Koning op vakantie ?
vrijdag 16 oktober 2020 om 18:43
Ik hoor nu net op tv dat onze koning naar Griekenland op vakantie is gegaan.
Ik vind dat niet zo handig, ook al is vaste land van Griekenland geel qua reisadvies.
Iedereen wordt opgeroepen om alleen als het noodzakelijk is te gaan reizen en dan gaan zij gezellig op vakantie..
Waar ik normaal eigenlijk weinig vind van het Koninklijk huis, vind ik er nu wel wat van.
Komt niet echt solidair over.
Wat vinden jullie ?
Ik vind dat niet zo handig, ook al is vaste land van Griekenland geel qua reisadvies.
Iedereen wordt opgeroepen om alleen als het noodzakelijk is te gaan reizen en dan gaan zij gezellig op vakantie..
Waar ik normaal eigenlijk weinig vind van het Koninklijk huis, vind ik er nu wel wat van.
Komt niet echt solidair over.
Wat vinden jullie ?
zondag 18 oktober 2020 om 13:20
Ik snap dat voor jou het doel de middelen heiligt. Ik maak me meer zorgen om het volk. Dit is ook geen democratie, niet op deze sukkelige manier. Lekker vanaf je bungalowpark de koning beschimpen om een reis.
zondag 18 oktober 2020 om 13:20
Elke keer denk ik: maar hoe kan dat dan? Dat zijn dingen die ik (en ik neem aan iedereen?) al in de onderbouw van de middelbare school heb geleerd.
zondag 18 oktober 2020 om 13:21
Eens.kadanz schreef: ↑18-10-2020 13:15Zoals ik eerder schreef gaan alle kranten mee in deze heksenjacht. Dát schetst mijn verbazing. De messen zijn opeens allemaal geslepen. Waarom? Je zou bijna denken dat er achter de schermen iets speelt waar we geen weet van hebben.
‘Het land valt vanaf het bungalowpark over het reisje van de koning’ zal straks in de geschiedenisboeken staan.
zondag 18 oktober 2020 om 13:22
Eens. En al zou WA als een dreinende kleuter hebben staan stampvoeten dat hij toch wilde gaan ondanks negatief advies, dan is dit niet het moment voor een regeringscrisis.Sjaantje37 schreef: ↑18-10-2020 13:18Heeft Rutte zelf voor gekozen toen hij Minister President werd. Part of the job.
zondag 18 oktober 2020 om 13:23
Dezelfde journalisten die zich verdringen in Lech om een foto van de prinsesjes?Poppy_del_Rio schreef: ↑18-10-2020 13:18Mijn gok: omdat journalisten doorgaans redelijk intelligente mensen zijn die zich waarschijnlijk al jaren vragen waarom die discussie over de erfopvolging hier maar niet van de grond komt.
Of omdat ze al jarenlang bezig zijn om tot en met WOB-verzoeken dingen boven tafel te krijgen over het Koninklijk huis, maar om onverklaarbare redenen nul op het rekest krijgen.
zondag 18 oktober 2020 om 13:24
Denk je echt dat als de koning z'n koninklijke derrière naar een bungalow in de NL'se duinen had verplaatst, de ophef net zo groot zou zijn? En het punt dat W.A. een voorbeeldfunctie heeft is toch ook al lang en breed gemaakt? Dus dat betekent dat je als koning gewoon thuis blijft en er nog een speech tegen aan gooit om de saamhorigheid te benadrukken, ook al verkast de rest van je volk naar een bungalowpark voor een week.kadanz schreef: ↑18-10-2020 13:15Zoals ik eerder schreef gaan alle kranten mee in deze heksenjacht. Dát schetst mijn verbazing. De messen zijn opeens allemaal geslepen. Waarom? Je zou bijna denken dat er achter de schermen iets speelt waar we geen weet van hebben.
‘Het land valt vanaf het bungalowpark over het reisje van de koning’ zal straks in de geschiedenisboeken staan.
zondag 18 oktober 2020 om 13:26
Jij komt met vage insinuaties en aannames over journalisten en WOB-verzoeken, alsof de journalisten ineens principieel tegen de monarchie ingaan. Dus denk zelf nog een keer goed na over die theorie.Poppy_del_Rio schreef: ↑18-10-2020 13:24Pfff, wat denk je zelf? Moet jou echt alles worden voorgekauwd of kun je zelf ook nog nadenken misschien?
zondag 18 oktober 2020 om 13:27
Denk ook dat hij dwars was gaan liggen wat betreft het huwelijk van WA met Máxima.fashionvictim schreef: ↑18-10-2020 12:10Klopt, die straalde ook regelmatig best wel duidelijk uit dat ie weer eens knallende bonje met ze had gehad.
zondag 18 oktober 2020 om 13:29
De mensen die ik IRL ken die alles oneerlijk vinden wat over WA naar buiten komt, zijn mensen in wiens opvoeding heel veel aandacht is gegeven aan religie (soort restje droit divine) of uit een ‘militair nest’ komen. Voor God en Koningin. Voor Koningin en Vaderland. Het geeft kortsluiting dat niet iedereen ‘natuurlijk’ aanvoelt dat het koningshuis off limits is volgens die zienswijze.Poppy_del_Rio schreef: ↑18-10-2020 13:20Elke keer denk ik: maar hoe kan dat dan? Dat zijn dingen die ik (en ik neem aan iedereen?) al in de onderbouw van de middelbare school heb geleerd.
Er zijn ook geen argumenten die steek houden, ze bestaan uit kreten.
Itt de onsmakelijke discussie die sommige mensen meenden te moeten voeren over het uiterlijk van een meisje dat ook prinses is. Dan mobiliseer je natuurlijk een veel groter publiek, de meeste mensen (zo hoopvol ben ik nog wel) vinden het onbeschoft en onsmakelijk om een jong kind in het openbaar te becommentariëren op zaken waar ze geen enkele invloed heeft gehad. Dan heb je voor- en tegenstanders van een monarchie verenigd.
zondag 18 oktober 2020 om 13:30
Poppy_del_Rio schreef: ↑18-10-2020 13:24Pfff, wat denk je zelf? Moet jou echt alles worden voorgekauwd of kun je zelf ook nog nadenken misschien?
Hij kan zuigen. Is ook wat.
We mogen ontzettend blij zijn met de onderzoeksjournalistiek in Nederland.
zondag 18 oktober 2020 om 13:31
Denk jij zelf vooral eens goed na.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
zondag 18 oktober 2020 om 13:32
Over een ander praten siert je niet.Hetvrijewoord schreef: ↑18-10-2020 13:30Hij kan zuigen. Is ook wat.
We mogen ontzettend blij zijn met de onderzoeksjournalistiek in Nederland.
zondag 18 oktober 2020 om 13:33
Ik ben het met Poppy eens, rare vraag van jou. Veel zaken van de Oranjes worden willens en wetens onder de pet gehouden, ondanks zaken als WOB- verzoeken blijft het verborgen en schuift en rommelt men met zaken. Als jij het nieuws eenzijdig wil bekijken moet je niet tegen een ander zeggen dat men vage insinuaties maakt en vage aannames heeft. Dat was gewoon te lezen en te volgen in het nieuws de laatste jaren.
zondag 18 oktober 2020 om 13:33
Echt, informeer je een keer voordat je mij bericht beticht van insinuaties en aannames.
anoniem_370046 wijzigde dit bericht op 18-10-2020 13:35
2.09% gewijzigd
zondag 18 oktober 2020 om 13:34
Exact, geen nu eindelijk maar eens openheid van zaken!In_Tenebris schreef: ↑18-10-2020 13:33Ik ben het met Poppy eens, rare vraag van jou. Veel zaken van de Oranjes worden willens en wetens onder de pet gehouden, ondanks zaken als WOB- verzoeken blijft het verborgen en schuift en rommelt men met zaken. Als jij het nieuws eenzijdig wil bekijken moet je niet tegen een ander zeggen dat men vage insinuaties maakt en vage aannames heeft. Dat was gewoon te lezen en te volgen in het nieuws de laatste jaren.
zondag 18 oktober 2020 om 13:35
Laten we het er op houden dat ik iets minder respect heb gekregen voor een volk dat vanaf haar eigen vakantiepark het reisje van de koning kan bekritiseren. En het NOS-journaal dat dat zonder gevoel van ironie uitzendt.alphe-ten schreef: ↑18-10-2020 13:24Denk je echt dat als de koning z'n koninklijke derrière naar een bungalow in de NL'se duinen had verplaatst, de ophef net zo groot zou zijn? En het punt dat W.A. een voorbeeldfunctie heeft is toch ook al lang en breed gemaakt? Dus dat betekent dat je als koning gewoon thuis blijft en er nog een speech tegen aan gooit om de saamhorigheid te benadrukken, ook al verkast de rest van je volk naar een bungalowpark voor een week.
zondag 18 oktober 2020 om 13:35
Dit is waar ik me dus aan stoor.
Laat ik duidelijk zijn: Ja, het was oerstom dat WA richting Griekenland is vertrokken. En het feit dat er kennelijk niemand in het gezin en nabije omgeving zo snugger was om zich af te vragen of dit nu wel zo’n handige actie was, dat geeft toch echt te denken.
Dat ben ik helemaal met jullie eens.
Maar de manier waarop we hier massaal op reageren dat vind ik echt kwalijk.
Over complottheorie gesproken zeg...
Wat zijn we er als natie nu bij gebaat om zo te denken?
Kritisch zijn mag, maar dit creëert verdeeldheid en leidt af van de ware kern van deze crisis. En dat kunnen we juist bij deze crisis niet gebruiken omdat we het alleen samen kunnen overwinnen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
zondag 18 oktober 2020 om 13:37
Zeg Kadanz, was je in een vorig leven van adel?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
zondag 18 oktober 2020 om 13:40
Dat is één kant van het verhaal. De andere kant is dat we allemaal gek zijn met ons koningshuis en de prinsesjes.In_Tenebris schreef: ↑18-10-2020 13:33Ik ben het met Poppy eens, rare vraag van jou. Veel zaken van de Oranjes worden willens en wetens onder de pet gehouden, ondanks zaken als WOB- verzoeken blijft het verborgen en schuift en rommelt men met zaken. Als jij het nieuws eenzijdig wil bekijken moet je niet tegen een ander zeggen dat men vage insinuaties maakt en vage aannames heeft. Dat was gewoon te lezen en te volgen in het nieuws de laatste jaren.
Twee kanten van dezelfde medaille.
Dus achter elk WOB-je staat een journalist te kwijlen in de sneeuw in Lech.
Dat is het punt wat ik probeer te maken.
Ja het koningshuis heeft z’n vaagheden, maar dat hoort bij onze traditie. Prima als je dat wil corrigeren overigens. Maar niet op deze manier. Vind ik dan...
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 18-10-2020 13:43
4.77% gewijzigd
zondag 18 oktober 2020 om 13:42
Nee, slaaf.
zondag 18 oktober 2020 om 13:43
Amen.Vera8 schreef: ↑18-10-2020 13:35Dit is waar ik me dus aan stoor.
Laat ik duidelijk zijn: Ja, het was oerstom dat WA richting Griekenland is vertrokken. En het feit dat er kennelijk niemand in het gezin en nabije omgeving zo snugger was om zich af te vragen of dit nu wel zo’n handige actie was, dat geeft toch echt te denken.
Dat ben ik helemaal met jullie eens.
Maar de manier waarop we hier massaal op reageren dat vind ik echt kwalijk.
Over complottheorie gesproken zeg...
Wat zijn we er als natie nu bij gebaat om zo te denken?
Kritisch zijn mag, maar dit creëert verdeeldheid en leidt af van de ware kern van deze crisis. En dat kunnen we juist bij deze crisis niet gebruiken omdat we het alleen samen kunnen overwinnen.