Speelgoed speelzolder (6 jarige)

zaterdag 17 oktober 2020 om 17:42
zaterdag 17 oktober 2020 om 19:12

zaterdag 17 oktober 2020 om 19:15
Moet het perse speelgoed zijn? Ik en mijn broer speelden ook veel op zolder. Daar lagen oude matrassen, bankstel, stoelen en andere meubels. Stond een grote krat met lego, racebaan, verkleedkist etc. We waren regelmatig met de meubels, oude matrassen en lakens hele hutten of een hele grote 'glijbaan' aan het bouwen. En als neefjes en nichtjes kwamen werd het omgetoverd tot een hindernisbaan.
Achteraf gezien is het misschien een wonder dat nooit iemand iets gebroken heeft of zich echt heel goed bezeert heeft gedaan op zolder
Achteraf gezien is het misschien een wonder dat nooit iemand iets gebroken heeft of zich echt heel goed bezeert heeft gedaan op zolder

zaterdag 17 oktober 2020 om 19:16

zaterdag 17 oktober 2020 om 19:27
6 te jong om alleen te spelen??fashionvictim schreef: ↑17-10-2020 19:12Ik vind de kinderen wel heel jong om afgezonderd op zolder te spelen.
Vroeger hadden wij ook een speelkamer. Mijn vader had op ongeveer 1.10 meter hoogte een grote plaat opgehangen als een soort mini vide. Ik had mijn poppen en keukentje e.d op de onderste verdieping met gordijntjes ervoor en een lichtje erin. En mn broer had bovenop zijn boerderij / playmobile staan. Was echt super leuk. Hebben we echt veel gespeeld.
Een winkeltje is ook leuk, voor zowel meiden als jongens als ze van fantasie spel houden.
zaterdag 17 oktober 2020 om 19:29
Dat is de oudste.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 17 oktober 2020 om 19:49
Dit hadden wij ook inderdaad. En dan op de oude matrassen de trap af “surfen”. De levendige herinnering aan de hechtingen heeft erbij toegedragen dat mijn zoons nog even geen speelzolder krijgenTsumTsum schreef: ↑17-10-2020 19:15Moet het perse speelgoed zijn? Ik en mijn broer speelden ook veel op zolder. Daar lagen oude matrassen, bankstel, stoelen en andere meubels. Stond een grote krat met lego, racebaan, verkleedkist etc. We waren regelmatig met de meubels, oude matrassen en lakens hele hutten of een hele grote 'glijbaan' aan het bouwen. En als neefjes en nichtjes kwamen werd het omgetoverd tot een hindernisbaan.
Achteraf gezien is het misschien een wonder dat nooit iemand iets gebroken heeft of zich echt heel goed bezeert heeft gedaan op zolder![]()

zaterdag 17 oktober 2020 om 21:08

zaterdag 17 oktober 2020 om 22:11
Ik zat ook heel graag op zolder. Ik noemde het "de bovenste zolder" en dat was een soort van vliering die boven de tweede verdieping zat. Geen oude meubels, die stonden op de tweede, maar wel veel oude spullen. Oude albums met ansichtkaarten, foto's, speelgoed dat vroeger van mijn moeder en haar zussen was, oude platen. Ik vond altijd wel wat, heerlijk om daar te snuffelen. Maar zoals ik eerder schreef was het huis daar ook naar.TsumTsum schreef: ↑17-10-2020 19:15Moet het perse speelgoed zijn? Ik en mijn broer speelden ook veel op zolder. Daar lagen oude matrassen, bankstel, stoelen en andere meubels. Stond een grote krat met lego, racebaan, verkleedkist etc. We waren regelmatig met de meubels, oude matrassen en lakens hele hutten of een hele grote 'glijbaan' aan het bouwen. En als neefjes en nichtjes kwamen werd het omgetoverd tot een hindernisbaan.
Achteraf gezien is het misschien een wonder dat nooit iemand iets gebroken heeft of zich echt heel goed bezeert heeft gedaan op zolder![]()
maandag 19 oktober 2020 om 14:07
Mijn zoons (nu pubers) hebben tot jaar of 10 gespeeld met de Duplo trein baan , en ook met een gewone auto racebaan
Ze hadden ook een speel zolder(nu chil room metPlayStation ), waar trein en race baan kon blijven staan om verder te spelen