven maar was benieuwd naar ervaringen alvorens ik alles koop.

Ik ga kijken naar die lipikar!
Kun je niet een lekkere badjas voor hem kopen? Insmeren, badjas aan en dan ontbijten of wat dan ook en dan pas aankleden?
Oridza zalf; https://www.apotheekjansen.com/orida-zalf/

Heeft bij mijn dochter alle eczeem laten verdwijnen (komt nog steeds af en toe weer terug, maar dan gewoon weer paar dagen smeren). Niet duur, geen hormonen, trekt relatief goed in
Naast hormoonzalf als ik eens een uitbraak heb.
Hou ik mijn eczeem en huid echt heel goed onder controle sinds ik nu een half jaar deze crème gebruik.
Plakt niet, is niet vet en trekt heel snel in.

https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=003158

Ze zijn ook altijd in de aanbieding dus ik heb altijd een voorraad potjes staan.
Wel die straat creme nemen en niet de normale.
Wij smeren vaseline cetomacrogolcrème & hormoonzalf (beide van de apotheek) bij dochter. Daarna romper en pyama/ kleding er overheen, geeft geen vlekken eigenlijk.
Jaren lang eczeem gehad en ook echt overal. Ik gebruikte hormoon zalf maar dat is geen goede lange termijn optie. Bij mij hielp uierzalf heel goed (die gele met blauwe pot bij de Kruidvat; geen uiercreme van de action Ofzo). Dit gaf een beschermende laag zodat mijn huid niet nog droger werd en tijd had om te herstellen. Daarnaast geen agressieve zeep gebruiken, vroeger had de tuinen een soort graan of gries achtige zeep geen idee of ze dat nog hebben. Neutral handzeep is voor mij ook goed.
La Roche Posay Lipikar Baume.

Voor alle leeftijden, ruikt niet, smeert makkelijk, niet vet en werkt goed.

Misschien heeft je apotheek een proefje.
Mijn zoontje had een lichte vorm van eczeem, heb alles geprobeerd van hormoon zalf tot, ja gewoon alles! Niks hielp. Tot ik “La roche-posay de “lipkar baume” en de wasgel ( te koop o.a. bij de apotheek) probeerde ... binnen 1 dag WEG! Tot de dag van vandaag en ik gebruik het nu drie maanden. Ge-wel-dig!

Followyourdreams schreef:
12-10-2020 21:25
Het wordt weer kouder dus kind van 2 jaar heeft meer last van eczeem. De huid moet elke dag minimaal 1x (beter 2x) ingesmeerd worden. Dit doe ik dan s morgens en en s avonds bij omkleden. Alleen heb ik alles onder de vette zalf zitten , zijn en mijn kleding. In laten trekken is hij te ongeduldig voor. Wij hebben al geprobeerd lanette zalf , koelzalf , cetomacrogol zalf en crème.

Heeft iemand toevallig ervaring met iets wat sneller intrekt ? En dus minder vlekt :p
(Bepanten, sudo creme enz is not done reageert hij erg op)
Hier kind ook veel last gehad. Gebruik nu Rosatum Heilsalbe van Wala, verkrijgbaar in een Duitse apotheek zonder recept. Eczeem verdween als sneeuw voor de zon, vele malen beter dan diverse crèmes van de dokter. Geeft geen vlekken.
Hormoonzalf als het opvlamt en Dr. Leenarts droge huid zalf voor gewoon tussendoor, dat houdt het hier wel enigszins in bedwang 👍🏼

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven