vrienden van pubers over vloer

15-10-2020 18:00 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja!!! het is vakantie. Dat betekent geen school en niet veel te doen. Mijn twee pubers hebben graag kinderen over de vloer. En liefst logees. En op gegeven moment ben ik daar wel klaar mee. Maar het is ook hun huis. Hoe gastvrij zijn jullie in dit soort situaties?
Vanwege corona zou ik helemaal geen pubers over de vloer willen komende periode.
Normaal: 1 logeernacht per persoon in de vakantie.
Nu: niemand.
Hangt er wat van af. Mijn kinderen hebben vrienden waarvan je het nauwelijks merkt als ze er zijn dus dan is het al vlug goed. Er zijn ook vrienden die een stuk aanweziger zijn en dan heb ik er ook vlugger genoeg van. Er is ook een verschil tussen 1 vriend/vriendin over de vloer en een heel stel.

Logeren is hier vooral in het weekend en zelden doordeweeks (en als de kinderen vakantie hebben dan hebben wij dat niet perse). Gewoon op bezoek komen gebeurd ook doordeweeks regelmatig, zeker in de vakanties. Dat vind ik in principe prima, grootste deel van de tijd heb ik er geen last van want ze zitten toch op de kamers van de kinderen en eigenlijk zelden beneden.
En inderdaad nu met corona sowieso geen groepen op bezoek uiteraard maar 1 of 2 vrienden per keer maximaal.
Ik vind 1 logeernacht in de herfstvakantie wel genoeg, maar het ligt er ook een beetje aan wie. Mijn pubernichtje mag ook wel 2 of 3 nachtjes, dat voelt zo eigen.
Ik heb dus net een puber naar huis gestiird die hier sinds gisteren is en nu ben ik heel ongastvrj
We hebben afspraken over hoe we weinig last van elkaar hebben. Ze mogen gerust diep in de nacht naar bed, maar ik wil er niet wakker van worden, etc

En verder gaat het behoorlijk om en om, dus de helft van de tijd heb ik juist minder inwoners
Hier komt helemaal niemand over de vloer tijdens Corona, dus ook geen logerende pubers. Wij hebben al jaren de afspraak: 2 nachten per week (in de vakanties) mogen er logees zijn. En daarna haal ik opgelucht adem, hoe gezellig ik het ook vind om met z’n allen aan tafel te zitten. Helaas ben ik daarin minder gastvrij dan ik zou willen.
Of er dan 1 logée blijft slapen of 3 maakt me dan weer niet zoveel uit.
Logeren kan hier altijd. In de vakanties ook doordeweeks.
Nu met corona blijft er bij puberzoon alleen zijn vriendin slapen.
En bij dochter (basisschoolleeftijd) doen we, ook in coronatijd niet moeilijk. Tenzij er corona-gerelateerde klachten in het gezin van ons of van vriend(in) heerst.

We hebben nooit last van de logees. Kids regelen zelf koek,snoep drinken. Meestal blijven ze boven om te gamen of film te kijken.
Het ligt aan de vriend. Sommige (combinaties) vind ik verschrikkelijk. Niet luisteren, luidruchtig, klieren, ik moet 100 keer vragen of ze willen opruimen en het dan nog maar half doen enz. Het maakt het er niet aantrekkelijker op om zo’n vriend de volgende keer weer te laten logeren. En andere vrienden zijn weer heel makkelijk en behulpzaam en stil/rustig.
Ik heb trouwens wel als handicap dat ik echt helemaal niet tegen troep kan. Daar word ik heel onrustig van. En als de boel (matrassen, tassen) de volgende dag om 13 uur nog niet opgeruimd is word ik zenuwachtig.
mybestfriend schreef:
15-10-2020 18:21
Ik heb trouwens wel als handicap dat ik echt helemaal niet tegen troep kan. Daar word ik heel onrustig van. En als de boel (matrassen, tassen) de volgende dag om 13 uur nog niet opgeruimd is word ik zenuwachtig.
Ik kom echt zelden op de kamers van mijn kinderen. Scheelt een hoop irritatie ;-)
mybestfriend schreef:
Ze slapen op zolder en daar kom ik bijna nooit, dus merk ik rommel niet

Moet ook zeggen, dat ze tegenwoordig alles keurig achter laten
mybestfriend schreef:
heb ik ook, vreselijk. en ook vervelend: ik werk nu zelf thuis dus trek dat gehang ook niet
Dingadong schreef:
15-10-2020 18:22
Ik kom echt zelden op de kamers van mijn kinderen. Scheelt een hoop irritatie ;-)
Dat zou ideaal zijn ware het niet dat oudste dan van alles altijd kwijt is waar wij weer erg veel last van hebben. Dus we zien er op toe dat die kamer redelijk opgeruimd blijft.
Normaal gesproken is het hier zoete inval met 4 kinderen en dat vind ik eigenlijk wel gezellig. Nu in deze tijd hebben de pubers geen logeetjes en de afspraken ook echt beperkt. Ik pas wel op mijn kleine neefje die blijft slapen.
nanouk wijzigde dit bericht op 15-10-2020 19:38
9.09% gewijzigd
rapengaar schreef:
15-10-2020 18:04
Vanwege corona zou ik helemaal geen pubers over de vloer willen komende periode.
Dit.

Gekkewerk.

En als er geen corona is zeg ik gewoon nee als me niet meer zint.
mybestfriend schreef:
15-10-2020 18:19
Het ligt aan de vriend. Sommige (combinaties) vind ik verschrikkelijk. Niet luisteren, luidruchtig, klieren, ik moet 100 keer vragen of ze willen opruimen en het dan nog maar half doen enz. Het maakt het er niet aantrekkelijker op om zo’n vriend de volgende keer weer te laten logeren. En andere vrienden zijn weer heel makkelijk en behulpzaam en stil/rustig.
Ook dat.
Door de nieuwe maatregelen hebben wij besloten om even geen vrienden van onze pubers over de vloer te hebben. Mijn kinderen snappen dat en ook al vinden ze het niet leuk zeuren ze er niet over. Het is nou eenmaal zo.

Ondanks dat wordt er veel online gegamed met elkaar. Daarnaast doen ze ook regelmatig videobellen dus er is gelukkig genoeg sociaal contact.
ExodusRedux schreef:
15-10-2020 19:16
Door de nieuwe maatregelen hebben wij besloten om even geen vrienden van onze pubers over de vloer te hebben. Mijn kinderen snappen dat en ook al vinden ze het niet leuk zeuren ze er niet over. Het is nou eenmaal zo.

Ondanks dat wordt er veel online gegamed met elkaar. Daarnaast doen ze ook regelmatig videobellen dus er is gelukkig genoeg sociaal contact.
Zelfde hier..
Nou ja.. dat dus..
Zonmuis schreef:
15-10-2020 18:05
Normaal: 1 logeernacht per persoon in de vakantie.
Nu: niemand.
Dit
mybestfriend schreef:
Maar je komt toch niet op je kamer van je kinderen? Ik kom er zelden in ieder geval. Scheelt veel ergernis.

On topic: van de logerende pubers heb ik weinig last. Die nemen eten en drinken mee en gaan dan netflixen op de kamer. Ik merk amper dat ze er zijn.
noorderlicht76 schreef:
15-10-2020 18:11
Ik heb dus net een puber naar huis gestiird die hier sinds gisteren is en nu ben ik heel ongastvrj
Volgens wie?

En echt niemand bij jullie die Covid 19 en de maatregelen en de inzet van alles boven de 13 kan uitleggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven