Speelgoed speelzolder (6 jarige)

zaterdag 17 oktober 2020 om 17:42

zaterdag 17 oktober 2020 om 17:53
Dat zou ik alleen doen als er toezicht op de kinderen is als ze op zolder spelen. Net als ander klein spul.
zaterdag 17 oktober 2020 om 17:57
Voor een fatsoenlijke voetbal-of airhockeytafel is 6 jaar nog te klein. Airhockey kan hij niet bij en als een voetbaltafel geen telescoop-buizen heeft kunnen de buizen van de tegenstander op vervelende plekken terecht komen tijdens het spelen. En het is iets dat je alleen met 2 kunt doen. Ik zou meer denken aan iets wat hij ook zelfstandig kan doen. Lego of zo.
zaterdag 17 oktober 2020 om 17:59
De oudste is 6 en er is nog een jonger kind?
Mijn kind zou toen hij 6 wasabsoluut niet alleen op zolder willen spelen. Veel te ver bij mama vandaan en dat is ongezellig.
Samen met een jonger kind met een verdieping er tussen zou ik ook niet willen.
Je miet een beetje toezicht kunnen houden.
Met een verdieping ertussen kan je niet ingrijpen bij ruzies en als ze de boel slopen.
Mijn kind zou toen hij 6 wasabsoluut niet alleen op zolder willen spelen. Veel te ver bij mama vandaan en dat is ongezellig.
Samen met een jonger kind met een verdieping er tussen zou ik ook niet willen.
Je miet een beetje toezicht kunnen houden.
Met een verdieping ertussen kan je niet ingrijpen bij ruzies en als ze de boel slopen.
zaterdag 17 oktober 2020 om 18:03
Ik weet uiteraard niet hoe jullie wonen, maar zoldervloeren zijn vaak van hout en als je daar dingen op zet die behoorlijk lawaaierig kunnen zijn en kunnen doordreunen (zoals bijvoorbeeld zo'n voetbaltafel), dan kan het zomaar zijn dat dat voor jullie buren ook niet fijn is (tenzij je in een vrijstaand huis woont uiteraard). Maar vraag inderdaad aan je zoon zelf wat hij leuk zou vinden om daar te hebben. Dat kan een treinbaan zijn of een racebaan, maar misschien heeft hij zelf liever een leeshoekje met lekkere kussens, of een Legotafel, of een werkbank om lekker aan te figuurzagen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zaterdag 17 oktober 2020 om 18:04
Precies!pejeka schreef: ↑17-10-2020 18:03Ik weet uiteraard niet hoe jullie wonen, maar zoldervloeren zijn vaak van hout en als je daar dingen op zet die behoorlijk lawaaierig kunnen zijn en kunnen doordreunen (zoals bijvoorbeeld zo'n voetbaltafel), dan kan het zomaar zijn dat dat voor jullie buren ook niet fijn is (tenzij je in een vrijstaand huis woont uiteraard). Maar vraag inderdaad aan je zoon zelf wat hij leuk zou vinden om daar te hebben. Dat kan een treinbaan zijn of een racebaan, maar misschien heeft hij zelf liever een leeshoekje met lekkere kussens, of een Legotafel, of een werkbank om lekker aan te figuurzagen.
zaterdag 17 oktober 2020 om 18:06
zaterdag 17 oktober 2020 om 18:11
Heeft die zolder de omvang van de zolder van Paleis Noordeinde ofzo? Als je dát er állemaal op kwijt wilt, én ook nog ruimte wilt overhouden voor de dingen die zijn zus wil, dan heb je toch minstens een zolder nodig van 150 vierkante meter...
zaterdag 17 oktober 2020 om 18:11
Heeft die zolder de omvang van de zolder van Paleis Noordeinde ofzo? Als je dát er állemaal op kwijt wilt, én ook nog ruimte wilt overhouden voor de dingen die zijn zus wil, dan heb je toch minstens een zolder nodig van 150 vierkante meter...
zaterdag 17 oktober 2020 om 18:20
Hahaha nee, niet álles, gewoon wat ideeën.

zaterdag 17 oktober 2020 om 18:24
Zijn je kinderen meer van het bouwen, puzzelen, knutselen, wedstrijdjes doen, autootjes of bijvoorbeeld verkleden?
Onze kinderen speelden op die leeftijd nog niet langere tijd alleen in een ruimte. Ze speelden wel zelf, maar ik zat/ was er wel bij in de buurt (kijk mama!/ wil je even helpen?)
Ik zou er dus ook zeker een luie stoel voor mezelf bij zetten
Onze kinderen speelden op die leeftijd nog niet langere tijd alleen in een ruimte. Ze speelden wel zelf, maar ik zat/ was er wel bij in de buurt (kijk mama!/ wil je even helpen?)
Ik zou er dus ook zeker een luie stoel voor mezelf bij zetten

zaterdag 17 oktober 2020 om 18:31
En misschien heeft zoonlief helemaal geen zin om op zolder te gaan zitten, maar wil hij buiten in bomen klimmen, hutten bouwen, kikkervisjes vangen in de sloot, nou, daar zit je dan, met je treinbaan op zolder.Lady*Voldemort schreef: ↑17-10-2020 18:26Ja!!!
Hartstikke leuk om een treinbaan neer te zetten omdat de dames van het forum dat zo leuk vinden, maar als ie liever met barbies speelt sla je toch echt de plank mis.